Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 565232 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Träningsmatcher 05/06
svennis: Match imorrn igen, hur slutar den då?

mitt tips är 4-1 till Malmö

MrRedhawks: Slutresultat 5 - 0 till oss.

svennis: 7-2

Träningsmatcher 05/06
Idag har vi träningsmatch mot SönderjyskE från Danmark. Mitt tips är 5 - 1 till Malmö.

Sv: DET BLIR INGEN MATCH MOT ZNOJMO!!!!
Istället blir Pantern som står för motståndet, källa Malmö´s hemsida

DET BLIR INGEN MATCH MOT ZNOJMO!!!!
just nu jobbas det för fullt för att hitta ett annat lag som ska komma å lira istället mer info inom kort.

Sv: Ytterligare nyförvärv?
MrRedhawks: Japp, bara 46 dagar kvar.

Ytterligare nyförvärv?
japp, nu är det inte långtid kvar till första matchen asså i Allsvenskan..

i nuläget så måste vår trupp spetsats till, 1-2 till spelare är att räkna med, men frågan är när och vilken typ av spelare?`

Det får vi förhoppningsvis snart besked om av Peter å co

Sv: Tippa första träningsmatchen !!
En back med nr 53 spelade igår, och heter Johannes Reichel, vet ej vem denna killen är, har ej hört något heller, vi får se vad som händer

padda88: Hersley är med svenska landslagets J-20 i turneringen i USA.

MrRedhawks: Jaså? Är det inte så att han skulle vara med i någon annan turnering? I annat fall spikar Stalle slutresultatet då;)

0-0 0-0 2-1
Magnertoft & Riihijärvi gör målen.

3-1 slutar det.
Riihijärvi, Mäkiaho och Matthiasson gör målen.

Bara för det ska jag gå mot strömmen:

Vi losar med 2-3 =)

SESL: 4-1
1-0 Matthiasson
2-0 Staal
2-1
3-1 Jussi
4-1 Staal i tomt mål

1-0 Jussi
2-0 Staal
3-0 Mäkiaho
4-0 Frylén
Strunta inte att gå och titta nu bara för att ni vet slutresultatet ;)

padda88: Hersley kommer ej att spela mot Oskarshamn

Min sommartippning:

1-0 Mathiasson
1-1 ___________
2-1 Mini "Foppa"
3-1 Jussi "the king"
3-2 ___________
4-2 Rodman
5-2 Hersley!

Jag tippa:
5-2

0-1 ????
1-1 Norgren
2-1 Jussi
2-2 ????
3-2 Jussi
4-2 Mathiasson
5-2 Rodman

Publik 653

Tippa första träningsmatchen !!
Nu är det dags att tippa första träningsmatchen för säsongen :)

Malmö - Oskarshamn
6 - 1

1-0 Mäkiaho
2-0 Rodman
3-0 Wahlberg
3-1 ?????
4-1 Staal
5-1 Matthiasson
6-1 Sjögren

Sv: Internmatchen
Stefan: var så lite så

Sv: Internmatchen
MrRedhawks:

tackar för rapporten :)

Internmatchen
japp dagens internmatch är avslutad.

den spelaren som var bäst idag var helt klart vårt nyförvärv Toni Mäkiaho, han gjorde 2 mål och passade även fram till ett.

Toni bildade idag anfallspar med Staal och Wahlberg.

och hur gick det då för try out spelarna, ju det gick bra faktiskt, Rodman noterades för 1 mål, även Forsberg var på hugget idag, men tyvärr blev det inget mål för han idag, men just nu av dom 4 som går på try out, så ligger nog Forsberg och Rodman närmast ett kontrakt med A-laget. Jag själv tror faktiskt att dessa 2 kommer att få kontrakt, och att Jadeland och Olsson icke kommer få kontrakt med laget.......

Även tröjnummerna är fastställda nu..... eller ja just nu är det bara Coleman och Savage som ej har fått sina nummer, tack vare dom har inte anslutit eller sagt vad som önskas... dom andras tröjnummer finner ni på länken.

På torsdag är det dags för första träningsmatchen mot Oskarshamn, då är det upp till bevis hur det går, men som det såg ut idag så tyckte jag att man hade en bra speed men där är fortfarande en bit kvar.

På målvakts sidan så här långt, japp tycker faktiskt att Nihlstorp känns stabilare än förra året, och han kan mycket väl få stå några matcher, men den givna är Corey, han känns som lungnet själv, fast att han gick på en "foppa" fint idag av Jussi tror jag det var.......

Men men, trevlig helg på alla här inne, vi synes på torsdag i Malmö Isstadion.

Sv: Första ispasset
MrRedhawks:
Och Svensken är Bellman..?

Nubben: hehe.....

Missa inte internmatchen imorrn kl med star 11:15..

Osten medelade att en femma kommer att bestå av en Dansk, Finne och en svensk

MrRedhawks: Jaså det säger du =)

Själv blir jag knäsvag varja gång Peter Andersson går förbi. Men det är kanske bara jag? ;)

Frisco:

hehe... Frisco i högform =)

Frisco: hehe , du måste ha tappat en skruv

MrRedhawks: ÄR de verkligen snyggast?

Roos: jag tyckte att följande 5 personer såg bäst ut på dagens träning.

Johan Forsberg
Toni Mäkiaho
Marcel Rodman
Markus Matthiasson
Chritian Sjögren

Första ispasset
I dag gick Redhawks på is igen.Hur var det då??Ja de var väl inget specielt men man hittar varandra ganska bra.Men snabheten fans ju inte där och inte skärpan i avsluten.Men för att va vara första träningspasset vara de väl helt ok
och helt klart något att bygga vidare på....

Första träningen Imorrn!!!!
Skulle bara informera alla som kanske har missat detta,

men Malmö Redhawks har sin första träning imorrn, med start kl 10 till kl 12 håller man på.

har fått reda på att hela truppen ska vara samlad, med undantag Andre Savage och möjligtvis Andreas Lilja.

Repotage med våra tränare
här kommer jag med ett nytt repotage om våra kära tränapar...

Sv: Brynäs bättre än MIF!
El Maco: Håller helt med om att ämnet har spårat ut vad har Timrå här och göra i den här diskussionen, som gäller Malmö och Brynäs.

Magnus: På målvaktssidan är Brynäs starkare än Timrå men annars ser det ganska jämnt ut. Timrå riskerar fortfarande att tappa fler spelare till NHL medans vår trupp varit klar sedan länge och det är bara på backsidan det finns svaga länkar, men dom lär inte få någon speltid.

83 Liljegren: Tycker du att Brynäs och Timrå ser jämna ut på pappret? Detta kan bli intressant även för mig som Mif supporter känner jag. Utveckla gärna hur du tänker då för som jag ser det är Timrå flera klasser bättre på pappret.

83 Liljegren: Och du är Mr full koll? Hur som helst, det är knappast en diskussion för Malmös gästbok. Har du lust att utveckla ämnet kan du göra det i Timrås eller Brynäs gästböcker. Förklara varför förra årets bottengäng Brynäs, med väldigt anonyma nyförvärv, helt plötsligt ser lika bra ut på papperet som förra årets serietrea Timrå. Jag vill verkligen veta hur du tänker.

El Maco: Eh.... okej det blir nog bra med den saken, Mr 0-koll...

83 Liljegren: Mästarcupen, tja... Hur som helst, ni har skrapat ihop ett lag för nedre halvan och Timrå ett för övre halvan, något även du kommer att se när vi spelat 50 omgångar elitserieishockey.

El Maco: Vänta till mästarcupen... vi vinner (som vanligt).

83 Liljegren: Fniss, fnitter...

El Maco: Vad exakt menar du med Brynäsmått mätt? Timrå och Brynäs trupper känns hyfsat jämna så här långt...

Roos: ...och Månsson har spelat i allsvenskan i flera år, han är ingen J20-spelare. Han blir säkert bra i år med Brynäsmått mätt.

Roos: Sjögren är ingen bra hockeyspelare, det är anledningen till att han fick kicken från Timrå och Brynäs. Under kvalserien fick Brynässpelare stoppa honom från att åka på allt för många dumma utv, vilket tyder på att någonting inte står rätt till i skallen på honom. Han kan bara bråka.

83 Liljegren: Kom ihåg sedan framemot vårkanten att 83 Liljegren sade detta "Vi blir som sämst 8 och då har vi otur!" Det kommer han att få äta upp utan snack!

Metal Guru: Du är alltid exceptionell =)

Portello:
Jag har spelat måltips i mer än tio år, och haft otur i mer än 500 omgångar. Men jag kanske är exceptionell.

83 Liljegren: Är du seriös nu? Så du menar om ni missar slutspel så beror det på otur?

Har väldigt svårt att se att man har otur i 50 omgångar.Visst, i enskilda matcher kan man ha det, men inte i 50 omgångar.

83 Liljegren: Så du menar att Mtthias Månsson från J 20 e bättre än Savage lycka till med de.Och du menar att Lilja från NHL är sämre än Daniel Johansson
vi kan väl ta ett exempel Christian Sjögren är ingen dålig spelare enda andledningen var att han fick spela med fel killar förra året.Men spelar han med Jussi och Matthiasson ja då blir de säker 18-20 poäng och inte 7.

83 Liljegren: Ja för Bagdad Bob delar väl cell i fängelset med Percy? Trist för Bob att USA hamnade i derbygruppen med Iran, Kuwait och Irak. Irak spelade ju jämt i derbyt mot Iran och spöade Kuwait. Däremot var det svårt att klara amerikanerna som egentligen borde spelat i samma derbygrupp som Kanada , Kuba och Mexico. Eller hur var det nu.

« · 565232 · »