Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Brynäs - MIF Redhawks

Sv: Brynäs - MIF Redhawks
0-2 efter 2:a , SKÖNT

Fjuss har dragit på sig en utvisning reducering??

retroaktivt utvisning . f****n . domare Gyllander såg inget men linje mannen snackade med domaren och efter lång stund kom utvisningen på hasselblad (high stick).

Redhawk:Oj dah!? :o KOM IGEN 3-0 av Jussi ;)

Redhawk: Petri är mycket bra.

Inte konstigt att vara inne på många mål bakåt när laget ligger 3:e sist, och vara backen som spelar MEST.

Molin lurar tottalt Hadelöv men skujter pucken utanför.

Redhawk:Han e juh skit bra d e juh tufft jobb å va Lagkapten

Liima är inte bra som jag trodde. han är för ofta på backlänges mål.

Redhawk: Man får hoppas att de lärts sig vid det här laget ;)

Redhawk:asså nästa år måste d köpa mkt bättre backar som Fokin,Nogren å Liimatainen

MIF har dragit sig tillbacka efter andra målet.
f***n bara vi inte backar för mycket.
kör på gubbar. full fart framåt.

CoolaKoffe: yup, detta verkar bra, hoppas bara det hålle rperioden ut nu, sen stabilt spel i 3:e osso, då jävlar ;)

I LOVE Rydmark :D

anders: haha, ja det kan man såklart. Men att ha åsikter som spelare o sånt är inte riktigt rätt. Det är för detaljerat ;)

JAG sa attt vändningen kommer idag och vi tappar inte det mot BIF som spelar dåligt idag.

Nubben:Yeppz.. men mot Lule kändes d skönt MEN GÖR MÅL NU!!!

Jönsson: Jo det låter bra, fast en snabb offensiv back går inte att få tag på. Sigge var nog bra att låna trots allt.

Jag har alltid gillat sigge, sen får vi bara hoppas att han gjör sitt jobb som sagt. Då kommer han vara nyttig för oss.

Hadelöv räddar ett fri läge . snabb sidleds räddning. var är våra backar??))))))
MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLLLLLLLLLLLLLLLL
HANNULAAAA TILL RYDMARK

Nubben: Man kan ju säga om man tycker det är skit att de förlorade eller att man tycker att det är bra att de vann?

Nubben: håller helt med dig!
man ska inte ropa hej för tidigt.
hellre en bra o snabb back ,en tornberg-typ.
sådana panikvärvningar brukar ju gå rent åt ******!
nä hellre en som man kan skriva lite kontrakt med
o någon som bra!
men bra att sigge gör mål, så länge han gör sitt jobb bra
så får han gärna stanna!

anders: Det man inte vet något om ska man inte ha åsikter om ;)

Redhawk: ok, jo som sagt jag tror Sigge kan vara bra för laget, men tycker endå det är humor...

Men men, nu ska vi sluta gnabba o inse att MIF leder, det är vi inte bortskämda med ;)

*håller tummarna*

Nubben: Nja, man kan nog säga vad man tycker, tycker jag!

Nubben: läs vad jag skrev tidigare om målet.
det var ett passning från Mattsson på bladet. bara styra in den.
de säger att mif nära 2-0. och mif pressar BIF.

anders: Jag har aldrig uttalat mig om matcher som jag inte sett något av. Antingen på tv eller live. Har man inte sett nått har man inget o säga.

Nubben: Men ändå kan du uttala dig om matcher som du inte sett då?

CoolaKoffe: Vi har varit "på hugget" ett bra tag nu, men vi gör inga mål, sen när vi väl gör mål, då släpper vi till hemåt.

Bara hoppas att idag blir annorlunda.

anders: Jag anser att de flesta är för hårda i sin kritik och gnäll när något mindre bra händer, men det är på samma sätt när något "bra" händer. Allt blir överdrivet.

Vi vet inte hur målet såg ut, och hur Sigge har lirat, jag höjer/klagar inte på någon förän jag har sett dem spela live ett par gånger.

Han kanske fick ett skott på sig o pucken gled in via en back eller nått ;) Asso vi vet inget vi som sitter här nu. =)

Nubben:MIF e på hugget d va d mot Lule fast Hadelöv va inte på hugget då

Nubben: Varför inte höja honom till skyarna för?? Det var ju vissa som höjde Sjögren till skyarna innan han ens tagit sitt första skär! Där kan man tala om överskattad spelare!!!

Redhawk: Det SKA vara målchans, sen om man sätter den, är en annan sak.

Ett mål, och alla jublar och höjer honom till skyarna, det är humor. Visst Fokin är en stabil pjäs, och jag har inget emot honom, men höj honom inte till skyarna än iaf ;)

Redhawkmatte: 28sekunder 2man power play -altså 5mot 3 i 28sekunder. det ska vara mål.

FOKIN får säkert stanna ett tag till tror ja :D

Redhawkmatte: Mackan missade halva säsongen kom ihåg det.
vi har powerplay nu. Molin sitter för hög klubba.

Redhawk:
Magnertoft har väl inte gjort speciellt bra ifrån sig hittills denna säsongen. Men visst han ger alltid allt...

...Jocke Lundberg är Mifs sämsta back. Jag tyckte ett tag att han var en Mifs bättre men denna säsongen har han varit så otroligt dålig. Spelar väldigt avvaktande och utmärker sig inte på något sätt.

Jag tycker att det e tidigt att säga om sigge e en back man behöver! 1 mål idag, men man ska inte vara allt förr positiv när man värvar 39 årig div 1 spelare! skulle hellre sett harant i malmö! men men, bra att han gör mål o hoppas att det håller i sig!

kämpa malmö!

Redhawkmatte: jag håller inte med vad gäller Magnertoft, han är den enda som kämpar i mif och i alla lägen. vad gäller hammar så kille kan inte hitta målet. han är torped och bra på att förchecka och störa och inget mer. lundberg är som snigel på isen. han gör vad han kan bara ,såna är hans möjlighet. kille vill inte utvecklas bara och ingen som kräver mer av han.

anders:
Wahlberg, Magnertoft, Lundberg och Hammar håller inte bra elitserieklass. Det är ju bara att acceptera. De sliter stenhårt varje match, de ska de ha en stor eloge för, men BRA elitserieklass de håller dom inte.

Men nu leder vi vilket fall och det är bara att hoppas att vi lyckas hålla i det idag!!!!!!!!

anders: Sigge är klart bättre än (P.andersson.hasselblad.j.lundberg.) han är kille med hjärtat för att han kommer från öst staten. sigge säger att det var tur att han gjorde mål. han fick pucken på bladet av mattsson. sigge säger också att vi kämpa för varje poäng.(härligt).
10-4 i skott och inte rättvist vi vann denna perioden de säger.

Redhawk: Det kallar jag bra nyförvärv. Mål i andra matchen. Sigge är precis en sån stabil back som Mif saknar som mest!!!

på första 8minterna vi hade 2 man utvisade (norgren +p.Andersson).

SIGGEEEEEEEE gjorde MÅÅLLLLLLLLLLL

Brynäs har mycket pucken ,men väldigt få chanser.
Mif spelar Diciplinerat.
Hadelöv spelar bra .
efter 16minuter. 1.a period.

0-1

Magnus: Där håller jag inte med dig. Wahlberg, Magnertoft, Lundberg, Hammar, m.m. håller bra elitklass. Men de har nog fel roll i Mif. De ska nog mer döda tid och användas mot andra lags bästa liner. De ska försvara sig mera och användas defensivt. De är typiska checkspelare. Men i Mif är de tvungna att vara med o producera framåt. Och detta beroende på alltför dåliga offensiva anfallare. Thure är en blek kopia av vad han varit, Jussi är också grymt dålig (han väljer sina matcher), Mattsson är en flopp. De som skapar något och kämpar är mest Rydmark o Hannula. Men det som gör att vi nu ligger tia är våra backar. Jag har sagt det innan och säger det igen, de är för jävla dåliga!!!! Sega, orörliga, gamla, trötta, oinspirerade. Det funkar inte. Det klarar inte av försvarsarbetet utan ständig hjälp från anfallande spelare. Det är en grym tur att vi har Hadelöv. Han har räddat Mif många gånger!!!

anders: Jo, alla som kunde tänka förbi stoltheten som Miffare visste att det skulle bli bottenkamp. Inget ont om våra tredje och fjärdeline spelare, Wahlberg, Magnertoft, Hammar, Lundberg m.fl, de kämpar och sliter. Men ska vi vara ärliga är det ingen högre elitserieklass på dem. Sen om då herrar som ska ösa in mål och poäng inte gör det, ja då är det tufft. Thuresson ska ha en eloge eftersom han verkligen vaknat på slutet. Men innan har allt förmycket handlat om Riihijärvi, Rydmark och Hannula. Det tär givetvis på dem också att veta att det är dem det hänger på om vi vinner eller ej, det håller inte...

Magnus: Jag hade ju på känn innan säsongen startade att vi skulle ligga nere i den här änden av tabellen. Jag ansåg då och anser fortfarande att laget inte är så mycket bättre. På sin höjd hade Mif legat sjua eller åtta om bortaspelet stämt bättre. Men vi är på nedgång och görs inget efter den här säsongen så kommer Mif gå samma öde till mötes som Leksand när de åkte ur. Vi påminner så mycket om dem, unga lovande juniorer i laget mixat med gamla gubbar. Det funkar INTE!!!!

Då köper jag hellre att de inhandlar spelare ifrån allsvenskan eller div1. Istället för gamla gubbar som bara är intresserade av en fet lön. Och som bara kämpar då och då! Men jag måste säga att de gubbar vi har nu kämpar grymt bra. Men förra året hade vi en speciell gubbe vid namn Tomas Sandström som bara åkte omkring o lipade o gnällde på domaren. Såna vill jag definitivt INTE ha i MIF Redhawks!!!

anders: Allt beror på hur länge ens nerver håller, jag har ju räknat med att vi ska ner på 11:e plats innan vi vänder upp till 9:e. Men jag ska villigt erkänna att det tär och jag tvivlar på att jag kan sitta lugnt och se Mif på kvalplats med bara ett fåtal matcher kvar trots att jag räknat med det i teorin.

Stefan: Men Stefan, vad är det för optimism??? Ger du upp redan, inte den stilen!

« · 200193 · »