Trevligt att min lilla fråga fick igång lite snack...
Som sagt, Kim kommer inte lämna NHL, självklart inte, det fattar vem som helst. Lilja har osso kontrakt. Men båda två är aktuella om det bli lockout, min fråga äv väl mer riktad åt det här hållet:
Vill du helst se de två (Kim o Andreas) i MIF under kanske 2-3 månader under en lockout. Eller vill du se någon av de andra som en mer permanent lösning...
SESL: J.Deleurme fanns nog inte ens i mitt universum innan han dök upp som tryout. MEN om han nu visar sig vara en bra spelare och ger allt, ja då har jag inget problem med honom. Framförallt lär han vara mer eller mindre gratis första säsongen om han får stanna.
Stefan: Naturligtvis har du rätt i det du säger men varken Kim eller Andreas kommer att spela i Malmö om NHL drar igång. Men däremot räknar jag kallt med bägge två vid en eventuell lockuot. Men skulle man kontraktera någon för kommande säsong så ser min önskelista ut så här 1.B.Boyes 2.C.Forbes Även om forbes också hade varit kanon! J.Deleurme finns tyvärr inte med på min önskelista överhuvudtaget!
Min fågel lever o kvittrar för fullt, men det är mest tränings grejor o interna saker inom laget. Inget som stora allmänheten har så jätte mycket nytta av.
På värvningssidan ser det rätt ok ut, blir det lockout kommer nån NHL-kille. Om det inte bli lockout har man namn aktuella osso.
Lite tidigare än vad vi är vana vid. MIF spelar första matchen för säsongen mot Herlev i Köpenhamn. Har ni eftermiddag/kväll ledig idag så ta tåget dit o se matchen vet jag.
19:00 är det nedsläpp...
Tipset: "bara" 2-4 till våra pågar (trots allt bara några dagar sen MIF gick på is)
Då var man tillbaka från sin semester, och inget nytt verkar ha hänt med laget. Man vet vet ju inte om man ska se det som ett gott tecken eller tvärt om men men :P
J.Deleurme har jag dock inte så bra koll på, någon som möjligtvis har det kanske ? =)
Man kan åtminstone konstatera efter dagens första ispass att Hannula inte tappat något tempo sedan sist. Man kan också konstatera att alla såg ut att ha riktigt kul. Sen till sist konstaterar man lite besviket att Lilja tyvärr fick sitt NHL-kontrakt. Kul för honom men synd om oss, han hade varit dominant i ES. Killen har lärt sig mycket på anda sidan, den saken är klar.
inte speciellt oväntat i och med att han bor i Linköping tyvärr.. en frisk och skadefri Rydmark med full motivation är dock en tillgång för MIF, har han inte full motivation att spela kvar så är det nog lika bra att släppa honom och plocka in någon som VILL spela i MIF.
"Finns Torontos förstaval år 2000 Brad Boyes med på några av listorna? - Han finns med. Men jag vill inte göra någon rangordning, eller gå ut med fler namn."
Ett av mina inlägg tidigare i MIFs gästbok på SvenskaFans Namn: Stefan Länktips: www.hockeydb.com/ihdb/stats/pd... Sänt: 2004-05-20 10:49:06
Nubben: Sen har Hadelöv lite av Pekkas temperament, vilket är ett plus i min bok. ;)
Vem är förresten denna hemliga forward du babblar om, kan du inte ge någon ledtråd? Som om han är svensk eller om han lirade i elitserien förra säsongen? :)
Som sagt, Kim kommer inte lämna NHL, självklart inte, det fattar vem som helst. Lilja har osso kontrakt. Men båda två är aktuella om det bli lockout, min fråga äv väl mer riktad åt det här hållet:
Vill du helst se de två (Kim o Andreas) i MIF under kanske 2-3 månader under en lockout. Eller vill du se någon av de andra som en mer permanent lösning...
Vad tjänar klubben mest på?