Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Dagens match.

Dagens match.
Dagens match kan idag sammanfattas i mina ögon med två ord: Knappt godkänd. Borde egentligen varit icke godkänd, men med tanke på att de visade otroligt stark moral i laget och vände ett sådant underläge till vinst så förtjänar de godkänt. Första 10 minuterna fram tills 1-0 målet är bra av MIF. Men sen följande 20 minuterna är MIF helt under isen. Lojt spel, mycket slarviga passningar och ingen skärpa i avsluten. Vändningen kom vid Petraseks mål i numerärt underläge 10,31 i andra perioden då han lite turligt lyckas styra in pucken via skridskon, ingen spark utan får pucken på skridskon och gör 2-4.

Efter det vaknade äntligen MIF till liv och började skapa chanser igen. Men fortfarande saknades skärpan i avsluten, men det såg klart bättre ut. När sen då Micke Wahlberg elegant skickade in 3-4 målet en minut innan vilan i andra på passning av våran Franz Nielsen, då såg man litet ljus i mörkret. Kanske kan det vända ändå.

I tredje var det MIF för hela slanten. Trots stort spelövertag så dröjde det till 9,58 i tredje innan Petri Liimatainen skickar in kvitteringspucken, en puck som Jamie Ram i Brynäs målet inte hade en suck att se, det bara visslade till och nätet stod som en härlig strut bakom honom. MIF fortsatte trumma på men fick inget mer efter det. De hade förvisso en lysande chans att ta ledningen efter att en MIF:are blev nerdragen bakom bortamålet. Men MIF var fortfarande väldigt in-effektiva och skapade nästan ingenting där heller. Istället var det Brynäs som hade den största chansen att ett par sekunder innan periodens slut att skicka in segerpucken när Rydmark satt utvisad efter en klantig slashing på Molin. Pucken dansade på mållinjen, men närmre än så kom inte Brynäs där.

I förlängningen började Brynäs därför med den nya regeln att spela 4 mot 3 i 1,30 minuter. När sen då en ytterliggare MIF spelare blev utvisad kort därefter och Brynäs skulle få spela i 5 mot 3, då trodde jag att det skulle bli mål. Men stark kämpamoral i MIF såg till att det inte skedde. Istället fixade Norgren en utvisning på Molin så att MIF först kunde spela 3 mot 4, sen 4 mot 4 för att till slut få ett litet powerplay i 5 mot 4. Men där resulterade inte i något mål utan efter en tekning då lagen igen spelade 4 mot fyra lyckades Jussi och Norgren komma i ett anfall och efter 4,35 i förlängningen kom äntligen målet. Ett mål av kung Jussi på passning av Norgren som i skott ögonblicket står i vägen på målisen och hoppar snyggt över pucken så den går in i mål. Mycket snyggt mål.

Jussi såg man inte mycket av idag förutom målet. Men spelare som var riktigt bra idag var Liimatainen, Norgren, Hannula, Franz Nielsen gjorde en riktigt bra match där han nästan fick göra ett eget mål men hakades lite och missade. Tomas Sjögren gjorde oxå en bra match men fick tyvärr bryta i andra. Förutom utvisningen av Rydmark så var han oxå en bra spelare idag. Hadelöv var stabil som vanligt, kunde inget göra på målen. Spelare som jag förväntade mig mer av idag är bl.a Peter Andersson, gjorde ingen dålig match men låg bl.a bakom 1-3 målet då han fumlade på offensiva blå. Petrasek spelade förvisso upp sig, men tar fortfarande i mina ögon alldeles för klantiga utvisningar, bl.a annat interference utvisningen som Brynäs sen gjorde första målet av . Måste speal bättre. Boxplay och powerplay måste oxå förbättras ordentligt. Sen tycker jag att passningarna måste sitta bättre.

Som sagt skönt med vinst, men det var ingen bra match. Märktes att båda lagen var i poängnöd, och inte har kommit igång riktigt i sina positioner, därav alla målen. Men eloge till grabbarna som trots den dåliga starten aldrig gav upp utan kämpade på och vände matchen till vinst. MIF mot SM-Guld 2003

Sv: Dagens match.
dansken99: blev nu också Sjögren skadad? Fan åsså, om det är så.

Sv: Dagens match.
nek97raj: Neeeeeeeeeeej, inte ännu en skada! Inte på Sjögren också! FAAN!!!!

« · 136595