Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 45044 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nubben tipskungen =)
Idag var Mussaka, lugnt bättre än t.ex Hasselblad...

Sen Due-Boje har varit ojämn i år, så ja 8 stabila att växla mellan lär behövas...

Ja, kul att Musakka gjorde en gedigen insats. När Due-Boije & Andersson återvänder har Mif 8 backar, vilket lär behövas.
Härlig match idag!

Ja, det tycker jag också! det ser bra ut. sen får vi ju tillbaka Sandström, due Boije och inte minst Peter Andersson

www.elitnytt.com din hockeyportal på nätet! redan uppdateringar efter matchen. Först av alla! läs matchrapporten från Mif-matchen. vad tycker ni!

HAn ska ha ett klart plus i kanten, han smällde på, det behövs fler som gör det, vi hara bara Petrazek som gör det annars, så en till back med sånna kvalitéer lovar gott...

Han ska helt klart vara mer resten av den här säsongen, sen får vi se hur det blir inför nästa säsong...

ja, den linen är riktigt bra! Musakka får klart godkänt för sin insats tycker jag...

Stabilt
Spelet ser stabilt och bra ut nu eller hur?
tror att vi kan nå en 4 plats om vi fortsätter i samma stil som nu.
skön seger mot fula frulunda.
ööööööös på hannula, vilken spelare han är, Och bättre kommer han att bli, Tror jag.
Gud förbjude att han går till någon annan klubb i sverige.

Bäckis for president.

Japp, jag vet... Typiskt, vi borde nog lyssna på varandra i fortsättningen =)

MAtchen idag var underbar, Hannula tillammans med MAckan och Wahlberg är bara för bra, den linen äger...

Nubben: du sa att Atalanta var osäker och jag sa att Lazio var osäker...

Nubben: Jag förlorade fan på Atalant - Bologna. fan vad det är lätt att vara efterklok. dem hade 2-0 och en man mer, men släpper till kvittering i sista minuten, tugnt!

Längesen man såg MIF så bra som idag. Agressivt i både anfalls-och försvarszon och en 1-3-1 uppställnign i mittzon. Mycket bra!

Tipskungen? Jag trodde man var tvungen att komma top-tre totalt, närmare bestämt tvåa, i Rinksites första delrunda för att få det epitetet... Men behåll det du, jag klarar mig ändå.

Nästan rätt nu med, en jävel på att tippa! Härligt med sjunde raka, nu borde väl snart slutspelsplatsen kunna säkras?

Japp, helt rätt Teus. Såg du matchen eller?
Malmö fortsätter vinna!!

Rubrik på SVT-text: "Malmös mästarspel knäckte Frölunda" :)

Nubben: Hadelöv släpper ju oftast inte in mer än 1 till 2 mål, så varför skulle det bli 4-3. :)

::Teus går in på Rinksnack och kollar vad han tippade, därefter blir han tyst...:: ;)

Ja, då är man hemma igen efter en bra match....

Ytterligare en trepoängare, och totalt lekter med förlunda idag, itredje radade vi upp chanser, vad gjrde frölunda ? De låg under men vi knäckte dem totalt, underbart spel.

Sen till mitt tips...

Jag sa att det var osäkert innan och med Mussaka i alget borde jag ju givetvis ha förstått att Förlunda inte skulle göra mer än 2, men tipset 4-3 var inte fy skam, tycker det patenterade smeknamnet "tipskungen" passar bra på mig fortfarande =)

Vilken match!!!
Måste bara säga vilken kanon match MIF gör idag mot Frölunda. Tar initiativet direkt och gör 1-0 tack vare Jussis brytning i spel 4 mot 5. Även Rydmarks och Öhmans skott var helt underbara. Trodde inte krutet fanns kvar riktigt i Öhmans bössa, men så fel jag hade, och vad glad jag är att ha fel ;-) . Hannulas mål var ett kämpa mål. Synd bara att vi släppte in Frölunda i matchen med att ta onödiga utvisningar. Nu redde det upp sig förvisso, men lite onödigt var det ;-) . Men hur som helst så tycker jag hela laget MIF gör en kanoninsats. I andra perioden innan reduceringarna får Frölunda knappt låna pucken, och när de får det så blir det inget av det. Men så kom 4-1 reduceringen och det såg ut som Frölunda var ett helt nytt lag. Helt plötsligt var farten framme igen och gjorde det lite farligt framför Hadelöv som annars var strålande idag.

Sen kom 4-2 och då var Frölunda riktigt farliga, var bud ett par gånger på 4-3 oxå, men som tur var så spelade alla MIF:are bra idag, rensade undan och hjälpte varandra. Inför tredje trodde jag att MIF skulle fortsätta sin fina offensiv, men istället backade MIF hem och satsade på kontringar. Ett tag såg det riktigt farligt, tänker då på de sista 1,22 minuterna. Frölunda var ruggigt nära att få in en till kvitteringspuck. Närmst var det när de hade öppet mål men tack vare Wahlbergs offrande framför mål så gick den inte in, och efter det hade Frölunda även 2-3 chanser att få in den men tack var än en gång suveränt spel av Malmö så fixade vi en till seger, sjunde i räkningen nu. Starkt kämpat grabbar. Om ni spelar i fortsättningen som ni gjorde i andra så kommer ni att bli ännu mer svårslagna.

Som sagt, jag tycker att hela MIF var bra idag, svårt att hissa en enskilld spelare så det får bli hela laget idag ;-) . I Frölunda var jag imponerad av den nye juniåren Alexander Steen, son till Thomas Stenn för de som inte visste det. Han hade nog en tre riktigt farliga chanser som kunde blivit mål med lite kyligare avslut. Han kan nog bli kul att se i framtiden, kanske något för MIF ;-) .

Enligt Mats Näslund på pay-per-veiw så var han imponerad av klackens hålligång, särskillt då i tredje då ni hejade hela perioden ut. Det hördes riktigt kraftigt i TV att det var en shysst stämmning i ishallen idag. Han kallade stämmningen för riktig slutspelsstämmning. Det är så man önskar att man kunde närvara i hallen ;-).

hejavf: En liten still undran bara, är inte Aldrig hata, bara älska V:a Frölundas supportrers motto? Tycker såfall de rimmar lite illa med ditt inlägg ;-) . MIF mot SM-Guld 2002

Sv: MIF - Frölunda
Jepp
MIF klättrar vidare i tabellen :-)

Varkar vara slut nu, 7:e raka trepoängaren!

My glad!!!

Spel 6 mot 4 för Frölunda, 1:20 kvar...

56.24 2 min VFHC 4. LUUKKONEN, Mattias HI-ST

Bara några minuter kvar nu...

Gäller att passa sig för de där J- människorna i vfhc, Johnson, Johansson och Joel...snabbskrinnande och farliga.

Verkar vara många powerplay mål idag, kan bli avgörande att inte dra på sig onödiga utvisningar.

Missade Jussi en straff? F-n!

Vem är Rönnmark i Frölunda?

4-2
Då var det match igen
istället för 5-1
satan också!

Hmmm synd det... alla andra målvakter i Elitserien har hållit nollan.
Iaf första målisarna.

Straff för Frölunda nu

Straff

Ja den där nollan, verkar svår. Nej inget slå av på takten, de vfhc vände ju sist mot brynäs. Fast är inte direkt orolig, straff för mif nu, mackan upphakad, jussi missade tyvärr.

Rihijärvi missade straff
fan det kunde ha avgjorts där!

3 måls ledning inför sista vore bra men 4-2 och det är match igen.

Kan man säga annat än att man är mycket nöjd!!!
Har varit borta ett tag och sett en del matcher, det är så härligt att se att självförtroendet liksom strålar från våra spelare, och inte undra på det...det blev visst mål för vfhc nu, ja ja.

Miffo: Tänkte på exakt samma sak. Bara MIF inte slår av på tempot nu, Frölunda är också ganska bra på att vända matcher.

Fan Hadelöv får aldrig hålla nollan
4-1

MIF verkar ha total lekstuga idag... härligt!

MIKA HANNULA!!!

4-0!!!

Möjligen FBK och Modo
men matchen är inte över ännu

MIF är ju helt otroliga, vem ska kunna stoppa dem. :)

3 - 0 EQ MIF 67. ÖHMAN, Roger
(17. RYDMARK, Daniel
19. RIIHIJÄRVI, Juha)

MIF !!!!!!

Där kom det

2 - 0 PP1 MIF 17. RYDMARK, Daniel
(97. BURAKOVSKY, Robert)

2-0 enligt Svt tex

Swehockey verkar lite sega idag, står inte vem som gjort målet dock.

Inte alla :)

Hoppas domaren fortsätter dömma ut Mackan :) så att Jussi kan kontra in fler mål hahaha

Antar att alla miffare är och ser matchen idag :-)

5-7 i skott är inte så lovande, desto skönare med 1-0 ledning.

Händer inte mycket nu. Men det är ju bara bra :-)

07.13 2 min MIF 2. MUSAKKA, Joakim

Ingen bra början för Musakka

06.12 1 - 0 SH1 MIF 19. RIIHIJÄRVI, Juha
05.30 2 min MIF 12. MAGNERTOFT, Marcus HI-ST

så ska det se ut :D

MIF - Frölunda
Verkar som att Musakka är med i dagens match mot Frölunda, åtminstonde om man ska tro swehockey. Det mest anmärkningsvärda är att han redan har tagit en plats i första kedjan.

blir ett jävla bra odds på din iaf!

« · 45044 · »