Lite tidigare än vad vi är vana vid. MIF spelar första matchen för säsongen mot Herlev i Köpenhamn. Har ni eftermiddag/kväll ledig idag så ta tåget dit o se matchen vet jag.
19:00 är det nedsläpp...
Tipset: "bara" 2-4 till våra pågar (trots allt bara några dagar sen MIF gick på is)
Då var man tillbaka från sin semester, och inget nytt verkar ha hänt med laget. Man vet vet ju inte om man ska se det som ett gott tecken eller tvärt om men men :P
J.Deleurme har jag dock inte så bra koll på, någon som möjligtvis har det kanske ? =)
Man kan åtminstone konstatera efter dagens första ispass att Hannula inte tappat något tempo sedan sist. Man kan också konstatera att alla såg ut att ha riktigt kul. Sen till sist konstaterar man lite besviket att Lilja tyvärr fick sitt NHL-kontrakt. Kul för honom men synd om oss, han hade varit dominant i ES. Killen har lärt sig mycket på anda sidan, den saken är klar.
inte speciellt oväntat i och med att han bor i Linköping tyvärr.. en frisk och skadefri Rydmark med full motivation är dock en tillgång för MIF, har han inte full motivation att spela kvar så är det nog lika bra att släppa honom och plocka in någon som VILL spela i MIF.
"Finns Torontos förstaval år 2000 Brad Boyes med på några av listorna? - Han finns med. Men jag vill inte göra någon rangordning, eller gå ut med fler namn."
Ett av mina inlägg tidigare i MIFs gästbok på SvenskaFans Namn: Stefan Länktips: www.hockeydb.com/ihdb/stats/pd... Sänt: 2004-05-20 10:49:06
Nubben: Sen har Hadelöv lite av Pekkas temperament, vilket är ett plus i min bok. ;)
Vem är förresten denna hemliga forward du babblar om, kan du inte ge någon ledtråd? Som om han är svensk eller om han lirade i elitserien förra säsongen? :)
Magnus: Båda två har en mycket hög nivå, det som skiljer de båda åt är förmågan att göra "idioträddningar". Hirsch är vassare på den punkten, men "Hade" är mer stabil o jämn.
Mindreader: Hoppas du skojar med oss, skulle Hirsch ha en högre lägsta nivå än Hadelöv? Hirsch kan ha sina fina stunder men när han är dålig kunde lika gärna jag stått i mål. Fortsätter Hadelöv som sista halvan av förra säsongen blir det mycket båsvaktande för Hirsch vågar jag lova.
pajo: Hirsch är en målvakt av klass, han har en högre lägsta nivå än vad Hadelöv har, ta nu tag i det och visa att Ni hör hemma i Es, det behövs ett lag från skåne i es.
CoolaKoffe: Hadelöv är tänkt som 1:a målis, men det är väldigt svårt att säga hur det kommer bli just nu.
Är för tidigt för att snacka om kedjeformationer och backpar också ;) Låt spelarna träna upp sig riktigt rejält under sommaren och sen när träningsmatcherna börjar, då kan vi börja snacka om vilka som ska spela :P
Magnus: Håller med till 100% ! Kunde inte saget det bättre själv ;)
Nu är frågan om vi får den offensive kraften vi vill ha också. Klubben för samtal med ett MYCKET intressant namn för tillfället. Jag kan tyvärr inte avslöja vem. Men kan iaf säga att det är en spelare som trivs bäst som center...
Nubben: Det är bara att konstera att ledningen gjort ett stort jobb. Helt makalöst faktiskt med tanke på hur det såg ut för bara några månader sedan. Enda plumpen är givetvis Mattsson och även om han är ersatt hockeymässigt redan är Jesper som person omöjlig att ersätta. Jussi har gjort sitt, det gör ont att säga det men så är det.
Bakåt har vi dumpat helt rätt och värvat lika rätt. Österby höll inte och ersätts lätt av valfritt nyförvärv. Även Lundberg är lätt att ersätta, även om han sällan gjorde en dålig match så var hans högsta nivå inte så hög om man säger så. Liimatainen, kaptenen som aldrig var kapten. Den rutinerade, snabbe backen med det ruggiga skottet som var en katastrof i egenzon och sällan träffade mål... Utan att ha sett Louma överhuvudtaget konstaterar jag att han måste underprestera något maklaöst för att inte fylla Petris kostym.
Skule det sen bli NHL-konflikt och vi även får hem Lilja och Johnsson. Ja då blir det angenäma problem för Kinding/Lusth att bestämma vilka backar som får spela.
Kontentan; ledningen har definitivt lärt läxan från kvalserien. Imponerande...
Den som är "den hemlige" är på forwardssidan, men jag tror knappt att det blir av... Men om det nu skulle lösa sig, kommer MIF har en mycket fin uppsättning forwards.
Personligen hoppas och tror jag att Hadelöv lyfter sig ett par snäpp för att inte tappa 1:a platsen. Men det känns tryggt att ha Hirsch bakom om när Hadelöv inte är på topp.
robnaldo: Beror nog i vilken roll det är tänkt att han ska spela. Han är usel i det defensiva arbetet men desto bättre offensivt, oavsett vilken säsong man ser på.
spelar han som den gågna säsongen är det en dålig värvning iaf om han tjänar i närheten av de pengar han tjänade i MIF. spelar han som han gjorde säsongen innan det är det en bra värvning.
Stefan: Ja men jag håller ju inte riktigt med, i mina ögon är Jeppe MYCKEt mer allround än Mackan. Därför anser jag att det är - där. Kan hålla med om att det är ett + med Hannula mot Juha, även om jag tror ni kommer sakna en spelare som kan hålla pucken den där extra tiden i PP och lägga avgörande straffar Jag måste ha missat humlans storhet då jag anser han vara en högst medelmåttig ES spelare. I mina ögon är det - även om Rydmark inte hade sin bästa säsong den senaste vilket man fått svar på varför de senaste dagarna. Sundblad är sämre än Melin kommer vara, kanske men + iaf.
det blir +-0 för mig.
Sen blir det aningens plus i försvaret då jag i stort håller med dina omdömen.
skall bli härligt att se/följa MIF på is igen även om man själv inte kan se alltför många matcher tyvärr.
resultatet ikväll spelar ingen större roll egentligen nu skall detaljer finslipas, Kindling skall få ett humm om vilka som passar ihop etc..
Men visst vill man vinna... 4-1 till Malmö kanske? ;)