Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 20586 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Varför ..
Det är lite märkligt att Per Bäckman inte provar att skälla ut spelarna så som man har sett honom agera i båset för andra lag ..

Sv: Tagits ur tidningen Chili!!
Hockeyns motsvarighet till Ny Demokrati?!? Nu tog de väl i lite väl mycket. Ni är väl inga populistiska Sverigedemokrats-wannabees! Vad var det för pucko som skrev det där?

Fast jag måste ju säga att det tog många år innan jag accepterade er, just pga att ni så att säga köpte er in i Elitserien. Men med facit i hand, ni är ju också den enda nykomling på årtionden som haft kraft att stanna kvar och bli etablerad. Även om jag fortfarande itne gillar sättet ni tog er upp på (eftersom jag är en sån där gammaldags hockeyromantiker som tänker så som man inte kan tänka idag) så är jag ändå tacksam att ni klev upp. Sedan 97/98 är ni ändå det roligaste lagaet att möta borta. Åker ALLTID till Malmö eftersom jag vet att det blir kamp, en kul match och oftast oavgjort.

Känner därför inte igen er i år, men det kanske inte ni heller gör....

Vi ses imorgon!!!

Tagits ur tidningen Chili!!
"MIF redhawks är beviset för att allting går att köpa för pengar, till och med ett hockey lag. De fick ta mycket skit när skåningarna så uppenbart köpte sig in i Elitserien istället för att jobba sig uppåt, det var många som tyckte att de saknade HJÄRTA för sporten.
MIF Redhawks är hockyns motsvarighet på Ny demokrati"

Ja, skäll inte på mig, jag bara citerade!!
Vi ses i kvalserien!!

Ps, vi slog Södertälje i superallsvenskan förra säsongen! ds

Tack för mig!

Sv: Derbyn
Joho då! Kan ge mig fanken på att jag skulle kunna hitta någon, om du bara ger mig lite tid *LOL*.
Själv får jag nöja mig med Rögle spelade hockey i den högsta divisionen låååångt innan ett Malmölag gjorde det. Visst är det ett tunnt argument, men det är det enda jag har ;-)

Sv: MED SIKTET INSTÄLLT...
Ibland tar det lite tid att ställa in siktet. Speciellt när man tappat justeringsskruven i båset.

MED SIKTET INSTÄLLT...
...på allsvenskan?

Utelämnade Elitserien för att där har det aldrig varit något snack och det kan inte ens världens mest blåögde Rögleit förneka.

Magnus: Utelämnade du statistiken från elitserieåren med avsikt, eller ville du bara vara hygglo?
Slutsatsen måste ju bli att Röglesupporters hoppas att MIF rasar ner en division, för då vinner vi ju 3 matcher av 4. Samtidigt är Malmöfansen livrädda att trilla ner av samma anledning ;-)
Malmö vill nog hellre ha upp sin norra granne, då statistiken talar till er fördel i elitserien.
Det finns tre olika typer av lögner: Lögn, förbannad lögn och statistik. Tror det var gamle Winston som sa det...

Sv: Varför, varför bry sig om Rögle?
Ja, håller till ert forum, göingar och annat patrask.

Tyvärr måste jag konstatera att mina onda aningar från i våras somras slagit in med råge. Percy har tappat greppet. sedan storhetstiden 1991-1995 har det varit idel misslyckade värvningar och d:o säsonger. Mif har tappat sin "själ" i och med detta.
Kanske kan det bli nyttigt med en omstart i allsvenskan? Tyvärr tyder det mesta på att Mif återfinns där nästa höst.

Statistik Mif-Rbk (sett ur Mif ögon)

Spelade Vunna Oavgjorda Förlorade Mål Insläppta Poäng

82/83 (Div 1) Första säsongen Mif mötte Rögle i moderna sammanhang

4 0 0 4 8-23 0

Mif slutade 6:a i fortsättningsserien och Rögle 4

83/84 (Div 1)

4 0 0 4 8-31 0

Mif slutade 7:a i fortsättningserien och föll ner i 2:an, Rögle vann fortsättningsserien.

85/86 (Div 1)

4 0 0 4 12-25 0

Mif slutade 2:a i fortsättningsserien och Rögle 1:a, Mif föll i playoff 2 mot Örebro.

86/87

2 0 0 2 9-12 0

Mif slutade 2:a i fortsättningsserien, Rögle spelade Allsvenskt efter jul.

87/88

2 1 0 1 10-10 2

Mif slutade 2:a i fortsättningsserien och föll i playoff 1 mot Vallentuna, Rögle i Allsvenskan efter jul.

88/89

2 1 0 1 6-8 2

Mif slutade 1:a i fortsättningsserien men missade Elitserien i kvalserien, Rögle i Allsvenskan efter jul men klarade sig inte till kvalserien.

89/90

4 3 0 1 14-10 6

Mif slutade etta i Allsvenskan med 0 förluster och gick upp i Elitserien efter Allsvensk final mot MoDo

Efter denna sammanfattning kan man konstatera att Rögle BK var, sportsligt sett, storebror i 4 säsonger. Men sedan 89/90, det vill säga i 12 år, är det inget snack om vem som varit störst i Skåne.

Jag känner inte till Rögles historia men om de bytt namn kan jag gå tillbaka till 71/72. 82/83 var i varje fall första gången som Mif mötte laget Rögle BK i Division 1.

Statistik totalt (Div 1, Allsvenskan)

22 5 0 16 67-119 10

Grattis Rögle, ni har härlig plusstatistik på oss i Div 1 och Allsvenskan. Men vi är ändå storebror, liksom MFF alltid kommer vara storebror för HIF.

"...båda gångerna." ?
Denna säsong har vi bara mötts en gång, och då vann MIF tämligen enkelt i Ängelholm.
Senast vi spelade två matcher var inför förra säsongen, och då spöade "lilla" Rögle "stora stygga" MIF i Ängelholm. Vart vill du komma?

Stefan: Historien tar ingen hänsyn till vilket år du började följa MIF ;-) Men kom inte Pekka (och Anders Svensson från RBK) inför säsongen 87/88? Då borde du minnas något lite...
Jag har en märklig känsla av att RBK-MIF kommer att mötas i seriesammanhang någon gång till under min livstid. Vet inte när, bara att det blir och då är det dukat för folkfest igen. Derby mot Troja och Halmstad i all ära, men inget slår MIF.

Derbyn
Signaturen JA.
Är du idiot, eller Malmö bo, förlåt det är ju samma sak.

Sista gången!
Det var andra och sista gången jag försökte mig på att skriva ett seriöst inlägg här. Det blir aldrig någon diskussion utan bara en massa nya trådar med oseriöst skitsnack...

Tacka vet jag Luleås Forum!

Sv: gubbar o gummor
hahahaha,typisk skåning,gammal trött och lättretad.

Sv: gubbar o gummor
DRA ÅT HELVETE
VÄNTA BARA .......... NJUT MEDANS DU KAN SEN NÄR MIF HAR FIXAT TILL ETT FÖRSVAR DÅ SMILLER DET
Jäla TVÅLA L-DER

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHA RÖGLE LÄR INTE GÅ TILL S-ALLSVESKAN DET BLIR FÖRLUST I KVÄLL TRO MIG

Sv: Var är aggressiviteten?!?!
det är dags för alla som köpt säsongsbiljetter att vända sig till konsumentombudsmannen för falsk marknadsföring. det är ju för fan inte ishockey som MIF försöker prestera. och när skall vi höra någobting från styrelsen ?????

Lilla "Johansson" hur gick det i träningsmatcherna då spö för ditt lilla RBK båda gångerna.

gubbar o gummor
ner o upp,upp oner malmö ser vi aldrig mer.hahahaha,jävla grötfolk.

Sv: Vad händer med MIF Redhawks?
Svar till "Vad händer med MIF"dET KOMMER ATT VÄNDA FÖRST NÄR STYRELSEN HAR KÖPT HEM FÖRSVARET IFRÅN NHL När dessa kommer hem igen:N.Hävelid,K.Jonsson,A.Lilja,R.Persson plus att J.Tornberg beslutar sig för att försöka spela igen .Förresten en Johan Tornberg med ett trasigt knä är väl bättre än en hel Peter Andersson och Due-Bojie tillsammans.

Var är aggressiviteten?!?!
Hockeylaget Malmö har fram till i år stått för aggressivitet! Men i år, herregud, 0 matchstraff och sammanlagt efter 14 matcher tror jag laget har haft max 4 (2 min) utvisningar för roughing! Det visar väl att inställningen är fel, det finns inget lag som backar så lätt när det börjar lukta gruff som dagens Malmö. Det är klart att det inte är bra att sitta i utvisningsbåset men ibland måste man ge för att markera och för att få igång laget.

En annan gåta under nuvarande säsong är hur länge Peter "Gammal" Andersson ska kunna leva på gamla meriter. Han har för f-n 0 fysik, åker duktig långsam och numera slår han inga öppnande passningar, till på köpet så har han inget skott att tala om. Varför spelar han då mest av alla backar? Och gärna i boxplay där han inte skulle kunna rensa för Rydmark ens... Samma sak med Lindkvist, vad i HELVETE gör han i MIF??? Låt spelartyper som Magnertoft och Majic spela sin hockey och suga musten av motståndarna så gör även de misstag och målen trilla in.

Nä skärpning, mera röj och aggressivitet så kommer poängen!!!

Jonas det har ni säkert varit jag har ingen aning...då jag började följa MIF i och med värvningen av Pekka Lindmark.

Och sen bor jag som sagt var i Eskilstuna och har/hade lite svårt att följa div.1 här ifrån :(

Varför, varför bry sig om Rögle?
Kan inte de norra delarna av Skåne ta och lugna sig lite? MIF Redhawks har fått en mindre bra start i Elitserien i år. Genast fylls våra forum av skadeglada Rögleiter. För oss Miffare är det betydligt intressantare att diskutera livet i Eliten med andra från den serien. Ni Röglare har bara nostalgiska minnen av livet i Eliten. Så bry ni er om era problem i ert lag i er serie. Ni har säkert fullt upp med det, egentligen. Vi stolta sydskåningar kommer hålla på vårt lag idag, imorgon och alltid. Att vi startat lite dåligt är nog glömt i April. Fast då måste Bue- Boije vara borta från MIF. Han är en skam för laget.

Då har vi varit "storebror" rätt många gånger Stefan :-)
82/83, 83/84, 84/85 (då ni höll till i en lägre serie), 85/86, 86/87, 87/88. Sedan hade Percy köpt ihop ett tillräckligt bra lag att sega sig förbi. Rögle kom som bekant upp och hälsade på några år efter Malmö ;-)
För min egen del är det de inbördes mötena som avgör.
Vidare vill jag dra mig till minnes hur det såg ut i Rögles gästböcker i samband med kräftgången i Superallsvenskan i vintras. Det drällde av MIF-inlägg som visade öppet förakt och hånfullhet. Bra mycket fler, än vad det är Rögleinlägg här för tillfället. Vad jag vill säga är att svinhugg alltid kommer att gå igen, åt alla håll. Kan inte säga att jag lider speciellt mycket med MIF, trots att era spelare säkert gråter hela vägen till banken ;-)

Malmö storebror??? Hur skulle det gå till??? Rögle är och har alltid varit det klassiska ishockeylaget i skåne, det är ett faktum. Malmö var, framtills det att Percy kom in i bilden, ett korplag som åkte på spö konstant. Om man ser till statistiken över alla de år som Rögle o Malmö har möts så kan jag med lätthet säga att Malmö fortfarande är lillebror. I hockeykultur o kunnande så slår ni fortfarande in te Rögle det kan jag lova. Sen har ni självklart enormt mycket bättre ekonomiskt sett och att ni ligger i ES gör ju oxå er till ett större lag än Rögle. Detta resenomang är det samma som tex mellan HIF o MFF, även om MFF inte har gått så bra på senare år medan HIF skördat framgångar så ser de flesta ändå MFF som storebror till HIF.
Ni måste inse att ni var ett korplag som helt plötsligt blev ett köpelag som började få framgång. Men detta börjar slå tillbaka nu. Man kan inte bara köpa o köpa hela tiden, hockeyn måste även byggas inifrån föreningen.
Tack för mig

Sv: Gamla slitna backar
En fråga till bara... om nu Jocke Lundberg är så dååålig för SSK hur kommer det sig då att han spelade i DIF, sen fick spela 1säsong i SSK för att få speltid och sen 4säsonger i Djurgården och därefter 2säsonger i VIK där han 2:a säsongen var bästa back.

Och visade förra säsongen att han är en stabil defensiv back, vilket även Johan Norgren är.

Johansson hittade svaret på min fråga i min egen statistik :)

93/94 Södertälje SK Div 1 Östra 38 0 8 8 32
Playoff 3 1 0 1 0

Johansson du vet att Rögle kan slå MIF 100ggr av 100ggr i seriespel och ändå vara lillebror!

Det hela går ut på att hamna först i tabellen...om MIF slutar 1:a och Rögle 2:a trots att Rögle slagit MIF alla gånger så är de likväl lillebror då de hamnar EFTER MIF i tabellen då det ALLTID är tabellen som summerar en säsong.

Har Jocke Lundberg spelat i Södertälje? När gjorde han det?

Gamla slitna backar
Jag antar att ni har koll på att 3 av era backar spelat i SSK och att vi aldrig vill se nån av dem igen?? Jag menar, allvarligt:
Due-Boije....Lundberg......Norgren. Skrämmande dåliga och öht inte alls elitmässiga.

Åsså Burra * skakar på huvudet *

Kanske dags att byta styrelse?

Vad händer med MIF Redhawks?
Nu är det bara så här att tyvärr kommer MIF Redhawks att få spela Kvalspel tro jag. Man har helt enkelt för långsama backar, Riihijärvi inte lika bra länge å alla spelare nästan måste ta mer ansvar och även Hadelöv som spela ostabilt. Jag älskar MIF Redhawks av hela mitt hjärta men är besviken å fruktansvärt ledsen att mitt kära MIF bara förlora och förlora. Alla säger: - Dom kommer sen.. Tro inte som gör det!! Nu gäller att fixa såå det inte blir kvalspel mot Leksand,Tingsryd,Bofors mm... Slutspel blir det nog inte nått i Malmö i år tyvärr. Snyggt mål av Jussi idag.. mer han väll inte gjort i år. Det ser mycket tungt ut för vårt kära MIF Redhawks men kämpa såå får vi hoppas att det vänder någongång!!!!!!!!

KOM IGEN NU MIF REDHAWKS!!

Med vänliga hälsningar från en ledsen och besviken MIF supporter

Lille Magnus.
Tror du på tomten också???
Nu kör du allt med desinformation eller var du inte född på 80-talet och lever bara i en rosa önskedröm.
Så här var det:
Rögle BK spöade på den tiden så gott som varje gång lagen möttes skiten ur 'lille' Malmö - ja det fanns inget Mif då - och i endast undantagsfall klarade Malmö av att vinna mot Rögle.
Jag återkommer mer än gärna med mer fyllig statistik.

Sv: VAKNA
Men snälla lägg ner nu för guds skull, finns det några fler anledninger att Mif är dåliga? Kanske skulle de vara sponsrade av hel ylle Jofa istället för Nike? Kanske skulle de lira med Jofa hjälmar från 70-talet och med hemstickade tröjor från 60-talet?

Dra inte in höken i denna diskussion är ni snälla, det är en marknadsföringsgrej och allt som drar in pengar till klubben är BRA! Skillnaden mellan sålda souvenirer sedan höken kom vet jag inte, men det var inte många som såldes innan det vet jag.

Mif är såhär dåliga just nu, det är bara att acceptera. Något måste göras, visst! Men flera inlägg här i kväll är pinsamma att läsa. Vad är ni? Supporters eller guldtörstade epa-supporters?

Jag håller käften, lider och inser fakta. Enligt rapporten från matchen idag (radio samt referat) säger att Mif kämpar och gör sitt jobb men släpper in billiga puckar.

Just nu är Mif sämst i Elitserien, det finns inget som säger att man är det om två månader men heller inget som sägar att man inte är det. Vi måste bara fortsätta stötta laget, stötta, stötta, stötta. De som inte vill det eller orkar med nu, ja ni behövs inte sen heller. I detta stålbad kommer sanningen fram om oss alla, håller vi på Mif för att vi älskar Mif eller för att "det är en guldkandidat"? Jag vet var jag har mig själv, jag vet att inte mycket stämmer nu. Men vad säger att det stämmer mer om tränarna får gå? Vad säger att det stämmer mer om man tar in juniorer från ett juniorlag som förlorar större än vad A-laget gör?

Jag håller med om att Nilsen och någon till borde få chansen, men är det rättvist att släppa in den i detta läge? Går det inte som för Leksand i fjol då? De lät en hel drös med juniorer gå in och det blev platt fall. Laget levde på Burra, Jens Nielsen och några till...de gamla gardet höll måttet. Juniorer bör mönstras in i framgång för att inte ställas under allt för stor press.

Även Bäckman/Johansson inser nu vad som gäller. man klarar inte av att föra matcher med laget just nu och måste nog grisa sig till poäng. Det låter tråkigt, är tråkigt och inte minst fantastiskt tragiskt att behöva ägna sig åt. Men vi behöver poäng och inte snygga dragningar.

Älska Mif, alltid!

Gör något Percy!!!!!!
Nyp tränarna i öronen nu Percy. Innan det är för sent.

just nu e det nog så att kristianstad skulle klara av att slå mif

statistik
Börjar med att MIF i sina 3 power play hade inga skott på SSK mål alls.(INGA SKOTT fattar ni)?
SSK mål kom av misstag av MIFs backar, förs Öhman ramlar på isen vid SSK blålinjen och tappar pucken,MÅL.som HADELÖV borde ha tagit lätt,andra mål DUE BOJE tappar pucken vid Hadelöv kasse och blev mål. 3e målet kom när J.Lindberg gjorde fel passning två gånger om till samma spelare från eget zone, och då blev självmål av stackars Malmström som backade hem för att hjälpa till , men men ,han var bäst på isen verkligen idag.och en annan sak.har ni märkt att Bäckman bänkade Hannula ? han tycker att Hannula är dålig och skällde ut han ,jag menar HALLÅ .Hannula en av bästa vi har i MIF ju . jag börjar bli rädd för att det liknar LEKSAND nu förre året, GÖR NÅT innan det är för sent PERCY snälla. HEYA BOYS.KAZ

Jasså Mif var inget innan Percy, de var ett stabilt lag i Division 1 (motsvarande Allsvenskan idag) som hade en förnedrande säsong i 2:an på 80-talet. Malmö har alltid varit storebror som sagt, med ett par undantag.

NU FÅR DET HÄNDA NÅGOT
Jag tror att detta laget kan klara sig ändå men de måste börja arbeta tillsammans och så måste det ha minst en snabb spelare.....
med riska för att låta tjatig in med franz nielsen...
och kör på 3 femmor och kör ett spel system på borta plan som passa våra backar inte låta de stå och försvara i mittzon och inte hinna med när forwardsen kommer i full fart....
bort med bäckman in med lillis igen för han är nog en bättre coach än sportchef sen får man kanske ändra om lite i femmorna dela upp snabba spelare med erfarna spelare

Annars väntar allsvenskan

Ja, det är hög tid att tona ner kaxigheten ett par snäpp. Vi snackar om givna vinster mot de "sämre" lagen ganska ofta. Min fråga är: Vilka är de lag som är sämre än MIF?

Sedan tillhör jag den skara som alltid retat sig på kycklingen som pryder tröjorna. Värst är ändå den lustiga figur som skall få i gång publiken. Ser ut som en korsning mellan en fågelskrämma och en uteliggare.

Hellre bra spelare i sliten hall.
Skippa planerna på ny ishall och köp nya spelare.

Visste inte att MIF hyste några stjärnor...

rydmark ska de ju inte bänka han e ju den ända som det går bra för och vad det gäller de andra så är jag redo att hålla med ...
in med franz i stället och lite andra juniorer

Sv: EN MED STORT MIF-HJÄRTA...
Vad i h*lvete håller ni på med?
Nästan så man skäms över så j*vla dåliga ni e just nu. Egentligen fel å säga så här om sitt favoritlag men om man inte skulle göra de i denna situationen så e de nått som e fel, för ingen kan väl va med DET laget å dom spelarna presterat vara nöjda med resultatet, eller?

Bort med tränarna, dom har tränat unga friska spelare innan å inte ett lag med bara "gamla veterangubbar".

Å sen snälla nån, satsa på lite snabba å kvicka spelare än ett lag med medelvikten 90 kg, eller ja nästan ijallfall. När man tittar när dom möter t.e.x så har knappt 1 enda i laget nån chans att hänga på, jo i närkamperna.

Näe, nog skitsnack...
bort med bäckman å in med lite snabba spelare!

Kommer alltid älska MIF, kanske mycke skitsnack om laget men man har väl anledning?

Håller med om att något drastiskt måste hända men att lasta tränarna är fel. Större delen av laget är ju inte med i matchen.
Det är ju ute på isen det avgörs. Satsa på nya rörliga backar som kan vässa till spelet och skjuta. Att satsa på oldies är fel väg,
inget ont om Burra men det räcker inte.
Skicka hellre in juniorerna och ge dem träning inför div. 1.

BRA MIF REDHAWKS!
Ni har bara otur och det vänder snart...

Ha ha ha...

NI ÄR TOTALT USLA OCH SÄMST I ELITSERIEN!

Avgå MIF Styrelse med Lundh i spetsen.
Ni har bara förstört vårt gamla fina Malmö IF.

Man skäms att sitta och titta hur uselt ni spelar, och det
värsta är att se Peter Andersson glida runt och leta efter sin
rullator eller vad han nu gör på isen.

Nä, det bästa som kan hända är kanske att MIF trillar ur och verkligen vaknar upp och inser hur fel man gjort.

EN MED STORT MIF-HJÄRTA...
...var Patrik Sylvegård. Han gav allt i varenda byte, även när det blåste snålt. Näslund och Sylvegård som sportchefer? De bedrövliga värvningarna bär nu frukt...

Det behöver ske något drastiskt i MIF. Tyvärr så MÅSTE en syndabock utses och i ett sådant här läge så är det tränaren som får ta skulden. Peta Bäckman.

Va fan e detta?...Jag tror till och med Mif´s P87 hade spelat bättre än a-laget. Nu får fan tränare, Percy och Lillis sätta sig ner å börja göra något åt saken.

VAKNA
Nästa år när Mif lirar i allsvenskan så kanske det går upp för Percy till slut att allting inte står rätt till, att allt inte stämmer. Stackars idiot, han blir ju fan lurad ständigt. Laget var tillräckligt bra för guld sa man till honom, så han sket givetvis i att tillsätta pengar för att förstärka backsidan. Nu säger man till honom att ingenting är fel, att det snart vänder. Varken Bäckman eller Lillis vill ju förlora jobbet. På samma sätt som hans revisorer sa till honom att det var helt ok att betala en spelare genom utlandet för att på så sätt undslippa skatt och sociala avgifter. Det kan inte vara lätt att vara korkad. Men kanske går det snart upp för även honom att allt inte står rätt till. Jag har ingen aning om vem man ska skylla på när det gäller de misslyckade värvningarna. Givetvis har sportchefen Lillis stor del i det men om Percy vägrar skjuta till pengar hur fan ska man då få tag på kvalitet? Inte konstigt om man väljer lågbudgetalternativet i ett sånt läge. Efter ett par säsonger blir det till slut så här då. Kanske dags nu för Percy att sluta svamla om skatteskulden, som han själv orsakade, och att det först ska satsas när arenan är klar. Vaknar man inte nu och inhandlar ett par högklassiga backar så blir det kvalserien istället för slutspel. Svårare än så är det inte.

Nej, jag är innerligt trött på alla dessa krav på tränaravgångar. Det är samma tugg varje säsong. Om så Viktor Tichonov och Scotty Bowman tog sig an fallet MIF hade inte spelat någon roll. Spelarmaterialet är ungefär detsamma säsong efter säsong. Alla spelare går i repris, vi kan knappast odugligföklara all den tränarkompetens som passerat genom båset efter Lahtinen.

« · 20586 · »