Teus: Tror nog dom inte dom köra me Valdix tyvärr, tror inte dom satsar på en kille som inte har nån Elitserie rutin, däremot tycker jag Frazze borde få spela ikväll!! han kan få en ordentlig chans i en match, iofs fick han det mot LHC o då spelade han grymt bra me Sandström ! ..
tror d va nyttigt för Burra att byta kedja, har inte gjort för mycket me Jussi o Taxen, men det löser sig nångång!! jag tror Jussi blixtrar till ikväll o sätter 2 bakom Liv !!
"Henrik Malmström fick en smäll på knät i färjestadsmatchen och spelar inte mot HV 71. "Bäckis" tror att Tomas Sandström - återställd efter sin fotskada - kan rycka in i stället. Peter Andersson och Christian Due Boje är inte att räkna med före OS-uppehållet."
MIF har inte förlorat i Malmö Isstadion sen den 4 december förra året, så varför skulle de förlora ikväll? :) Så jag tror matchen slutar 4-2 till MIF, och att det lossnar för Jussi-kedjan.
Huusko (så stavas det) är inte skadad, men genomgår en operation för att bränna bort en extra nervbana på hjärtat som gör att hans puls blir extremt hög vid stor ansträngning.
Skadeläget i övrigt: Loponen brutet finger, Thorwalls problem med armbågen.
Målis P.Lindmark Back : R.Svehla Back : K.Johnsson Forward : M.Näslund Forward : J.Riihijärvi Forward : R.Helminen
Tog ut ett till men detta är mer av favo det andra var vilka spelare jag tyckte var bäst osv.
Målis A.Hadelöv Back : M.Lusth Back : K.Johnsson Forward : P.SYLVEGÅRD Forward : J.Riihijärvi Forward : M.Magnertoft
Tog med Lusth för han "grisa" runt så mkt och gjorde nytta, har en del härliga minnen där han står o sliter framför mål. Sylvegård kämpa på bra och spela i mif en lång tid. Magnertoft har spelat länge i mif så han e värd o vara med här. Riihijärvi o Kim har alltid varit mina favo så de måste bara vara med.
Vad kul att Schowwo ber om ursäkt, riktigt kul att notera hur han blivit Mif supporter också. I varje fall om man tittar på profilen. Hur är det man säger, sent ska syndaren vakna.
Jag vill framföra en stor ursäkt för de inlägg som jag skrev i går förmiddag . Jag ber alla malmö supporters och specielt Stefan om ursäkt för de inlägg som ni blev stötta av och arga över . Jag vet att detta ändrar nog ingenting men jag hoppas att ni godtar min ursäkt och kan fårlåta mig för att jag helt utan anledning kom med dessa påhopp . Jag trodde aldrig att det skulle bli en så stor grej av det hela och jag lovar att det aldrig ska hända igen . Jag ser även fram mot fler tuffa figther mellan FBK och Malmö ( Fast med en bättre domare ) Som sakt jag önskar att jag inte hade skrivet de där inläggen i går men jag var arg och förbannad över att FBK hade förlorat mot er och det gick ut över Stefan och er övriga malmöiter .
jepp jepp, inte fel att slå FBK borta !!, hoppas nu detta håller så vi kan ge dem duktigt me däng imorrn ! men det ska vi !! .. frågan e hur allvarligt det är med Malmström, men blir man liggande efter en sån knätackling så vilar man nog ett par dar, även om det inte är så allvarligt !!, så han kan vi nog räkna bort!, så det kommer nog bli lite ändring i kedjorna !! ..
på Läktaren ska vi slakta HV supportrarna !! dom e så fattiga, kallar sig Sveriges Bästa Klack !! o kommer med 2 bilar !! .. det är fattigt, vi har under dom 3 mötena med HV haft 2 storbussar, 1 Minibuss+Bil ..det kallas för bortastöd !!! .. men men, dom har juh lite hjärndött folk här nere, men det räknas inte !!
Som sagt, svagt att det inte kunde rapporteras bättre efter matchen på tv igår, och i dagens tidningsläsning..dåligt. Till min stora glädje desto bättre här. Rätt kul att ta del av en sådan läsning dagen efter. Var på plats i Karlstad igår, vilket ni säkert förstår var mycket härligt! Det bästa tecknet igår var att Mif inte vek ner sig, efter FBKs malande i inledn. av tredje, då det var grymt tryck i hallen, visar på grym styrka. Och sedan efter den nödvändiga timeouten och ett mer aggressivt spel i mittzon, ja ni vet...Nu återstår tre hemmamatcher innan OS-uppehållet, ett uppehåll som kommer att innehålla bl a några matcher i Finland. Hörs.
Målvakt: Roger Nordström Back: Robert Svehla Back: Kim Johnsson Forward: Juha Riihijärvi Forward: Raimo Helminen Forward: Mika Hannula
Tränare: Timo Lahtinen ass. tränare: Jag själv ;)
Kommentarer är väl Roger i målet, han o Pekka drar jämt men Roger är Malmöpåg så därför står han... Hannula på forwardsplatsen, den är bara given, titta om 3-4 år om inte det är fler som håller med då...
Mitt förslag: Målvakt: Pekka Lindmark Back: Robert Svehla Back: Peter Andersson (årgång -92) Forward: Juha Riihijärvi Forward: Raimo Helminen Forward: Peter Sundström (en grovarbetare behövs)
Tränare: Timo Lahtinen ass. tränare: Niklas Wikegård
VIlle bara säga, att de MIF "SUPPORTRAR" som var i Karlstad igår, var bara där av EN anledning att MUCKA gräl..... Nu föll vi ju inte för det, utan istället var det väl någon liten Rödhöna som åkte ut om jag inte har fel.....
Sedan är det så PATETISKT att säga att Jönsson har sålt sig????? Skulle han inte tjänat mer pengar i NHL???? Fan ibland undrar man vad ni tänker med.
NI provocerade verkligen, men till ingen nytta.... FBK kommer att krossa er i slutspelet och det ska bli SÅ underbart....
Dessutom var det skoj att se att er klack bestod av tio pers i åldern 10-14 år...... JÄTTEBRA.....
Jag vet inte vad ni försökte bevisa när ni började yra om läktarvåld.... TUFFT sagt VÄLDIGT.......
Dessutom, är ni rädda för en flagga??? Ni sa att flaggan var ett hot mot er.... oj oj oj VÄX upp....
Har hittills skrapat ihop 29 poäng (6+23) denna säsongen på 45 matcher, och är överlägset bäst bland backarna i sitt lag poängmässigt. Niclas Sundblad (som spelar i samma klubb) har förresten bara 6 poäng mer på de 50 matcherna han har spelat. Petri ligger 10:a i poängligan för backar, men han har bara +3 i +/--statistiken.
precis... och det roliga i det hela är att senast vi hade samma problem i gästboken (dock inte denna) så var det FBK fans som höll på då med... efter att MIF slagit ut dem ur slutspelet.
Annars brukar det vara Rögleiter eller Frölundaiter som slänger iväg nått skitmeddelande men aldrig som dessa meddelande skrivna av Schowwo..
Flera som har läst dessa meddelanden tycker att vi ska banna hans ip-range vilket innebär att Schowwo´s rögleit kompis inte kan skriva mer trots att han sköter sig...
Har läst de numera borttagna inläggen från Schowwo eller vad han nu hette och kan bara konstatera att personer som han är den sämsta reklam ett lag kan få. Tyvärr finns det allt för många sådana rötägg i supporterkretsar i landet.
Så om jag går in i Rögles gästbok skickar iväg 115st inlägg med samma text... så tycker jag bara till kul va..
sen om jag även skickar några inlägg om att vissa personer är h**a, och att nån annan s*ger hans k*k osv är ju bara att tycka till eller?
Och eftersom jag redan BANNAT honom 1ggr härifrån med nicket showwo och han kommer tillbaka med nicket showwo2 visar att han inte är här för att diskutera utan endast för att förstöra!
lite sent att tänka på det nu, jag har redan varit i kontakt med ansvariga i Forshaga kommun och de jobbar på att få fram vem denna person är så att polisanmälan kommer att göras
schowwo bor i Karlstad, jag råkar känna denne påg. Förstår att han är arg efter att han blivit attackerad av malmöfans i Karlstad igår, så ni får nog stå ut med skiten!
Men här kommer det iaf :
3-2
Vårda det väl gott folk...