steere: Timrå kontrollerar matchen från´början tills dess slut. Det blir 4-2 imorrn till TIK. Kapanen plockar det han ska och offensivt visar den gamle Mifaren Per Hallin och Markus Matthiasson återigen framfötterna.
Sorry Malmö ni får bita i det sura äpplet för Timrås snöpliga poängtapp senast i Kinnarp.
Har skrivit en "inför matchen" imorrn (TIK-MIF) på www.svenskafans.com där kan ni läsa lite mer detaljerat vad jag tror.
anders: japp håller me dej till 1000procent anders vilket jädra arsle han va borde få minst 10 matchers avstängning om pettersson i leksand fick 9 för den där fjantiga smällen!!!!!
Nubben: haha, du tänker kanske på säsongen 97-98, under Hortikkas tid, då det kom tjogvis med finnar? Nä, inga panikvärvningar, det menar jag inte, men se på MoDo förra säsongen, Lintner var ju en kanonvärvning!
nek97raj: JA, jag är helt övertygad om att siffrorna kommer att öka, men jag tycker likförbannat att det ska vara mer än 4012 på en Elitseriematch i hockey...
Nubben: det är ju ett dyrt nöje att gå på hockey, och om då fotbollen konkurrerar, så väljer nog malmöiterna att satsa sina surt förvärvade pengar där under denna tid då säsongerna överlappar. Håller mif bara stilen något så när, så får vi nog se publiksiffror på 4,5-5 tusen.
nek97raj: Det kvittar egentligen vad för "förväntningar" laget har på sig, jag tycker det är ruskigt dåligt att vi i Malmö (en rätt stor stad), har så pass låga publiksiffror.
MFF har ju desto mer, men det är ju i medgång nu, så visst har du rätt i det.
Men jag fick en chock på matchen igår när jag titta upp på sittplats det var ruskigt tomt och tyst där...
Nubben: Tja, mif har ju inlett de senaste säsongerna bedrövligt, så folk väntar väl och ser om mif är fågel eller fisk. De flesta är ju trots allt medgångssupportrar. Förväntningarna är nog extra låga i år, då inte ens Percy "Plonkan" Nilsson pratar om Sm-guld
Stefan: Jag såg det precis, tack för den snabba rapporteringen, proffsigt. vad skadan anbelangar så är det ju oerhört trist, än tistare att det tycks ha varit en medveten, avsiktlig regelvidrighet. Det blir tunga veckor utan Suursoo. Om inte Mattsson är redo för spel snart igen är det något av kris, skulle jag tro.
caraeus: De tar undran bra framför mål, skillnaden mellan dagens MIF-backar och de andra är att dagens tar inte så dumma o onödiga utvisningar som att hoppa på där.
Om Hadelöv visar att han inte tycker om motståndarlagets uppvaktning plockas de undan, men så länge målvakten inte klagar ska man hålla sig lugn, väldigt lugn.
Jag tycker det är en stor skandal att Back i SSK inte åker på en fet smäll när han medvetet går in och skadar en MIF spelare. Samma sak när motståndare går in och slår mot Hadelöv, ge dem en smäll och markera. DET SAKNAS STAKE I ÅRETS MIF!!! (och förra årets för den delen, Lusth, Svehla, Lilja var é ni?!?)
Det var ett jäkla tjatande om MIF.s backar , fatta att vi denna säsongen har bättre backuppsättning än vad vi hade förra året. Det vi kanske skulle behöva är en center eller forward. Det tjatas en hel del om Andersson och Öhman, tycker i stället att vi ska vara glada att dom äntligen är hemma efter så många år ute i Europa, vi behöver rutin i detta lag också inte bara en massa unga spelare.Sedan som någon sa att Norgren och Limatainen skulle vara elitseriens bästa backpar är ganska så pinsamt att läsa, jag kan hålla med om att Petri är en riktigt klippa men Johan Norgren ja vad kan man säga han är ganska så bra defensivt men det är ju en bra kvalite, men han ska helst hålla sej där bak och inte göra så många uppåkningar plus sluta med sina dumma utvisningar.
Sorry Malmö ni får bita i det sura äpplet för Timrås snöpliga poängtapp senast i Kinnarp.
Har skrivit en "inför matchen" imorrn (TIK-MIF) på www.svenskafans.com där kan ni läsa lite mer detaljerat vad jag tror.
Godnatt!
ALLTID RÖTT; ALLTID RÄTT ;)