Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 129162 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: va tror nii imorrn om matchen?
steere: Timrå kontrollerar matchen från´början tills dess slut. Det blir 4-2 imorrn till TIK. Kapanen plockar det han ska och offensivt visar den gamle Mifaren Per Hallin och Markus Matthiasson återigen framfötterna.

Sorry Malmö ni får bita i det sura äpplet för Timrås snöpliga poängtapp senast i Kinnarp.

Har skrivit en "inför matchen" imorrn (TIK-MIF) på www.svenskafans.com där kan ni läsa lite mer detaljerat vad jag tror.

Godnatt!

ALLTID RÖTT; ALLTID RÄTT ;)

va tror nii imorrn om matchen?
ja tror malmö piskar sönder tik imorrn eller va säger ni göbbar??forza malmo

va tror nii imorrn om matchen?
ja tror malmö piskar sönder tik imorrn eller va säger ni göbbar??forza malmo

Sv: Nytt om Mattsson & Suursoo
anders: En Anders Back...Inget snack..

Han leker så hårt.

anders: Ja, han borde definitivt bli avstängd. Man får hoppas att han blir anmäld.

Sv: MIF J-20
The Rookie: Jag kan inte komma:(

MIF J-20
Imorgon är det dags för Mifs j-20 att ta imot Leksand hemma kl 15.00 på stadion..
Ni får alla komma och kolla på en bra och underhållande match!

CoolaKoffe:

du snackar alltid massa dynga ... o kolla stavningen !

steere:ja anders back tacklade en fö utan anledning han borde va minst borta i 15 matcher

å Anders:han kommer inte öppna plånboken han ska försöka komma ur sin ekomoni

å d e tyvunga å betala 700 000 spänn

anders: japp håller me dej till 1000procent anders vilket jädra arsle han va borde få minst 10 matchers avstängning om pettersson i leksand fick 9 för den där fjantiga smällen!!!!!

fyfan nu växer skadorna i mif!!!
fan va kul det känns nu med alla skador i vårt kära mif dags att öppna plnboken nu percy the man!!!!!!

Stäng av den där jävla Anders Back!!!

nek97raj:men hasselblads tumme har nästan läkt sa bäckis han kommer att spela om 2 veckor

Nytt om Mattsson & Suursoo
mer detaler rörande gårdagen skadade spelare hittar ni i länktipset.

Sv: Suurso & Mattsson
Nubben: lycka till med träningen, och trevlig helg på er, alla hockeyfantaster!

nek97raj: Sam sagt, vi får låta juniorerna spela nu, sen om de håller så har vi 4 lines när mackan, jeppe och toivo kommer tillbaka...

Nä, nu ska jag träna fys...

nek97raj: Jortikka, skulle de vatt ju!

Nubben: haha, du tänker kanske på säsongen 97-98, under Hortikkas tid, då det kom tjogvis med finnar? Nä, inga panikvärvningar, det menar jag inte, men se på MoDo förra säsongen, Lintner var ju en kanonvärvning!

nek97raj: Vi får helt enkelt vänta lite o se, inga panik värvningar, det lönar sig aldrig...

Sv: 4012
nek97raj: JA, jag är helt övertygad om att siffrorna kommer att öka, men jag tycker likförbannat att det ska vara mer än 4012 på en Elitseriematch i hockey...

Nubben: jo, men även så har mif bara tre kedjor, om både Suursso & Mattsson är borta. 4 kedjor krävs i långa loppet

Sv: Timrå-Malmö
anders: Vem har sagt att det kommer att bli lätt...? Hemmaseger blir det i alla fall.

TIK-POWER

nek97raj:du har nog rätt nu har två ytterligare spelare skadad kanske ännu en forward lr en back

CoolaKoffe: du menar väl fotbollsfeber

Nubben: det är ju ett dyrt nöje att gå på hockey, och om då fotbollen konkurrerar, så väljer nog malmöiterna att satsa sina surt förvärvade pengar där under denna tid då säsongerna överlappar. Håller mif bara stilen något så när, så får vi nog se publiksiffror på 4,5-5 tusen.

nek97raj: Låt nu juniorerna få spela...

Sen får vi se ;)

Nubben:D e inte liksom hockeyfebe i malmö d e därför å du kolla på scaniarinken där e d bara 3000-3500 varje match

kanske läge att hämta hit en tjeck eller slovak? det är sällan misslyckade värvningar.

nek97raj: Det kvittar egentligen vad för "förväntningar" laget har på sig, jag tycker det är ruskigt dåligt att vi i Malmö (en rätt stor stad), har så pass låga publiksiffror.

MFF har ju desto mer, men det är ju i medgång nu, så visst har du rätt i det.

Men jag fick en chock på matchen igår när jag titta upp på sittplats det var ruskigt tomt och tyst där...

dessutom är ju fotbollssäsongen inne i sitt avgörande skede.

Nubben: Tja, mif har ju inlett de senaste säsongerna bedrövligt, så folk väntar väl och ser om mif är fågel eller fisk. De flesta är ju trots allt medgångssupportrar. Förväntningarna är nog extra låga i år, då inte ens Percy "Plonkan" Nilsson pratar om Sm-guld

4012
Pubilksiffran är ingen kul läsning...

att bara 4012 personer tar sig till ishallen, det är skandal...

Nubben: Du har parapsykisk förmåga, clairvoyant!

nek97raj: JAG !!!

Jag hade faktiskt en ett på min lången....

Nubben: jävligt svårtippade, es-matcherna iaf. vem fan hade t.ex. trott att dalkarlarna skulle tvåla dit FBK?

Sv: Back, backen
nek97raj: Det har du helt rätt i, alla får ju se till att komma ihåg detta... och spara stämmorna lite extra... ;)

nek97raj: hehehe, ja det är inte lätt, jag kanske borde tippa alla matcher i fortsättingingen ;)

Nä, det kommer inte att hända, MIF är det enda som betyder nått jue =)

Back, backen
Nästa gång SSK gästar Malmö isstadion lär backen Back få det hett om öronen. Som publik får man göra sitt bästa för att bidra därtill.

Nubben:jo, det gjorde jag, på lången. tyvärr sket saj en del egna tips.

nek97raj: hehe, jo det kändes skönt att pricka in 4-1 ;)

Men du satte väl inga pengar på det kan jag tänka mig, så du får väl helt enkelt testa nästa gång...

Nubben: det har du ju iofs rätt i.
tack för det excellenta tipset förresten, spot on!

Nu får Juniorerna sin chans att verkligen visa att de ska få spela mer i vinter...

Vi får ju se det lilla positiva som kan komma ut ur det här trots allt...

Stefan: Jag såg det precis, tack för den snabba rapporteringen, proffsigt.
vad skadan anbelangar så är det ju oerhört trist, än tistare att det tycks ha varit en medveten, avsiktlig regelvidrighet. Det blir tunga veckor utan Suursoo. Om inte Mattsson är redo för spel snart igen är det något av kris, skulle jag tro.

nek97raj:

står under Sportchefens hörna nu :)

Suursoo 2-4 veckor, Mattsson oklart än...

Suurso & Mattsson
Stefan: uppdateras nyhetssidan då något framkommer beträffande ovanståendes skador?

Sv: SKANDAL!
ssk: bli vuxen, och, skaffa ett liv!

caraeus: De tar undran bra framför mål, skillnaden mellan dagens MIF-backar och de andra är att dagens tar inte så dumma o onödiga utvisningar som att hoppa på där.

Om Hadelöv visar att han inte tycker om motståndarlagets uppvaktning plockas de undan, men så länge målvakten inte klagar ska man hålla sig lugn, väldigt lugn.

Man vinner inte matcherna i utvisningsbåset...

FY FAN ANDERS BACK!!

Tackla Suursoo utan anledning å mattsson fick en klubba i ögat

men d va en bra match ;)

SKANDAL!
Jag tycker det är en stor skandal att Back i SSK inte åker på en fet smäll när han medvetet går in och skadar en MIF spelare. Samma sak när motståndare går in och slår mot Hadelöv, ge dem en smäll och markera. DET SAKNAS STAKE I ÅRETS MIF!!!
(och förra årets för den delen, Lusth, Svehla, Lilja var é ni?!?)

Skärpning, det är snart PAJAS varning!!!

BACKAR!
Det var ett jäkla tjatande om MIF.s backar , fatta att vi denna säsongen har bättre backuppsättning än vad vi hade förra året.
Det vi kanske skulle behöva är en center eller forward.
Det tjatas en hel del om Andersson och Öhman, tycker i stället att vi ska vara glada att dom äntligen är hemma efter så många år ute i Europa, vi behöver rutin i detta lag också inte bara en massa unga spelare.Sedan som någon sa att Norgren och Limatainen skulle vara elitseriens bästa backpar är ganska så pinsamt att läsa, jag kan hålla med om att Petri är en riktigt klippa men Johan Norgren ja vad kan man säga han är ganska så bra defensivt men det är ju en bra kvalite, men han ska helst hålla sej där bak och inte göra så många uppåkningar plus sluta med sina dumma utvisningar.

« · 129162 · »