Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 386408 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HV
Burra: Det är inte riktigt klart ännu. Kan vi besegra våra bottenkonkurrenter i de kommande matcherna har vi en god chans att slippa kval. Inte mycket talar för det idag men chansen finns.

Burra: Om spelet ser ut som det gör nu så lär det bli tufft i kvalserien.
Österby blev vist skadad i dag och skador är det sista vi behöver just nu.

Jaha, då var kvalplatsen klar. Brynäs ser ut att vinna mot Modo och MIF verkar inte kunna knipa sista Elitserieplatsen.
Bara sikta in sig på kvalspel, förhoppningsvis ger det iaf extra klirr i kassan som vi så väl behöver. Kval kan faktiskt vara bättre än att hamna i ingenmansland om man tänker på inkomsterna, men det kan naturligtvis vara slutet på MIFs epok i Elitserien också.

Magnus: Vad fan håller dom på med nu då?
3 matchstraff i 2:a perioden som Mif vann med 2-1.
Det är kanon nu kan vi verkligen köra slut på alla spelare i laget så att dom är helt slut i nästa match också. Skitbra!!

Skärpning för fan!!

pajo: Okej, det var Hadelöv som gjorde en katastrofmatch. Ahl har väl inte fått känna på pucken som det verkar... *SUCK*

Ser inte bra ut det här =(
Men skam den som ger sig det är 40min kvar att spela.

Sv: CollaKoffe från Hockeysnack
CoolaKoffe: Kungliga huvudstaden... Not half bad!

Magnus: bara att instämma.

nek97raj:Japp jag bor i stockholm nu jag flyttade hit för en månad sen

nek97raj: Vi får hoppas att Bo Ahl gör en katastrofmatch och att Hadelöv spikar igen...

HV
Poängchansen torde vara liten ikväll. MIf har oturen att möta ett revanschhungrigt HV. Men, hoppet är det sista som överger en.

CoolaKoffe:

halloj little boy... Stockholmo numera?

CoolaKoffe: lämnat Kringelstaden?

CollaKoffe från Hockeysnack
Tjenare miss me or not?

CoolaKoffe is back =)

Sv: MIF - VFHC
Magnus: då blir det svårt... Förra året vid denna tiden lyckades man ju slå Brynäs borta ien även då kritisk match, låt oss hoppa på en repris...

nek97raj: Du har såååååå rätt så...

Magnus: Tyvärr möter MIf väl både Brynäs & LIF borta, eller är jag ute och cyklar?

Burra: Vår chans är givetvis att vi själva slår Brynäs, då är vi bara 2 poäng bakom om det ser ut som idag. En seger mot Brynäs är ett måste när den dagen kommer... Likaledes måste vi givetvis slå Leksand...

Burra: Ja, Brynäs är väl den enda räddningsplankan, men likt Dig tror jag nu att MIF tyvärr får rikta in sig på kvalspel. SSK kniper nog en slutspelsplats på Luleås bekostnad.

Tråkiga förluster igår, först Sveriges nederlag mot Kroatien i handbollen och tillråga på det så förlorade MIF en match som man lika gärna kunde ha vunnit, verkar som att de lag man hejar på, aldrig vinner nu för tiden :-(
Nu ser kvalspelet myket nära ut även om Brynäs förlorade igår, jag tror Brynäs är just det enda lag som vi kan ta oss förbi för att undvika kval. Men vi ligger ändå 5 poäng bakom Brynäs och jag tror dessa poäng blir oerhört svåra att ta in. Brynäs kan spela värdelöst en match och nästa omgång så vinner man, därför tror jag det blir svårt att hämta in poängen.

Pedda: Första gången Swehockey skriver ut det i matchprotokollet då ;-) . MIF mot SM-Guld.

dansken99: Det var avvacktande utvisning för Frölunda. Därför han lämnade målet.

Någon som vet varför Hadelöv lämnade buren 6sekunder innan 2-1 målet föll? Det känns ju lite vanskligt att spela 6 mot 5 mitt i matchen. Enligt Swehockey står det bara att han lämnade buren, tog Lillis en chansning eller? Vore kul att veta varför. Gött iallafall att de kvitterat, hoppas att de kan vinna sista perioden och ta tre härliga pinnar till, vore ju inte fel ;-) . Sen kan man ju hoppas att både Timrå och Djurgården gör sitt jobb idag och piskar Södertälje respektive Leksand. MIF mot SM-Guld.

MIF - VFHC
Verkar som att dommaren blåser sönder matchen :-(

Sv: MIF-LHC
nek97raj:
Tycker också Sundblad gjort en jättestark defensiv insats med -21 i +/-statistiken. Vilken kugge den killen är, defensiven hade ju verkligen fallit ihop om inte han hade tagit ett så pass stort ansvar. :)

Ett öga rött:
Visst har Sundblad varit bänkad i vissa matcher och visst har han bänkats efter typ halva matchen i en del. Men nog har han snittat 10-12 minuter per match totalt under säsongen. Du behöver inte försvara en kille som gjort en sån succésäsong...

...fast nog såg man allt att målet mot FBK har gett honom lite skinn på näsan igen. Skott från mittzon mot LHC i första bytet har jag för mig! Äntligen skjuter han igen - och träffar mål...

Ett öga rött: Jag menade bara att de svikit i bemärkelsen som målskyttar; förvisso har de, inte minst Sundblad, gjort en stark defensiv insats.

nek97raj: Jag håller inte riktigt med om att Staal har svikit. Jag har bara sett han göra en dålig match. Och ärligt talat, alla Sundblad-ratare: hur mycket har killen fått spela? Snittar han ens 3 min/match? Och på Rihiijärvi höjs förväntningarna för varje säsong, fastän att han (fan vad ont det gör att säga det) faktiskt är på väg neråt. (34 år gammal nu) Men visst, hade dom haft vars 5-10 mål till, så hade vi legat på en härlig slutspelsplats nu...

Magnus: Jo, visst saknas målskyttar, de tilltänkta målskyttarna spm Staal, Rihiijärvi, och framför allt, Sundblad, har ju svikit. Mattsson är väl den enda målskytt av rang som man förfogar över. Botemedlet är att, likt Whalberg & Magnertoft, gå in och böka framför mål, och att fortsätta skjuta.

nek97raj: Givetvis är risken att, om vi spelar som nu vill säga, falla ur minimal. Men Näslund påpekar också att vi saknar naturliga målskyttar. Det är kanon att Wahlberg och Magnertoft ligger så bra till i poängligan som de gör men det är inte deras uppgift i första hand.

Magnus: Såg att den gamle räven Näslund lovordade MIFs kämpatag i SDS, en inställning vilket enligt densamme borgade för förnyad elitseriestatus.
Jag vill bara instämma, laget har, tots all skit det fått utså, kämpat som djur i alla matcher (möjligen med undantag för 1-7 förlusten mot FBK).
Trots tabelläget känns det därför bättre än på länge att vara MIF-anhängare.

Sv: FULLSATT I MALMÖ ISSTADION!!!!
Magnus:

Bra, ni behöver inte ta poäng av Frölunda om ni inte vill, tackar;)

Det är framöver OTROLIGT vikitgt att vi tar poäng av våra "bottenkollegor". Annars är det kört med att slippa kval. Vi har kvar at spela:

Frölunda H
HV71 B
Timrå H
Leksand B
Luleå H
Brynäs B
SSK B
Modo H
DIF B

Vi MÅSTE ta poäng hemma mot Timrå, Luleå och Modo. Vi SKA ta poäng borta mot Leksand och förhoppningsvis mot SSK och Brynäs också. Förmodligen avgörs det inte förrän de sista omgångarna. Det kommer bli svettigt!

Två mycket säkra straffar i dag!
Mycket kyligt spelat av Hadelöv på båda straffarna i dag han bara väntar ut dom.

Skönt med 2p i dag men det hade inte vatt fel med 3p. Men men.
Sånt är livet.

Fortsätter vi spela så här så klarar vi oss utan kval.

Burra: Jag kanske har fel trots allt, har alltid trott att sista straffen räknas. Men igentligen ÄR ju Staals avgörande eftersom Hadelöv räddar alla deras straffar. Hur som heslt tycker jag att straffar är bland det löjligaste någon kommit på och de borde omedelbart skrotas. 5 min övertid sen blir det 1 poäng till vardera lag om ingen avgör.

Okej, tittar man på Swehockey så är Staal matchvinnare också.

3 - 2 GWS MIF 29. STAAL, Kim

1 - 0 MIF 29. STAAL, Kim
2 - 0 MIF 16. NIELSEN, Franz

Fredrik Warg gjorde Modos första mål på straff och även han fick GWS.

1 - 2 GWS MODO 17. WARG, Fredrik

0 - 1 MODO 17. WARG, Fredrik
0 - 2 MODO 15. SALOMONSSON, Andreas

Men det borde ju inte vara så!

Burra: Sista straffen räknas altid som avgörande, Aftonbladet har fel. Nielsen får tillgodoräkna sig målet, inte Staal.

Magnus: Såg det. Konstigt nog visar SVT text att Frans Nielsen blev matchvinnare på straffar och på Aftonbladet Kim Staal. Det var Staal som satte den första straffen, men vilken straff räknas som avgörande egentligen ?
Det borde väl vara den sista straffen som går i mål som är avgörande?
Alltså borde det vara Franz Nielsen som blev matchvinnare.

4503 blev den officiella publiksiffran. Skänt med 2 pinnar, det betyder att vi tog 5 poäng en vecka då säkert många räknat med 0. Hoppas vi kan fortsätta på den inslagna vägen och skaka topplagen. Sundblad mål i förra, Rydmark idag...var ska detta sluta? :)

Skönt, seger efter straffar :-)

Våra 3 senaste segrar är mot Djurgården(3p), Färjestad(3p) och nu Linköping efter straffar, inte dåligt!
Nästa match är mot Frölunda och sedan väntar lite "enklare" men otroligt viktiga matcher.

Ovanligt och oväntat att dt är MIF:s radio som inte fungerar...

crille:

webbradion död, ingen information på Radiosporten heller så jag har tyvärr noll koll.

Det är dött på radion över lag eller kan någon uppdatera mig om matchen?

Burra:

jo jag såg det, verkar väldigt underligt iaf.

www.svt.se/texttv/308.html

Domare: Marcus Vinnerborg, Ljungby
Publik: 4 068

Burra:

har dem redan i början av första perioden fått publiksiffran som inte brukar bli färdigräknad förräns i mitten av andra och en bit in i 3:e perioden?

Ett powerplay mål av MIF! :-)

10.35 1 - 0 PP1 MIF 37. LIIMATAINEN, Petri
(17. RYDMARK, Daniel
19. RIIHIJÄRVI, Juha)

Pedda: Enligt svt text så är det 4068 i Malmö Isstadion, inte fullsatt
alltså. Men 4068 är ändå en bra siffra för en Lördagsmatch.

i dag vinner LHC

bobbe:

hehe jo det vore nått att lägga till i historieböckerna :D

bobbe: Det kommer inte att ske, blir det straffar sätter Mattsson alla sina.

« · 386408 · »