Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 48154 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nubben tipskungen =)
Nu kommer tipset gubbar och flickor...

Tipset inför ikväll kommer med en hel del osäkerhet. JAg tycker att den här matchen är den svåraste att tippa p åhela säsongen, finns inget direkt som är självklart nu...

Men 3-3 låter ok...

Så mitt tips blir väl 3 - 3

Sv: Jävla skitsnack
De klarar nog av att hoppa in när vi har 3 skador på backsidan, det gäller trots allt en eller 2 matcher bara...

Det hade t.o.m , någon från J18 klarat av...

Jävla skitsnack
Inse fakta. Mifs juniorer håller inte klassen för att spela i elitserien.

Sv: Om det är sant, så är det skandal!!!
okeydokey

Från en intervju med Lillis på Djurgårdens hemsida:

"Det låter som lugn och ro i MIF. Har Ni ingenting på gång inför 31 januari. Ni har ju redan plockat Jocke Musakka från Limhamn ?

Det är inte omöjligt att vi hittar på något innan den 31:a januari säger ”Lillis” och låter riktigt smålurig på rösten. Dom kan ha något på gång eller så är ”Lillis” lika klurig som vanligt."

Det där med 2 backpar r lite väl och ta i... i och för sig... dra hem Kim Johnsson... Chris Pronger skulle inte vatt fel... Tornbergs skridoskoåkning r inte fel den heller... skridskoskickliga backar som smäller på r vad som gäller... forwards typ hannula är guld värda...

Nope nada nytt..

har setat i tfn med Wikegård på förmiddagen och även hjälpt grannen med vilken dator han ska köpa :) så Gunnar hann nog stänga av sin mobil innan jag fick för mig att ringa honom :(

Tjena Stefan, nå'tt nytt inför kvällens match från Gunnar Johansson?

Var det därför Gunnar Johansson skötte kontakterna med Färjestad? :)

Jo men Percy har SÅ mycket annat att göra, han har inte tid med värvningarna osso. Han har typ ett lillfinger med i spelet, medans Lillis har båda händerna och ena foten med i det spelet ;)

Precis, Nubben, men han har säkert fortfarande en hel del att säga till om vad gäller värvningarna.

Det är inte Percy som sköter värvningarna, det är Lillis jobb...

Percy är inblandad i det mesta som händer, men ansvaret för värningarna har Lillis numera...

Thomas, där slog du huvudet på spiken. Percy har nog stirrat sig blind på målgörare när det gäller värvningar. Under gulderan var dock backbesättningen stark: Svehla (93/94), Öhman, Andersson, Blomqvist, Sälle m.fl. Ett tydligt samband månntro: Starkt försvar-framgång?

Hopp. måste säga att det känns mindre bra att mif lånar en spelare från fbk. Men men kanske bättre o låna en inte, och få för mkt belastning på de andra backarna.

Men jag undrar när mif ska ta tag i backsidan?
Men det känns som mif de senaste åren inte alls har haft stabilt på backsidan, alltid fattas något osv.
Slutspelet mot Modo, gick vi inte runt på typ bara 2 backpar då?
Lust/K.jonsson /N.Hävelid/Tornberg.
Kanske har fel, men det känns rätt vanligt här i mif.

//

Sv: Våra EGNA juniorer!
Ja det är förargligt!!!!! Mitt tips ikväll 5-2 till DIF

Om det är tal om en värning så är det ju en helt annan sak. De kanske vill testa denna spelare som du säger.

Visst är det fel att hyra in en spelara bara för spel i 2 matcher, men vet vet de kanske har en baktankt, han kanske kommer till MIF permantent nästa år, vem vet ?

Jo bara Bäckis och Johansson... Låt de coacha laget och hoppas på att laget vinner, det är trots allt det viktigaste...

Ja det hade varit bättre om Erik Persson hade fått chansen. Risken finns att våra juniorer sticker till Modo precis som Kim Staal för att utvecklas där istället. Visserligen var Kim ingen junior men en lovande spelare.
I framtiden kanske MIF inte får några juniorer till sitt hockeygymnasium om de låter juniorer från andra Elitserielag komma till oss och spela istället. Vad kan en FBK junior bidra med egentligen, FBKaren kan ju knappast bidra mer än Erik Persson.Har hört att det är en ganska ful typ som vi får "hjälp" av dessutom.

Om det är sant, så är det skandal!!!
Tycker det är en REN skandal att MIF plockar en FBK junior istället för att ge VÅRA EGNA juniorer chansen, hur i helsike känns detta för våra juniorer egentligen?????? De spelar i ett hockeylag som hellre satsar på andras unga spelare, än sina egna unga.

Fattar eg. inte riktigt varför Erik Persson är med i årets trupp, när han inte ens nu får sin stora chans!!?

Jag tycker att Gunnar Johansson gör helt FEL i detta fallet!!!
Detta kan få mycket ödesdigra framtidsutsikter, juniorerna kan ju lämna MIF och åka upp till FBK och bli utlånade till MIF i framtiden då istället!!

Visst Gunnar var coach för FBK innan, men är det INTE längre!!!
Han borde ha insett att han har bytt arbetsgivare för ett bra tag sen nu, om inte så borde kanske någon påminna honom om det, eller hur Percy???

Vakna för faen!

Detta gör ont i mitt MIF- hjärta, och jag tror majoriteten av MIF:s supportrar är mycket upprörda över detta!!

Dax att säga ifrån!!

Bäckman och Johansson har ju det förgågna i Färjestad, låt det så förbli om dom skall leda Mif. Fram för våra egna hockeyspelare.

Hoppas Mif vinner i kväll!!!!!!!!!!!!!!

Jo, men man vill ju vinna och komma så bra till i tabellen som möjligt, eller hur, Cosmicboy?
Det tycks vara ett stort kliv från juniorhockey till ES. Jag tycker istället att Mif borde skaffa sig en farmarklubb, där lovande yngre spelare kunde utvecklas. Fungeradeiförresten inte Pantern IK som en sådan i början på 90-talet?

Våra EGNA juniorer!
Är det bara jag som tycker vi borde satsa på våra egna juniorer istället för att låna in FBK:s ? Känns jävligt dumt måste jag säga!

Jag har tappat lite förtroende för Bäckis o CO iom detta! Är det inte viktigare att vi utvecklar våra egna och låtar dom spela nåra matcher istället för att utveckla andras ?

Helst skulle jag vilja ha en BRA förklaring av Bäckis!

åsikter välkomnas!

Sv: Alfredsson får kritik
Ja det kan man ju förstå att han är :-)

miffo

det är välkänt i NHL att Bobby Clarke inte är riktigt normal i huvvet... men men...

Det är väl ganska självklart att man hellre ställer upp för sitt landslag än i någon plojmatch som inte betyder nåt. Det är ju väldigt konstigt att han inte sagt något om Mike Modano. Nä det där var nog ett idiotiskt och inte alltför genomtänkt uttalande av Clarke.

Miffo

undrar vad Bobby säger om att Mike Modano tackade nej till Allstar matchen :D

Alfredsson får kritik
Ottawas Daniel Alfredsson får kritik
för att han avstår All Star-matchen
för spel i OS i Salt Lake City.

-Den dumme Alfredsson borde strunta i
spel för Sverige i OS istället för All
Star-matchen. Det är NHL som betalar
hans lön, sade Philadelphias Bobby
Clarke till Sports Illustrated.

-Han borde tänka sig för vem som är
hans arbetsgivare. Det är i alla fall
inte svenska ishockeyförbundet.

I natt möts Philadelphia och Ottawa.
Med Clarke i båset och lagkaptenen
Alfredsson på isen.

Tror ni han hade sagt samma sak om det gällde en kanadensisk eller amerikansk hockeyspelare. Själv tror jag att man fruktar Daniel Alfredsson där borta i staterna. Det luktar lite dubbelmoral!

Sv: skador??
Även om jag hellre hade sett att en junior (t ex Persson) fick chansen nu med backproblem. Så tror jag att Bäckman har bra kolla, och han har ju bl a sagt att de måste växa till sig lite till. Tror att vi kommer få se fler juniorer som får chansen nästa säsong.

MIF och MFF!

RedhawksSupport i all ära, men MFF SUPPORT är hetare än någonsin. Vilket intresse!

Lycka till i slutspelet!

Mr Leth: Håller med dig helt och hållet. Jag tycker att Erik Persson är bra. Han dominerar stort i J20 och självklart skulle han inte göra det i A-laget, men han borde ju få chansen nån gång!

skador??
Nån som vet hur länge Sandström, Peter Andersson och Due-Boje är borta??

Sv: Lewerström...
Om ni inte vill ha karln kan ni ju skicka honom till oss i Brynäs.
Bara 5 backar friska tills i morrn, efter Sjödins avstängning
och Pekkalas avslagna finger på träning :((

Tja, det kan väl vara en bra lösning i en akut situation. Om Bäckman säger att juniorerna ej platsar så får man väl tro på det.

Nej det verkar som ett konstigt beslut att låna in en FBK spelare. Förstår inte hur FBK kan gå med på det hela heller, men dom anser väl att de har råd med att låna ut en spelare till MIF. Förhoppningsvis kan det skapa en bra relation mellan MIF - FBK i framtiden men jag tror inte det är så bra för våra ungdommar. De kanske inser att dom aldrig kommer få plats i A laget och sticker till Modo för att lyckas istället. Det är ju iaf tur att Frans Nielsen har fått chanse i några matcher i år.

MIF Redhawks åker på pisk
Jag tänkte bara informera alla MIF supportrar att DIF kommer att krossa er imorn så bli inte alltför ledsna när det inträffar...

MIF Redhawks åker på pisk
Jag tänkte bara informera alla MIF supportrar att DIF kommer att krossa er imorn så bli inte alltför ledsna när det inträffar...

Lewerström...
Först o främst har jag redan skrivit detta i Redhawkssupports gästbok..men eftersom jag tycker det är ett viktigt inlägg så tänker jag upprepa det hela här!
"Va e det nu för jävla dumheter MIF hittar på?
Vi ska visst låna en FuBicK som inte platsar i deras lag.
Pga alla skador på backsidan ska Erik Lewerström spela två matcher för MIF.
Att Färjestad går med på det här är ju förståeligt...
Om MIF tar poäng i dessa två matcher rör ju inte FBK i ryggen.
Men exakt vad får MIF ut av det hela??
Visst..vi får fullt lag på backplats, men annars?!
Ska man hoppas att det går bra för Lewerström, så att han sedan slipper sitta på bänken i FBK?
Om vi nu har sånna problem på backsidan så varför...varför...varför...Får inte Erik Persson spela????
Även om det inte hade gått jättebra för Persson så hade vi åtminstone gjort en insats för vår framtid.
Om det går bra för Lewerström så har MIF gjort en fin insats för....Färjestads framtid!
Det ger ju fina signaler till våra juniorer i stort oxå...
Har MIF stora skadeproblem så kommer våra egna juniorer i sista hand.
Kanske har Osby nån spelare som inte platsar som vi kan låna nästa gång?!
Jävla idioti är vad detta är!"

Sv: skadorna
Hehe, nu har ni fått ytterligare en stor slagskämpe från oss. Hasselblads ersättare är här, Erik Lewerström :-). Grabben är inte så pjåkig men drar på sig för många onödiga utvisningar och producerar ingenting framåt. Men borde passa bra in i MIF. Lycka till mot dif imorgon.

Sv: Musik??
Det är slutspelet som räknas nu grabben, vem kommer ihåg den matchen när det är slutspel ?

MIF - FBK i SM-Final...

Det är redan bestämt, bara så att alla vet =)

Sv: Musik??
Skottstatistik är ju en sak.

Såg man matchen så är det ju en helt annan sak...

Liv tillhör laget.

Heja HV!!

Visst fan, Gone (vad står det för, gone som i gått eller skurk?), jag visste inte att FBK gästade Globen på torsdag. Nä, då håller nog folk i plånkan.

Har svårt att se att det ska bli lapp i luckan i morgon.. hitills har det aldrig varit fullsatt sedan jag började åka och se på DIF-MIF som mest har det varit närmare 10.000st åskådare i Globen om jag inte minns fel och då var halva globen bestående av en massa småbarn som blivit inbjudna dit av DIF.

Ta bort dem och det hade nog legat runt 4-6000 pers som det brukar vara.

Man tackar , du håller med, otroligt =)

hehe

nä men jag vill alltid ha tryck under matcherna därför tycker jag det är konstigt att 7000 i globen hörs mindre än 4000 här ...

Nja, det blir knappast någon lapp i morgon. Jag kan tänka mig att många sitter hemma och väntar på torsdagsmatchen och sparar pengarna till dess istället, min gissning är att det blir runt sjutusen. Håller med (för första gången?) dig nubben om att det är på tok för dålig klack på DIF´s flesta matcher. Den vaknar till vid ett fåtal tillfällen under säsongen och det är för det mesta mot fbk eller aik. Vi får se hur det blir i morgon...

Vi får väl höra på sporten både på STV och på 4:an, vi möter ju DIF, då får man ju se det iaf !

Tv kanalerna sänder ju alltid difs matcher, patetiskt, budget sändningar, ut i LANDET !!!

Jo, Nubben, men i morgon är det nog lapp på luckan, då Dif verkar vara på hugget, och då matcherna mellan Mif & Dif alltid haft karaktären av tungviktsmöte. Synd man inte kan vara där själv.

Jag vet att det är svårt att fylla en sån arena, men klacken borde fan höras, det är ju tyst så fort man ser en match från Globen på TV.

nubben: Det är så det är. I torsdags var det elva och fem och hälsade på, då är det ändå tvåtusen tomma. I morgon kommer det förmodligen knappa sju skulle jag tro, vilket ger typ sjutusen tomma. Dock så fylls bollen nerifrån och upp, så det är inte så öde som det låter fast det är många tomma stolar.

Du måste förresten inte gå in genom entré 2 heller utan kan gå in vart du vill. Kommer du från t-banan spelar det iofs ingen roll, då är den närmast, men kommer du från garaget vill jag rekommendera entré 4 eller 6 så slipper du gå en kilometer i regnet.

« · 48154 · »