det är sant.... Brynäs har mer att spela för, men det motiverar inte att MIF ska gå in och dra på sig 30 utvisningsminuter på 22spelade min i matchen och ligga under med 2-0 mot ett lag som man ska besegra 10ggr av 10.
Timrå, AIK, Linköping, SSK är lag som man bara SKA besegra oavsett hemmaplan eller bortaplan så är det bara.
Antingen så är man helt utspelade med tanke på alla utvisningar eller så är det en extrem hemmadommare.. 30utv.min till MIF och 2min till Timrå... iofs 2st 10min
Lugna ner er killar, det har bara gått en period. :)
De är bara lite sega efter uppehållet, men snart kommer de förhoppningsvis igång. Tror att MIF vinner skotten ganska klart i andra perioden, sen får vi se om de lyckas göra mål...
det är inte bara att trycka på en knapp och säga nu går vi för fullt då slutspelet börjar. Hade det varit så lätt hade det varit kanon.. men så är det inte.
Och mot ett sådant "dåligt" lag som Timrå ska man vinna mot hemma som borta oavsett vilken form man är i. Det är min åsikt
Allså vem fan bryr sej om dom torskar i kväll!..dom ligger i ingemans land just nu innan slutspelet börjar!..hade dom tagit i för fullt så vore TIK ett slaget lag just nu!!..jag förstår om spelarna ej går för fullt!..dom e vell lite rädda för att dra på sej skador också!..
Visst du har rätt, men du vet hur MIF är, tyvärr.... de kommer igen, det lovar jag dig... det blir andra bullar av det i kommande pserioder..... vad sägs om 5-2 till Malmö
Jag hoppas verkligen de skärper sig i kommande perioder annars börjar man bli rädd, att det är något vajsing i laget, tänker på den ruggiga inledningen av säsongen... brrrrr
Ser man på, äntligen någon som tycker likadant som jag när det gäller Hasselblad. Han håller inte för elitserien och detta tyckte jag till om innan säsongen. Jag förutsåg redan då att MIF:s stabbiga försvar skulle få problem och se vad rätt jag fick. Sedan har de givetvis skärpt till sig men de håller inte elitserieklass rättöver. Och Hasselblad är en sådan spelare som kan titta i backspegeln efter sin elitserieklass. Skönt att läsa på RS att Lillis o MIF vill satsa rejält och förståndigt inför nästa säsong. Petri Liimatainen o Daniel Rudslätt låter kanon däremot så är jag osäker på Ricard Persson. Han är inte vad han har varit. Kul också att klubben vill satsa på en juniorfemma, det är sånt som jag vill se. Och då kanske vi så smått kan börja tvätta av den här "köpelagstämpeln" som vi orättfärdigt har haft under alla elitserieår.
Och så börjar då äntligen elitserien ikväll igen, skönt att det kör igång igen. Svårt att sia om var MIF står och var övriga lag också står. Men nu är det ju viktiga matcher för många lag. För MIF:s del så är det viktigt att vinna ikväll och därmed säkra en 6:e plats. Och jag tror att de vinner ikväll också men det kommer nog vara jämnt för Timrå kan ju inte lägga sig ner och dö bara för att man är jumbo. De måste ju hålla uppe tempot inför kvalserien. När det gäller SSK o LHC så tar dom väl det sista halmstrå som finns för att försöka spela till sig en slutspelsplats. FBK har ju inte så mycket att spela för längre. När det gäller HV, MoDo o DIF så hägrar ju andraplatsen och den tror jag MoDo tar. Så därmed är det viktigt att MIF vinner ikväll så vi slipper möta antingen FBK eller MoDo i kvarten. Luleå o Brynäs bör ta dom två sista slutspelsplatserna men det vore kul om både SSK o LHC kunde ta sig till slutspel. Kvällens tv-match mellan LHC-Luleå lär nog bli en riktig kamp. Det är synd att man inte har canalplus men radiosporten får duga. Nedan så följer mina tips på kvällens matcher.
Känns avslaget, innan slutspelet, eller hur? Viktigaste är att gubbarna får upp farten inför nämnda slutspel. Jag tror på högst två poäng ikväll, säg 3-4 efter straffar.
Ja äntligen sätter Elitserien igång igen. Har väntat ända sedan Sverige åkte ut ur OS turneringen. Tippar på 2-4 till MIF. Zetterberg gör Timrås enda mål :-)
Riktigt svårt att komma med nått stensäkert tips den här gången eftersom det har varit ett rätt långt uppehåll nu. Men jag drar väl till med ett resultat som känns rätt ok.
Det finns flera intressanta spelare som blir lediga inför nästa säsong. Vi får bara hoppas att vi kan locka till oss rätt sorts spelare nu.
Jag menar vi har ju gjort en del mindre bra värvningar de senaste åren. Det har kostat mycket men det har inte gett nån uttdelning, jag vil inte nämna namn, men ni vet säkert vilka jag tänker på. De har typ några av de högsta lönerna i Elitserien, och är här för att göra mål, men det går inte så bra.
Men det kvittar nu, jag vill ju iställer lyfta fram supervärvningen nr 1 inom svensk ishockey på massor av år. Hannula, vilken värvning. Alla anda ES lag kan slänga sig i väggen om de försöker komma med nått annat. Hannula är den bästa värvningen på säkert 20 år i Elitserien...
Ok, tack för informationen. :)