Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 196322 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nubben tipskungen =)
Med tanke på hur det har sätt ut den här säsongen, man har sagt ooo ikväll vinner vi borta, sen har vi åkt på däng.

Så idag säger jag istället att det blir 0 poäng, vi åker på däng.
Hoppas på att detta ska innebära att vi tar 3 givetvis ;)

så tipset lyder 5-2

Sv: Vinn ikväll nu!
Stefan: 3-1 till VF är ett hett tips=)

Smaklig måltid!

danoj:

nä nu bär det iväg för lite matlagning men lycka till ikväll Danoj och ni ev. andra Frölundaiter som besöker denna gästbok :)

Stefan: För en ggs skull har du rätt i det du påstår.

liepins:

vågar man fråga vad du tror om dagens match? :)

Själv tippade jag 5-1 till Frölunda om MIFs härliga effektivitet framför mål håller i sig.

Får man ett snabbt ledningmål idag så tror jag att det kan släppa och MIF vinner med 4-2.. notera OM man får ett snabbt ledningsmål

liepins:

:-)))

CosmicBoy: Stefan är ett levande bevis på att ordet ironi existerar:)

danoj:

självklart var jag ironisk.

Men vad är skillnaden att värva en spelare som topplag och bottenlag?

Om ett bottenlag värvar en spelare för att förstärka laget för att ev klättra uppåt, varför värvar då ett topplag som Frölunda en spelare?

Det heter kris när bottenlaget gör den värvningen, heter det förstärkning när serieledarna förstärker?

danoj:
Jag TROR Stefan var en aning ironisk...

Stefan: kris?
Det är inte vi som försöker undvika kvalserien.

sektionU:

aj då för er Frölunda fans, då är krisen påtaglig i Frölunda nu :)

Jari Von Jäger: Kan Ni inte ta ert interna snack i ett annat forum? F.ö. har MIF nock med att försöka hålla sig kvar över kvalstrecket, jag har svårt att tro att man tänker på att "hjälpa" andra lag...

danoj: Det är väl ingen hjälp, nån måste förlora för att den andre ska gå om. Vi får göra vårt jobb genom att slå DIF.

Jari Von Jäger: Tänk att några måste ta hjälp av andra för att uppnå sina mål, ;)
Men ikväll får ni ingen hjälp.

Sv: Förstärkningar på gång!
anders: Vet ej..ingen koll på MIFs historia direkt men visst har Bäckis suttit ett par år nu?

Vinn ikväll nu!
Kom igen nu Mif och vinn ikväll, så tar Timrå Djurgårn på Torsdag och går upp i serieledning.

D ew nog bäst att vi värva den backen fö att vi har verkligen problem me d

liepins: Tycker du inte Mif bytt tränare tillräckligt?

BlackBay: Osäker om man ska kalla just de inbitna brevskrivarna fans dock?

Stefan o liepins:
säger också hmmm... dom gillar det här med mail o brev fansen i LHC....

Stefan: Sura mail..hmm..det känns igen...=)

BlackBay:

enligt mig så har Linköping inte haft något bra lag... vilket jag även skrivit här på HS tidigare och fått ett x antal sura mail ifrån LHC fans om att jag skall hålla käften =)

Stefan:
Du skriver att MIF inte behöver förstärkningar eftersom ni har ett sånt bra lag på papperet för att hålla er kvar.

Har inte Linköping också ett bra lag "på papperet"?....som till o med skulle ligga på övre halvan.......

Man ska inte alltid stirra sig blind på "papperet"..... titta på oss i TIK.... humlan som flyger fast den inte borde det.

Stefan: Håller inte med om Kallio där. Är säker på att han hellre vill spela i ett bra lag med hyffsad lön istället för i ett uselt med lite bättre. Annars kunde han ju lika gärna välja farmaligan eller Schweiz.

Borde väl finnas nån hyffsad gubbe i Allsvenskan i nåt av lagen som inte klara sig till kvalserien?

liepins: Som exempel kan nämnas Jiri Slegr i SSK 96/97, NHL-back av reltivt hög klass.

liepins: Toppspelare som är födda utanför Svedala kommer till det lag som pröjsar bäst och skiter oftast i resten.

liepins:

visst vill toppspelare spela i toppklubbar, men oftast är det pengarna som talar

Kan Kallio tjäna 10000kr mer i månaden i LHC än i VF så går han dit med största sannorlikhet.

Men känner jag MIF rätt så kommer det en spelare i 30-35års åldern som ingen hört talas om eller så kommer det nån gammal ex.miffare.

Stefan: Hehe..vad jag menar är naturligtvis att inte fan kommer en klasspelare till ett bottenlag som MIF!

Men seriöst alltså. Ni vet lika mycket som jag att det är jävligt svårt att som bottenlag knyta till sig spelare av klass. Kommer en spelare som Kallio överhuvudtaget till Sverige så blir det till ett av de fyra i toppen.

liepins:

men varför skulle ni värva en spelare som inte håller hög klass till ett lag som redan håller hög klass? Nån som skall lånas ut till Mölndal då lr? :D

Jag personligen anser inte att vi behöver några värvningar för att klara oss kvar vi har ett så pass bra lag på pappret att vi skall klara oss kvar, men kan vi få bra förstärkningar så visst inte mig emot.

Stefan: Ähh..ingen som sagt att Kallio skulle vara aktuell för oss och inget vi går och hoppas på heller. Men vill han komma är det klart han är välkommen:)

Magnus:

=)

Stefan-liepins 1-0 efter första perioden. :)

liepins:

Är det panik i Frölunda och Färjestad också? Kallio kan inte vara nån bra spelare då det inte finns några spelare av hög klass tillgängliga, vad skall de då ha en sådan spelare till?

Sv: skrämmande
Redhawk:

jag var framme hos er... pratade med JOjo och nån mer kille, hälsade på Tunnan mfl.

anders: Förstår inte varför det alltid skall panikvärvas när det går dåligt för MIF. Bara att inse att det inte finns särskilt många spelare av klass lediga nu.
Blir väl någon ny Burakowsky eller nåt...

I ert fall tror jag klubben mår bättre av ett nytt tränarnamn än en ny skitspelare. Nya röster förfriskar..särskilt om den rösten tillhör en bra tränare och inte Bäckis.

Redhawkmatte: Vad är det för anfallsspelare på gång då? Skulle inte vara fel med Niclas Sundblad, han kunde man lita på iallafall!

Förstärkningar på gång!
Enligt dagens Sydsvenskan så är förstärkningar nu på g. Bland annat Tomas Harant, som även tidigare har nämnts.

Stephan Lundh hoppas att förstärkningar ska knuffa igång laget!

NOTIS!
Vill bara klargöra att det står fel i match rapporten här på mifredhawks.com matchen mot frölunda spelas inte på torsdag utan på tisdag, det borde alla MIF/are hålla koll på :)!.

nek97raj: yup, så rätt så rätt...

Redhawk: nä, nu får det vara slutgnällt! spotta i nävarna och vinn några matcheri stöten nu, pågar.

efter att har sett matchen igår på plats så kan lugnt konstatera att MIF på väg till kvalserien och vi ska vara kvar i ES eftersom om man säger att vi vinner mot Hammarby. vinst mot Linköping och förlust mot Rögle så det blir Rögle &MIF till eiltserien .jag är helt säker att med detta laget och deras inställning till spelet så vi klarar inte av Rögle just nu ,men vi är bättre än LHC.
Och sen vad är det för konstiga kedjor vi hade igår på isen?? hade det varit Wikegård som tränare så hade han bänkat jussi. mattson.liimatainen(som var på 2backlänges mål). alltså Bäckman vågar inte göra det för att alla kommer att klaga på han.
han är rädd för att förlora. det är för sent för att byta BÄCKIS JUST NU. han måste ta skitet till slut så att MIF kvar i elitserien nästa säsong annars är det verkligen dåligt av han.
sen jag tror inte att Hannula stannar kvar i MIF nästa år. kille är klart förtjenar ett bättre lag. om inte minnesota ta honom .
coola koffe&stefan varför ni kom inte till mif support och hälsade på oss??? kaz.

Stefan:Ja håller me dejj d spelade skit bra 1:a å 3:e perioden men 2:a perioden va värdelöst sen slarvade försvaret som fan d va inte deras da helt enkelt

Stefan: Du verkar kinkig idag Stefan?
Om det var avsiktligt eller ej vet nog varken du eller jag. Jag säger bara att jag som sett Anders Back i åtskilligt fler matcher än du har svårt att se att han skulle göra det avsiktligt. Han har nämligen inte visat några sådana tendenser vid något annat tillfälle. Men, sakfrågan är att du genom att anklaga någon för överlagd misshandel, som är ett brott som kan bestraffas med dagsböter eller fängelse, tar mycket stora ord i din mun. Min poäng är att man inte ens på Internet får förtala någon. Det strider både mot PUL och Svea Rikes Lag!

Nä, nu lägger jag ned den här debatten, måste arbeta lite också.

Ha en bra dag, var inte allt för ledsen. Percy köper nog ett nytt lag snart!

Wise

Wise:

och dessutom är det fler som påpekat att "inget namn" gjorde det avsiktligt... men men =)

Wise:

antar att du menar döende svanen i SSK #xx som kände en klubbspets i baken och föll likt en pannkaka på isen? När han i 3:e perioden åkte på en likadan filmning av en miffare så var han inte lika munter..

eller #xx som inte klarade av att acceptera en utvisning?

Magnus: Ärligt talat, klart att det var klantigt. Jag såg TV-bilderna och det såg inte bra ut. Vi som ser herr Back spela varje vecka vet dock att han inte är någon ful spelare och skulle aldrig gå ut för att skada någon medvetet. Att då, som Stefan från Eskilstuna gjorde, offentligt gå ut och anklaga någon på det sättet är inte snyggt.

Det är möjligt att ni inte har spelare som Anders Back i Mif, däremot har ni två fjolliga killar som filmar, gnäller och grinar minst en gång varje byte. Vilka det är kan du nog räkna ut själv, så gör jag inte samma misstag som Stefan gjorde!

Wise:

att ens ha tanken att gå in och göra en knätacklig med sekunder kvar av matchen och underläge 1-4 i mittzon... det är ingen olyckshändelse tro mig.

En knätackling gör man bara inte sådär utan tanke i mittzon, fråga Lulin i Västerås.

Wise: Att fullfölja knätacklingar kallas A:IQ-befriat B:Oförlåtligt C: Talanglöst. Bara att välja vilket svar som känns minst uselt. Otaliga hockeyspelare har fått läga skridskorna på hyllan efter att köttbitar utan någon som helst talang förstört deras knä vid liknande situationer. Spelare som er #4 har dessvärre även funnits i Mif vid enstaka tillfällen, de saknas helt idag som tur är. De är en skam för sporten som jag ser det.

Magnus: Ja, man kan inte klandra backarna nu, det är ju forwrads problem att det bara blir ett mål per match. Skulle tro att man måste jobba hårdare framför motståndarmålet, skymma och vara med på returerena.
Nu måste man prova allt, ochh då kan ett tränarbyte vara det enklaste. Hur blir det med den slovakiske backen, f.ö?

« · 196322 · »