Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 133603 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vändning
difzi:kansk den här gången

CoolaKoffe: dif vinner dif vinner

Magnus:d e ju bra träning

Mif spelar alltså 6 raka bortamatcher i januari, låter bra det!

Tors 16/1 19.00 Leksands IF - MIF Redhawks
Sön 19/1 16.00 Södertälje SK - MIF Redhawks
Tis 21/1 19.00 V Frölunda HC - MIF Redhawks
Tors 23/1 19.00 Luleå HF - MIF Redhawks
Lör 25/1 15.00 Brynäs IF - MIF Redhawks
Tis 28/1 19.00 HV 71 - MIF Redhawks

Nubben:okay!! hoppas att Mattsson å Suursoo kommer tebaxs så fort som möljigt

CoolaKoffe: Vi ska till slutspel det är målet, hur vi sen tar oss dit det skiter jag nästan fullkomligt i ;)

Nubben:ja du har rätt ja ska inte så negativ ja e rätt stressad å gnällig har ett prov imorrn

Nubben: Onej, ifjol låg vi sist efter 13 omgångar.

CoolaKoffe: Alla måste komma ihåg inledningen på förra säsongen... Inget är kört om vi nu (ta i trä) mot förmodan skulle förlora idag...

Magnus: hehe

Vad konstigt ;)

Nubben:ja du har ett poäng där d e rätt trötta i sista perioden

Visste inte att Persson var tillbaka i Sverige redan och i Skånes TV-Puck lag dessutom! Är han inte lite överårig och borde han inte slippa sitta på bänken? ;)

4th Line
18. PERSSON, Rickard
11. SCHULTZ, Jonas
7. MÅNSSON, Johan

CoolaKoffe: Timrå gjorde 5 på MIF...

Vad gäller tredje perioden vågar jag lova att det blir 0 poäng idag, precis som väntat...

kan man göra 3 mål till i sista perioden??

Magnus: jojo, det låter jättre bra ;)

Nu väntar vi spänt på 3:e perioden

Nubben: Nä, jag vet. Men jag sa bara vad man kan misstänka inte att jag gör det. Vad jag misstänker håller jag för mig själv för allas trevnad.

Sv: Frazze
MRX: ja

Magnus: jag misstänker osso, men misstankar ska man ha i huvet, inte gala ut på internet ;)

Nubben: Läste du vad jag skrev?

Nubben: Nä man ska inte klaga när man inte ser matchen, men man kan väl misstänka. Vill inte heller säga att det har något att göra med att DIF mer eller mindre är Stockholms representationslag och inte får gå dåligt. (Inte bra för någon när Dif inte ens fyller Globen till en tredjedel) Men man kan väl återigen misstänka.

Utvisningar
12 - 4 i utvisningsminuter. Det är ju jävligt bra...

MRX: Läste du vad jag sa ?

Jag vill att han ska få spela, men inte bara 2 , 3 byten utan kontinuerligt.

anders: Tja, Damgaard var bra och billig utfyllnad av backbesättningen. Han klagade inte över att få sitta bänkad och satt still i båten. Nilsson har aldrig gjort något mer än sitta tvåminutare.

anders: Detta verkar inte bra...

Utvisningar i massor och bortdömda mål o.s.v ...

Men man ska inte klaga på domaren om man inte ens ser på amtchen...

anders:Varför dömer han bort målet blev d offside??

Nubben:
Varför inte, det skulle väl inte skada att låta Vas spela några hela matcher och så får man se hur det går.

Som sagt va domaren är nog kåt i djurgåårn.

Thomas:Hejar domaren på DIF??

Vad faan sysslar domaren med i Globen???

Magnus: Säsongen är ju inte slut ännu! Suursoo lyckades väl inte heller speciellt bra i Luleå heller?

Håller dock med dig lite när det gäller Damgaard, förstår inte varför han fick vara kvar så länge i Mif?

Både Nilsson och Damgaard spelar i repektive lags 2:a femmor idag...båda har noterats i protokollen...för utvisningar givetvis.

Thomas:
domaren verkar bra idag....

Magnus:d beror på oxå att han e halvdansk

Hehe jaha bortdömt mål för mif o istället utvisning för mifspelare....
Låter bra...

anders: Det skulle jag inte alls tro att de har gjort, Nilsson ska väl vara en slags ersättning för Suursoo vilket måste vara det största skämtet på fler år i Elitserien.

Brithén värvar allt som är danskt, Damgaard må vara bra i Danmarks A-Lag men i elitserien är han professionell bänkvärmare.

MRX:Frans e cool

MRX: Jag tycker inte VAS ska luftas, han ska få spela hela matcher. Personligen tycker jag att han är bättre än Valdix.

Jag ser ju inte matchen men man kan väl undra om inte domaren är 08 bög.

Nubben:
Det räcker med ett byte för att göra ett mål, men chansen är inte så stor. Jag håller med jag tycker att man ska lufta mycket mer med ungdomarna kanske inte bara för att dem ska få speltid utan även för att vila de andra spelarna.

Magnus: Luleå o MoDo kanske har värvat dom som utfyllnad också?

Vilket betyder straff mot Mif ja, läs på lite nu är du snäll!

Nubben: asså hallå har djurgården straff?? d stog 0 m P-SHOT fö laget MIF

Sedär nu får Dif straff också, har de köpt domaren eller?

hopp hadelöv räddade en straff, var nog nödvändigt för matchens skull.

MRX: Det gör jag gärna, men jag tror inte Vas får spela tillräckligt mycket för att trycka in nått ...

Tyvärr...

"IN MED VAS NU !!! ;)"

Sen har vi ju alltid pålitlige utvisnings kungen. PETRASEK!

Nubben:
Det får vi verkligen hoppas lägg då till ett 3-4 mål av Vas

anders: Jo, men Palo hade ju faktiskt talang att vara bra. Det har jag svårt att se varken Nilsson eller Damgaard ha. De är utfyllnad, har alltid varit och kommer alltid vara.

Frazze gjorde 3-1

Hannula trycker in 3-2 ...

Sen kommer Petri skjuta in 3-3 i PP... ni ska se ;)

*Nubben håller tummarna*

Magnus: Med panikvärvningar så menar jag värvningar i början av säsongen eller mitt i säsongen. När ett lag är i en svacka så börjar man stirra efter nytt folk i truppen direkt!

Sedan kanske inte Magnus Nilsson eller Jesper Damgaard är världens bästa förstärkningar. Men vem vet, de kanske lyckas i Luleå resp. MoDo? Bara för att de inte lyckades i Mif så behöver de inte misslyckas nu? Se bara på Marko Palo, han gjorde succé i HV och floppade i Mif!

« · 133603 · »