Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 59919 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: OS-finalen i ishockey
Den moraliska finalen hade varit mellan Sverige och Kanada. Men eftersom det inte var möjligt för Sverige och Kanada att mötas så borde det ha varit Sverige - USA. Jag satt hela tiden och tänkte igår under matchen att det skulle ha varit Sverige istället för Kanada. Jag fattar fortfarande inte hur man kunde förlora mot Vitryssland. Det verkar inte spela någon roll vilket lag Sverige än möter så åker man ut i kvartsfinalen. Man trodde ju att killarna hade lärt sig av förlusten i Nagano. Det går aldrig att underskatta ett lag på denna nivå, nu kommer det dröja 4 år innan nästa OS och då är våra bästa stjärnor runt 35. Kanske kan Huselius bli våran nästa Mats Sundin eller Peter Forsberg. Sverige kommer aldrig få ett lika bra lag som vi hade nu i Salt lake, synd att man skulle åka på däng mot Vitryssland. Varför skulle du släppa in den där sista pucken Salo ?
Varför ????

Sv: Kaxig och okunnig
Oj jag glömde skriva en sak, tycker ni inte det är slarv om en spelare råkar ha en hög klubba under en match, man ser klar och tydligt att han inte gör det med vilje men han åker ut (för så står det i regelboken).

Men ni kanske istället vill att han får böta en 5 krona så blir väl alla glada ?

*fattar inte hur man kan se det som ett straff när Dif tjänar 1.6 mille på något, men men det är väl bara dumma jag som inte fattar något*

Har jag någon gång skrivit ordet FUSK ?

Jag får kommenteran från två personer att jag anklagat dif för FUSK, det har jag inte.

Men de har inte följt regelboken, sen vad det beror på kvittar väl, de kan ha slarvat, de kan ha vetet om det men trott att de skulle komma undan med det (som de också gjorde, patatiskt hockeyförbundet) ...

Varken ni eller jag vet om det var slarv eller medvetet, så lägg ner nu, det lutar åt slarv, men vet man inget till 100% ska man inte uttala sig.

Sen ordet "Inteligent" får jag väl skylla på att jag har gått på Lindängeskolan i Malmö, det är inte direkt stans bästa ;)

ha det gött alla, men jag står fast vid allt jag sagt, och ska ni svara på mina inlägg kan nu ju hålla er till det jag säger och inte ta med egna ord som jag aldrig sagt...

OS-finalen i ishockey
Känns som att det var uppgjort på förhand att USA & Kanada skulle mötas i final, det enda de andra lagen hade chans på var brons, som Ryssland välförtjänt tog.
Spelmässigt tycker jag Tjeckien var bäst, men effektiviteten saknades denna gång.
Nästa OS kan man måhända hoppas på neutrala domare.

Sv: Ishockeyförbundet gör bort sig igen!
Mertzig, det är väl ändå ingen att stå efter?

såg att Jan Mertzig e klar för Linköping.
Väntar fortfarande på att det ska börja röra sig lite hos mif med.
Känns som det brukar göra man väntar o väntar, sen e sommaren här o mif tar någon halvbra spelare bara :)

Nja.. I år blir det säkert bättre, hoppas dom vet vilka spelar typer dom vill ha och får tag på dom innan det blir försent..

//

Jo, Nike89, det är verkligen sjukt. Påminner om Canada cup, det här. Fy fan!

inte? jag tycker det va jätte kul!

Sundis:
Din buskishumor skulle inte ens platsa i en Åsa-Nissefilm.

ojsan, MIF hade för många spelare på banan när vi gjorde mål. Ahh, Bäckman slarvade bara i båset så dem får lite böter efter matchen och målet skall naturlligtvis räknas...

Ojsan, Tommy Salo slarvade in 4-3 pucken. Vi tar bort målet och ger han 200 000 i böter istället...

Trots allt känns det lite surt att kalla fusket för fusk. Det kanske mer kan jämföras med att råka sätta sig på en misslagd spruta med EPO.

Nuppen: Du klippte lite i citatet du tog från mig, det är inte snyggt. Hade hela fått stå med hade du sett att det jag tycker är helt ofattbart är att folk, du?, tycker att det är skandal att DIF får tillbaka poängen för att man inte ska få vara taskig mot storstadslaget DIF. Så var inte fallet nämligen. Ang. vad du tycker och tänker så vet jag bara det i egenskap av att jag läst dina inlägg här. Hockeyexpert har jag gjort mig till själv, genom att följa serier och enskilda lag och spelare i cirkus 20 år. Den som utnämnt mig till expert här är väl förmodligen ett automatiserat system eller Marcus himself. Ser du ingen skillnad mellan slarv och fusk så finns det nog ingen annan utväg än att du vidareutbildar dig lite. Det är en stor skillnad som grundar sig i uppsåtstanken. Båda fallen är straffbara men det är dock fortfarande en gigantisk skillnad mellan termerna. Vill du att jag ska förklara begreppen närmare är du välkommen att slänga iväg ett mess, jag har tid för dig.

PS. Folk som stavar fel på ordet intelligent hör till de roligaste. Speciellt när de är så näsvisa som du. ;) För övrigt behöver inte intelligent vara liktydigt med smart fast många ser det så. Det är ett brett begrepp. Se länken.

Djurgårn fick alltså inget straff för fusket, För i samma stund som Dif får en avgörande match hemma så drar dom in ca 2 milj alltså en vinst med 1.8 milj för att fuska.(dom kommer nu sämst 4a och får fördel av hemmais om det behövs).
Varför tar dom bara inte Difs 10p och sen är det bra, Utan att dela ut poäng till dom andra lagen?.Eller försökte dom rädda Aik med lite extra poäng?.

Big ice Small brain.

Det har du rätt i Sundis

9 matchers fusk = 200.000
18 = 400.000
27 = 600.000
36 = 800.000
45 = 1.000.000
notera att böterna är baserade på en fuskspelare.. i ditt fall så ska det vara två fuskspelare...då blir böterna på 2mille..

dvs drygt 1mille i böter för att fuska med icke eu-spelare under 45matcher :) Det blir en böteslapp på lite mer än 20.000kr per match.

slarv och fusk är samma sak i detta fallet. dem slarvade med kontrolleringen av spelarna och fuskade därmed också. Då vet man det: MIF kan värva en stjärnfemma med icke EU-spelare och sedan bara få böter...*ironi*

Okej Nubben

Djurgården är ett fuskarlag, försöker att fuska med att använda för många icke EU-spelare.

Det var inget slarv utan ett rent försök att fuska :)

Kaxig och okunnig
Gone:
"Att det finns idioter som är så hemmablinda att de inte förstår "

Den kommentaren var ju mogen, och den måste ju kommit från en väldigt kunnig person, eller ?

Hur fan vet du vad JAG tycker och tänker? Jag har hela tiden sagt att MIF kommer 5-6 i tabellen och det kommer räcka till SM-Guld. Jag har inte ens tänkt tanken på att MIF tjänar på att dif losar poäng, för det gör vi inte, vi kommer inte ta igen det försprånget dif hade endå, jag sa inget om det, så hemmablind, det får du nog ta och ta tillbaka lille du.

Du får gärna försvara dig, men fan inte vräka ur dig saker som att andra är idioter och att de inte förstår sig på saker, vem har gjort dig till den allsmäktige hockeyexperten ?

Men jag pallar inte ens säga nått mer, det är bara patetiskt att folk inte kan hålla sig till sakerna det handlar om, utan istället vräker ur sig mindre inteligenta (jag förklarar det långa ordet för dig här inteligent = smart) kommentarer.

Jag tycker också att det är fel att dra av poäng, men jag är helt 100 på att om det vore nått annat lag då hade de dragit av poäng. Men men, vi får väl bara vänta och se nått lag kommer väl vara lika olydiga i framtiden.

O en sista sak, sluta kalla det för slarv, de följde inte regelboken, lika lite som man förljer regelboken om man har en hög klubba på isen, det är slarvigt men likförbaskat ett regelbrott...

Bäckman missnöjd
Tjabba Bäckis e missnöjd me Svenska ishockeyförbundet för att de ändrade sig om djurgrdens poängtapp att de fick tillbaks poängen igen läs mer på hemsidan

Vem vet Kanada kan bli starka ikväll!!!på matchen

Jag hoppas att USA vinner guldet.... mest för att visa de mest pessimistiska personerna i Sverige som sågat MIF pga sin höga medelålder... USA har inte lägre medelålder.

Kanada har dock ett bättre lag på pappret men har inte imponerat på så här långt.

Sv: MIF-BIF ppw den 3:e mars å va går på...
okej... då vet man de Svenska ishockeyförbundet de kan inte ändra sig visst!!!

CoolaKoffe: Den 28:e visas matchen mellan Linköping - Luleå på Canal + . MIF mot SM-Guld 2002.

Sv: Vem tog bronset??
Ja snackade me Sundis inte me daj

Snillen spekulerar.......

Jasså men de va synd att 3 Kronor losade mot Belarus(Vitryssarna) men de va oxå dåligt att DIF fick tillbaks 10 poängen!! lr va tycker ru??

7-2 till ryssarna. men det var jämnt ända in i mitten av tredje...

Hur mycke vann ryssarna me?? issade för att min farsa villkolla på golf än på hockey han hejar på ssk ja hejar lite på de för att ja bor i södertälje fast ja har hejat på mif i tre år nu!!!

Det får bli ett tips: vinst till USA efter ordinarie tid/förlängning/straffar till 1,80

Ryssland tog bronset. hur tror du det går imorron, USA - Kanada`?

ja tror att de blir straffar att U$A vinner me 3-2 efter straffar

ingen aning, men hur tror du det går mellan USA - Kanada imorron?

Vem tog bronset??
Tjabba

Vem tog bonset Vitryssland lr Ryssland??

MIF-BIF ppw den 3:e mars å va går på...
Tjabba visste ni att Malmö mot brynäs visas på ppw via comhem den 3:e mars

Å en fråga vet någon av er vilken match som visas på canal+ den 28:e februari??

vad tror du om USA - Kanada då, Stefan?

Så är det när NHL har sina krav.. och när OS går i USA...

bara att kolla på att USA och Kanada ALLTID fått spela på bästa möjliga tv-tider för att locka tittare, Sverige-Vitryssland skulle ha spelats senare men fick flyttas för att USA Och Kanada skulle få bättre sändningstid..

Skridskotjosan som var... sist ut var storfavoriten och ja just det Amerikanskan...

USA - Kanada
USA - Kanada

Vem vinner finalen? Funderar att satsa en slant på USA (höga odds på unibet,2,20 på USA). Känns som om dem är strået vassare, men Kanada är ju lite pågång känns det som. Vad tror ni? Var skall jag satsa min slant eller är matchen helt för osäker för at tippa?

Det är ju helt sjukt att en Amrikansk domare får döma när det egna landet spelar.

Man såg ju också att domaren var på USA sida hela tiden.

USA gjorde alla sina mål i power play på tveksamma utvisningar.

nek97raj

Håller med. SKANDAL är ordet!

nek97raj

Tycker också det är skandal! I semifinalmatchen mellan USA och Ryssland var det en amerikansk domare som dömde. Fattar inte varför de inte bara kunde byta domare med den andra semifinalen, så att domaren inte kom från samma land som ett av lagen. Sen var det även en amerikansk domare i finalen mellan USA och Kanada i damhockeyn.

Även om de devalverade kronorna slagit Vitryssland hade de nog fått svårt i semin mot Kanada, inte minst med en kanadensisk (!) domare.
Hur kan man tillåta en domare från ett av de mötande länderna? Vilken jävla skandal!

Ishockeyförbundet gör bort sig igen!
Det har hänt igen. Svenska ishockeyförbundet velar fram och tillbaka. De måste ju ha klara regler som följs och de kan ju inte improvisera med egna påhittade regler hela tiden.

Därmed inte sagt att jag tycker det är fel att dem får tillbaka sina poäng, men när sånt här inträffar känns det som om elitserien är rena "lingonserien". Dem är ju inte direkt konsekventa heller. Det har ju hänt tidigare att lag blivit av med poäng för samma förseelse och det är skandal och samma regler inte gäller för alla lag! SKANDAL!

Sv: Djurgården fick tillbaka sina 10 poäng
Stefan:
Jag ser det inte som Djurgården tjänar nånting utan bara förlorar 200000. Jag tycker i detta fall att det är ett mycket bra beslut av hockeyförbundet. Jag är övertygad om att straffet varit lika vilket lag som än varit inblandat. I detta fall har sunt förnuft rådit före byråkrati och sidenslipseri. Bra tycker jag.

Gone

Det rätta straffet har nu givits, eftersom andra lag skulle ha fått mer/mindre poäng pga DIFs slarv.

Fast jag tycker att istället för att ge/ta bort poäng till andra lag så skulle man BARA dra av 10poäng för DIF och inte ge till några andra lag. Det skulle bara missgynna DIF och inga andra lag.

Som det är nu så tjänar DIF på att bara få böta 200.000kr då de kommer att komma topp 4 och därmed få en ev. extra hemmamatch... så bötesbeloppet borde ha varit högre.

Fast som du säger, vill man nå fjärdeplatsen så ska man se till att ta poängen och inte räkna med att DIF ska fortsätta att försöka att bli av med dem.

Är säker på att hade det varit Luleå, MoDo, MIF eller nått annat lag så hade straffet varit högre än de 200.000kr som det nu blev.

Det var iaf skönt att de fick böter, även om jag gärna hade sett ett hårdare straff.

Att det finns idioter som är så hemmablinda att de inte förstår att det INTE är för att gynna DIF de får tillbaka poängen är mest sorgligt. DIF blev straffade och andra lag råkade i klistret, det är därför poängen är tillbakagivna och inte av någon annan anledning. Är det några regler som inte är följda i nuläget? Straffet kan bli poängavdrag ELLER böter, och med facit i hand valde förbundet böter för att det gav rättvisast resultat för alla. Vill ni nå fjärdeplatsen i fortsättningen får ni se till att ta era egna poäng och inte sitta och lipa för att andra lag får behålla sina.

Gone, om det hade varit något annat lag än just djörgör'n som "slarvat" (Inte hållt sig till regelboken), då ahd man med all säkerhet dragit bort deras vunna poäng...

Men det var ju djörgör'n som hade gjort missen då måste man ju blunda och ge dem en lite nvarning och en lite nböter istället, patetsiakt av svenska hockeyförbundet i min ögon...

Har man regler så ska de fan följas.

Men nu lägger vi ner det, orkar inte babbla om sånt crap nu...

Ah, det spelar ingen roll tycker jag, detta "fusk" är inget mot USAs i OS.

Djurgården fick tillbaka sina 10 poäng
Tjabba Kastatrof nu kan inte MIF komma fyra längre de har chansen å komma femma för svenska ishockeyförbundet har ändrat sig så fick tillbaka sina 10 poäng fast de får betala böter "200 000 kr"

De va nyheten

Sv: Back is back
Varför inte både poäng-avdrag och böter om dom har så svårt att bestämma sig?

« · 59919 · »