Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 381550 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

FULLSATT I MALMÖ ISSTADION!!!!
Imorgon mot Linköping blir det Fullsatt...

Väldigt kul!

Vi ses där!!!

Sv: MIF-LHC
Jag drar till med en riktig rövare och tippar att säsongens första mållösa match kommer i morgon... MIF-LHC således 0-0. Straffavgörandet drar ut på tiden pga för många missade straffar och matchen döms oavgjord... Vad sägs? :P

pajo: Ja varför inte i morgon? Hopas verkligen men om Mif skall följa det gängse mönstret blir det en plattmatch i morgon. Tummarna hålls tills de vitnar att det inte blir så denna gång.

Lillis hoppas få in "någon spelare" innan deadline, undrar vem/vilka man rycker i?

nek97raj:
Håller med om det du skriver.
Hoppas nu att det lossnar för Sundblad nu när fösta mållet är gjort.
Kan han hitta målet fler gånger dom återstående matcherna så kanske det lossnar för fler i laget vem vet.
Hadelöv spelar ju som en gud just nu och försvaret verkar vara ganska stabilt det med.
Så nu är det bara målen som skall till måtte det lossna nu och varför inte mot LHC i morgon.

nek97raj: LHC är givetvis favoriter men man kan hoppas på en seger. Hadelöv lär i varje fall göra sitt...

Sv: FBK - MIF
Pedda: Trååååååååkig sida helt enkelt...

MIF-LHC
En stilla önskan är att MIF får lite flyt mot LHC, för en gångs skull. Laget behöver två vinster i rad för att restaurera ett kollektivt självförtroende i spillror. Kanske har det lossnat för målsprutan Sundblad nu?

Överstegrisen: Inställningen har det inte varit fel på denna säsong, tvärtom kämpar man föredömligt, demonstrerat inte minst nu senast mot FBK. Spelarmaterialet är helt enkelt inte bättre, parat med ett förött självförtroende. Dock tycket jag att det är bra nock för att kunna undvika kvalfyllt spel.

Varför börja ni inte skriva på svenskafans MIF sida istället. Där hänger ju vi...:)

Underbart skön seger idag...,

Grattis.
Passa på att njuta. På lördag blir ni nollade igen.

Jag får väl ta och gratulera för er seger. Motivation slår klass...ALLTID.

"Dagens SVT-Text": 1-2 (11.53) Niklas Sundberg... Alltid lika komiskt att följa SVT-Texts bravader i okunnighetens förlovade land! :)

Tre mål ikväll och dessutom på bortaplan.....imponerande...
Grattis till de 3 poängen.

Lyfter på hatten.
GRATTIS vem kunde tro detta 3 MIF mål i en match.

Stefan: Perfekt genomförd match av grabbarna trots alla utv.
Vem hade räknat med 3pinnar i dag?
Det är bara att njuta!

Stefan: Jag är mållös... 3 poäng i dag känns lika sannolikt som att Rögle ska ta SM-Guld nästa säsong...

Grym procent på Hadelöv också :-)
96,6%

pajo:

fan va gött 3pinnar mot serieledarna på bortaplan och TRE gjorda mål iofs ett i tomtmål via Radek Hamrs klubba.

det är 3poäng mer än vad jag räknade med före matchen trots Färjestads dåliga form och magsjuka gåendes i truppen.

1-3 Johan Norgren :-)

Skönaste 3p på länge!

Fan va skönt

Synd att Södertälje vann bara :-(

pajo: Ja det var ju på tiden :-)
Alla poäng vi tar idag ser jag som gratispoäng, trodde aldrig vi skulle ha en chans mot FBK, men samtidigt har de varit usla på slutet.

Magnus:
1-2 SUNDBLADS 1:a Mål i år helt otroligt!!!
Tack Sundblad!

Magnus:

kung SUndblad målar äntligen :D

pajo: FBK har haft ungefär inga chanser på alla sina pp... Vi får tacka för det. :)

När skall spelarna fatta att man inte vinner matcher med en man mindre på plan?

7x2min + 1x10min på två perioder det håller aldrig.

Sibbe: Bara som en sån sak att Riihijärvi-Rydmark kommer ensamma mot Hamr utan att ens få till en målchans. Självförtroende absoluta nollpunkten... *suck*

Magnus: Det argumenterar jag inte emot =)
Jag försöker inte komma med ursäkter om det är det ni tror. Tar inte FBK med sig samtliga poäng det spelas om i afton blir jag grymt besviken. Magsjuka eller inte.

Sibbe: Hur man än vänder och vrider på det är Mif i en otroligt mycket sämre form och spelarna är totalt tömda på allt vad självförtroende heter.

Överstegrisen: underskattning tror jag inte att det blir. Däremot kan Färjestads dagsform och magsjuka vara en nackdel för laget.

nek97raj: Hoppas att inställningen är bättre ikväll. Och så kanske FBK underskattar oss. Iallafall så pass mycket så att vi får en pinne med oss hem till Malmö.

Magnus: Mission impossible indeed!

pajo: Bra match kan vi göra måhända men poäng känns näst intill omöjligt tyvärr.

FBK - MIF
Då var det dags för nästa svåra borta match.
Hoppas vi kan göra en riktigt bra match i kväll och ta poäng.

Sv: Hv-Mif
Magnus: Hadelöv är grym just nu synd bara att det är så många andra som inte är det.
Men vi gjorde i alla fall ett mål på borta is i dag.

Kämpa på grabbar!

Stefan: Väntad förlust, härligt att vi äntligen gjorde mål borta igen och Hadelöv, ja han måste vara i sitt livs form!

pajo:

jjaaaaaaaa efter drygt 13perioder utan mål på bortaplan så fixade Frallan ett mål :D

Skitsamma i att det blev förlust då den var väntad, men vi gjorde iaf ett mål :)

Sporten på tvåan skall tydligen snacka om MIF idag..

Tack för det målet!

Stefan: Det kan om jag inte räknat fel bli 7:e gången vi blir nollade
den här sesången!
Fan in med ett mål nu.

pajo: Nu har snart all elitseriens målvakter nollat MIF.
Den här sesången. Det är inte klokt.

pajo: Nu har snart all elitseriens målvakter nollat MIF.
Den här sesången. Det är inte klokt.

Stefan: Och nu blev det 4-0

pajo:

japp 3-0 nu stenkört..

Stefan: Det här ser inte bra ut nu måste vi få 2-1 annars tror jag det drar i väg det här

Stefan:

2st frilägen i andra perioden för MIF och det av helt rätt spelare dessutom Kim Staal och Juha Riihijärvi och 0 mål..

MIF har tydligen varit värda att kvittera Hv71:s 1-0 ledning enligt Hv71s webbradio innan Hv71 kontrade in 2-0

nek97raj:

han borde redan ha varit hemplockad enligt mig.

Stefan: Med tre femmor lär MIF gå på knäna i tredje perioden, om inte förr. Närmast en bragd om man tar poäng med bäste målgöraren borta och endast tre femmor att tillgå. När plockar "Lillis" hem Jimmie Svensson?

Ett öga rött:

Andreas Hadelöv (Robert Borgqvist)
P.Andersson, M.Österby - N.Sundblad, M.Wahlberg, M.Magnertoft
J.Lundberg, D.Petrasek - C.Söderberg, J.Riihijärvi, J.Hammar
J.Norgren, P.Liimatainen - F.Nielsen, D.Rydmark, K.Staal
Jens Olsson, Janos Vas

själv skulle jag vilja se dessa formationer
Riihijärvi - Rydmark - Staal <-- grymt bra för nått år sedan innan Stalle stack till MoDo
Söderberg - Wahlberg - Magnertoft
Sundblad - Nielsen - Hammar

då MIF idag producerar nada i målväg måste vi iaf få igång EN femma som kan producera och Stalle, Jussi och Taxen är en femma som har producerat bra tillsammans tidigare så det skulle vara värt att testa och ev få igång dem ALLA

Sundblad i första-kedjan ikväll!
Då spräcker han mål-nollan.

Stefan: Fy fan. Å andra sidan har man nästan helt varit förskonad från skador hittills. Bara att plocka hem Jimmie Svensson då.

« · 381550 · »