Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 104772 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchen
Thomas:Ok självmål nu e MIF på G nu kommer mina klazzkamrater bli CHOCKADE :)

Självmål e alltid bra :)

MÅL!!!!!! 3-0 å målet gjorde Hamr??

Hadelöv e giftig har höllt nollan hitills ja undrar om Burke Henry spelar bra i matchen??

Tydligen så storspelat A.Hadelöv, låter bra,
Men om jag kommer ihåg rätt så har fbk startat dåligt de 2 första perioderna och sedan tagit igen i den 3:e i några träningsmatcher denna sommar.

Thomas:Jappz men Björk å Vas börjar ju på bänken

nek97raj: Japp, kul för "gammlingarna". Skulle vara fint om de små också fick sätta några :)

Thomas:
"gamlingarna" är po bettet, tydligen.

Ser bra ut. synd bara att de skriver så lite info om matchen på sidan.

2-0 Peter Andersson
Tid 22.26

CoolaKoffe: Du menar väl 20.43?

Trevligt, målet gjordes i powerplay.

MÅL!!!!! Roger Öhman gjorde 1-0 efter 40.34

Thomas:Tack så mkt hitills står d 0-0 vem står i målet??

Thomas: oj vilken värmländska, underlättar ska det väl stå.=)

Thomas: tack skall du ha det underlätter endel ja.=)

crille: Verkar inte finnas något på swehockey i allafall.

men hittade detta nyss, www.jamtlandhockeycup.com/
kanske kan vara något..

//

Matchen
kan man följa MIF-FBK någon stans eller? verkar som om det är rätt dött.

Sv: Burke Henry provspelar för MIF
Redhawk:Men va fan kom igen d e hans första träningsdebut i MIF redhawks d tar två-tre matcher tills han blir van..

Igår jag var på stadion och tittade på denna nya spelaren och måste säga att han imponerade inte alls på mig trots jag är ingen hockey expert. han var klen ingenting alltså. vissa kan säga att han är ung .ok men 23år och från canada kan spela bättre än så.
våra alla backar är bättre än han. kille är inte snabb,inga hård skott inga tuffa tacklingar . varför vi ska betala för han???!!!
men hoppas jag har fel . efter en tränings pass man kan inte bedöma han. han ändå flög 15timmar så hoppas jag har fel.
ha det bra.

Sv: MIF-FBK
KUNGEN67:Oj sorry va lite stressad!!!

Sv: MIF-FBK
CoolaKoffe: Jocke Lundeberg fick väl i alla fall en dotter och inte en syster

MIF-FBK
Inför matchen

Jocke Lundberg stannar hemma fö att han har fått en syster

Johan Björk å Janos Vas börjar på bänken

Må d finns inge annat å säga än LYCKA TILL!!

Sv: Underskattade = Underbart
Stefan:Du har rätt å Johan Björk kan bli en framtidsspelare

KentaK:

Wahlberg är en kvalitetsspelare med Elitseriemått, bra tekare, ger alltid järnet, bra defensiv, sämre offensiv.

Frans Nielsen är väl mer en "talang".

CoolaKoffe:

Mattsson är ingen man lutar ett lag på precis... men visst har han rutin det är sant, men när det går illa så försvinner även Mattsson tyvärr :(

The Whale: Ärligt talat, e de inte lite väl övermodigt att kalla iaf Wahlberg och Nielsen för kvalitetsspelare.. redan!???

Stefan:Jeppe Mattsson da han e ju Rutinerad

Sv: Nubben tipskungen =)
Nubben: precis, träningsmatch...

Nu har jag iallfall bokat billjeter till fbk - mif 1/10. Fast det har inte ploppat fram något om hur den matchen slutar, fast det kanske det gör när det närmar sig :)

The Whale:

helt rätt..

Vi har som du säger Wahla, Mackan två grovjobbare som inte många vet nått om, blivande stjärnor i Nielsen, Hannula (redan landslagsman), Valdix, Vas mfl.

Rutinerade spelare i Jussi, Rydmark, Thure, Fjuss, Öhman, Andersson.

Ser bra ut i mina ögon..

Underskattade = Underbart
Underskattade är vi inför elitpremiären...Det kan jag bara jubla åt....Nu för första gången på flera år förväntar sig ingen att Malmö ska blanda sig i toppstriden och det är nog det Mif behöver...Vi har ju inte riktigt klarat av att bemöta alla förväntningar senaste åren....så det blir superintressant att se om vi klarar av o smyga lite...Så dåligt lag som experterna säger har vi ju inte...Vi har många kvalitetsspelare ...lite okända i hockeysverige..tex Magnertoft, Whalberg, Nielsen mm.......klarar backarna av o rens framför Hadelöv så blir vi stabilt mittenlag....det var allt för mig denna gång...the Whale

CoolaKoffe: Du går i mina fotspår...

Thomas: Klart att man ska gå på det som känns rätt.

Och eftersom det bara är en träningsmatch så kvittar det ju egentligen vad slutresultatet blir ;)

ja tror att d blir 2-2

Nubben: Varför skulle jag hoppas på det för? FBk är det lag jag verkligen gillar minst av alla lag. Men som sakt får man en syn så bör man kanske följa den :)

//

Thomas:

Då säger jag 2-1 till MIF. :)

Thomas: Haha, det bara ploppa upp va ?

Erkänn du hoppas på det inners inne

2-1 till FBK, vet inte alls varför men det ploppa bara upp :)

// Thomas

Nästa match är en väldigt svår match att tippa.

Men jag drar väl till med ett tråkigt resultat men det är det ändå som känns litte rätt...

2-2

Helt enkelt

MIF-FBK
Om två dagar ska MIF-FBK matchen starta.

Jag tror på 3-2 till MIF

Beskrivning jag fick av honom på ett Saint John Flames forum:

"Burke Henry was a disappointment when he played for us here in Saint John. He came in with high expectations and naver lived up to them.
Burke seemed uninterested in many of the games however he does have some good skill and would be a decent player if he learned to use his talent. He can play a very physical game and he had a lot of nice hits last year. He is also able to drop the gloves if need be although he seemed fairly hesitant to do so.
His style is fairly stay at home, although he is a good skater. He was used a little on the Powerplay and has a decent shot, however it is nothing spectacular. I don't know if it was him not having his mind on the game or what but he was always giving the puck away, often in his own defensice zone!

With the right opportunity and coaching Henry could be a solid addition, however he has some work do to."

Låter ju inte helt lovande precis...

Sv: Hannula i Tre Kronor
Asså d va skit bra att Hannula fick va me i tre kronor han va ju d förut

Sv: Hannula i Tre Kronor
dansken99: Nu kanske vi slipper gliringarna om att bara Stockholmslagen får spelare med i landslaget, vad jag hittade var en spelare som precis kommit från Brynäs :)

Hannula i Tre Kronor
Nu har Hardy släppt säsongens första nominering till Tre Kronor. Och inte helt oväntat var Hannula med. Men han är oxå den enda Malmö spelaren. Se länk nedan. Men vilket fall som helst är det jättekul att Hannula fick nytt förtroende och önskar honom all lycka till. MIF mot SM-Guld 2003

Sv: Expressen tippar
KentaK:Jappz.......

Sv: Expressen tippar
CoolaKoffe:
Helt klart, Expressen tar ju allt från aftonbladet.. tex idén om en enskild sportbilaga. Men det är bara ett av alla exempel!

j-18
Träningsmatch 25/8 Malmö - Troja j-18 15-2!!!!

Sv: Miffo tippar premiäromgångarna
MIF - Frölunda 1 poäng
Luleå - MIF 3 poäng
MIF - Modo 2 poäng
FBK - MIF 1 poäng
MIF - SSK 2 poäng

Sv: Miffo tippar premiäromgångarna
miffo:

MIF - Frölunda 2 poäng
Luleå - MIF 3 poäng
MIF - Modo 3 poäng
FBK - MIF 3 poäng
MIF - SSK 0 poäng

Miffo tippar premiäromgångarna
De 5 första matcher är följande

1 MIF - VFHC - förlust
2 Luleå - MIF - vinst
3 MIF - MoDo - förlust
4 FBK - MIF - förlust
5 MIF - SSK - vinst i sudden

Ingen lätt start på årets serie direkt och jag tror MIF får vara glada över 5 poäng, 1 poäng per match i snitt. Det kan till och med bli 5 förluster men jag tycker vi ska slå Luleå och SSK, trots att SSK ser bra ut på papperet så har man inte imponerat i träningsmatcherna. Jag tror på 3 pinnar mot Luleå och vinst i Sudden mot SSK. Modo har vi alltid haft tuft mot och jag tror vi torksar mot dem FBK och förlust mot Frölunda i premiären.

« · 104772 · »