Gone: För att inte nämna Brynäs kanske drabas av att SSK närmade sig de sista slutspelsplatserna, Brynäs som föresten har lagen som numera kämpar om fjärdeplatsen kvar att möta...
Sundis: Kan vi få ett exempel på när det har tagits bort poäng som man aldrig har vunnit då kanske? Du har ju tydligen hört talas om det. Alla poäng som är inspelade när tredjekeepern, som är född i Sverige, stod i båset och öppnade båsdörren är borttagna. Den som inte tycker att det räcker är _helt_ dum i huvudet. Personligen tycker jag att reglerna är rätt hårda, men slarvar man så får man skylla sig själv. Jag tyckte det var skandal med Elfsborg i somras också, och jag tycker det är skandal nu. Den största skandalen är att lag som faktiskt har förlorat matcherna nu får 3 poäng och 5 plusmål, de har inte gjort ett skit för att förtjäna dem. Kommer ssk till slutspel och gnaget hänger sig kvar på grund av detta så är det synd och skam. Hajja linköpingskillarna, som kanske får kvala nu, bara för att DIF haft en backupkeeper utan rätt papper... De måste tycka att det är kul...
Låter bra att dom är tillbaka. Det är bra om det är lite konkurrens om platserna. Det kan nog bli ett ganska trevligt slutspel för MIF. Är det inte bäst av 7 matcher i år dessutom ??
Jag såg det nu också! F-n vad skönt. nu tycker man kansek poängen som man tappade mot Lule och Modo var onödiga, innan betydde det inte så mycket. Inte mer än rätt att de fråntas 10 poäng! Inte mer än rätt. om dem varit riktigt jävliga hade de kunnat ta bort 27 poäng (9x3). så har det varit nån gång, men nu var det ju så många matcher
Djurgården fråntas tio poäng i Elitserien sedan det uppdagats att klubben använt sig av för många icke EU spelare. Beslutet fattades av Svenska Ishockeyförbundets Tävlingsnämnd. Det är tillåtet att använda tre spelare som inte kommer från EU. Vid nio tillfällen har DIF använt fyra.
Detta innebär att MIF eller Frölunda nu har en rejäl chans att knipa den viktiga 4e platsen.
Hej Alla Malmösupporters! Snart kommer ännu en MIF hemsida starta på nätet, men den här är något utöver det vanliga! PÅ den nystartade sidan kommer det finna en hel del roliga saker. Exempelvis spel, look-a-like, direktrapport, krönikor, sportgrodor, hockeylåtar, bakgrundsbilder och mycket annat! Hemsidans adress kommer att vara www.mifdirekt.just.nu och kommer att läggas ut lagom till slutspelet börjar!
Backar! Ni tjatar om att åldern är för hög bland backarna men Petri Limatainen är väl ganska gammal han med, 32 eller 33 år är han, skulle vi inte satsa på yngre eller vad var det ni sa. Jag tycker i alla fall att Petri är en bra back , skit samma hur gammal man är
Var det inte Lillis som släppte Sundblad för att han inte jobbade tillräckligt hårt? Jag ser honom gärna i Mif igen, en skön och elak snubbe som gjorde mycket mål.
Såg att det går bra för Niklas Sundblad i Tyskland. Nu när det snart är hög tid att verkligen ta tag i värvandet, (jag vet att jag sagt detta förr) borde man inte kunna locka hem honom igen? MIF mot SM-Guld 2002
jepp ... att tabellen kommer att se ut som den gör nu !! förrutom .. jag tror Brynäs klarar den sista platsen .. o jag hoppas det med !! .. dom har precis den rutin i laget för att klara det !! .. men jag hoppas vi tar 5:e platsen före Frölunda.. men det ska vi klara !!
1.Färjestad BK 2.MoDo Hockey 3.HV 71 4.Djurgårdens IF 5.MIF Redhawks 6.Frölunda Indians 7.Luleå Hockey 8.Södertälje SK _______________ 9.Brynäs IF 10.Linköping HC ________________ 11.AIK 12.Timrå IK
Peter Forsberg, Niklas Andersson mfl mfl står med i listan och de är inte med. Antar att de gjort listan med spelare och tagit med potentiella spelare som spelar i NHL och eller har spelat i landslaget under den gågna säsongen
klart att det kommer att komma information ifrån MIFs ev. träningsmatcher i Finland.
Ja det står ev.! I Lillis senaste hörna står det att man ska spela i Finland, tränarna säger att man ska spela i Finland, i tidningarna står det att man ska spela i Finland men här på www.mifredhawks.com står det att vi ska spela mot Belfast i England!
Varför?
Jo för att ingen träningsmatch är helt klar i Finland än, man har inte fått några papper på att matcherna är klara och inga tider när matcherna ska spelas och därför kan inte MIF gå ut med om/när matcherna blir av. Och detta informeras först internt... och med internt menas det kansliet och INTE mig! För när det ska tas internt i MIF så innebär det att jag inte ska ha någon information förräns det blir offentligt... då jag inte jobbar nere på kansliet i Malmö.
Och nån träningsmatch i England har aldrig varit bestämd men enligt de papper jag fått av MIF så var det en träningsmatch mot Belfast inplanerad och enligt den info jag har fått så är den INTE avbokad.... vilket jag till 100% kan lova er att den är!
Hadelöv ska itne vara med, men de har väl som vanligt ingen koll på den sidan atlanten, i deras ögon finns det ju bara ett land, varför bry sig om de övriga typ...
Men är är för dött nu, har ni verkligen inget att komma med ? =)
O Stefan såg att du tog tipset och gjorde en updatering om ex-miffare i Finland, mycket bra jobbat....
jag tror inte på så höga siffror jag tror malmö vinner över timrå me 5-1 timrå kämpar som svin just nu och har gått mycket bättre nu med sin nya tränare och målvakt.de andra tipsen var rätt bra tycker jag speciellt brynäs matchen (4-2)
Ibland kan det vara roligare att se gammla matcher än att se en match live, du kunde sett Sverige - Kanada igår på SVT (finalen i Lillehammer), den vara bara för spännande ;)
Det var ju nästan ännu mer spännande att se den nu, hehe
Så här i OS-tider så försvinner det ju tyvärr en hel del sevärd hockey. Av nån outgrundlig anledning tycks många serier ha uppehåll precis under OS.. Visst kommer det visas en del hockey på tv:n, men det vet ju varenda hockeyfantast att sitta o kolla in matcher på tv är ju rena döden jämfört med live-formatet. Själv ser jag nu med lite skräck fram emot hela 7 dagar utan en enda live-match! Vilket naturligtvis är tufft för nån som i vanliga fall snittar runt 4 live-matcher i veckan. Så min fråga är naturligtvis: Hur ska man göra för att överleva denna väntan? Finns det några kända mediciner för att lindra smärtan? Har någon nåt tips så tar jag tacksamt emot det!
jönsapågen har bytt namn till Jönsson efter som han tyckte det var bättre. är det någon som vet hur man tar bort sitt gamla namn eller användare så berätta gärna. så slipper det belasta systemet ju=)
Det är bara SÅ härligt att se alla danskar som också intresserar sig för hockey. Fortsätt med det, det är verkligen kul att höra att det finns danskar på matcherna här i Malmö osso.
Frans kommer bli en riktigt stor spelare, det tror jag inte bara, jag är 110% säker på det.
Damgaard spiller for Revier Löwen Oberhausen i DEL, og har 3+10 og 20 udvisningsminutter i 48 kampe. Hans +/- er -5. Et af hans mål er scoret i PP. Stadig fast mand og kaptajn på det danske landshold. Han gør det vist godt i DEL.
Desuden er Kasper Pedersen udtaget til J18 landsholdet. Han står som spillende for Rødovre - er der nogen der ved om han stadig er i Malmö?!?
Ved at følge 'länktips'et, kan i se en turnering det Danske landshold spiller under OS opholdet. Med Frans og tidligere MIF'ere Damgaard, Sundberg og Staal. :)
Suvanto, ja, jag hoppas verkligen att Mif behåller Frank Nielsen så länge som det går, men han lär hamna i NHL så småningom. Danmark har ju fostrat en hel del bra spelare, själv undrar jag hur det går för den f.d. Mifaren Jesper Damgaard. Vet Du något om det?
Vil bare lige sige at vi glæder os meget til i kommer til Herning her om 10 dage :) Tag lige Frans Nielsen med, da vi glæder til at se om han stadigvæk spiller så overbevisende som han gjorde for os! hold på ham, han er guld værd!
Redhawkssupport.com har gjort upp två listor, för er som missat den. En på spelare som kanske kommer lämna MIF, och en på spelare som MIF skulle kunna värva.
Jag läste att han fyllde 14 ngn dag framöver, eller hur det nu var. Då tänkte jag att han kanske var tretton.
Jag ber om ursäkt, förresten. Det var inte menat som ett påhopp. Mer som en allmän reflektion. Klart att man blir visare med åren. Iaf så tror jag det...
Hoppas Stefan kommer in och skriver hur det går i MIFs träningsmatcher mot de finska lagen som vi ska möta under OS uppehållet. Hoppas vi inte åker på någon onödig skada under uppehållet. Det är iaf bra att Bäckman inte låter spelarna vila i 2 veckor :-)
Som Coolakoffe säger så har MIF en relativt lätt avslutning på serien. Lag som Timrå och Linköping bör vara givna 3 poängare. Brynäs och Frölunda vet man aldrig vart man har. Frölunda kan spela strålande en match för att sedan sjunka ihop totalt. Brynäs har varit ett ganska svagt lag i år och vi bör ta minst 2 poäng mot dem. Jag tror vi kniper 5e plats i tabellen :-)