Sluta upp o gagga skit nu om varann!.Bli friends och visa att ni är riktiga MIF supportrar!...Det finns ingen MIF supporter jag inte gillar!..Min dröm är att få fira SM-guldet mer er alla!...även fast jag bor ca 50 mil från huvudstaden Malmö!..Det är tillsammans vi når toppen..det är tillsammans vi stöttar laget...det är tillsammans så vi är sveriges bästa hockey klack o bästa hockey supportrar...Därför blir jag nu vän med ca 10 nya MIF/are även fast jag inte känner dom!..Det duger med att vi håller på samma lag!...
sluta gagga och börja FORZA MALMÖ mot SM-Guldet!!!!!
Det märks hur jäkla lie du vet om ishockey, jag blir lite fundersam när du skriver att Roger Öhman inte har kämpat.Det är så jäkla typiskt att klanka på en spelare bara för att han var inne på det sista målet, kollade du inte på dom andra 2 perioderna där han spelade jäkligt bra och hade en massa fina skott.Bäckman och Johansson spelar honom mest av backarna just nu, både powerplay och boxplay Nä se hela matcher nästa gång han tillhör lagets bästa back efter jul
Jeg vet precis vad du menar, det finns flera unga spelare som tidigare spelat i MIF som man inte vet ett dugg om idag. Det hade varit något för Stefan att kolla upp och slänga upp på hemsidan kanske ?
En uppdatering om hur det går för våra forna miffare, var de spelare och hur det går för dem...
Det er lidt svært at følge med i hvad der sker med de unge danskere. Kasper Pedersen kan man slet ikke finde noget info om, det er lidt lettere med Frans. ;)
CoolaKoffe skrev: "Å förresten den matchen mot aik då var de cirkus i 20 minuter å man såg att de var mål!!!
Peter Hasselblad!!! gjorde de "
Menade du målet som efter en första koll med videodomaren godkändes och efteråt underkändes?? Du kan väl isåfall inte på allvar påstå att det egentligen var mål?
----MrLeth [Jag verkar ha missat alla nya regler i hockeyns elitserie. När blev det tillåtet att köra ner målvakten innan man gör mål?? Hadelöv kunde omöjligt rädda sista målet då han redan var intryckt långt in i målet innan pucken sköts/studsade in...]
HAHAHA... Kan inte du hjälpa mig att skriva lite krönikor till www.hhoger.cjb.net ??:-))))
Vi har en GO klack här i Malmö, men när det itne är något tryck nere på isen då är klacken knäpp tyst. Det är du den ska gå igång så att spelarna tänder till och att det blir fart på matchen.
Jag vet att det är skit svårt att göra det automatiskt, men tänk i fortsättningen så här: "Nu ser det trögt ut på isen, måste få igång grabbarna"
KÄMPA MALMÖ ! Ska det skrikas så att isstadion skakar, det är så fbk har det på sina hemmamatcher, kanske en anledning till varför de är SÅ överlägsna ?
måste bara berömma Ståplats igår !! det var ett bra stöd ni gav MIF igår, hördes riktigt bra på Canal + även om dom skruvar ner det ljudet mycket !!, men riktigt bra annars !! , men när man kör " Malmö IF e dom bästa" behöver man inte ha alla trummorna, rösterna försvinner lätt då !!! men annars var det toppen !!!!
vaddå kämpar inte .. vafan vet du om det ??? .. vet du hur slitet det laget är nu ?? dom har kämpat som djur i dom sista 17 omgångar, Roger har gjort flera mål o assist o bidragit mycket till Malmös stabila backspel !!! Malmö har vunnit 13 o förlorat 4 på dom sista 17 matcherna!!!
Jag tror både Bäckman o Gunnar tycker detta uppehållet kommer perfekt, nu hinner MIF vila o ladda upp inför Slutspelet, för dom har verkligen varit sega i matcherna mot Luleå o Modo !!
så jag tycker inte du ska gnälla en massa om du inte vet hur läget egentligen är !! ...
så om du e trogen hök .. sluta gnälla o börja stötta laget o förstå hur jobbigt det är och spela Elithockey, för det spelet MIF har visat efter Jul är verkligen bra !!, men alla måste vila ibland .. där osse Roger Öhman !
coolakoffe.... tycker du borde tänka innan du talar ... bara 2 bra backar !! .. hmm .. dags att öppna ögonen... vi har ... Jocke Lundberg, kanske den bästa Defensiva Backen vi har, Petrasek har blivit grymt bra tillsammans me Andersson som tyvärr e skadad , Johan Norgren gör ett kanonjobb, den enda som inte varit riktigt bra e Due-Boje !.. tyvärr... så kolla efter lite innan du pratar !
Inget att snacka om, målet är rätt. SLuta gnälla nu och inse att de hade en enorm tur som fick in målet, och ännu mer tur att de fick in den just innan slutsignalen...
Men men, nu väntar OS så gå inte och häng upp er på målet nu, för mål var det. Man ska älska sitt lag och hålla på dem i vått o tårt, men man måste insa att de kan förlora ibland osso. Modo är ett riktigt bra hockeylag, och jag hoppas att vi möter dem eller fbk i SM-finalerna, vilka matcher det kommer bli ;)
Ja, Frans spelade hela matchen och det gjorde han bra... Han har enormt fin teknik men saknar lite muskler på kroppen, han kommer bli en riktigt bra hockeyspelare under de närmsta åren...
Jag hoppas han får fler chanser nu, så att han utvecklas på rätt sätt. Kul att ni danskar också följer hur det går =)
ett jävla tjafsande !!! .. måste hålla me indianen, det var ett regelrätt mål, Högardh blev fälld, hade det inte blivit mål så e risken nog stor att det blivit straff till Modo !!
men, det är svårt att se vem pucken tar sist på, men Hadelöv stöter den med klubban så den träffar Högardh som ligger ner på skridskon, sen in i Mål ... !!
det var ett regelrätt mål !! inget snack om saken, men varför tar inte Roger Öhman bort Högardh istället för att spela pucken ?? det fattar jag inte ... hade han gjort det hade tiden runnit ut o det hade blivit straffar!!
Hörde du inte vad kommentatorerna sa? Det var ett regelrätt mål, förresten så petade HadelöV in den med sin höger skrodsko. Det var mål. Både Ankan och Hegerfors kan mera hockey än dej och mej.
Burra har fått sina chanser nu, han har inte hållt helt enkelt, tycker det finns en spelare som ska bänkas när Sandström är tillbaka och det är just Burra...
Burra kan få spela enbart PP, Nielsen ska få så mycket matchande som möjligt nu, så att han kan blomma ut rejält redan nästa år... Då slipper man ju köpa in nån som ersättare för nån annan ta upp en junior som ersätter Nielsen som bänkvärmare, och nielsen rakt in i laget....
Burra, Hammar, Hasselblad, Due-Boje är 4 spelare som jag tycker gjort mycket bra för klubben, men som jag mycket väl kan tänka mig att släppa inför nästa säsong...
De komer vinna de fyra sista å alla de där due-boje,Peter andersson å Sandström ska komma tillbaks å de kommer oxå möter Jokerit å HIFK under OS uppehållet!!
1:a femman
Robert Burakovsky Henrik Malmström Juha Riihijärvi 97 9 19
Försvaret var statister i vissa stunder mot Modo, bland annat vid 1-2 målet och 2-3 målet. Peter Andersson saknas nog rätt mycket i powerplay, man fick tex spela powerplay med 5 forwards ibland och det gick ju som det gick. Dock gjorde vi ett powerplay mål men det var inte efter skönspel. Man har länge kritiserat Modo för att ha dåligt powerplay men nu verkar det som att MIF kommer ta över den tronen. Jag hoppas att man hittar några spelskickliga backar tills nästa år som inte är över 35 och går sönder efter halva säsongen.
de vinner över timrå den 28:e å vinner över frölunda den 2:e å vinner alla de sista omgångarna om de inte backarna klantar sig som de gjorde mot MoDo de borde köpa några bra backar å en slovakisk forward de måste man tipsa te bäckman!!!
Ett litet påpekande bara, att dessa 4 lag skulle gå till semifinal är praktiskt omöjligt. Då ifall FBK skulle förlora sin kvartsfinalserie som du tror betyder det att antingen BIF eller LHF är ett av semifinallagen, kanske t.om SSK eller LHC, om dom mot all förmodan skulle nå 8:de plats. Pga FBK kommer att lottas mot 7:an eller 8:an.
Sen om nu MIF skulle gå till semi så försvinner någon ur trion HV DIF eller Modo eftersom ni kommer få möta något av dessa lag.
Själv kommer jag vänta tills det är klart till 100% med lagens slutplaceringar innan jag börjar tippa eventuella semifinallag.
Vi får se hur det blir efter OS, hoppas bara att bäckis o co såg hur dåligt det gick för Hannula och Wahlberg igår... De ska INTE lira med Burra, han tillför absolut inget på isen för tillfället...
Förmodligen var bara en engångs företeelse, låt oss verkligen hoppas på det...
Eller vad säger ni ?
Varför ta sönder de två bästa linsen vi har: Mattsson - Thue - Linkan och Hannula - Wahla - Mackan
Man har väl en de latt kommenterna, efter matchen igår...
Det var ett solkart mål (det sista), han gör inget medvetet och pucken går in före han själv, så visst var det mål. Men sen att Modo har en sån ENORM tur att få in pucken 4:59 in på förlängningen EN SEKUND kvar, det är svårt att smälta.
Tur att matchen inte var så värst betydelsefull...
Nu är det OS och vet ni vad, de spelar ju hockey där med, där ser man ;) Man lär sig nått nytt varje dag, hehe
omgång 47 Timrå IK-MIF Redhawks 1-6
omgång 48 MIF Redhawks-Frölunda Indians 5-2
omgång 49 MIF Redhawks-Brynäs IF 4-2
0mgång 50 Linköping HC-MIF Redhawks 1-7
Har ni andra åsikter??
Om de 4 sista??