det sa jag aldrig att du gjorde heller.... det jag menade med mitt inlägg var att ryktet om Persson Hävelid till MIF inte är något nytt.. då Persson, Hävelid, Liimatainen är spelare som MIF år in och år ut är på och försöker få "hem" igen.
Du får nog läsa på lite, veteranen Persson och en av VM-guldhjältarna från 98 (Hävelid) måste du ju känna till. :)
----------------------------------------
Skulle inte varit helt fel om både Hävelid och Persson kom tillbaka till nästa säsong. Om dessutom Limatainen skulle komma tillbaka, så ser backsidan mycket bra ut.
Jo men den är källan är mer eller mindre personen som sköter snacket Stefan... Tro mig nu, jag är inte en grabb som sprider falska rykten, du borde veta det vid det här laget tycker man...
Sen till CollaKoffe, så för att man inte bor i Malmö vet ma nitne vilka som spelat i MIF ? Det låter ju konstigt, jag kan nog rabbla 100-tals spelare från andra lag, många år tillbaka ;)
Men no hard feelings, titta på lita MIF historik så hittar du allt om de två gubbarna som vi snackar om.
O en sak till, vet du inte vem Helminen, R.Hansson och Nordström är ? Det bara måste du veta...
säker källa jo du den har man hört förut.. och att MIF är intresserade av Hävan och Persson är ingen nyhet... man försökte få över båda till denna säsong utan att lyckas..
Förutsättningarna för i år är nog snäppet bättre om man ser till deras situation i NHL, Hävan är petad allt som oftast, Persson är petad, spelar ibland, spelar ibland som anfallare.
förstår fortfarande INTE varför man inte skulle kunna gå från ett lag på topp4 i Elitserien till ett lag på topp 6 i Elitserietabellen..
Ta Björn Nord, Thomas Johansson, Per Eklund alla ville till MIF från Djurgården för nån säsong sedan trots att DIF är/var ett bättre lag.. hur kan det komma sig?
Och om jag inte misstar mig så kom Wahlberg till Modo under Bäckis ledning? Och kan Bäckis locka till sig Wahla till ett "mediokert" MoDo så kan han väl göra det till ett "dåligt" MIF eller?
Jag besvarade ju din fråga i mitt första inlägg... Bemström gick t.ex. från MoDo till SSK (som knappast kan beskyllas för att vara bättre än MoDo) förut p.g.a. att hans familj saknade Södertälje. Anledningen till att Micke skulle gå till BIF skulle alltså således vara att han saknar staden (möjligtvis laget). Det är väl solklart?
Om han går till Tyskland är ju också risken ganska stor att han hamnar i ett lag som är sämre än MoDo, men där är det pengarna som lockar.
Helt enkelt därför att Brynäs ÄR ett bättre lag än både Mif och MoDo.....;-)) Allvarligt talat så lutar det väl åt Brynäs om man läser lite mellan raderna av det som sagts men vi tar inte ut ngt i förskott förrän pappren är påskrivna och bläcket torkat.....
Varför skulle #62 välja att spela i MIF? Han spelar ju redan i ett bra lag
Varför ska han då gå till Brynäs som är sämre än MIF iaf i tabellen... visst han är ifrån Gävle, men ditt resonemang ovan säger att han inte ska gå till ett "sämre" lag...så varför gå till Brynäs?
Hihi. Varför skulle #62 välja att spela i MIF? Han spelar ju redan i ett bra lag. De alternativ som finns till MoDo är Brynäs (Gävle är ju hans hemstad, och han har hus där etc.) samt utlandet igen (där pengarna finns).
Hade varit rätt jobbigt med 2 spelare som hetter Micke Wahlberg ;)
Men det är en sak som man kan stå ut med, han är en bra hockeyspelare och om han skulle komma till MIF, ja då ska vi alla välkommna honom med öppna armar...
Det kommer ju ske en del till nästa säsong, vissa kommer sluta, vissa får itne nya kontrakt o.s.v Så om vi kan hitta så pass bra ersättare ser det riktigt ljust ut.
Sundis: Nu e de så att för det första så e VF inte "ni" utan DOM eftersom jag håller på FBK (grovt). Och för det andra så har VF MoDo hemma och HV71 borta:-] OCH, Ja det e skillnad, VF har varit oerhört starka mot HV denna säsong och kan lika lätt slå dom borta som hemma, MoDo har dom haft halvsvårt mot och att det e hemmamatch för VF känns oerhört skönt:-) Med tanke på att det sitter kanske 12000 indianer på läktarna:-]
Läste på Aftonbladets hemsida att Micke Wahlberg från MoDo ska lämna klubben och söka sig en ny klubb. Brynäs har förvisso visat intresse för honom, men borde inte MIF kanske visa intresse oxå. Han har ju trots allt på 41 matcher gjort 40p, det är ett snitt på otroliga 0,976 poäng per match, en spelare som MIF kan behöva. Han är förvisso center, men det skadar inte med lite konkurrans i laget. Han är oxå en spelare som hellre gör poäng än spenderar tid i utvisningsbåset, endast 34 minuter på botbänken hittils. Och med en imponerande statestik i +/- statestiken med 45/15 visar att han även är bra åt båda hållen. Som sagt, kanske något för MIF. MIF mot SM-Guld 2002.
De första 2 perioderna vara bara helt UNDERBARA, vilken fart, vilket spel och vilka målchanser hela tiden !!!
Det var något av det värsta jag sett, synd bara att vi ha tråkiga Tjeckien i gruppen nu, de är alltid så sega. Backar hem och sen kontrar de, och de brukar ha bra PP osso, fan jag kan inte med de filmande tjeckerna, hoppas vi tvålar dit dem rejält nu...
Sverige tar 3 OS guld ? Magda idag, Tre Kronor och Anja i backen... Det kan hända, vi får väl hoppas.
Sverige har den bästa defensiven av alla lag i OS, så att dem släpper in 5 mål bakåt skulle jag inte troö. Vår offensiv är svagheten, men man mommer långt på defensivt spel när man dessutom har ett par "stjärnemmor" som producerar.
Sverige har den bästa defensiven av alla lag i OS, så att dem släpper in 5 mål bakåt skulle jag inte troö. Vår offensiv är svagheten, men man mommer långt på defensivt spel när man dessutom har ett par "stjärnemmor" som producerar.
Alla vet vad som hänt, och alla vet också varför...
Så min fråga är :
Varför babblas det endast om en sak här inne ? Det finns en hel del viktigare saker att se fram emot, träningsmatcherna m.m
Sluta skacka om deras patetiska misstag nu, kan man inte läsa en regelbok får man fan skylla sig själv. Men jag tycker hockeyligan är de som är riktigt patetiska egentligen, det borde inte vara så svårt att ha en person på varje match som kollar igenom laguppställningen, och där igenom kan man ju slippa de här otroligt klumpiga misstagen....
Men det kvittar nu, nu stänger jag butiken för den här morgonen.
Djurgården överklagar domen som klubben fick för att de har använt sig av för många spelare utan EU-anknytning. Klubben anser att anmälan kom in för sent och får stöd av Hockeyligan. Djurgården har dömts till tio poängs avdrag i hockeyns elitserie för att ha använt för många spelare utan EU-anknytning. Men nu vidtar klubben åtgärder och väljer att överklaga Svenska ishockeyförbundets dom.
– Det finns flera fel. Ett är att anmälan kom in alldeles för sent, regelverket säger att anmälan ska lämnas in tre dagar eller i speciella fall 14 dagar efter att felaktigheten begåtts. Men det här skedde långt senare än så, säger klubbdirektören Tommy Engström till Svenska Dagbladet. Djurgården får även stöd av Svenska Hockeyligan, SHL. – Vi vill markera att förbundet inte skött det här på rätt sätt, säger ligans vd Hans Nyberg. Enligt Nyberg har ingen klubb i elitserien något emot överklagan.
TT–Sportbladet
detta verkar inte va slut, men jag har svårt att tro att förbundet ändrar sig !! men man vet aldrig med denna cirkusen !
Kommer man bland de fyra främsta spelar man inte hemmamatch först. Däremot spelar man den viktiga avgörande hemma, om det blir en lång serie. Borta, hemma, borta, hemma, hemma, borta, hemma. Okunnigheten är verkligen utbredd just här inne hos er.
Du de e bäst att komma fyra för att då får man köra hemmamatch först!! å de e MIF bra på!! fast ja menar oxå att de e bra på borta plan men när man har hemmaplan så e de skit bra
Det bästa, för oss, vore kanske att få femteplatsen samtidigt som frölunda kniper den. Då får vi hv eller frölunda i kvarten vilket blir gågata. Självklart har DIF iscensatt hela den här affären bara därför, för att garanterat slippa malmö i kvarten.
Ja, vi får väl se. vår hemmamatch mot frölunda är ju avgörande för om det är vi eller dem som tar upp kampen. jag tror inte att MIF kroknar nu mot slutet... ...är rätt så säker på fjärdeplatsen
Ni kommer nog inta ta den i alla fall. , Brynäs borta, HV71 hemma, MoDo borta är inga lätta matcher, men vi får se...
Fastän man e ett GROVT FBK-fan som blev jag sketagla att VF bara e ett poäng bakom DIF nu:-P + att det infinner sig en hel del skadeglädje mot DIF *garv* Det skiljer 36p mellan FBK och DIF nu *hahaha*
Hoppas ni har det bra därnere i mittenstriden DIF:are:-P Får kämpa och slita med MIF(:on) och tyvärr också VF:-)
Ignatovic är från Lettland som INTE är medlem i EU
Reglerna säger att man får Max använda 3 spelare i en match som tillhör Icke EU länder! men i dom matcherna som Djurgården fick avdrag använde man följande spelare !
Jiro Nihei MV (Japan) Andreis Ignatovic FW (Lettland) Sergei Naumovs MV (Lettland) Jan Pardavy FW (Slovakien)
men när Malmö spelade mot Djurgården borta den 22/1 så var det Thomas Östlund som stod i båset, inte Jiro Nihei ...
Alltså ... Djurgården hade då 3 spelare från Icke EU land !! ..
det sa jag aldrig att du gjorde heller.... det jag menade med mitt inlägg var att ryktet om Persson Hävelid till MIF inte är något nytt.. då Persson, Hävelid, Liimatainen är spelare som MIF år in och år ut är på och försöker få "hem" igen.