Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 552968 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nu börjar det röra på sig
Danne_l: Som du mycket väl vet är jag inte personligen ansvarig för värvningarna till klubben. Men allt jag kan säga är att man har namn som varierar i klass. Frylén är en mycket bra värvning i min mening. Han kommer överraska många positivt, det kan jag nästan gå ut o lova er alla.

Saken är att vi har en ekonomi att tänka på också. Vi har fått in pengar, och allt är frid o fröjd nu. Men det vore väl trots allt rätt idiotiskt att slänga pengarna omkring sig nu direkt. Man håller på o bygga ett lag från grunden igen. Det är viktigare att hitta rätt personer/spelare än att hitta han den där stjärnan på pappret...

Jag LOVAR er att det är "stora" namn som finns i samtal med klubben. Men det finns även andra intressanta spelare. Man har ett väldigt brett nät ute.

Det får väl vara allt från mig för den här gången...
Sola lugnt grabbar o flickor.

Nubben och pojkarna:

Ni snackar hela tiden om att det tisslas om en del stora namn. Men sedan kommer det ut att klubben gör klart med spelare likt Frylén.
Är det i den klassen ni placerar dessa spelare eller skiter det sig hela tiden med de riktigt stora??

svennis: Mycket tveksam värvning, hade hellre sett Casparsson, man får tänka på att han har lirat i tyska liga och det säger väl en del ändå, naj detta kan vara en ny flopp, men det hoppas man verkligen inte, naj nu ska vi fanemej tillbaks, det känns skumt när man läser att han kommer till det ALLSVENSKA laget Malmö, naj det ska heta ELITSERIE laget Malmö punkt slut, VI SKA TILLBAKS.....

Nu behövs 4 till 5 nya forwards........floppar eller toppar det återstår att se. vi hoppas på det sistnämda helt klart............

Malmö har fått en ny back. Han heter Edvin Frylén. Kommer senast från Hannover. Har spelat i LHC,DIF och västerås. Han platsar även i ES men valde Malmö. Skrev ett 1+1 kontrakt.

65selander: herregud, är han 47, ja, tiden går!
tack för länken!

nek97raj: Själva Starikov är nu 47 år och han stavar sitt förnamn Sergei
(se länk)

svennis: jovisst har han det. men, jag tror man får fram statistik på Eurohockey även om adankade spelare

nek97raj: Tack för jag kunde inte få ngt info om honom. Han måste ha lagt skridskorna på hyllan-

svennis: en sovjetisk back, hade sin storhetstid i mitten på åttio-talet

nek97raj: Vem är Sergej Starikov??

Det är riktigt dött just nu..

där finns många frågor: det här är en av dom som jag vill få svar på

Varför skriver ni inte kontrakt med tex Nyström?

MrRedhawks: Jag hoppas på en back med Sergej Starikovs mått, fysiskt sett (d.v.s. oerhört kompakt).

Kommer det att presenteras nya spelare innan midsommar det är frågan?
Jag själv tror att man kommer att presenteras som senast, asså ett gäng på en gång typ 4-6 ny direkt.
Jag hoppas och tror fortfarande på Nyström.
Men vem vet han kanske inte är aktuell längre :). men det vore väl konstigt annars tycker man ju.

Sv: Fågel
Här kan ni se en interjuv med David Petrasek, där pratar han bla om Malmö och varför han lämnade dom.

Till er alla: Allt jag säger nu är att man har flera spelare av hög kaliber som är intresserade. Sen hur det slutar, det vet man ju aldrig.

Men med förra säsongen i åtanke så ropar jag inte hej förrän vi är enda inne i kaklet!

Sen har jag iaf en liten sak som kanske kan intressera er.
Snackade med en viss Kim för inte så länge sen.
Han kan mycket väl tänka sig Malmö nästa år. Dock beroende på NHL o vissa andra detaljer...

Den som levet får se!
Nu ska jag lägga mig med benet i luften igen.
woho... vilken sommar *suck*

Angående Gahn så tror jag inte att han kommer att spela i Malmö nästa säsong. Timrå behöver Kristian Gahn själva.

Olsson: Ja helt klart håller man tummarna att vi får en bättre back, men vi skulle behövt Casparsson mé

MrRedhawks: Har du någonsin räknat in David Ling? Det är ingen som påstått att han är aktuell för Malmö ens.
Om vi kan räkna bort Casparsson återstår alltjämt att se. Men jag håller mina tummar för att vi får tag i en bättre back än så.

Nubben: Då kanske vi kan räkna bort Casparsson, men visst vore det bra med Casparsson i laget.

Jag hoppas att det inte är en back som är mega gammal, var den en amerikan/Kanadensare Nubben????

för om det var det kan vi räkna bort David Ling

Nubben: Låter mumma med en back av den kalibern.
Du känner inte till hur det ser ut för övrigt? Gahn och Ling jagas dom överhuvudtaget av Mif?
Ha det så bra och krya på dig!

Har varit rätt lite kvitter här på ett tag nu tycker jag...

Jag har ju pluggat för fullt, o nu i helgen låg man på sjukhus o fick sin fot opererad. Men nu när man bara ligger hemma o slår ihjäl tid så kan man ju ringa o kolla läget i klubben.

Jag har EN rätt fin sak att säga iaf. (Som vanligt inga namn) Man måste trots allt hålla vad man lovat. Men där är en back med stor NHL rutin som ligger i förhandlingar med klubben.

Sv: Nya rykten NHL
nek97raj: Där håller jag inte med till 100%. Finns en del som varit ok. Louma blev inte sämre här, han höll samma ojämna klass som innan.

Miska är en värvning som verkligen inte gjort bort sig. Han håller hög ES-klass i defensiven. o.s.v Där finns faktiskt en del som man inte ska klaga på, även om de negativa överväger kraftigt...

svennis: vet man aldrig på förhand. Tyvärr har alla spelare som kommit till Mif de senaste åren blivit sämre, utom Petrasek.

nek97raj: han gör säkert inte bort sig i allsvenskan

svennis: Ja, men är han något att ha, det är frågan?

nek97raj: var inne på Timrås hemsida och såg att Gahn hade kontrakt över nästa säsong. Visserligen är det ju inte garanterat att han spelar där om nu Timrå vill bli av med honom så kanske malmö kan hyra honom.

svennis: definitivt.

nek97raj: nu är det bara ett rykte. Det skulle stå i Sundsvalls tidning men jag kunde inte se det på nätet så det stod väl i pappersversionen. Vi skall nog ta det med en nypa salt.

MrRedhawks: det gäller väl nu som alltid? Själv är jag skeptisk till denna potentiella värvning...

svennis: Det har ryktas att Kristian Gahn kan vara på väg in i truppen.
Enligt sundsvalls tidning så ska malmö ha visat intresse....

Bra eller Dåligt det får framtiden utvisa

MrRedhawks: Peter lovade att vi skulle ha fullt lag när vi går på is i slutet av juli. Dit är det ca 1.5 mån.

Nej, nu vill man höra att en spelare presenteras, man vill inte vänta en månad nu innan nästa man presenteras, NEJ fram med ett nyförvärv nu.

Jag har hittat en spelare som kanske kan komma om inte Ling kommer,
Varför inte Kent Manderville, Timrå vill inte förlänga med han

87bth01: Givet är det så för dom flesta klubbar saknar ju en handfull spelare. Fortsätter strejken gäller det att hugga bättre spelare än om den avslutas. VIlket jag hoppas.....

mok:

Ja klubbarna ligger ju och avvaktar på huruvida NHL startar eller inte. Om ett definitivt beslut nås tror jag att nyförvärven kommer att börja komma.

Danne_l: Det vore på tiden så NHL, ES o alla andra ligor kan rikta in sej på hur det blir nästa säsong med spelare etc...

WarhawK:

Ryktena kommer från en kanadensisk tidning. Dock är ju ingenting bekräftat ännu men mycket pekar på att de börjat finna sin lösning på det hela.

svennis:
Detta är rykten som härstammar från tsn + amerikansk tidning .. själv ropar jag då inte hej förres det står på nhls hemsida att dom är överens

dock brukar tsn vara tillförlitliga men som sagt tror jag inget förrens det bekräftat

Enligt svt text så är de överens med lönetak på 36 mijl $ och lyxskatt om det överstiger 29 milj $. Så nu tror jag inte att det dröjer länge innan de kommer överens.

MrRedhawks:

Senaste avhoppet från Redhawks, Jan Hammar, är ännu inte helt förlorad.
– Janne har tagit en time out, och tränar på egen hand, men vi skall så småningom har ett snack med honom. sade Peter. Om han stannar är det bara tre namn som saknas i vårt lagbygge.

Se hela artikeln i Sydsvenskan

MrRedhawks: De ville inte nämna några namn men det jobbades med 1 back + att de skulle lyfta upp en junior. 2-3 st forwards om Hammar stannar annars 3-4 forwards. Dessutom någon junior.

Någon som har hört något om presskoferansen idag???

MrRedhawks: helt värdelös, skulle jag ha sagt

men dom verkar vara säkra på att Hammars stannar, jag hoppas att han ersätts, för en Jan Hammar som inte kan ge allt är verkligen inte bra.

MrRedhawks: Så måste det vara, ja.

men som sagt, om inte Hammar ska lira så måste vi ha 5 forwards eller hur?

MrRedhawks: Den som lever får se. "Osten" deklarerar att han vill ha ytterligare en back & fyra forwards.

Jag har hört att många tror att det kommer presenteras spelare idag, mitt svar till det NEJ, men visst hade det varit skoj :)

Presskonferans idag kl 14.30

Jag kommer med kanske inte helt nya nyheter.

Men att Malmö är mycket nära att göra klart med Casparsson......kan t.o.m presenteras den kommande veckan om inte något går snätttttttt

« · 552968 · »