Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 350096 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Denna gång kände man igen Malmö...
nek97raj: Hahah frölunda är bara fjollor ja det säger ju precis hur mycket du vet om Frölunda som lag.

MoK: Jag tycker rent generellt att frölunda är ett lag av fjollor, om aktuell fjolla lyckades sänka en malmöspelare är det en händelse lika turbetonad som en om Jonas Gardell skulle få in en lyckotyäff på Mike Tyson..

Sv: Håkan Åhlund åter i Mif
Stefan: Skulle inte Peter Sundström kunna göra comeback?

nek97raj: Är Jens en fjolla tycker du? Isåfall vet du inte mycket om han lyckades ju iaf med att golva en MIF spelare igår... hur mycke fjolla e inte han då isåfall`?

Denna gång kände man igen Malmö...
"Malmö är värre"
Och likheterna mellan Malmö och Linköping är flera: Det är storvuxna lag som spelar fysiskt och tätt, lagen har varit de enda som lyckats vinna i Scandinavium i år och gjort det på ungefär samma sätt, med en tight defensiv som aldrig tillåter Frölundas snabba spelvändningar och som eliminerar två mot en-lägen.
- Dom påminner om varandra, men Malmö är nästan värre och skulle domaren verkligen tagit ut för allt skulle Malmö haft 30 utvisningar
ikväll, säger Jens Karlsson."

Inom parentes: Denna Jens verkar vara en redi fjolla

Sv: Världens bästa Staalman
fd: Såg honom mot Luleå senast i Malmö, han verkar duktig! Men NHL, glöm det!

Sv: Världens bästa Staalman
fd: Nja, det vete fan, hade han haft de egenskaper du tillskriver honom hade MIF inte legat där de ligger...

Världens bästa Staalman
Den här killen dominerar elitserien när han vill. Han borde spela i NHL iår. Ojoj, han har allt. Allting. Vilken spelare, man ser på honom att han är bäst.

Sv: Frölunda-Mif
mangan:

överlägset minst välförtjänta vet jag inte, MIF jobbade säkert minst lika hårt på isen som Frölunda om inte hårdare för att hålla tätt mot ett bättre lag.

MIF spelade efter resurserna precis som Frölunda gjorde i Globen för ett x antal år sedan under Lasse Falks ledning då Frölunda gjorde allt för att spela oavgjort... genom att bara slå ifrån sig. Det tillhör hockeyn (tyvärr).

Hockeyn går ut på att sätta sina målchanser Frölunda gjorde inte det, MIF satte en av sina få... men har tidigare under säsongen missat dem så :)

Ja, grattis till säsongens överlägset minst välförtjänta trepoängare då!

Sv: YEEEEESSSSSSSSSSSS
Härlig seger, inte särskilt rättvis om man ser till skotten :-)
Skönt att grabbarna får 3 poäng när man inte förtjänar det också, vi har förlorat så många jämna matcher tidigare. 3 bonuspoäng helt enkelt!

Magnus: Tur förtjänar man.

När vi nu har haft så måååånga hedersamma förluster i år, så är det fan på tiden med en riktig skit vinst.

Jag tycker bara det är helt rättvist att vi vann idag, om man ser över hela säsongen, sen är det klart att Frölunda skapade mer idag, men de var inte bättre på att göra mål. Hocky går ju ut på att göra mål :P

Sv: YEEEEESSSSSSSSSSSS
Oj oj oj va skönt med vinst idag. Det trodde jag inte innan matchen med tanke på förutsättningarna. Men strongt jobbat av grabbarna. En stor eloge till grabbarna i laget. Och nu känner man igen Hadelöv oxå i målet. Så här ska han spela, dvs hålla tätt, och enligt radion göra fantomräddningar. Otroligt kul. Enda smolken i bägaren i kväll är att både Södertälje och Leksand vann oxå idag. Men vi är fortfarande med, och det är det som gäller. MIF mot SM-Guld.

Nubben:

jo det stämmer bra det... men om motståndaren skjuter 12skott och en själv över 30 det borde inte bli förlust då..

fast det är gött som dem brukar säga i götet :)

Stefan: Tror det är en av de få gånger jag nästan vill be om ursäkt för att vi snodde tre solklara poäng från Frölunda. Men vi behöver dem bättre och de kan väl vara solidariska och dela med sig lite. :) Härlig seger, men knappast snygg. Å andra sidan är det såhär vi måste spela för att ha en chans.

Stefan: MIF har vunnit skottstatistiken i så gott som alla förlustmacher i år...

Det är inte hur många skott man skjuter som gör att man vinner. Det är hur många man lyckas få förbi målisen juh :P

Stefan: Helt otroligt. Verkar som om Hadelöv spelat som en hockeygud ikväll. Det är bara att gratulera. Nu vet man hur SSK kände efter vår vinst mot dem med 3-0 när vi sköt 18 skott och de 33.

Nubben:
ojoj

seger 1-0 borta mot Frölunda efter att ha varit totalt utspelade men Hadelöv spikade igen samtidigt som man hade det flyt som behövdes för att vinna ikväll.. Rättvist går dock att diskutera..

37-12 i skott till Frölunda...

VINST !!!

0-1 ... Hjältar Kim Staal och Hadelöv !

GÖTT GÖTT GÖTT !!!

YEEEEESSSSSSSSSSSS
YEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSS ;-)

6 mot 4 för Frölunda

sista minuten...

Håll detta nu grabbar !!! 0-1 o 3 poäng vore ENORMT skönt.

Magnus: 0-1 STAAAAAL !

Frölunda-Mif
Undrar om Frölundaiterna är nöjda med 0-0? :) Vad det verkar är de totalt överlägsna och leder skotten med 26-5 efter 40 minuter. Bra gnetat Mif!

Nubben:

aldrig slagit det att man kan värva spelare i 25-30års ålder också?
Man behöver inte värva en talang på 15-21år eller en rutinerad räv på 35+ som har spelat i MIF tidigare för 10år seda.

Jag säger inget om att satsa på talanger men jag vill inte se mer gamla ex.miffare i laget med betoning på gamla bara att se tillbaka i tiden på gamla ex.miffare som kommit tillbaka Peter Andersson, Öhman, Hasselblad, Burra, Svanberg och nu ev Åhlund också.

Inte konstigt att man oroar sig för att Johan Sälle, Joakim Musakka, BUrra mfl skall komma tillbaka igen... man kan aldrig vara säker med MIFs värvningspolicy...

Och ja man kan gärna värva en 41åring om han håller klassen men han MÅSTE inte ha ett förflutet i Malmö Isstadion som MIFs värvningar idag verkar ha som krav.

Stefan: Jag personligen tycker det är mycket bra, visar att det finns folk som bryr sig om klubben, när äldre spelare med ett förflutet i MIF vill vara med o hjälpa laget.

För att komma upp över strecket kan man inte bara plocka upp lovande spelare, ta in några äldre rävar osso, då kommer vi klara det här. Jag brukar ALLTID säga att man ska satsa på talangerna. Men idag förstår jag verkligen Lillis o de andra i MIF-ledningen. De gör ALLT för klubben, tycker verkligen de ska ha en eloge efter den här säsongen när ES-kontraktet är säkrat och framtiden något ljusare igen...

Till alla: Jag är iaf trött på allt gnäll osm varit den här säsongen. Man kommer ingenstans genom att gnälla o "tycka synd om sig själv" för att man håller på ett lag i de nedre regionerna. Det vänder, var så säkra !

Magnus:

vilket visar att det riktigt är kris i laguttagningarna.

Vas precis tillbaka efter en lång reabilitering och går efter två J20 matcher raka vägen in i a-laget som han spelat EN match för tidigare.

Söderberg var med på swehockey även mot Linköping men även där visar det på exempel i den tunna truppen då Söderberg enligt uppgift inte vill spela med a-alaget denna säsong utan fortsätta utvecklas i J20 ett år till och blivit lovad detta. Trots det så är han i a-laget idag rätt eller fel bra fråga.

Verkar som om fler spelare än Åhlund är på väg in... vad skall vi tippa på? Musakka, Sälle, Burra x2, Sjögren, Pekka Lindmark? :)

Magnus: Ja, jag såg det, och instämmer i förhoppningen. Det gäller att matcha in dessa herrar, då tydligen Valdix & Björk är borta för jvm spel då Mif möter mardrömsmotståndaren no. 1, MoDo annandagjul.

nek97raj: Enligt officiella är såväl Vas som Söderberg med i truppen idag. Hoppas de får spela lite också...

Sv: Juniorer
Magnus: vadå på landeT??? jaja men de vann även i går med 6-3 sammanlagt 8-5//väl mött...fille

Sv: Jan Hammar lånas till Troja
nek97raj: Han är bara utlånad tre matcher tillsvidare. Tror aldrig Mif släpper honom med den tunna trupp vi har.

Magnus: Fattar ändock inte varför man släpper Hammar, det vore ju bra att ha en fjärde line (när Vas återkommer).

Ebbe: Torpedhockey var nock inget för Rögle...
Vad fan har Waltin gjort med ert lag egentligen?

Magnus: Då kanske man får se Vas i A-laget snart.

Följ länken för en intervju med Hammar gjord av en Trojan. Att det varit så illa med hans speltid trodde jag inte och det är inte konstigt att han inte får något gjort med tanke på det.

Skönt för Hammar att komma till Troja idag och få vara med om en jätteförnedring. Bofors krossade dem med 9-1. Otroligt nog spelade Hammar bara -1, om det beror på lite istid eller en stabil kedja har jag ingen aning om.

Magnus: Nepps. Känns som vi inte får chansen att spöa er i Ks detta året..=(

Ebbe: Ja, A-laget lär det nog inte bli vad jag ser...

Sv: Scouting
rupert: Och du var lika kaxig när ni blev förnedrade i ES för två säsonger sedan?

Magnus: Snart kan ni se fram mot heta skånederbyn mot Rögle...och det inte pga att Rögle tagit klivet upp....
Forza TIMRÅ!!!!!!

Magnus: Får hoppas Rögle vinner idag.=) (någonstans..)

Angående scoutingen ser jag det som osannolikt dåligt i en organisation med Peter Sundström, Mats Näslund och Tomas Sandström i kulisserna. Men de kanske inte orkar syssla med sådant, vad vet jag. Näslund vet jag har ett "riktigt" arbete nuförtiden och må vara fölåten på grund av det. De övriga har jag noll koll på.

Angående Åhlund så är det han själv som kontaktat Mif och hört sig för. Om han skulle "värvas" förmodar jag att han skall tjäna som utfylland i de kedjor som finns till för att spela 0-0. Har ingen koll på vad han kan nu, förr var han en gud på skridskor men det har jag svårt att tro om honom nu. En rutinerad utfyllnadsspelare som är billig för klubben. Rutinen lär behövas framöver, han är trots allt en av få i Mifs trupp som spelat kvalserie de senaste åren (Gud förbjude att den rutinen skall behövas när 50 omgångar är spelade).

Juniorer
Mifs U16 lag vann igår första matchen om distriktsmästerskapet hemma mot RBK med 3-2. Retur på landet idag klockan 19.00.

nek97raj: 1. Vas började spela med j20 i helgen. Spelade i kedja med Söderberg och Selander. Det blev ett mål på de två matcher han spelat hittills.

2. Hammar tycker att han får för lite istid tydligen.

Ebbe: Det var ju bra att Benny har hand om det :-\

Broder Daniel: Men Rögle har tagit tag i problemet och satt Benny Johnsson på den uppgiften.

nek97raj: Ni är inte ensamma om att ha pinsamt dålig scouting! Undrar om det är ett "skånesyndrom"?????

/Håller på RBK!

Scouting
Ett av de största problem MIF har är den, vad det verkar, obefintliga scoutingen. Ett annat, om än besläktat, problem den obegripliga spelarpolicy man har. Varför lät man t.ex Malmström försvinna? Han var ju en stjärna i vardande 2000/ 2001. Det tycks som om han blev "förstörd" av Bäckman.

På tal om tunn trupp: 1) Skulle inte Janos Vas snart vara tillbaka i laget?
2) Varför skicka Hammar till Troja?

Stefan: MIF måste ta tag i det här med scouting, det duger inte med dessa ständiga återvändare á la Living in the past.

« · 350096 · »