Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Djurgårdens poängtapp...

Djurgårdens poängtapp...
Tjabba,

Djurgården fick ju minuspoäng för att ha använt för många icke-EU medborgare...

Nu är min fråga, Färjestad har 2 norskar, 2 schweizare och 1 ryss som har spelat hela säsongen... ?? Hur blir det med dom då? Hur är reglerna??

MVH

Sv: Djurgårdens poängtapp...
CosmicBoy

regeln gäller spelare utanför EES/EU området, Norge är medlem i EES och det gör att FBK skulle kunna ha 21norrmän i laget utan att de bryter mot några regler..

Gerber och han som blev hemskickad från OS (pga fylla) samt Fokin är icke EU-spelare.

Stefan

Aha, okej... då förstår jag. Tack för svaret..

Synd, för annars hade väl FBK fått 0 poäng? :-)

Mvh

Men nu har det kommit fram att Schweizare som spelar i elitserien och dricker alkohol på utlandsresor är ett allvarligt regelövertramp. Färjestad kommer få börja om i seriesystemet i div. 7, spela på uterink i matcher i 2x20. Så kan det gå.

Å den där Ivantoic som kommer från DIf Dif vann över Malmö me 3-0 å den där Ivantoic komm från EU å MIF fick 0 poäng de borde ha fått tre där vem tycker som ja???

hhrrmm .. fel fel fel fel !!!

Ignatovic är från Lettland som INTE är medlem i EU

Reglerna säger att man får Max använda 3 spelare i en match som tillhör Icke EU länder!
men i dom matcherna som Djurgården fick avdrag använde man följande spelare !

Jiro Nihei MV (Japan)
Andreis Ignatovic FW (Lettland)
Sergei Naumovs MV (Lettland)
Jan Pardavy FW (Slovakien)

men när Malmö spelade mot Djurgården borta den 22/1 så var det Thomas Östlund som stod i båset, inte Jiro Nihei ...

Alltså ... Djurgården hade då 3 spelare från Icke EU land !! ..

No Crime !!

ps . Ta alltid reda på fakta innan ! ds.

Okay då fattar ja men vart får man fakta??

Vi hade ju tur att inte Frölunda fick några bonuspoäng iaf.
Då hade nog 4e platsen var utom räckhåll.

Ni kommer inte att ta fjärdeplatsen. Förhoppningsvis inte frölunda heller, men dem oroar man sig dessvärre för.

Tja:-)

Fastän man e ett GROVT FBK-fan som blev jag sketagla att VF bara e ett poäng bakom DIF nu:-P
+ att det infinner sig en hel del skadeglädje mot DIF *garv*
Det skiljer 36p mellan FBK och DIF nu *hahaha*

Hoppas ni har det bra därnere i mittenstriden DIF:are:-P
Får kämpa och slita med MIF(:on) och tyvärr också VF:-)

Hare\Wolfboy

Ja, vi får väl se. vår hemmamatch mot frölunda är ju avgörande för om det är vi eller dem som tar upp kampen. jag tror inte att MIF kroknar nu mot slutet...
...är rätt så säker på fjärdeplatsen

Ni kommer nog inta ta den i alla fall. , Brynäs borta, HV71 hemma, MoDo borta är inga lätta matcher, men vi får se...

Det bästa, för oss, vore kanske att få femteplatsen samtidigt som frölunda kniper den. Då får vi hv eller frölunda i kvarten vilket blir gågata. Självklart har DIF iscensatt hela den här affären bara därför, för att garanterat slippa malmö i kvarten.

Du de e bäst att komma fyra för att då får man köra hemmamatch först!! å de e MIF bra på!! fast ja menar oxå att de e bra på borta plan men när man har hemmaplan så e de skit bra

Kommer man bland de fyra främsta spelar man inte hemmamatch först. Däremot spelar man den viktiga avgörande hemma, om det blir en lång serie. Borta, hemma, borta, hemma, hemma, borta, hemma. Okunnigheten är verkligen utbredd just här inne hos er.

Sundis: Nu e de så att för det första så e VF inte "ni" utan DOM eftersom jag håller på FBK (grovt).
Och för det andra så har VF MoDo hemma och HV71 borta:-]
OCH, Ja det e skillnad, VF har varit oerhört starka mot HV denna säsong och kan lika lätt slå dom borta som hemma, MoDo har dom haft halvsvårt mot och att det e hemmamatch för VF känns oerhört skönt:-)
Med tanke på att det sitter kanske 12000 indianer på läktarna:-]

Hare gött\Wolfboy

wolfboy: lite missförstånd. mitt inlägg var absolut inte riktat mot ditt inlägg. det var ett svar på gone (Djurgården)

Nu kanske du förstår mer=)?

« · 57214