den spelaren som var bäst idag var helt klart vårt nyförvärv Toni Mäkiaho, han gjorde 2 mål och passade även fram till ett.
Toni bildade idag anfallspar med Staal och Wahlberg.
och hur gick det då för try out spelarna, ju det gick bra faktiskt, Rodman noterades för 1 mål, även Forsberg var på hugget idag, men tyvärr blev det inget mål för han idag, men just nu av dom 4 som går på try out, så ligger nog Forsberg och Rodman närmast ett kontrakt med A-laget. Jag själv tror faktiskt att dessa 2 kommer att få kontrakt, och att Jadeland och Olsson icke kommer få kontrakt med laget.......
Även tröjnummerna är fastställda nu..... eller ja just nu är det bara Coleman och Savage som ej har fått sina nummer, tack vare dom har inte anslutit eller sagt vad som önskas... dom andras tröjnummer finner ni på länken.
På torsdag är det dags för första träningsmatchen mot Oskarshamn, då är det upp till bevis hur det går, men som det såg ut idag så tyckte jag att man hade en bra speed men där är fortfarande en bit kvar.
På målvakts sidan så här långt, japp tycker faktiskt att Nihlstorp känns stabilare än förra året, och han kan mycket väl få stå några matcher, men den givna är Corey, han känns som lungnet själv, fast att han gick på en "foppa" fint idag av Jussi tror jag det var.......
Men men, trevlig helg på alla här inne, vi synes på torsdag i Malmö Isstadion.
I dag gick Redhawks på is igen.Hur var det då??Ja de var väl inget specielt men man hittar varandra ganska bra.Men snabheten fans ju inte där och inte skärpan i avsluten.Men för att va vara första träningspasset vara de väl helt ok och helt klart något att bygga vidare på....
Magnus: På målvaktssidan är Brynäs starkare än Timrå men annars ser det ganska jämnt ut. Timrå riskerar fortfarande att tappa fler spelare till NHL medans vår trupp varit klar sedan länge och det är bara på backsidan det finns svaga länkar, men dom lär inte få någon speltid.
83 Liljegren: Tycker du att Brynäs och Timrå ser jämna ut på pappret? Detta kan bli intressant även för mig som Mif supporter känner jag. Utveckla gärna hur du tänker då för som jag ser det är Timrå flera klasser bättre på pappret.
83 Liljegren: Och du är Mr full koll? Hur som helst, det är knappast en diskussion för Malmös gästbok. Har du lust att utveckla ämnet kan du göra det i Timrås eller Brynäs gästböcker. Förklara varför förra årets bottengäng Brynäs, med väldigt anonyma nyförvärv, helt plötsligt ser lika bra ut på papperet som förra årets serietrea Timrå. Jag vill verkligen veta hur du tänker.
83 Liljegren: Mästarcupen, tja... Hur som helst, ni har skrapat ihop ett lag för nedre halvan och Timrå ett för övre halvan, något även du kommer att se när vi spelat 50 omgångar elitserieishockey.
Roos: Sjögren är ingen bra hockeyspelare, det är anledningen till att han fick kicken från Timrå och Brynäs. Under kvalserien fick Brynässpelare stoppa honom från att åka på allt för många dumma utv, vilket tyder på att någonting inte står rätt till i skallen på honom. Han kan bara bråka.
83 Liljegren: Kom ihåg sedan framemot vårkanten att 83 Liljegren sade detta "Vi blir som sämst 8 och då har vi otur!" Det kommer han att få äta upp utan snack!
83 Liljegren: Så du menar att Mtthias Månsson från J 20 e bättre än Savage lycka till med de.Och du menar att Lilja från NHL är sämre än Daniel Johansson vi kan väl ta ett exempel Christian Sjögren är ingen dålig spelare enda andledningen var att han fick spela med fel killar förra året.Men spelar han med Jussi och Matthiasson ja då blir de säker 18-20 poäng och inte 7.
83 Liljegren: Ja för Bagdad Bob delar väl cell i fängelset med Percy? Trist för Bob att USA hamnade i derbygruppen med Iran, Kuwait och Irak. Irak spelade ju jämt i derbyt mot Iran och spöade Kuwait. Däremot var det svårt att klara amerikanerna som egentligen borde spelat i samma derbygrupp som Kanada , Kuba och Mexico. Eller hur var det nu.
mitt tips är 4-1 till Malmö