Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 32679 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dagens matchtips
Hoppas vi kan öka tempot inför sista.

attans att JOHANSSON, Thomas fick 2+10.
Blir inte bra i dreamteam :)

Ja vi är ju med i matchen, bara puckuslingen vill in så kan vi kankse vinna också.

Ja du.... ser inge vidare bra ut.
Men det är iallfall inte kört ännu :)

2-0 på G

Verkar som att vi är inne i en måltorka igen. Man är inte förvånad dock.

Det luktar förlust idag :-(

Ska du dit????

Sv: J20 vinst IGEN
Och VF vinner över Hammarby med 7-4... kan det bli mycket bättre?
Ser ut som ett 3:e JSM-guld på raken nu för VF...

Forza Juniorerna!

Enligt Gunnar Johansson så var Franz bra offensivt men sämre defensivt.

Det är offtast det som är skillnaden mellan en juniorspelare och en senior att junioren är sämre defensivt och behöver matchas in varsamt för att vänja sig vid det defensiva spelet i egen zon.

Ett bra exempel på det är bröderna Sedin som även dem var väldigt svaga defensivt, men nu blivit klart bättre och spelar i NHL.

Sv: Hockey Live
Om jag förstår rätt är det Telia e-bolaget som ansvarar för Hockey Live.
Telia e-bolaget AB
Box 7817
103 96 Stockholm, SVERIGE

Telefon 90100
Telefax 08-456 86 99

Besöksadress Norrlandsgatan 21

Hur var Franz i matchen mot Djurgården? Skötte han sig bra?

Mot AIK idag bör det bli vinst, läste nånstans att Nicklas Bäckström i AIK kassen är skadad, och han är ju deras bästa spelare... Jag tippar 1,2 på AIK och 3,4,5 på MIF.... hoppas det kan ge några kronor!

mvh

Det är väl knappast förvånande att ett storföretag inte har en aning om vad de sysslar med? Det är snarare regel än undantag.

Dansken99>> JAg fattar nog också att dom inte gjick till stockholm. ville bara röra på dom som sitter hemma i morn fast man kanske endå kunde ta och hänga med upp till sthml.

Detta var ett starkt skäl till att jag INTE skall tippa ishockey. Det var en jävla tur att jag inte oddsade på detta.

Sv: AIK-MIF
hasselblad kan väl så nog som annan röjja framför mål, men vi behöver en naturlig där,,,,,,,eller ett lag!!!!!!!

Sv: AIK-MIF
Hehe, Hasselblad som anfallare. :)
Skulle vara roligare ifall de tog in en junior istället.

Lilja fick förresten sin första poäng i NHL för någon timme sen. Han fick en assist mot Nashville, när LA Kings vann med 4-2.

AIK-MIF
Femmorna mot AIK blir följande:

MÅLVAKTER: Andreas Hadelöv (Ola Nilsson)
1:A FEMMAN:
Peter Andersson
David Petrasek
Henrik Malmström
Daniel Rydmark
Juha Riihijärvi

2:A FEMMAN:
Joakim Lundberg
Roger Öhman
Robert Burakovsky
Marcus Thuresson
Tomas Sandström

3:E FEMMAN:
Christian Due-Boje
Johan Norgren
Jesper Mattsson
Mikael Wahlberg
Fredrik Lindquist

4:E FEMMAN:
-
-
Peter Hasselblad
Xavier Majic
Jan Hammar

dvs Hasselblad ska spela som anfallare i morgon tillsammans med Majic och Hammar!

J20 vinst IGEN
Fan va härligt att se att J20 vann igen! Franz Nielsen avgjorde med 3,30 kvar av tredje perioden mot SSK i Vasahallen, Södertälje idag! Helt underbart. För övrigt noterar vi att Jimmie Svensson stod för 2 mål och 1 assist idag. Kanske han som ska ta den platsen Franz har i fjärde kedjan? För övrigt fortsätter Ola matchas i J20 laget för att få matchträning. Men en räddningsprocent på typ 86 % är inte bra...

Jag hoppas att MIF tar tre välbehövliga poäng i morgon. MIF har de senaste matcherna haft svårt för AIK, och man kan ju undra varför. Förr bara ett par år sen brukade MIF vinna tre av fyra matcher mot just AIK. Men det gäller att MIF går ut och spelar klokt och disciplinerat och inte bjuder AIK på några chanser. Tippar på 2-1 eller 3-1 till MIF.

19 Nicke:>> Vill inte vara petig men MIF gick aldrig till Sthlm, på något vis så rann det ut i sanden, mycket snack och lite hockey från Percys sida då kanske ;-) . Men jag hoppas att det kommer många till hovet i morgon för att se MIF spöa AIK. MIF mot SM-Guld 2002.

ALLA TILL HOVET I MORN, OCH DOM SOM INTE FÅR PLATS PÅ BUSSEN FÅR VELL FÖR FAN SPRINGA UPP TILL STOCKHOLM, DET ÄR INGEN KONST, KOM I HÅG ATT MIF GJICK TILL STOCKHOLM FÖRRA ÅRET NÄR DOM INTE KOM TILL FINAL, JAG VILL SE MÅNGA MIF SUPPORTRAR PÅ HOVET I MORGON.

FORZA MALMÖ!!!!

Andres ,bra tippat .du har 1 rätt. och tack för tipset :o)) gör aldrig om det ok? :-)))
det är icehockey ,man vet alldrig .
bara hoppas på att den ska gå bra för MIF mot Gnaget.
Heya Boys.

Dagens matchtips
Här kommer mina tips på hur dagens elitseriematcher kommer att sluta!

Södertälje SK - HV71=3-5, SSK får lida för att HV åkte på storstryk mot LHC, men det kommer att bli jämnt kan kanske även gå till sudden men mitt utgångstips är 3p till HV.

Linköping - MoDo=4-2, LHC är i sjunde himlen nu och jag tror att det räcker till seger över MoDo men det blir bra mycket tuffare nu än vad det var mot HV.

Timrå - Brynäs=5-2, detta är Timrås chans att hänga med i serien. De möter ett skadedrabbat Brynäs som är i en nedåtgående form. Molla kanske får fason på Timrå nu?

Luleå - Frölunda=3-2 eft. sd, svår match att tippa men VF:s svaga bortafacit gör att jag inte vågar tippa på dom. Annars har Frölunda spelat bra på sistone men om Luleå ska hänga på slutspelslagen så krävs det att de vinner hemma. Men idag får de nöja sig med två poäng.

Färjestad - Djurgården=5-3, repris på fjolårets SM-final men nu tar FBK hand om segern. Dock så kommer det att bli jämnt då Nisse Ekman är väldigt het i DIF. Kanske kan 08:orna fixa förlängning även här. Men utgångstipset är 3p till FBK.

Och så har vi morgondagens match mellan mitt MIF o AIK på Hovet. Svårt att tippa den, utgångstipset ska vara MIF-seger men AIK har förlorat en del nu och vet nog om att de måste skärpa till sig om de inte skall bli alltför avhängda och göra Timrå sällskap i botten. Jag tror det blir förlängning och där drar MIF det längsta strået. Mitt tips blir 3-2 efter sd till MIF Redhawks

Roger Öhman
Hejsan alla rödhökar!

Ja i morgon gäller det mot tråkiga AIK, jag tror dock att vi vinner och mitt tips är 5-2 till Malmö.
Är det någon som har lite info om min favoritspelare Roger Öhman .Annars var kan jag hitta det ?

AIK Resa
vet nån om det finns plats kvar på Bussen till stockholm mot AIK?
Jag blir sugen på att åka och se MIF klå upp Gnaget :-)))
Kaz

Ännu en 08
Jaha, då var det dags för 08:orna igen. Denna gång ska vi sätta dit dem, AIK ska väl ändå bli en lätt match.....eller ?!

Sv: Franz Nielsen
Tack för Infon Kaz.

Det är alltid kul å se nya ansikten i mif-tröjan. Hoppas han kommer in i laget. Men son sagt.....han är bara 17 år

Hej på er DANSKEN:-)) Nilsen Frans har tröja numer 3. och han var bra igår ,men inget vidare backåt alltså, första målet kom tack vare han och hammar där de åkte och byte i fel läge . men hoppas att han utvecklar sig bättre i framtiden. killen är bara 17 år.
så man ska inte kräva av honom att vara på top just nu. men verkligen vill jag se honom oftare i A laget,kanske till nästa år blir han ännu bättre.
och vad gääler igår match mot DIF så tycker jag att MIF spelade mycket bra, inga misstag av våra kära backar utom att de är långsamma.men det är nåt vi är vana vid just nu.:-))det är en pass för mycket alltid som mif gör.istället för att skjuta direkt så de passar i onödan ibland. och whalberg ska jag sparka i arslet för att han missade målet i sista sekunden :-))) det lovar jag er :-))
men vi var för snälla mot DIF igår vad fan vi har blivit som isprincessor numera,bara 2x2 på hela matchen .neeeej ta tillbacka lusth och Sundblad :-)))
3p på söndag och felet åtgerdat .ha det bra allihopa .kaz

Sv: ALLA TILL GLOBEN
Det är ju som att gå tvärs över gatan.

Men MIF spelar inte i Globen på söndag (kom jag på nu, skrev ju Globen innan), de spelar på hovet, ett stenkast därifrån om man aldrig varit där. Alltså, AIK-MIF på söndag på Hovet och inget annat. MIF mot SM-Guld 2002

MÖJLIGT.....FAN OCKSÅ! "hehe"

mökligt?!?!?? vad är det för något, MÖJLIGT MÖJLIGT MÖJLIG, nu så.....

FORZA MALMÖ!!!!!!!

Jag vill att så många som mökligt hänger med upp till globen och hejar fram vårt kära MIF.

Vad händer i Globen?
Vill du att alla ska komma till hästhoppningen i Globen?

ALLA TILL GLOBEN
ALLA TILL GLOBEN ALLA TILL GLOBEN

Franz Nielsen
Synd att vi torskade igår, men det kommer fler matcher. Hörde att Franz gjorde en bra första match, kul för honom, han kommer säkert att bli en stor tillgång till MIF om vi bara ger han tiden att utveckla sig. Hoppas man får se honom i matchen på söndag mot AIK i globen. Vilket tröjnummer har han förresten?

På söndag hoppas jag självklart på vinst under full tid så vi får visa att dessa sju vinsterna inte var en tillfällighet. Tror att det kan bli gnetspel från AIK:s sida så många mål blir det inte, tror på 3-1 till MIF. Hoppas även att powerplayet släpper snart, där är många mål (läs poäng) att hämta ;-) . MIF mot SM-Guld 2002

Jag mailade igår och skällde på dom. Vi får se om jag får något svar. Återkommer......

Hockey Live
Så nu har man setat i över 60min med Telias angående deras och Hockeyligans så kallade Hockey Live, men det verkar som om INGEN på Telia vet vad Hockey Live är för något!!

Vilken jävla skandal, här levererar Hockeyligan och Telia en tjänst som kostar pengar och har gjort stora reklam kampanjer på detta och så vet inte Telias personal vad skiten är för nått!!

Rent av skrattretande, ungefär som ljudet i webradion från MIFs hemma matcher

Hannula på G!
Enligt Sydsvenskan kan Hannula kanske repa sig efter dom tre närmaste omgångarna, Så stridsplogaren Hannula är på G.

FORZ MALMÖ!!!

PS! Jag vill se Frans Nielsen på söndag i globen.

skärpning i det offensiva och avsluten!
Jag tycker att det hela hösten har varit väldigt svårt för MIF att göra mål, och det bevisade dem ideligen ikväll igen!!

Vad är fel?? Ja, jag tycker många ggr att de spelar för OMSTÄNDLIGT... en extra pass hit och dit... det är inte då målen sitter!!

Jag retade mig på BURRA ikväll oxå, han hade läge och så skjuter han inte utan passar pucken till en spelare som " inte" är med!!

Börja gå för det själv mera BURRA, skjut!!! Säg inte hela tiden bara "att det är bäst om laget vinner, inte att jag själv gör mål" då har du lite fel inställning ändå tycker jag!!
Alla måste producera även du BURRA!!! Och gärna då mer än som frampassare till mål!!

Mattson!!! ja han är ett stort frågetecker i denna säsong hittintills!!

Vad gör killen, för mål gör han inte mer än på straffar, han är så osynlig i år... han måste jobba mera och våga skjuta mera... ställ in siktet oxå!!

Kan även hålla med andra här, att JUSSI såg blek ut idag, han gled som många sagt här, mest på rören, han kampade inte som bäckman brukar uttrycka det!! Tyvärr måste man just kampa i varje match i år... annars vinner man ej och särskilt när man ligger så nära kvalplats och deadline, så måste man ta så många poäng i varje match som det bara går att göra!!

Linkan, har jag varit besviken på ända sedan han kom till oss, han gör inte vad man tror han skulle göra för vårt lag, MIF!!

Nej skärpning i anfallet, BURRA, JUSSI, MATTSSON, SANDSTRÖM, RYDIS!!!

Thure tyckte jag körde på bra idag, så även malmström...

Resten får bara knappt godkänt av mig!!

HANNULA saknades ENORMT!!!!!!!!!!!!!!!!! KRYA PÅ DIG HANNULA, DU BEHÖVS ENORMT I VÅRT LAG, DU HAR DET DÄR EXTRA ÅKET, GLÖDEN OCH KÄMPAGLÄDJEN I DIG!!

FRASSE GJORDE SITT FÖRSTA BYTE MYCKET BRA, NÄRA ASSIST TILL MÅL... MEN SOM VANLIGT PUCKEN VILLE INTE IN!!

KOM IGEN NU GUBBAR, VI VET NI KAN, MEN FÖRSÖK VISA DET I VARJE MATCH!! NI HAR VUNNIT SJU MATCHER PÅ RAD, DET ÄR SKITBRAAAAAA!!! MEN KAMPA MÅSTE MAN GÖRA I VARJE MATCH!!

SÅ KROSSA AIK!

GO FOR IT GUYS!

MVH CHRIS

Sv: MIF
Så kom förlusten till slut. Men det kanske var lika bra det, ett flertal spelare verkar som "vanligt" ha blivit för bekväma och åker mest omkring och glider och kämpar när de har lust. Men jag är inte överraskad när det gäller Mif, så här har det varit ända sedan guldåren. Vi har helt enkelt för många gamlingar som väljer sina matcher där de kämpar. Varav Jussi verkade vara en av dessa glidare dock så är han ingen gamling. Rör lite mer på rören Jussi!!!

Sedan hade vi väl inte det lilla avgörande flytet som vi haft i matcher innan. Utan det gick emot oss istället. Men upp med hakan gubbar, på söndag gäller det AIK i 08-land. Då är det seger som gäller och inga glidfasoner!!!!!!!

Håller med, (Magnus) om möjligt kan det senare visas i slutspelet vem som håller den högsta stabiliteten av lagen, och då kanske de svagare får stiga undan. (Räknar då inte MIF till dem.) Men att tro att logiken, och snack om topplag hit och dit, styr (tycker bara FBK visat sådana takter), hur kan de förlora mot ...
Det är bara att titta på resultaten.

Ibalnd vinner man inte helt enkelt, efter 7 segrar är det svårt att tracka ner på laget. En godkänd insats fram till målskyttet som inte kan godkännas. Men med lite flyt kunde det blivit 3-1 istället. Mif fick helt enklet betala för lite väl enkla poäng på slutet. Nytändning mot AIK önskas.

Ja men frilägen är inget som man får utan det är något som man skapar, synd bara att inte dessa gamla rävar kunde vara på topp i dag för då hadde man klassat ut DIF.

Elfte raka matchen för Hadelöv med 1 till 2 insläppta mål, men var gör det när MIF inte kan göra mål. Tyckte MIF vid vissa tillfällen spelade ut Djurgården, men puckan ska ju in i mål. Synd att Wahlberg (om jag inte minns fel) missade öppet mål i slutsekunderna. :(
AIK nästa, vinst där vore fint. :)

Fast det var väl ett par år sedan som Sandström var en skarprättare av klass? Linkan har väl aldrig någonsin varit en rikitg målskytt, mer en passningsläggare. Mattsson är årets besvikelse vad gäller målskyttet så här långt, fast han är kanon på straffar. Alltså, fler frilägen för Jussi, Mattsson eller Burra.

Med tanke på spelarna är det inte ett underbetyg igentligen, men när LHC är med och krigar om en slutspelsplats med sitt lag kan det bara betyda att serien är rejält urvattnad.

Burra snackar om att det inte betyder så mycket att han gjör mål utan att det går bättre för laget, men om burra börjar bli lika mål kåt som han en gång var så kommer det nog gå enu bättre för laget, vinst mot AIK skulle man ju kunna säja, men AIK kan lika väl klassa ut MIF om spelarna nu gräver ner sig eller lutar sig tillbaks och litar på att den andre sköter jobbet, ja! då kan det gå riktigt pyrt till. Orkar inte höra på hockey kväll när Challe berglund snackar om hur bra DIF är och MIF som nu kommer att rasa igen, målskyttet har inte varit bra för MIF under hela sässongen, man sätter som sackt inte sina lägen utan det är typ var 15 puck som sitter i nät nu för tiden, och det är inte godkänt när man har målskyttar som Sandström, Jussi, Mattson, Linkan ja man kan rälna upp många, men med mer skärpa och mer distinkt så sitter dom och MIF klättrar allt högre i tabellen.

Fast hockeyunderhållning (19 Nicke) kan jag strunta i. Och det var faktiskt DIF som inte producerade någon bländande hockey, fast de har ju sin defensiv att tacka för vinsten, så de struntar nog i det. Det som saknades i Malmö var skärpan i avsluten, för de lyckades ju faktiskt att kriga in sig i anfallszon, men där ack så gick det inte. Hörde att bl a Linkan, Sandström, Thure, Peter, Petrasek, Norgren var bra. Mif dominerade i 70% av matchen, men sen är dif mycket farliga i PP. Hur får man ordning på vårt? Som sagt AIK på söndag, ta då vara på de chanser som bjuds, tack! Ska va på plats.

« · 32679 · »