Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 133476 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lägg av
3-1

Frans Nielsen (Peter Andersson)

Sv: Vändning
CoolaKoffe: Vad orkar inte Jussi? Har aldrig sett honom inte orka så du måste förklara för mig.

Bra med ett tidigt mål fortsätt så.

Frazze
Mycket skönt att höra

Magnus:jahapp men man ser att han inte orkar me men aja du har en egen åsikt har nyss anmält me te Honkens målvaktsskola

Ahh! Frazze boy!

3-1 nu.

franz gjorde målet nr 2 för han mkt kul :)

nek97raj: Självklart...

Raimo ägde...

Magnus:Ja nu behöver man d fast ja vill ha Kimpa tebaxs

Stefan: Du går helt efter statistik ser jag! Förväntningarna på Sjögren var nog väldigt mycket högre än på Suursoo, eller tror du inte det???

Sv: Tv-pucken
nek97raj: Knappast, han är för gammal för att vara som till Thuresson om han inte fick barn när han var 16-17 år vill säga.

Nubben: Raimo Helminen, det torde vara den nyttigaste spelaren någonsin i MIF.

CoolaKoffe: Om du snackar om Jussi är du ute på tunn is grabben. Killen är enorm, en av de 5 bästa spelarna i serien överhuvudtaget.

Nubben:men hur länge har bäckman skrivit på fö Malmö??

å vem va d som tog malö te semi??

JO Wikegård

Magnus: så sant, så sant...

Tv-pucken
Stefan: kan detta vara en son till marcus Thuresson?
2 min Skåne 8. THURESSON, Andreas TR

nek97raj: Du glömmer "Syltan" han saknas om nån...

När vi ändå nämner panikvärvningar, vad säger man om Luleås värvning av Magnus Nilsson och MoDo:s värvning av Damgaard. Det är väl panik i den högre skolan enligt mig.

CoolaKoffe:

om Sjögren är slut som spelare efter att ha gjort en "dålig" säsong i AIK förra säsongen med sina 27p borde Suursoo vara "dålig" med sina bara 18p..

Sjögren är en dålig värvning och då bör Suursoo vara en ännu sämre värvning och bör då sparkas väl?

Sv: Linkan
Magnus: Lönen var väl för hög, ja...

Men han var nyttig ändå. Men det är klart att den lönen var för hög.

Nubben:han e ingenting längre han har dragit på utvisningar han har förändras han e ingen spelare längre han orkar inte

Stefan: Så sant så sant.

Men jag säger inget om att byta bäckman, så långt går jag inte. Men Niklas är definitivt inte en "skitbrännare" eller vad det var nån kallade honom innan ;)

Nubben:Han e va i sin gamla trogna klubb när han spelade som junior

Nubben: Näslund, Peter Sundström, det var killar att luta sig mot i motvinden.

Nubben:
Men inte till det priset.

Nubben: Jag kan inte ens när jag anstränger mig påminna mig att Linkan någonsin motsvarade sin lön i Mif. Urtypen för en glidare som får Sandström att verka som värsta slitvargen och grovjobbaren.

nek97raj: Är jussi inte en ledar typ ?

Vet du alls vem som snackar i omklädnings rummet ?

Han är en otroligt respekterad och stor spelare, han är en ledar typ.

Stefan:du varför vill du att Suursoo sparkas han kan ha blivit bättre iår 4 poäng i en match

Nubben:

exakt... iofs kanske jag är lite partiskt då jag fortfarande har stadig tfn kontakt med Wikegård sedan han lämnade MIF men så som jag ser det var det ett byte nedåt när man kickade honom mot Bäckis... inget illa om Bäckis men med Wikegård i båset kändes det mer som det fanns mer i laget.. P.p spelet har försvunnit likaså b.p spelet sedan tränatbytet..

MRX: Vill givetvis inte se några fler storsatsningar med stjärnor på papperet. Det har vi väl sett nog av. Nej, jag vill se spelare som kommer ifrån Malmö eller Skåne! Och helst unga spelare,inga gamlingar eller iallafall inte många! Sedan vill jag också ha en bred trupp med rätt mix, vill helst inte se de här panikvärvningarna som har varit i Mif under några år nu!

Jag har räknat med några mellanår nu, och är inställd på att Mif kan spela i kvalserien i vår! Målet är att vi håller oss kvar. Slutspel är bara en ren bonus tycker jag!

Förhoppningsvis så är Mif tillbaka i toppen lagom till att den nya hallen står färdig?

Linkan
Magnus: Linkan producerade inte många poäng, men han var trots allt rätt nyttig...

Magnus: Där kan jag för en gångs skull oreserverat hålla med

Nubben: Jussi är förvisso ingen ledartyp. han är en typisk medgångsspelare. Andersson, ok, han är/ har varit en ledartyp.

Lite skönt för Linkan att han fick göra mål idag, nu när han får sova hemma hos mammsen igen...

Han är nog en av de sämsta värvningarna Mif någonsin gjort med tanke på vad snubben tjänade.

Stefan: Jo jag vet, jag har snackat en massvis hockey med Niklas och han är verkligen trevlig och ställer alltid upp och tar sig tid när man behöver det.

Stefan:

Suursoo, Toivo RW 48 15 3 18 kanske ska sparka honom också? Gjorde ju bara 6mål mer än Sjögren som är slut... men totalt 9poäng mindre... i ett bättre lag... sunkigt juh

MRX: man satsar ju inte så där värst på sina talanger. hade inte Mattsson, Suursso och magnertoft varit borta så hade de fått spela ett byte per match.
Ett generellt problem är väl att juniorerna i svensk hockey ej håller måttet,

Nubben:men d va ju fö många år en då hade d bättre spelare

Nubben:

Wikegård är en mycket trevlig person ja.. och kunnig inom hockeyn, skulle utan att tveka byta Bäckman mot Wikegård...

3-0 speglar inte matchen tydligen... :(

nek97raj: PERTI LIIMATAINEN !!!

Bättre ledare finns inte.

Jussi, P.Andersson m.fl, är det nått MIF har så är det LEDARE...

Nubben: det var då det. jag tycker att dagens upplaga saknar ledartyper sde MIF hade då, Lusth, Lindholm, m.fl.

anders:

AIK hade nog inte räknat med att rasa heller eller? :)

Om Sjögren var en flopp i AIK förra säsongen... då bör vi kicka mååååånga ur dagens MIF.

Sjögren, Thomas RW 47 9 19 28

Thuresson, Marcus LW 47 10 18 28
Rydmark, Daniel CE 48 11 15 26
Mattsson, Jesper RW 49 12 10 22
Lindquist, Fredrik RW 48 5 17 22
Burakovsky, Robert RW 37 4 17 21
Hannula, Mika RW 41 10 7 17
Sandström, Tomas RW 37 8 7 15

usch va många spelare som måste sparkas... Thuresson är/ska vara en poängkung, Rydmark har iofs en defensiv roll numera men spelar man med Jussi ska man göra mer poäng isf
Mattsson en sk. målskytt 12mål mot Sjögrens 9mål och MIF var då klasser bättre än AIK ... sparka sparka!!
Ta Mika Hannula.. han måste vi ju sparka en offensiv lagd spelare som spelar 41 matcher och bara gör 17p... sparka?

eller?

nek97raj:
Jag tycker faktiskt inte att MIF snålar utan det handlar om ekonomi. Det viktigaste för en förening är att ha en sund ekonomi och sen får man värva spelar efter det. Men du kankse vill värva stjärnor denna säsongen vinna eventuellt SM guld detta året och gå i konkurs året där på det håller inte. Jag tycker att MIF har gjort helt rätt satsa på egna talanger och värva mindre. Man får helt enkelt räkna med att MIF kommer att ha några mellanår ,men som sagt va man vet aldrig kanske står MIF där som SM mästare 2003 .

nek97raj: Kan du vara mer negativ ?

ger alla upp så lätt ?

MIF 2 - 5 FBK

vändning på 4 min o 33 sek eller nått

slutade 6-5

Stefan: Bäckman luftar bara gamla malätna spelare. recycling, name of the game.

Magnus:Mattsson kommer imorrn å Suursoo kommer om 2½ veckor då blir d bättre forward spel

nek97raj: Skillanden är väl kanske då att Mif har två femmor av yppersta klass när alla är fiska, det kan man inte beskylla Löven för att ha haft de senaste 15 åren.

Sv: Öhman
Stefan: Härligt, när fan ska eländet ta slut!?

CoolaKoffe: Du kan göra mycket, och säga mycket med du vet verkligen inget om Wikegård isf.

Han är en trevilg person och kan mycket hockey.

Inget skit snack om honom nu....

nek97raj:

oftast har man inte 3-4 skadade samtidigt och därav några långtidsskadade (Mackan, Fjuss)

Iofs ska man aldrig klaga på skador och tunn trupp för vill man inte gå runt på tre femmor finns det alltid j20 spelare att plocka upp och lufta då och då i en 4:e femma..

« · 133476 · »