Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 67080 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Långt ifrån avgjort!
Vill bara kommentera att matchserien mellan HV 71 och Malmö långifrån är avgjord. MIF ger sig aldrig! Visst kapaciteteten saknas på alltför stora ställen i laget, men vi ger oss inte. Så många matcher vi vänt denna säsongen. MIF är bra på att göra oväntade saker och att vända matchserien mot HV får väl betraktas som rätt så oväntat. 4-0 mot Brynäs förra slutspelet var väl rät så oväntat.

Fördelen till HV är inte större än 70-30 tror jag. Och om vi vinner idag sänks fördelen till 55-45. Om vi lyckas få en tvåmåls ledning idag så släpper vi inte den!

Tips: 0-3

Sv: Nubben tipskungen =)
Tipset blir en seger för MIF idag....

Resultatet känns inte helt 100, men jag tror nog att vi vinner med 4-2.

Hannula, Hadelöv, Thure blir matchvinnarna idag.

15:30 smäller det.

Det är förjävligt att man inte kan se hela matchen, Canal+ sänder ju båda matcherna samtidigt på EN kanal !!! Eftersom Djurgården är i den andra matchen så kan vi nog förvänta oss massvis med hockey från Glöben idag. Det är förjävligt, vi borde klaga för så här ska det fan inte få gå till...

Blire nått inför match idag?

mvh

Det är klart att man inte ska bänka Sandström..
Alla spelare behövs om man vill vinna SM-Guld..
Problemet MIF har haft är att man inte fått gång
alla sina kedjor och ett minus på det är
att Riihijärvi är skadad..... MIF måste sluta ta en massa
utvisningar och börja spela klyftigt som de gjorde i
första period mot HV i förra matchen..
Den kedja som de nu litar på är med
Hannula så man kanske skulle moblera LITE
inte för mycket i kedjorna med åtminstone så att man har snabba
spelare som kan kontra.....
//lars

Sv: VAD SOM EN SKER!!!
Alltså HV 71 har varit bättre i år än alla andra år..
De har fått en bra trupp så man ska inte bli så
besviken om Hv går vidare det hade varit
något helt annat om det varit ett lag som
t.ex Linköping m.fl....

//lars

Det är klart att det inte är kört..
Se när de mötte Modo Hockey för några år sedan..
La under med samma siffror i matcher
och Modo hade satt champagnen på kylning
och MIF kontrade med att vinna.....

Det säger jag bara....
Man ska aldrig ge upp fören domaren har blåst sin PIPA....
//lars

Nog e de inte kört MIF kan komma igen å vinna me 4-3 i matcher om de skärper sig

VAD SOM EN SKER!!!
D blir jävlig surt om ni åker i ut i morn MIF, men som sackt.

VAD SOM EN SKER, VI KÄRLEK GER, VI KOMMER ALLTID ÄLSKA ER.

MALMÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!

MIF har allt att vinna imorgon så jag tror vi kommer få se full fart framåt snarare än att hålla tätt bakåt. Jag hoppas på att man kommer bänka Sandström för han verkar ju slöa ner hela laget.

Nu blev förra amtchen försötd pga en massa skit som inte hör hemme på en ishockey rink. Men men, vi glömer, filmningar, felaktiga domslut, höga klubbor, övergrepp m.m.

Jag måste ju komma med ett hett tips inför matchen imorron...

Tipset inför lördagen är ett rätt säkert sådant.

MIF tar matchen imorron med 4-2. Jag tänker itne motivera varför, ni kommer sjlva få se det imorron, MIF kommer spela tätt bakåt i första och sen kommer man öka och öka, tillslut kommer inte ens domaren kunna stoppa oss.

Sv: NYA MIF!!!
det är sorligt att år efter år efter år samma skit. vi räcker inte helt enkelt. med såna gamla spelare och mätta vi kommer ingenvart.
jag kan inte mycket om hockey men det är sorligt när jag tittar på mif och vad de håller på under alla sina matcher i år. var inte bra alls. och dessa matcher som de vunnit vardet bara tack vare dålig pestation av motsåndare laget . och igen vi får väll hoppas attvi blir bättre med nytt blod i laget . heya boys.
och skit i säsong 2001'/2002.
kaz.

Sv: HV71 - MIF
Korrekt analys, Stefan. man har ju aldrig trott att det här rätt så ihåliga laget skulle vinna Sm-guld, men det är trist att konstatera att formen nu under slutspelet tycks vara fjärren den spom laget hade innan os-uppehållet. HV var den optimala motståndaren, så med tidigare berörd form hade MIF nått semin. Som sagt, det är inte för sent än, men det ska mycket till

Sv: HockeyLive
Get the point nek97raj ?

nej97raj förlust igen !
Gammlingarna klarar inte av det dom hällst vill göra .

Spela Slutspel.

Imorgon Lördag blir dom utslagna med hela 4-1.

Vi ses 2002/2003 gundserien

Sv: Hur e det möjligt?
Dream on, kalle

Nä, det var litta dållett

HockeyLive
Lite HockeyLive statistik antal lyssnare på webradion efter matchen.. inget vidare stort intresse där :)

Torsdag (kvart 4)
HV-MIF 74
Tisdag (kvart 3)
MIF-HV 45

Kungen67:

Ricard persson är 32 år, ej 33 ännu!
Rätt skall vara rätt ju!

;-)

Kungen:

Svehla är nyss fyllda 33år

så så var det med det lilla vännen!! *skrattar*

KUNGEN67

Visst är de över 30, men de är ej heller 36 bast!!! Eller hur, en viss skillnad!!

3 år är en rätt stor skillnad i dessa sammanhang, men sen menade jag inte föryngring i just backled, och det skrev jag ej heller, att du tog det så, får stå för dig kungen ;-)

Med föryngring menar jag dels juniorer upp, där finns bra lovande juniorbackar som bör få chansen, till exampel Johan Björk, Henrik Blomqvist och får man då hem så bra rutinerade backar som nämnda gubbar är, så borde det kunna fungera ypperligt ihopa med dessa unga juniorer!!

Du behöver ej berätta för mig hur gamla de nämnda backarna är, jag vet nämligen det själv förstår du! ;-)

CHRISTOFFERO!

Du skriver om att Malmö behöver föryngras lilla vännen, hur gammmal är Petri jo 33 år, Hur gammal är Ricard Persson jo 33 år hur gammal är Svehla jo 33 eller 34 år.
Tycker inte det låter som en föryngring av laget, men vad jag kan skriva är att oavsett hur gamla dessa backar är så är det 3 mycket mycket bra backar.Men sluta haka upp er på åldern av backarna

cosmicboy

petri limatainen ett rykte!

rudslätt har jag sett ryktas även för DIF, och då tror jag han hellre väljer DIF än MIF, då han är 08... tyvärr!

Jag är bara jäkligt rädd att MIF gör samma tavla som i fjor, att gå och vänta och hoppas på spelare som inte bestämmer sig för hur de skall välja, månne det inte bli så i år!!

Vi behöver fanimej nytt fräscht blod i laget, ta upp juniorerna som det skrytits om, låt det inte bara vara snack, utan gör slag i saken och ta upp dem till nästa säsong!

Ricard Persson är oxå ett rykte, back i NHL, spelat tidigare i MIF, hoppas verkligen vi får hem honom, mycket duktig.

Sen kan man ju bara drömma om Robert Svehla, han skall ju enligt rykten sluta i NHL... kanske komma hem till MIF??

Jag hoppas på 2-4 nya backar, och nån riktigt bra center, det behövs i vårat lag!!!

Så dax att öppna plånboken MIF!!

Och enl Kvällsposten igår, så är det dags med en kraftig föryngring enligt Percy själv, och där står att både han och Lillis jagar nyförvärv, hoppas att MIF då också vinner i dragkampen om nya spelare!!

Go MIF

SM SEMIFINAL !

Troligen blir det :

FBK v/s Frölunda 3-2 i matcher

MODO v/s HV71 2-3 i matcher

Final

FBK - HV71 2-3 I matcher

Hoppas på ett gott Slutspel!

Jag hoppas på storstädning inför nästa år. Jag har sett alla MIF:s matcher i slutspelet och jag fattar inte varför Sandström gör sina sämsta matcher för säsongen. Jag såg sista omgången mot LHC, då tyckte jag Sandström var en av isens bästa spelare.. men mot HV har han varit totalt osynlig...

Peter Andersson var strålande idag, den enda riktigt bra backen vi har?? Jag tycker det är ett jävla tjat om att städa bort det gamla.. men Peter Andersson håller så pass hög klass att ska vi nog behålla ett år till. Petrasek tycker jag oxå håller god klass. Rydmark har varit pigg i slutspelet oxå tycker jag så det gör inget om han får vara kvar...

Nån som har hört nått om några nyförvärv förutom Rudslätt?

Coaching i kväll var OK. De hetaste spelade men det är som du säger selma, det finns inget "vi" i laget. Det är ett lag i sönderfall, har varit det sen vi starta om. Därför behöver man städa ut dödköttet och ta in talang. I massor.

Tack för det inlägget,förklara det för Jonsson också.

Hur e det möjligt?
Nu så här i slutspel är det klart mycket nerver som spelar in även på de mest rutinerade elitspelarna runt om i Sverige, den gyllene reglen är som alltid att ALDRIG underskatta något lag och dess kapacitet.....MEN kan någon vettig människa i detta avlånga land förklara för mig HUR man kan ändra på ett vinnande lag?
Vem är det som bestämmer igentligen?
Innan uppehållet vann Mif som ett lag och dem spelade som ett lag och det var et sant nöje att se glädjen och sammanhållningen i laget ..nu .ja nu är det bara sorgligt, man blir fan ledsen av att se hur dålig sammanhållning det är , de hittar inte varandra , tar inte emot passningar, följer inte med upp och trycker på.
Det är ju alltid lätt att vara expert på läktaren men man måste nog inte vara ett geni för att räkna ut att det inte går att ändra om i ALLA fungerande femmor till ett slutspel och sätta ihop killar som inte spelat tillsammans innan. Man kan skylla på den ene och den andre spelaren hit och dit men i grund och botten så är det endast ren och skär coaching som gäller och det har i alla fal inte jag sett något av de senaste två matcherna!
Skam den som ger sig ,nu hoppas vi på Lördagens match.....
för hoppet är väl ändå det sista som dör.

Sv: Malmös Backar !
Tjena alla MIF:are!

Jag har suttit å läst lite vad ni skrivit om matchen (under matchens gång). Tråkigt å höra att ni måste sitta å lyssna på hockeyligans webbradio, jag tycker kommentatorerna där e så j_vla kazza.

Det var en grym match! Malmö var aldrig uträknade, ni vet ju hur man kontrar iaf, d e ett som e säkert! Jag såg matchen på Sportsbar Arena, gissa om det var en spännande match!!! oj oj, HV drog helt enkelt längsta strået. Hade för övrigt tippat 4-2 till HV, ni kanske inte bryr er direkt, men jag tänkte att nån kanske kan glädjas för min skull. Jag blev ju hela 110 kr rikare! =)))

Nä, men allvarligt talat, åker Malmö ut på lördag så gick ni under med flaggan i topp iaf. Det har ju inte varit några lättförtjänta segrar för HV direkt, inte i nån match. Nu ser vi fram emot en lika spännande match på lördag, där jag hoppas att HV drar längsta strået igen.

peace out

Sv: Malmös Backar !
Var på matchen idag. och hv var laget som styrde nästan hela matchen. Rätt kul att se petrasek igen. satt utvisad på en av hv:s mål alltså som vanligt då. Jag hoppas att ni i malmö ger spelare som sandström,dueboje peter andersson och absolut norgren sparken. De är bara gamla spelare som vill mjölka ut lit emer pengar ur percys feta plånbok. Malmö är helt klart laget utan hjärta. Det finns bara en i erat lag som kan skånska pch det är burra som ni köpte in under säsongen. Börja satsa på lit ejuniorer istället. de är hungriga och framfusiga till skillnad mot de välldigt namnkunninga men lata spelarna ni har. Och hadelöv gjorde en bra match idag och han har varit bra under hela slutspelet,men jag skull eint evilja stå i ett mål med de backarna framför sig.
nä köp lite yngre spelare istället. VI i hv har en blandad kompott,men våra äldsta spelare är till skillnad från era bra ishockeyspelare!
Och så måste jag säga att hörde malmö klacken 2 gånger idag. Fan va kass av er!

Malmös Backar !
Hejsan!

Det var ett jäkla tjatande om Malmös tröga backar, dom kämpar så in i hel.ete, det snackas aldrig om våra anfallare, ska backarna både täppa till där bak och samtidigt göra målen occkså?
Vi hade dumma utvisningar i dag , det var det vi föll på, men vi har ju aldrig varit ett älskat lag varken av domare eller av publik.
Nä på lördag vinner killarna och hemma på måndag vinner vi med, sedan 'r det en öppen historia
Kom igen nu Malmö, Andersson Öhman och Due Boije skötte sej bra av backarna, anfallare Hannula,Linkan whalberg va bra

Har du inget bättre att skylla på? Isen kanske var dålig, belysningen dålig? Näe.....Föryngra laget...era backar är för tröga, er lagkapten..Var är han? HV är bättre än MIF iår...Så är det.......jaja lycka till på Lördag iaf. Är det HV som spelar fult.....Inget matchstraff vad jag kan se..........det är väl bättre att använda klubban till och spela på pucken...Inte försöka slå handleden av HV-spelare........

Ok burras mål skridsko in, fast hv har tidigare fått ett sådant mål till skänks. Varför får vi aldrig se mer av matchen mif-hv, dåligt svt. Bra dock att de visade Ekmans överfall, helt otroligt att det inte blev matchstraff av det.

Hv-MIF på Canal + på Lördag

Hvs 1-1 mål slapphänt markering i spel 4 mot 5
Hvs 2-1 mål hur snyggt som helst otagbart för Hadelöv
3-1 målet såg enkelt ut... fri spelare som får skjuta ostört i slottet.
MIFs 3-2 av Hannula som frispelas skjuter, Liv räddar och Hannula bankar in pucken på returen

Skönt att höra de där kämpaorden. gillar vi ;0)

Man undrar hur det kan kännas i HV. De matcher de vunnit mot MIF har de gjort på domaren som idag eller för att MIF har varit totalt usla. Ingen egen kraft bara gåvor. De måste vara rädda för att få Färjestad i semin då blir det bara mos av HV. De vet de om också därför spelar de så fult mot MIF, och filmar till sig de kan få. För de vet att sen är det roliga slut. I nästa runda kan det tom bli tvåsiffrigt. MIF var underbart bra ikväll. Kämpade och låg på. Jag är stolt över mitt lag.

Nu kanske matchresultatet hade sett ut så här ändå, men måste ändå säga att hade Norgrens slashing endast renderat i 2 min utvisning och inte matchstraff, som nu tydligen var att ta i, så hade kanske inte 3-1 målet kommit...och kanske så hade vi lyckats vinna idag. Många kanske, men iaf. men det anmärkningsvärda är att det verkar som det bara är Hannula kedjan som lyckas få fart, det finns väl fler i dagens mif som har den begåvningen. Visa det! Ok Hv har spelat stabilt i år, så lätt motstånd erbjuder de inte.

börja vinna
Bänka Sandström och in med Franz Nielsen
Jussi måste också vara återställd till på lördag, då kan det gå vägen

3 raka svårt men omöjligt nope..

Fast för att vinna tre raka gäller det att Hadelöv står på huvet och att fler spelare än Hannula kliver fram... tex lagkaptenen som kan göra sin sista match på Lördag.

Och man får absolut inte skänka bort segern som idag genom att dra på sig en massa utvisningar.

Tja, de är 6e bästa lag i Sverige vilket inte är illa. HV är ett bra lag i år, dock tror jag inte att de kommer räcka längre än semin om de går vidare. Nu måste Mif vinna 3 raka matcher, baggis eller hur?

Som det ser ut nu tror jag på FBK-Frölunda/Modo i finalen.

Jag säger bara som så... FY FAN VAD DÅLIGA MIF ÄR I ÅR!

59.21 4 - 2 EQ HV71 30. SKRÖDER, Per-åge ENG
(18. HUUSKO, Anders)

Säsongen är över.

Surt. Wahlberg missade i sista försöket. Var finns flytet.

Nu kan det antingen gå åt helvete eller så har vi turen...

58.00 GK out MIF 1. HADELÖV, Andreas

Det här kommer aldrig gå vägen, Malmö har inte den tur som behövs...

De får väl slänga in Hannula igen, gick ju bra sist...

2min kvar.. Time Out MIF

5-4 i skott till HV i andra perioden..

Hv 2mål MIF 0
Hv 0 utv.min
MIF 33 utv.min

Låter som om MIF höll stången rejält eller så sköt HV vääääldigt dåligt men satte dem när de väl gick på mål

Dags för en målsignatur utan efterföljande jubel alltså. Bra jobbat Andersson.

Styrning strax utanför efter skott från Andersson.....

icing av HV...

« · 67080 · »