Visste inte att Persson var tillbaka i Sverige redan och i Skånes TV-Puck lag dessutom! Är han inte lite överårig och borde han inte slippa sitta på bänken? ;)
4th Line 18. PERSSON, Rickard 11. SCHULTZ, Jonas 7. MÅNSSON, Johan
Nubben: Nä man ska inte klaga när man inte ser matchen, men man kan väl misstänka. Vill inte heller säga att det har något att göra med att DIF mer eller mindre är Stockholms representationslag och inte får gå dåligt. (Inte bra för någon när Dif inte ens fyller Globen till en tredjedel) Men man kan väl återigen misstänka.
anders: Tja, Damgaard var bra och billig utfyllnad av backbesättningen. Han klagade inte över att få sitta bänkad och satt still i båten. Nilsson har aldrig gjort något mer än sitta tvåminutare.
anders: Det skulle jag inte alls tro att de har gjort, Nilsson ska väl vara en slags ersättning för Suursoo vilket måste vara det största skämtet på fler år i Elitserien.
Brithén värvar allt som är danskt, Damgaard må vara bra i Danmarks A-Lag men i elitserien är han professionell bänkvärmare.
Nubben: Det räcker med ett byte för att göra ett mål, men chansen är inte så stor. Jag håller med jag tycker att man ska lufta mycket mer med ungdomarna kanske inte bara för att dem ska få speltid utan även för att vila de andra spelarna.
anders: Jo, men Palo hade ju faktiskt talang att vara bra. Det har jag svårt att se varken Nilsson eller Damgaard ha. De är utfyllnad, har alltid varit och kommer alltid vara.
Magnus: Med panikvärvningar så menar jag värvningar i början av säsongen eller mitt i säsongen. När ett lag är i en svacka så börjar man stirra efter nytt folk i truppen direkt!
Sedan kanske inte Magnus Nilsson eller Jesper Damgaard är världens bästa förstärkningar. Men vem vet, de kanske lyckas i Luleå resp. MoDo? Bara för att de inte lyckades i Mif så behöver de inte misslyckas nu? Se bara på Marko Palo, han gjorde succé i HV och floppade i Mif!