Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 580777 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ser bra ut
MrRedhawks: ja hoppas ni byter plats med mora, leksnad eller djurgården nästa säsong.

Sv: Puck över sarg!
Magnus: Den senare har de infört i NHL och den hade nog gått bra även här.Skulle tro att den kommer hit också efter utvärdering.

Frisco: Tycker väl att den är delvis bra. Ett tung tillbakapressat lag försöker slå ut pucken för att få till ett byte och blir straffade. En annan, och bättre, variant är att det lag som slår iceing inte får byta spelare.

Sv: Återväxten
svennis: Magnus Pääjärvi, född 91. De flesta i årets TV-puck är födda 89.

Sv: Återväxten
nek97raj: Japp och det var en miffare tror han heter päärjä eller ngt liknande i alla fall.Kan nog bli ngt bra om 2-3 år om hans utveckling går rätt och får rätt pushning.

Återväxten
...tycks säkrad för skånsk hockey: Skåne i final i Tv-pucken.

Frisco: Tyvärr så får vi leva med det om vi vill eller inte. Nästa säsong gäller den även intgernationellt och om de inte gör förändring i regeln så kommer den att gälla över hela planen nästa säsong.

svennis: Jag jämförde de två sakerna pga att man får göra de sakerna på en del ställen av planen men inte på andra ställen av planen. Helt sjukt. BORT BORT BORT.

Frisco: Jämför inte handpass och puck över sarg.Det går inte.

svennis: Varför ska man få göra saker ute på plan och inte i egen zon? Lika dumt som att man göra handpass i egen zon men ingenannanstans.
Lika sjukt båda två.

Ta bort regeln helt tycker jag.

Frisco: Det vet vi (tror jag), men att det bara skall gälla i egen försvarszon har åtminstonde jag propagerat för och nu blev det så. Jag är mer än nöjd.

Stefan: Man har ju bara ändrat lite i regeln.

svennis:

inte en dag för tidigt, hur man nu ens kunde komma på en sådan idiotisk regel.

Puck över sarg!
Nu har äntligen förbundet tagit sitt förnuft tillfånga.Ändrar regeln puck över sarg att endast gälla egen försvarszon.

svennis: han är bra, det kan även jag intyga. Men när det gäller äldre spelare så kan det gå utför riktigt snabbt. En "oldie" som är kanon på slutet av säsongen kan vara helt värdelös i början på nästa säsong (efter hård sommarträning).

Har sett det ett flertal gånger. Nu tror jag inte detta händer i det här fallet, men visst finns där en viss risk.

Nubben: Enligt Osten igår på spelarträffen så hade Hallin sagt att Sekeras var en av europas bästa backar.Det lät som ljuv musik i mina öron.

nek97raj: Ja, jag kan väl inte göra annat än o hålla med dig.
När de två sista ansluter i oktober, då ser truppen riktigt, riktigt stark ut.

SIVASN: ?

Sv: Malmö Redhawks - Nyköping
MrRedhawks: Enligt Johan Norgren så blev Johan Forsberg klar idag. Kan nog stämma då han var med på spelarträffen idag.

Malmö Redhawks - Nyköping
Nu är det äntligen dags för årets första "riktiga" match. Och där står Nyköping som motståndare. Nu är det viktigt med en bra start, Vinst på onsdag å det känns skönt direkt, Nu är alla spelare rejält laddade kan jag tro, träningsmatcherna har bara varit matcher som vi skulle tränat in vårt spel och det har faktiskt sett riktigt bra ut stundtal.

Spelare som inte kommer delta i matchen för vårans del blir Robert Tomik å Lubomir Sekeras som kommer till truppen den 15 oktober.
Vad gäller Johan Forsberg så har ju inte han kritat på ännu och kommer då inte att delta innan han kritat på för oss.
Även skadade Edvin Frylén kommer ej att delta, fråge tecken blir det osså för Mikael "sälen" Wahlberg som just nu fortfarande är lätt skadad, men är på väg tillbaka.

Övrigt om Malmö Redhawks säsongen 2005/2006

Nyförvärv:

Lars "Osten" Bergström (tränare)
Thomas"Brocke" Bäckström ( ass tränare)
Corey Hirsch (målis)
Jan Öberg (center)
Toni Mäkiaho (f)
Jonathan Coleman (b)
Edvin Frylén (b)
Christian Sjögren (f)
Andre Savage (center)
Juha "Jussi" Riihijärvi
Jani Virtanen (b)
Robert Tomik (f)
Niklas Jadeland (j20 - forward)
Marcus Olsson (j20 - center)
Patrik Hersley (j20/A-lag - back)

Oklara Nyförvärv:
Johan Forsberg (f)

Försäsongsmatcher:

Malmö - Oskarshamn 2-1
SønderjyskE - Malmö 0-5
Herlev - Malmö 3-3
Malmö - Pantern 8-1
Malmö - AIK 4-1
Borås HC - Malmö 2-6
Malmö - Frölunda 5-1
Malmö - Linköping 1-2
Rögle - Malmö 1-3
Färjestad - Malmö 2-1
Malmö - Rögle 4-0

Topp 5 i poängligan/försäsong:

1: Juha Riihijärvi 7 mål å 4 ass = 11 poäng
2: Kim Staal 3 mål å 8 ass = 11 poäng
3: Carl Söderberg 5 mål å 4 ass = 9 poäng
4: Marcus Matthiasson 3 mål å 4 ass = 7 poäng
5: Christian Sjögren 3 mål å 3 ass = 6 poäng
NOTIS!! Passningspoäng från SønderjyskE saknas :(

nek97raj: Ska målvakten köra bussen i år åxå?

Nubben: för en gångs skull verkar alla värvningar vara vettiga, inte minst tränaren verkar vara en stjärna.

Nubben: Jag personligen är nöjd med alla värvningar, men det kan alltid bli bättre, men vi har en kanon trupp som kommer slåss om en plats i elitserien

nek97raj: haha, så sant så sant =)

Vad tycker du om värvningarna då? Någon du är extra nöjd/missnöjd med?

Nubben: Ah, det gäller att glädja sig åt det lilla i livet :-)

nek97raj: Nä jag är väl medveten om detta. Men jag tar det gärna väldigt lugnt i hyllningarna....
Grabbarna har jobbat på bra än så länge, och truppen ser mycket stark ut. Men som sagt, försäsong är försäsong :P

Nu gäller det att få en bra start på serien osso. Försäsongen har gått bra, men nu gäller det o se framåt...

Nubben: ack så sant, men, de senaste 10 åren har Mif inte övertygat på försäsongen (heller)

nek97raj: träningsmatcher är träningsmatcher

Hur många gånger har man inte sett lag som en vinnande maskin på försäsongen...
För att sen ligga o slåss får sin överlevnad i slutet av säsongen?

Nu tror jag verkligen inte att det är så med oss den här säsongen, men det enda man kan säga är att vissa kedjor har hittat varandra o DET är positivt. Sen om matchen slutar 4-0 eller 4-4, det spelar faktiskt mindre roll just nu ;)

Ser bra ut
Att med åtta spelare borta vinna enkelt mot (iofs också skadedrabbade) RBK tyder på klass.

Sv: Ytterligare nyförvärv?
Dragan 2k: Vad jag har sett av honom(2 matcher)var han godkänd i defensiven tycker jag men inte i offensiven.Jag tycker det är rätt att ge honom ett korttidskontrakt men jag tror inte att han tar det.

svennis: Har Virtanen tillfört tillräckligt mycket för att få ett bättre kontraktsförslag?

Det man såg av honom när han lirade i FBK var inte mycket att hurra för.

Nu har Malmö Redhawks fått ett nyförvärv.Det är 28 årige slovakiske forwarden Robert Tomik. Han skrev på ett kontrakt 1 + 1.Sedan gav de juniorerna Marcus Olsson och Niclas Jadeland var sitt 1 års-kontrakt. Backen Jani Virtanen fick ett kontraktsförslag fram till december men de är inte överens än så länge.

Sv: Jussis gryma komentar!
Om ni inte hajjade att jag har glimten i ögat och bara ville höra er version så ber jag om ursäkt..

Är lite butter fortfarande efter att ni tog #29 Mattiasson ifrån oss ;)

För övrigt tycker jag som trådförfattaren att det var en grymt bra kommentar! =)

Nubben: Det är inte lönt att diskutera saken med rödabaskern.Han kommer förmodligen bita på naglarna för sitt kära Timrå,om de skall klara sig i år.

Nubben:

LOL Att ni halvdanskar har bra insikt har man ju hört förr... ;)

RöDaBaSkErN: Rättar dig... för du har fel.

Onödigt att utveckla vidare...

"Övriga Sverige" är ju som vanligt otroligt kunniga när det gäller hockeyn söder om sthlm...

Det är mycket möjligt att åka ner även om hela laget består av stjärnor.
Det hela beror på vilket lag dom spelar i samt om det är ett LAG.

Allt ska ju fungera på sidan om också! Jag tror Malmö har ett tag kvar innan
de kan kalla sig för lag. Enda laget för er som finns nu är väl ett showbiz för er "älskade" Percy?

Rätta mig om jag har fel =)

MrRedhawks: Nog så riktigt påpekande: stjärnor åker inte ner en division...

Jussis gryma komentar!
idagens kvp så svarar jussi så här på en fråga:

Vad betyder det att en rad stjärnor har försvunnit?
- Vilka då stjärnor? Det kan inte ha varit några stjärnor eftersom det blev allsvenskan.

Jag håller med Jussi till fullo, om dom som lirade i laget förra året nu kan kallas för stjärnor, klart dom är ju stjärnor, men dom betedde sig inte som stjärnor...

Sv: Träningsmatcher 05/06
Nubben: Jag tror tränaren förtjänar en stor del av tacksamheten om det går bra.

Tänkte bara säga att där är fler lag som gör bra ifrån sig nu på försäsongen...

Oskarshamn-Frölunda 3-3

Men som sagt, att kolla resultat på träningsmatcher brukar vara rätt lönlöst.

Magnus: Jo men träningsmatcher är träningsmatcher.
Vi hade väldigt många borta osso, man ska inte dra allt för stora växlar än.

Men visst ser det mycket, mycket bra ut inför Allsvenskan...

Magnus: Verkligen inte, och onekligen mycket bättre än 1-9...

1-2 mot FBK är inte kattpiss. Nu har vi spelat jämt mot de förmodade topplagen i ES.

FBK-Mif kan man följa periodvis på malmoredhawks.com

nek97raj: Vinst eller ej, det kvittar, inte nu vi ska vinna utan det är när vi kan slåss om 3 poäng, nu gäller det bara att spela in sig i ett spelsystem som sedan ska användas i Alssvenskan.

Tycker vi ska ha en grymt styark powerplay uppställning som lyder såhär:
Forwards: Jussi - Savage - Calle Söderberg
Backar: Matthiasson - Coleman

svennis: Det inger respekt

svennis: Felstavning. Hjärnan skall det vara.

nek97raj: Hkärnan säger att de kanske förlorar men hjärtat säger en annan sak.Jag håller fast vid mitt tips.

« · 580777 · »