Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 166557 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mif-Linköping
Antar att ni Malmöbor är och ser på matchen :-)

Många utvisningar för MIF nu i andra :-(
Ser ut att bli en jämn match.

Noterar även att Wahlberg saknas, trodde inte det skulle vara några problem för honom idag.

Nu skulle det vara kul att få reda på varför Sjögren inte spelar idag.

Rösta på Hannula!
Tja

vikka vill att Hannula ska vinna röstningen i tryck&tyck om årets Lucia

då så va väntar ni på en miffare som lucia COOLT!!!!

Sv: Frölunda - Malmö
danoj: Äntligen nån med lite vett i skallen :)

Merla: varför drar du då upp gamla matcher själv från början?
Man börjar ju fundera vilket årtal du befinner dig i.

skalpjägaren:jag lever i 2000-talet, inte 80 =)

Merla: Kvalet till elitserien 1989:
Malmö IF - Västra Frölunda 1-10

Fortsätt drömma...

Sv: Henke
Hur ligger planeringen av en ny stadion, kom o tänka på det när LHC ska bygga en ny. Var ska den ligga? Hur mycket platser och när skall den byggas?

Henke
Tja

eftergårdagens vill ja säga en till nyhet

GRATTIS!!!
Henke gjorde mål i HV 71

Magnus: Onekligen en 6-poängsmatch, och, tyvärr, så är LHC bättre när de spelar defensivt, så det gäller att Mif är effektiva i avslutningarna och alerta på kontringar.

skalpjägaren:ja, gärna...en 1-10 vinst mot VF kan man drömma om hur mkt som helst =)

Mif-Linköping
En riktig 6 poängare nästa match mot Linköping. LHC börjar bli frånseglade om de inte vinner och Mif måste vinna för att hålla sig över strecken. Kommer säkert bli tätt och nervöst för alla inblandade.

skalpjägaren & BORÅSINDIAN: Frölunda duskuteras lämpligen i ett Frölunda forum och inte på ett Mif forum.

Merla: Fortsätt ni att leva i det förgångna, så vinner vi sm-guld...

*drömmer mig tillbaka till 1-10 vinsten mot vf*

BORÅSINDIAN: Ja, det är alltid lika gött!

skalpjägaren: Vad härligt det var att frölunda satte dit röd hökarna.

Sv: Malmström målskytt...
nEwBs: Ehrm, ja nu är iofs både Andersson och Hasselblad backar och det var mer på forwards sidan vi hade för mycket folk...

Svehla55:
Ja jag fattar inte hur de kunde göra av med honom när det finns folk som bla Hammar (när gjorde han ett mål senast?) Peter A, slöare back får man leta efter, skulle möjligvis vara Fjuss.
Tycker det är helt konstigt att låna ut honom, för hans skull hoppas jag han lyckas göra loss från MIF och lyckas någonannanstans.

Svehla55: Synd att det är för helt fel lag bara, hopas verkligen att han kommer tillbaka till oss...

VF har visserligen favoritskapet i denna match, och de leder ju med 2-0. Men mif har alltid en tendens till att vända matcherna i skandinavium, ofta till straffar... Vet inte vad det beror på, om mif är ett hjärnspöke, eller om det beror på att mif spelar grishockey... jag tror på det sistnämnda... ;)

Malmström målskytt...
Seså, nu blev Malmström målskytt också.....

Sv: Laguppställning
Verkar varit lite mer Mif i andra, vi väntar fortfarande på Frölundas första utvisning. Verkar vara en väldigt snäll match. Eller också spelar lagen så bra att det inte behövs några utvisningar, vad vet jag?

Frölunda är mycket bra, det är bara att buga sig för dem och inse fakta. 1-0 är säkert i underkant misstänker jag...

Kom igen Mif!

Merla:

självklart :D

1-0 till VF 13-5 i skott men MIF leder utvisningsligan med 2-0 så här långt alltid något :D

*Håller tummarna hårt*

och tänker:

2 poäng idag...

Stefan:optimistisk o positiv som alltid när det gäller MIF sen wikegård fick sparken...

Stefan: vafan, kör du med finskt tippande?! Nä, 3-4 slutar matchen.

Stefan: ja, det har väl det. Personligen tycker jag Vas kunde fått förnyat förtroende. Kul att Björk får spela igen (enl. Swehockey).

Klinth:

har själv tippat 5-2,6-2 till Frölunda ikväll... tror inte på speciellt stor chans för MIF seger men det trodde jag inte inför förra matchen heller mot VF :)

nek97raj:

då har läget ändrats... han skulle inte vara med före värmningen i morse. Kunde dock inte uppdatera förrän aldelles nyss.

Klinth: Nog så sant!

nek97raj: Jo, det är en del av tjusningen med hockey, allt snack och tjöt runt omkring. Men vinner Malmö över Frölunda, så får jag allt krypa till korset. Det får jag vara stor nog att bju på, det är ju så det är ;-)

You win some, you loose some

Laguppställning
Enligt Swehockey så ska Mattsson spela, stämmer det, Stefan? I "Inför matchen" så står det ju att han är borta ett tag till.

Klinth: Ingen fara, man ska ju kunna sticka ut hakan. och, visst, allt annat än tre poäng till Frölunda är ju en sensation!

Stefan: Åkaj, du menar så.

Man kan ju se det som så, att VF var inneffektiva framåt, vilket de oxå var. Mycket tack vare enormt bra spel av Kapanen, och en duktigt deffensiv uppställning av Timrå.

Dessutom spelade Frölunda nästan hela tiden med "en pass för mycket". Det har Conny garanterat tagit ur dom tills ikväll.

Kommer Malmö att spela på samma sätt? Kan Hadelöv göra en lika stark insats som Kapanen? Möjligt, men jag är tveksam.

Att Frölunda spelar en underbar anfallshockey, speciellt på hemmaplan, behöver vi väl inte ens diskutera? Dom är riktigt bra och farliga i Scandinavium, och skall Malmö vinna, eller ta poäng i kväll, så kommer det att krävas enormt mycket.

Vi får snart veta...

nek97raj: Tack för språklektionen ;-)

nek97raj: Visst är det "upp till bevis" även för Frölunda. Detta är inte på något sätt en enkel eller billig match, det kommer att krävas mycket av Frölunda för att vinna.
Den stora grejen är att dom är såpass starka att det kommer att bli fruktansvärt tufft för Malmö att vinna, eller plocka poäng.
Det hade varit en annan sak i Malmö, men nu är det i Scandinavium, inför 11000 fans!
Frölunda blir fruktansvärt svårslagna i kväll!!!

Om Malmö skulle råka vinna i kväll, så vet jag att jag kommer att få äta upp det här, och det gör jag så gärna i sådana fall ;-)

Stefan: Litta knallpulver, de skotten?

Klinth: "upp till bevis själv", det var länge sedan VF tog en fullpoängare mot MIF. Ok, visst är Frölunda favoriter, men, pucken är rund (i en dimension)!

Klinth: VF-Timrå, måhända?

Klinth:

Då var det ju i princip spel mot ett mål, och Norrena var knappt svettig. 48-18 i skott, inte så vassa???

Klinth: malle betyder kraft/ styrka på skånska, kom nu ihåg detta vackra uttryck!

Stefan: Syftar du på något speciellt med din kommentar, eller är den bara av allmänt slag?

Klinth:

vet inte jag heller vad Malle betyder.

Men en sak vet jag att jag ser hellre MIF skjuter 5skott och alla 5 målen och låter Norrena/Lundqvist stå i mål utan att behövas svettas än att man skjuter 38 skott och gör 2mål och samma målvakter får svettas en massa.

nek97raj: Jag har ingen aning vad "malle" är, förkortning av Marielle eller?

Oavsett vad det är så säger jag bara: Upp till bevis!

Klinth: Nä, men pågarna har malle så det räcker!

CoolaKoffe: 2 poäng är inte kattpiss!!!

Då var det ju i princip spel mot ett mål, och Norrena var knappt svettig. 48-18 i skott, inte så vassa???

Den stora frågan är om Malmö klarar av att spela så fruktansvärt skicklig deffensiv hockey, och samtidigt ha så bra utdelning på sina få chanser, som Timrå hade!?!

I kväll får vi veta.....

« · 166557 · »