Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 236031 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelet
Plötsligt slog det mig varför MoDo vägrar ge sig... De vill helt enkelt göra livet outhärdligt för oss Miffare (som vanligt)! Vi vill ju veta hur det blir med Stalle!

Sv: Slutspelet
Efter att ha sett klippen med Wikegård på TV4 sporten ikväll kan jag bara säga att jag saknar honom. Samt att han är på tok för rolig för Tråkgården.

Slutspelet
Ganska kul att MoDo pressar Frölunda som de gör. Eller ska vi säga, ganska kul att Frölunda spelar som ett pojklag plötsligt i slutspelet. Att vinna skotten med 46-24!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! men ändå bara mäkta med att göra ett ynka mål är nästan makalöst uselt. Färjestad tackar nog för upplägget mot finalen. För inte blir det väl något annat är FBK-Frölunda i finalen, eller?

Skönt ändå att följa hockey utan att bry sig hur det går... Det kan man åtminstone försöka intala sig...

Sv: Hammar
Stefan: Märkligt, jag undrar vad Bäckman kan göra för att VIK ska prestera då??? Han tillförde inte ett skit i Mif. Bara en massa skitsnack vällde ut ur den munnen!!!!

CoolaKoffe:

han hade i fredags e.m inte ritat på nått nytt kontrakt iaf... om han gjort det efter det vet jag inte. Mycket möjligt.

Vet iaf att dem i Västerås inte vill ha Janne Hammar dit, då han inte har något att tillföra deras lag. De vill ha anfallare som producerar och inte åker jojo fram och tillbaka över isen :)

Sv: Ricard Persson
Magnus:Näe d va 2 år

Stefan:Antagligen fö att enligt JoJo´s hemsida så visar d inte att han skulle ifrån MIF d stog entuella förluster:Mika Hannula,Minnesota,Stephan Lundh å Peter Andersson,Slutar

så ja tror att han har skrivit på fö MIF

CoolaKoffe: Jag läste det också, men då var det väl ett år tyckte jag.

Magnus:aha d stog att han hade förlängt kontraktet me Berlin redan innan Sweden hockey gems enligt sydsvenskan

Sv: Go morron...
MrLeth: Är det du som sköter Internet-uppdateringen från U-15 eller? :)

Go morron...
Då ska man snart bege sig över till Rungsted...
Hur i helsicke man kan lägga en match 09:20 på morronen e ju en gåta, men, men.
Vad gör man inte för sitt kära MIF... :o)

Sv: J20!
Jonas: Jag skiter i motståndet, alltid skönt o leka hockey :P

Jag kan ju inte tala för alla miffare men jag kan ju iaf tala för mig själv. O jag hoppas verkligen att Rögle och Hammarby går upp i ES. Det hade satt ännu mer färg på hockeyn här nere och så kanske hockeyn hade vaknat i "08:e land" igen...

Brynäs har satsat helt fel o Linköping... Ja de skulle iaf inte jag sakna. Inget ont om dem men, jag vill hellre se två nya lag i ES.

Nubben:
Tänk att en seger över Rögle (oavsett serie) kan vara så känslosam för er ;-)

Ricard Persson
Ricard Persson har blivit framröstad till ligans bästa back i DEL. Han har även förlängt sitt kontrakt med Berlin med två år vilket torde innebära att vi aldrig får se honom i Mif igen. Har svårt att tro att Mif tar honom tillbaka vid 36-års ålder... Fast å andra sidan...

Japp det var mycket kul o se grabbarna idag...

MrLeth: Aaaaargh! Varför bor inte jag i Malmö... :( Nä, här sitter man i lappland och ser ut som ett fån. Men, jag har mig själv att skylla...

Magnus: Och kullerbyttor efter matchen...
Inte bara en gång utan två gånger.
Mycket vackert! :o)

Vi fick visst nöja oss med 7-1, bra nog.

Ja, ska det månde bli tvåsiffrigt för J20 laget i eftermiddag? Vore ju fint såhär inför slutspelet. Mif-Rögle 7-1 en minut in på sista perioden.

Elitspelarna såhär långt:

Valdix 2+1
Nielsen 1+3
Björk 0+0

Heja Mif! :)

Ebbe: Matchstart var kanske fel, verkar som om matchen börjat nu 15.00

J20!
Någon som vet var det står i J20 matchen mellan MIF och Rögle?

Ni har inte startat er On-line rapportering som den ska märkar det som.

Sv: Gamla kort
Kan man få dom?

CoolaKoffe:

vadå har han skrivit på nu?

Br att Janne stannar IAF fast han måste göra lite mål han e bra fast han måste göra mål å sånt

Sv: Gamla kort
MIF:Ja har nåra bilder från guldet 94 men ja har inte 92

Gamla kort
Någon som har kort från Guld åren? Kanske nån interjuv(typ från radion eller nåt) att skicka över. lite bilder är jag ute efter, satt nyss och lyssnade på.

"Hvs väg mot guld"
Riktigt bra faktiskt, synd det inte finns så om MIF med.

När är playoff-en slut?

Johan:

japp om det nu är så :)

Stefan: Då tycker jag de kan mötas hallvägs så kan han ha samma lön igen... :)

Johan:

han vore bra dum om han inte försökte höja sin lön med några tusing i månaden.. problemet kanske är tvärtom? MIF kanske vill sänka hans lön med ett x antal tusenlappar medans Hammar vill höja med x tusenlappar?

Stefan: Fattar inte vad Hammar håller på med... Begär han nåt överpris eller? Han har ju knappast glänst genom åren.

Misstolka mig inte allihop, jag vill ha honom kvar, men det verkar ju som han försöker höja sin lön. Faktum är att han är en medelmåtta och är därmed inte värd mer än en medelmåttig lön. EN bra medelmåtta dock som sliter hårt och som jag gärna vill ha kvar i MIF.

Han har ju iofs lirat för Troja/Ljungby så han kanske blev smittad där uppe i Småland... :)

MIF:

man förhandlar med Jan Hammar fortfarande...

Sv: Tränare
In med Brithen samt Lusth!.

Kolla efter starka spelare i tid, inte i sissta minuten som vanligt.

Först tycker jag att man bör fixa nya tränar paren samt sportchef så det blir lugn och ro på den fronten, sen kan man börja se sig om och bygga upp nästa säsongens MIF!

Hammar
Hur blir det med Jan Hammar?

Får han vara kvar?

Sv: Tränare
warr: Det kommer, var så säker :P

Det är bättre man lägger ner tid på det o får personen som man verkligen vill ha...

Sv: Stalle o Högardh
Stefan: Jag har sedan tidigare sagt att Stalle är så gott som klar och det har inte blivit några ändringar i det...

sen Peter vet jag inte...

Tränare
Vore det inte trevlig med en tränare

Mygel:Stalle hör hemma där i100% juh!

miffo: Hur kan de höra hemma i MIF?? De är ju inte 35+.

Det vore ju inte dumt om Staal och Högardh vore på gång till MIF. Med tanke på hur mycket Bäckman och Gunnar kostade i lön så ha man säkert råd att köpa etablerade spelare istället. Det känns dessutom som att dessa spelare hör mer hemma i MIF än i
Modo :-)
Fördelen med att MIF åkte ut tidigt ur Elitserien är att man redan tittar framåt mot nästa säsong medan de andra lagen är i full gång med slutspelet eller kvalförberedelser.

-------------------------------------------
MOT ETT STARKARE MIF ÅR 2003/2004

Sv: Tjena
CoolaKoffe: Ett tips: man kan scrolla ner på sidan o läsa gamla inlägg.

Tjena
Tja

ja har inte kunnat skriva på hockeysnack fö att Bredbandsbolaget slarvade me serven å nu e frågan va har hänt på sistånde?? nya rykten?? nya örluster å va ska Gunnar träna å vart ska d vi har förlorat spela fö klubb??

Sv: Jag trodde att...
ro:
Helt rätt, "var" eftertraktade. Antagligen behöver de lite lugn och ro efter några traumatiska år i Malmö och ladda om batterierna.
Eller så är det för dom, som för så många andra som passerat revy i Percys lönelistor. De hade högt marknadsvärde när dom kom. Inget marknadsvärde när dom lämnar ;-)

anders: Lite nya idéer skulle nog inte sitta fel...
Men att ta in nån alldeles för fräsch tror jag inte håller.
Vid minsta motgång för laget så hade det väl blivit foten direkt...

Lusth som assisterande i MIF vill jag se.
Frågan är väl mest om det inte är lite tidigt redan till nästa säsong?
Problemet är att han fortvarande har en del gamla polare kvar i laget.
Det kan ju knappast ses som en fördel...

Sylvegård...
Vad jag vet så har han väl inte ens haft hand om nått juniorlag på egen hand?!
Vi snackar nog X antal år innan han skulle bli aktuell som tränare i Elitserien.

MrLeth: Varför inte chocka lite och ta in nån helt ny fräsch tränare istället för de här som hela tiden går runt i klubbarna??? Eller skola in en helt ny tränare, t ex så kanske Sylvegård skulle passa som tränare med Lusth som assisterande???

Johan:

japp det står en hel del om det på MoDos forum... (inte här på HS).

Vore inte helt fel om det vore sant..

ro: Timo har misslyckats i de två senaste elitserieklubbarna han tränat...
Att ta tillbaka en tränare pga gamla meriter är väl knappast nått vi behöver just nu.

Jag anser fortvarande att Lillis är det bästa förslaget som nämnts hittills.
Pga det enkla faktumet att han redan känner till klubben och att han inte ser juniorerna som ett problem utan snarare som ett framtidshopp...

Stalle o Högardh
Från MoDo-håll hörs att Stalle är klar för MIF och att han ska ta ex-Rögleiten och tillika poängskördaren Högardh med sig till Skåne.

Vet inte hur allvarligt man kan ta på dessa rykten men det vore helt klart två bra förstärkningar! *Hoppas*

Jag trodde att...
Per och Gunnar var eftertraktade elitserietränare, men nu blir det lag i Allsvenskan som inte har en möjlighet att gå till Elitserien på säkert 10 år... Mycket märkligt tycker jag, nedtrappning...?

Jag hoppas på Timo till Malmö, en som kan ryta till alla, inte bara juniorer.....

Sv: Ishall
Ljunggren: haha, nja, jag tänkte mer på sm-vinnaren i hockey det året, men, för all del, -92 var ett anmärkningsvärt år på många sätt och vis

« · 236031 · »