Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 29475 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Årets snabbaste mål :-)
Det har ju varit våran styrka de senaste åren.

Just vad som INTE skulle hända, 3-2 direkt i början av tredje...nu blir det säkert jobbigt.

MIF måste börja göra mål i PP också!

Det kunde man förstå. Ingen bra start!

Kan också bero på att ju mer lag läser om såpan Luleå Hockey vs. Mikael Renberg desto mer tappar jag all respekt för Herr Renberg. Inte minst efter dagens uttalnden i NSD

3-2 i pp igen...happ...inte så bra.

Visst, men ingen av dem kan man tacka Renberg för.

BIF har inte varit bra i P.P i år.... visst de har gjort 1mål idag...men p.p spelet har inte varit så bra som det brukar vara.

Dags att vakna upp nu Magnus?

Så du menar att Shayne Toporowski inte är en hygglig ersättare för Renberg? Så som Toporowski har spelat så här långt så skulle han lätt gå in med Jussi i MIFs första femma och dominera..

Dessutom har Luleå värvat TRE STYCKEN ersättare åt Renberg, Briand, Suursoo (De två skulle ta över Renbergs roll så gott det gick sades det före säsongen) samt nu Toporovski.

Måste kila igen...sitter hemma hos min far då min dator har pajat :( Så inga uppdateringar förräns min dator först skickats ned till MIF som i sin tur skickar den vidare till sin återföräljare (HP) som i sin tur skickar datorn utomlands..och sen samma resa tillbaka...så det är nog dröja :(

Rent statistiskt förlorar inte Mif när de leder med 2 mål efter två perioder, men statistik är ju som vi alla vet värre än lögner och förbannade lögner...

Det gick ju bra, men 4-5 i skott i andra perioden...låter tråååååååååååååååååååååååkigt. Men kan man ta tre poäng är det inget problem för mig!

Typiskt Maxjic , Mifs mest utvisade spelare. 3-1 måste vi hålla inför 3e.

PP för Brynäs väntar...inte så bra, de är giftiga i pp.

Det är tur att vi kan göra mål i boxplay och i 5-5 iaf.

Därmeot har Mif gjort mål i numerärt underläge två matcher i rad nu. :)

Senaste pp mål för Mif var mot Luleå den 3 november...inte så bra.

Det behöver man nog inte undra om efter den skottstatistiken.

Undrar om Luleå har problem med målskyttet?

27-8 i skott efter 40 minuter, 1-2 i mål.

Hade säkert gått bättre för dem om inte Renberg svikigt sitt ord, då hade de kunnat värva en hygglig ersättare.

Verkar inte bli något Powerplay mål nu heller. När gjorde vi mål senast i PP ?

Radiosporten brukar svamla på rätt bra :-)

Sandström enligt Swehockey, Wahlberg enligt radiosporten...förmodligen swehockey som har rätt.

3-1 Wahlberg i spel 4 mot 5! :)

Där kom 3-1 enligt svt text :-)

Verkar som att det roliga är slut nu för MIF
Varför gör inte vi mål i Powerplay ! ?

Brynäs kan det å andra sidan...2-1 i pp vilket det blir igen nu för Brynäs

Tänk vad mycket lättare Mif hade haft det om man kunnat göra mål i pp...

4-3 till Frölunda nu...säsongens vändning på gång?

Lär nog vara så. Wernblom är en humörspelare. Går det dåligt för laget så spelar han fult.

synd att inte malmö är kvar och harvar i botten...

Frölunda-MoDo verkar vara något man vill se på Hockeykväll senare.

0-1
0-2
0-3
1-3
2-3
3-3

Sen matchstraff på N.Andersson och Wernblom efter ett jätteslagsmål. Undrar om det kan bero på MoDo som tappade 3-0 till 3-3 på hela 1 minut och 37 sekunder.

Eller så får spelarna ingen lön alls om de inte gör mål :-)

Han har nog dragit in deras lön :-)

14.25 2 - 0 EQ MIF 9. MALMSTRÖM, Henrik
(17. RYDMARK, Daniel)

Verkar stabilt detta, vad har Bäckman gjort? Hotat hela laget med flytt till Lappland eller?

14.25 2 - 0 EQ MIF 9. MALMSTRÖM, Henrik
(17. RYDMARK, Daniel)

SM Guld, Sm Guld :-)

Linköping gjorde visst mål efter 16 sekunder de också.

00.16 0 - 1 EQ LHC 70. EKLUND, Per
(14. BERNDTSSON, Peter
81. CONVERY, Brandon)

Heja MIF!

Årets snabbaste mål :-)
00.16 1 - 0 EQ MIF 19. RIIHIJÄRVI, Juha
(17. RYDMARK, Daniel)

MIF är på G!

Årets snabbaste mål :-)
00.16 1 - 0 EQ MIF 19. RIIHIJÄRVI, Juha
(17. RYDMARK, Daniel)

MIF är på G!

Sv: På tal om svikare...
Nytt härligt uttalande från gullige Renberg:

”Jag hatar att skryta, men förra året sköt jag dem till semifinal och de har tjänat mycket pengar på den säsongen. Med lite sunt förnuft borde de känna ett moraliskt ansvar mot mig också”

(NSD)

Stackars Luleå som bestod av #19 samt bihang ifjol. Snacka om att ta äran av övriga laget anno 2000/01.

Har inget med Mif att göra men jag kan inte låtabli, Renberg har sjunkigt från "härlig lirare" till "Alexei Yashin fanclub" i mina ögon.

Sv: NU ÄR VI PÅ GÅNG!
4-1 till MIF ikväll :-)

Är Brynäs på gång för att dom vunnit en match och sen har ett antal förluster före det. Nej, om Brynäs är på gång så vet jag inte hur man ska beskriva Malmös "På gång", som har ett betydligt bättre facit de senaste sju-åtta matcherna än Brynäs, med bara en förlust mot Färjestad i Löfbergs Lila Arena.

det ska bli en mycket intressant match mot er i kväll. Typiskt nog, för er, möter ni ett Brynäs som är på uppgång och ruskigt taggade inför i kväll. Hoppas på en bra match!!

Sv: Mika Hannula #51
Cosmicboy, trots namnet är han svensk medborgare.

Sv: Mika Hannula #51
Jag tycker oxå Hannula är en av våra bästa spelare! Absolut! Kämpar och sliter som ingen annan!

Har dock en fråga om honom, är han svensk eller finsk medborgare?

Mika Hannula #51
Tja! Finns det fler än jag som tycker att Hannula får för lite Credits (uppskattning)? Jag tycker att han är den bästa spelare i MIF och en av de bästa i hela elitserien! Har jag fel? Han är en sån sat-ns slitvarg. Ni som inte har tänkt på detta, ta en titt på grabben i nästa match. Han är alltid först på pucken vilket är ganska ovanligt i dagens MIF.

MVH

Daniel

Sv: Hemmatröjor!
Gör jag?!.. Det var som faan. Håll er till GB/ glass forum istället.

Ni från Malmö brukar ju ha folk med er på bortamatcher mot Frölunda, eller? En Nicke vid namn 19 nicke kallar er för bönder.
Är ni det?
bara undrar. Ha de gott!
asson

Johan, Burra har spelat en hel del powerplay. han passade till Rihijärvi då Mif slog "Gnaget" med 5-1.

ja jag tycker ochså att burra ska spela mer och komma in i laget eller

Tack för svar.Hoppas att PWR PLAYET förbättras med skarpskyar som tex Burakowsky.

Mif ska spela med sina vita tröjor på borta plan, det var bara mot Timrå som MIF hade röd&svarta tröjor på sig för att Timrå har sina hemmatröja i vit. Åker MIF till scandinavium så förlunda har alltid sina Röda på hemma matchen och då mif tvungen och ha sina vita då. och nästan alla elitserie lag har mörka dräkter på sina hemma matcher , utom just Tik OCH LEKSAND (inte i eliten just nu) .
en annan sak vill berätta att våran power play är fortfarande usel. även på träningen . vi gör inga mål där heller. sp det blir svårt mot Brynäs . men men hoppas vi klarar det utan powerplay ändå. Heya boys. Kaz

Jag har en fråga angående hemmatröjor osv.Finns det ett krav på att t.e.x MIF ska spela med sina vita tröjor på bortaplan.Möter dom AIK eller Brynäs fattar jag att dom måste byta men om de möter Frölunda i Scandinavium måste MIF byta till sina vita tröjor då eller??Rött och svart är väl inga problem att skilja på eller??Jag och en kompis satt nämligen och diskuterade detta häromdan.

« · 29475 · »