Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 64805 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Andreas Hadelöv
Jomen, det ska göra ont att åka in i MIFs zon, och vara direkt farligt att uppehålla sig framför Hadelöv!

Man kan hoppas att MIF spelarna får bättre utdelning imorgon, om vi inte vinner då så tror jag det är kört. HV71 kommer nog försöka göra allt för att avgöra redan imorgon. Jag skulle säga att detta är säsongens viktigaste hemma match, kanske också den sista om jag inte har fel.

PRECIS kan bara hålla me!!....men senaste matchen mot HV så var det enbart forwardsen som såg jävligt rostiga ut!!..bättring krävs om d ska bli vinst i morn!!...

Nej Hadelöv har inte varit lika bra i år men det beror inte på honom utan mer på att försvaret har uppträtt väldigt lamt många gånger i år.

Andreas Hadelöv
Jag tycker inte Andreas Hadelöv har varit lika bra i år som han egentligen är.Jag vet att han kan bättre.Om Malmö ska ta sig till Final i år så måste Andreas Hadelöv spela bättre.

Sv: Matchanalys
Framför allt måste Mif-spelarna kämpa i varje match, då kommer de "enkla målen" med, som i fredags.
God bättring tillönskas Petrasek.

Malmö Redhawks måste slut spela så svårt .
Gör det inte svårare än det är.
HV 71 vinner i längden pga att Mif inte kan göra enkla mål utan alltid får slita för att göra mål.
Stort- är dom gammla som alltid säger att i slutspelet kommer vi men för f***n det är slutspel nu.

Tråkigt att MIF inte kunde göra en bättre match mot HV71 igår.
Nu är en seger hemma ett måste för att vi ska ha någon chans kvar. Jag tror och hoppoas att vi vinner hemma imorgon med 4-2.

Matchanalys
"Skall skåningarna lyckas vinna någon match i Jönköping måste man spela mycket tuffare och använda sin tyngd" (ur AB).
Just så, Bäckman. Se till att spelarna läser Aftonbladet idag!

Sv: Feedback på matchrapport
OskarB > Tack för svaret, jag var tydligen inte helt ute och cyklade alltså... ;) Angående 4-1 så svek nog minnet lite i kombination med att jag var distraherad av korttagandet... efter att ha kollat på en bild precis där Davidsson skjutit iväg pucken inser jag nu mitt misstag också, men måste samtidigt påpeka att Esbjörs gjorde ett bra jobb framför kassen!

Nåväl, C+ för min del i morgon, Kinnarps på lördag igen troligtvis.

Dags att VAKNA!!!
Nu får fan spelarna ta sej samman!!...först så går dom å snakkar hela säsongen att det är slutspelet dom väntar på!...och sen när det väl kommer så spelar dom under isen med villigt!!...Jussi mfl åkte bara omkring och gled igår!..det är tråkigt att se när man vet att laget kan så mycket mer!!..Nu tappade dom en 1-0 seger i matcher på grund utav att dom inte ville ta tag i matchen!!..dom förlitade på varandra utan att ta sitt ansvar eller jobb kanske man ska säja!.. Bäckman är en mes! tycker i alla fall jag!!..han värkar ha mycke respekt för spelarna precis som Hardy Nilsson under OS!!..man måste våga såga och kritisera sitt lag när dom spelar under sin förmåga!!...HALLÅ BÄCKMAN D ÄR SLUTSPEL NU å då brukar du vell vara som varmast i kostymen!!...till och med min morsa med noll hockey kunskap skulle passa bättre in i ditt jobb just nu!!..

SKÄRPNING!!!...Det är inte förbjudet att förlora men det är förbjudet att förlora när man inte kämpar med hjärta för föreningen, laget, óch supportrarna!!!!

Sv: Petrasek behövs..
MiF-Youngztah, det vet väl endast Bäckman. Enligt signaturen Redhawk var han iaf med på gårdagens förmiddagsträning (se nedan!).

Bobbe:

Tyckte matchrapporten var bra, och beskrev matchen på ett rättvist sätt. Utom möjligtvis 4-1 målet där det var Davidsson som sköt från högersidan och Remstam som rakade in en dålig retur från Hadelöv i halvöppet mål. Men det är väl lätt hänt att se fel på nr 76 och 26...:)

Sv: Tyst / kaxigt ?
Nubben:

Du var ju inne och skräpade i HVs gästbok efter fredagsmatchen, men nu finns där inget inlägg från dig, så du om någon borde väl vara tyst. Man ska inte kasta sten i glashus...

Petrasek behövs..
När kommer han tillbax??

Måste få veta..

Hej, jag vill, som varandes över 33, påpeka att jag gärna skulle vinna sm-guld. i allt från hockey till sparkstöttning. Motivationen är på topp! Begränsningen är väl snarast förmågan, eller har jag missförstått nå´tt

Hej alla danskar. var nere i danmark och såg när hv71 åkte på åpisk,. det var en jättebra match trots att int ehv vann. Malm,ö vann matchen tack vare sitt jättestarka powerplay. Men igår när hv vann hemam så såg man int emycket av det. Sedan är det en annan sak jag funderar lite på. Ni säger att vi hv fans är så katiga och bara skriver i er gästbok när vi vunnit. jag kan bar asäga det att ni är int eså jäkla okaxiga ni heller. Igår i kinnarps så skulle ju jojjo (den skittyuffa killen i röda solglasögon) och hans mif vänner försöka håna oss genom att stälal sig en bit från våran klack och mucka gräl. så ni ska inte säga något. Malmö spelar mer på tyngd en vad hv gör,men och andra sidan spelar vi mer hockley än vad nni gör. så det blir spännande det här. Synd att petrasek fått vattenkoppor. han brukar ju vara jäkligt säker mot hv (när han alltiod sitter i utvisningsbåset) Lycka till så frå vi se hur det går

HV satsade på chansartade kontringar och anfall som för det mesta lyckades..

Så till 2002/2003 så släng ut dom över 33 år och in med hungriga Juniorer eller Bra seniorer som vill vinna SM guld.

Så var vi där igen... så bara för att man är över 33år så vill man inte vinna SM-Guld, men är man 40år och heter Igor Larionov så vill man vinna Stanley Cup men som svensk och spelare i Elitserien får man inte vara äldre än 33år för att man ska vilja vinna SM-Guld SJUKT!!!

Nubben, din kommentar är på pricken. Frimicklare, håll er till ert eget forum.
Det är ju lovande att Mif hängde med så pass när de spelade direkt dåligt. Men, det är ju oförlåtligt att uppträda lojt, som Sylvegård sa att de gjorde, i slutspelet. Om Mif-spelarna tar sig samman borde de kunna avfärda virus-laget HIV utan större problem.

HV71 visar vad skåpet ska stå och på Tisdag blir det klart att HV är det bättre och starkare laget .Ett resulta som är gång bart är 2-4 till HV71 så klart .
Men Malmö är bra men inte tillräkligt för att gå vidare.
Så till 2002/2003 så släng ut dom över 33 år och in med hungriga Juniorer eller Bra seniorer som vill vinna SM guld.

Feedback på matchrapport
God morgon!

Tänkte bara höra efter om någon av er här kanske var i Jönköping i går(alternativt såg matchen på TV) och har lust att lämna någon liten kommentar till min matchrapport(se länktips). Intressant att få lite kommentarer, då jag varken är HV- eller MIF-supporter.

På Tisdag gäller det...
Malmö måste spela bättre..såg j*vligt klent ut igår..ni som ska på matchen måste VERKLIGEN heja fram dom...

Det är inlägget är riktat till alla ni som håller på HV som inte sa ett ord här i fredags eller i lördags, men idag då skriver ni så att man inte vet om det är häsosamt för er...

Det står 1-1 i matcher, bara så att ni inte glömmer detta....

Tyst / kaxigt ?
Varför finns det altid vissa som när deras lag vinner då ska de in och vara kaxiga i nånannans kanal. De nnär de förlorar då hör man INGET ? .... det är min fråga

Men men

Idag spelare MIF inte så värst bra, men HV's spel på hemmaplan var ju inte så värst imponerande heller. Hade bara Hadelöv hållt de skottet han tappade in och hade Rådbjääär sett crosscheckingen på Peter och klubban på Hannula, då hade vi kanske kunnat ta hem en vinst trots dåligt spel...

Det är sånt som kännetecknar vinnande lag. Ta det lugnt allt nu, det kommer att gå bra det här ;)

Sv: Hv - MIF
Hallå eller!!!

Hv 71 vann rättvist i dag mot
Mif med 4-1.Delar av 2 perioden
var det jämt men resten av matchen
var Hv alldeles för bra för MIF.

HV:s taktik är att lägga ner pucken
i MIF:s kortplank och sen checka hårt.
När Hv spelade så fick MIF;s backar
oerhörda problem med HV;s forwards.

Direkt när tempot sjunker kommer
Mif in i matchen.HV måste spela med
ett högt tempo hela tiden då kommer
Hv att slå ut MIF i kvarten.

Ha det

Nu är det mif som har pressen på sig att vinna hemma,för det Såg inte speciellt svårt ut i dag för hv71.
Vad är det som är svårast,vinna två borta eller två hemma?
Mif kan nog vänta sig ett tufft motstånd på tisdag kväll.
Mifs vinnst berodde mest på hvs utvisningar på slutet.

Synd att det blev förlust idag, även om det redan innan matchen kändes som att det skulle bli tufft. Men en vinst på tisdag hade inte varit helt fel, för då finns det mycket goda chanser till en semifinalplats. HV71 måste då vinna 2 hemmamatcher i rad (vilket inte är så lätt), annars kan mif avgöra på hemmaplan i kvartsfinal 6.

Det är inte utvisningar som fällde mif direkt. HV usell i sitt power play. vi spelar inte bra helt enkelt, JUSSI, Sandström , Burra de borde spela i lingons liga istället . ingen ska klaga på backar här för jag tycker de gjorde bra ifrån sig, Hammar tappar pucken för andra gången på 2 matcher i mitt zonen och blir backlänges mål.
för faan. det är bara Thurre som var bäst och kämpade idag. alla andra väntade på HVs anfall. och så ska inte spelas i slutspel direkt vad jag vet.
uuufff. vad jag är förbannad.
allt såg bra ut på träningen imorse. även Pettan var med och tränade idag.
jag tror vi åker på nästa förlust på tisdag och slut på det roliga för oss.
kaz :o((((((((

så nu har jag pratat in ett meddelande på Gunnar´s mobilsvar...så får vi se om han ringer upp

De där slagen mot ansikte började i första då Hannula fick ett fult mot sig. Ok Hv dominerade i första, fast sedan jämnades spelet ut och hade vi haft några domslut exempelvis med oss så... det var vid deras 3-2 (sa 3-1 innan) som det borde varit hv utvisning, liknande den solklara som Rydmark åkte ut för.
Räkna med tufft bemötande på tisdag HV...

Japp vi får hoppas på det..

enligt Sylvegård så såg MIF väldigt loja ut idag.... och hur man kan vara loja i ett slutspel fattar jag bara inte...

Håller helt med, Stefan. Men kanske kan det här reta upp Mif-spelarna till stordåd.

Thuressons analys låter som ett mycket bra recept för kommande matcher!

Slag med klubban i ansiktet skulle rendera i flera matchers avstängning i NHL i Sverige inte ens 2min... tragiskt

Armbågstacklingar i ansiktet = avstägning i NHL
i mes Sverige är det 2min sen är det färdigtstraffat, så om vi skickar in Sandström, Rydmark, Hannula, Hammar för att armbågstackla Pelle Gustafsson, bröderna Ratislav samt Loponen så har vi 4st 2min utan att riskera avstängning och då med största sannolikhet även fått bort deras bästa spelare

Gjorde han inte Otaria? Inte bra. Slag med klubban mot ansiktet, det ska ju vara 5 minuter + matchstraff. Där kunde Malmö vänt matchen.

Inte konstigt att Mif förlorade med 6 utvisningar mot HIVs tre...
Nåväl, Mif får bunta ihop frimicklarna på tisdag istället.

Mattson spelade inte på hela 3:e, tragiskt.

Jo, de sa på sportradion att han fick utgå, men då var det väl ingen större fara då.
Mattsson, såg du honom nått i tredje?

Nej det var ju faktiskt ganska otroligt. Rådb. en aning hemmadomare idag kanske, farligt att ge Mif för många pp ju.
Måste ju knipa en seger där också, och det kan inte hjälpas men ibland kan ett extra pp göra enormt mycket, därav klagan.

Fick Peter oxå ett slag? Såg honom på isen sista minuterna eller såg jag fel?

Bra om du kunder höra med Gunnar eller "Bäckis" hur det gick med Mattsson, och Andersson som tydligen också fick ett slag med klubban utan utvisning som följd.

Hörde precis att Hv-spelare slagit klubban i ansiktet på Jesper Mattsson i andra perioden så han har fått bryta matchen, hur allvarligt det är visste dem inte på C+

Härligt...slå klubban i ansiktet på en motståndare utan att ens få 2min ... härligt!

Men ack så typiskt

Vid deras 3-1 mål så var det tydligen bud på hv utvisning, men ack nej.

Satt och funderade på det jag oxå.

Kan det verkligen spegla matchen, bara ett pp till oss. tveksam till det...

Tar tillbaka mitt ord kört, det blir bara extremt jäkla svårt att vinna idag.

4-1 Remstam nu

Nu är det kört 4-1.

Just ett sådant där kontringsmål som man befarade, hm tappad puck i anfallszon. Mif hade etabelerat tryck, och hade en i stolpen precis innan. Inte kört än vill jag dock hävda.

« · 64805 · »