Nubben: Man skall ju inte dra för stora växlar över hur försäsongen går. För jag får hålla med dej lite. Frölunda brukar vara bättre med en tung försäsong än tvärtom. Men 1-3 mot Hamburg.....
MoK: Sant, jag håller med om att vissa förluster svider även på försäsongen...
Men det är trots allt ingen större fara när man sakapar chanser spelar bra, men pucken vill bara inte in den dagen. Det är värre om man ser att laget inte håller, de hänger inte med och man åker på stryk.
MIF kommer blir farligare i år, men sen om det räcker till slutspel det vill jag inte säga med säkert. Men nog kommer MIF överraska alla experter som tippat oss i botten (som vanligt). Med Mora som ända lag under oss.
Förra året var det som sagt ett (ett!) litet mål som avgjorde, då kom vi ner till kvalserien. Men som sagt, laget har fått en väckarklocka och det kommer bara gå uppåt nu, men det är klart att vi inte slåss om SM-guldet redan i år. Men det kommer det osso ;) Var så säker.
Nubben: Jo skönt att det äntligen drar igång. Nu får man bara hålla sej till den 15e och se om det blir lockout eller inte. Hoppas på inte men det ser ju inte direkt ljust ut.
MoK: Nä visst ser det "mörkt" ut, men jag är rätt kluven i frågan. Visst vill man ha hit bra hockeyspelare. Stora namn som kommer dra upp hockey-intresset på många håll i landet. Men vad händer när alla NHL-proffsen drar tillbaka över atlanten efter några veckor? Kommer klubbarna och publiken se lika ljust på allt då?
Som sagt ingen vet hur det kommer bli, vi kan ju bara hoppas att ES får ett uppsving som allsvenskan i fotboll. Publikfest och bra spel, det är så man vill ha det ju.
Nubben: Publikfest e det varje match i Scandinavium :) Men precis som du säger så är det ju kul att se NHL spelare men risken att dom sticker mitt i säsongen är ju inte direkt bra för någon. Löser inte NHL detta kommer dom säkerligen få större problem eftersom dom tappar massa intäkter.
MoK: Japp, jag säger bara att ingen vet hur det kommer gå. Det kanske blir ett jätte lyft för svensk hockey, eller så blir det bara ett kort litet besök här o sen är det serielunk igen...
Vi får vänta o se helt enkelt ;)
Du det var publikfest här i Malmö på 90-talet osso ;) Men nu på senare år har det blivit lite sämre tryck, men om bara laget vinner lite matcher i början av säsongen så kommer medgångspubliken osso...
Burkar gå som bäst för vårat kära MIF när man har en tung försäsong. Bara hoppas att det blir så även i år.
Kom o se matchen på SÖNDAG kl.13:00. MIF spelar sin första hemma match, gratis inträde.