Hannula stannar. Inget tvivel. DIF har inte dom pengarna som MIF vill ha för han. Medioker säsong av oss förövrigt. Måste bli bättre till nästa år. Förstår inte hur man kan säga att Peter A och Petrasek är dom mest stabila backarna. Tycker att Lundberg, Due-Boje och Johan Norgren imponerar mest. Peter A,Öhman och Pettan är bra men kan bättre. Hasselblad har jag ingen kommentar om. Ses nästa år!
...till erat J20:s avancemang till SM-slutspelet. Tre raka blev det i helgens poolspel i Västerås. Kanske en liten tröst att segern säkrades genom dagens 3-2 seger över HV. Franz Nielsen avgjorde i straffläggningen.
Ja, man får hoppas att MIF upphör att vara en klubb för recycling av slocknade stjärnor nu. Tydligen vill Percy se en föryngring av laget, att man låter några egna juniorer få chansen. Hoppas det blir så. En hel del av dagens spelare är väl ok, men de måste blandas med spelare med litta speed.
Notera att det går INTE att jämföra dessa två fall dvs Hannula vs Staal
Stalle hade inget kontrakt och var då fri att lämna klubben, Hannula har kontrakt med MIF över nästa säsong oxå och kan därmed inte avgöra själv vart han vill spela.
Skulle MIF låta DIF köpa över Hannula så skulle det bli dyrt mycket dyrt och frågan om DIF tycker att Hannula är värd de pengarna?... Det är inte billigt att köpa loss en spelare som är under kontrakt och ligger och nosar på en landslagsplats (vilket han nog lär få en i matcherna före VM).
Saxat från Expressens intervju med Mats Waltin i Djurgården:
// Enligt uppgifter till Expressen har Waltin även hört sig för om möjligheterna att värva forwarden Mika Hannula. – Hannula skulle passa mycket bra som torped. Han är ju också från Stockholm. Och hans dotter, och dotterns mamma, bor redan i Stockholm, säger en källa //
Vi som är riktiga supportrar tycker jag bör göra vad vi kan för att Hannula inte ska få för sig att lämna klubben. Han är alldeles för viktig för MIF för att släppas. Hannula är ju som alla vet en spelare som alltid ger 100% i alla byten och skapar alltid oreda framför motståndarnas mål. Han är ju oxå en av de få spelare som har denna säsongen gjort vad som förväntades av honom. Så ställ upp bakom Hannula och visa honom att den enda klubben för honom är MIF, det räcker med att vi inte lyckades hålla kvar våran Kim Staal.
Annars när det kommer till denna säsongen så har utgången blivit vad man nästan anade. Började säsongen väldigt svagt och har därför fått jaga hela säsongen, aldrig haft den riktiga tryggheten i spelet. Efter jul så spelade de förvisso som de skulle och var ett tag endast sämre än Färjestad, och det säger ju inte lite. Men formtoppen kom ett par veckor för tidigt. Men nu är det inget att göra åt det. Nu gäller det att se fram emot våren och sommaren stora begivenheter med fotbollen för att sen äntligen i höst få se vårat MIF igen på isen, mer tränade och nya ansikten i laget som ska göra vad de kan för att vi ska stå som segrare nästa vår. Tack för denna säsongen grabbar.
En sista sak. Jag hoppas att Ola Nilsson ändå stannar i MIF nästa säsong och får en större chans att få spela. För ett par år sen när vi hade Andrew Werner i laget, då alternerade Werner och Hadelöv på posten som målis, och då hade vi två grymma målvakter. Jag är helt övertygad om att de kan ske igen om vi bara ger Ola chansen. Konkurrans är bara bra ;-) . Och om Ola drar, vem ska underhålla publiken efter uppvärmningarna med sina härliga spexningar *L* . Skämt osido, Ola Nilsson är en alldeles för bra målvakt att släppas och det vet vi alla. Men jag kan inte säga att jag klandrar honom för att han drar. Han har inte fått den chansen han förtjänar. Men drar han önskar jag honom lycka till i sin nya klubb och förhoppningsvis ser vi honom igen senare i MIF dressen. MIF mot SM-Guld 2003
Fattas bara att Hannula försvinner till staden-på-pålar så är hela säsongen inte bara ett fiasko utan ett totalfiasko. Gör allt ni kan MIF för att behålla er bästa spelare!!!! Låt honom inte försvinna som ni lät Staal-mannen göra........
Jag kommer alltid älska MIF och det kvittar vad som händer...
Inför nästa säsong hoppas jag på en smart satsning. Man måste titta på vad som inte håller idag, backarna. Där finns vissa forwards som inte kommer vara kvar t.ex Sandström, de kan ersättas med unga egna talanger, Nielsen SKA få en ordinarie plats nästa år, annars tycker jag det är nått som står fel till inom klubben.
Men frågan är om det finns några unga lovande backar att få tag på, vi kanske får satsa på att ta hem lite äldre spelare, Hävelid, Limatainen m.fl...
Men som sagt, våra egna juniorer ersätter lätt vissa av våra forwards i dagsläget. Vi får bara hoppas på en SMART satsning, och ingen miljon satsning som inte leder till nått....
Början av denna säsongen var ju inte den bästa, det kändes fel redan då, precis som att hela laget började med en kraftig baksmälla. Man kan ju inte heller säga att pucken studsat vår väg denna säsong ( har den någonsin gjort det för MIF?) Så, jag längtar nu (och har gjort det sen början av denna säsong) till kommande säsong, och jag hoppas då att det är stora förändringar som har skett.
Kan bara instämma i vad många redan sagt här inne, Fredrik Lindqvist är en spelare vi INTE behöver i vårat lag, en mera lat och loj spelare får man faktiskt leta efter, tyvärr!
Han lovade göra 1,5 poäng per match när han kom hit, han har knappt ens gjort en 1/4 dels poäng per match tror jag.. inte så bra, eller hur!??
Nej ut med loja spelare, vissa slutar ju av sig själv, TACK för det, och tack för eran tid!
Förlängda kontrakt som jag läste i kvp igår, har skrivits med Jocke Lundberg= bra, en back med rätt ålder!!
Mackan Magnertoft= En riktig MIF:are i hjärtat, slitvarg som alltid ger 110% och har rätt ålder!
Micke Wahlberg= slitvarg, grym tekare, och härligt spelsinne och har rätt ålder!!
Frasse Nielsen= Grymt framtidslöfte!!
Detta är spelare som platsar i MIF!
Enl mig så platsar ej nr 8 och ej nr 23, dessa kontrakt bör ej fortskrida!
Och enl vissa så har vi ej råd till nya players, då säger jag vad Percy själv sagt i kvp, vi skall fixa nya spelare, och det kommer där vara råd till!!!
Burra tycker jag faktiskt man skall förlänga med, han har varit mycket bra i slutspelet!
Majic=???? en grym tekare, och slitvarg, men jag vet inte, det finns bättre centrar!
Mussaka=?? krigade på bra i slutspelet, offrar sig, vilket många i MIF ej gör!!!!
"Hannula skulle passa bra som torped" Det säger skanskenchefen Mats Waltin. Djurgården ska försöka göra allt för att ta Hannula, trots att han har kontrakt med Mif. Kolla länktips för hela artikeln...
Suck, då var det roliga över för denna säsongen..=( Jag vet inte om man har rätt att vara så himla missnöjd med tanke på att det var Bäckis/Gunnars första säsong i Malmö. Men samtidigt så är denna duo en av dem vassaste man kan ha i ett bås.... Malmö har PROBLEM, visst dem kan bygga en ny arena, men vad hjälper det när klubben inte når några framgångar....
Näe du Percy med andra som har makten, dags att värva lite mer talangfulla spelare (som kan nå upp i Hannula-klass). Percy låt f f Bäckis ta hand om värvningarna, för jag kommer snart att lägga ner MIF om det kommer in åkandes nån gammal ex-miffare på isen nästa säsong...
Till Hadelöv och Hannula, tack för denna säsong. Ni var typ dem ända som insåg att det var slutspel. Vissa glimtade till emellanåt men det var ni som höll standard. Bäckis / Gunnar lycka till nästa säsong...ni behöver det.
ut med Linkan och ersätt med Rudsätt nu när han är villig att lämna Brynäs. En spelskicklig center är oxå ett måste (jmf Helminen-tiden) - kanske mado-Wahlberg kan vara ett alternativ om han mot all förmodan inte väljer att gå till Brynäs.
kan inte annat än hålla med miffo..... malmö måste göra förändringar inför nästa säsong och det är absolut backbesättningen som måste ses över..... tråkigt nog finns det ingen av de nuvarande som håller måttet. Tyvärr ryktas det om att det inte finns ekonomiska resurser för nya värvningar vilket medför att de redan tröga och trötta backarna blir kvar även nästa säsong (och som då är ytterligare ett år äldre). Nej du Percy N, skrota planerna på den nya arenan och fokusera på att få ihop finanserna så att ett konkurrenskraftigt lag kan byggas upp.
Nu måste vi storstäda. Ut med alla som inte har visat intresse för att göra skäl för sin plats i en MIF tröja. Sandström och Due- Boije är ju klara.Äntligen! Nu måste allt göras för att Lindquist förpassas ut ur klubben. Han är en levande skandal. Lat, oduglig offsideåkare med passningar som en TV puckare. Kan inte kämpa. Ge Linkan foten nu!
Nu passar det väl bra att berömma Marcus Magnertoft och hela den kedjan, men framförallt Marcus Magnertoft som slitit som vanligt i det tysta men nu också fått utdelning poängmässigt, mycket kul för han o ja hoppas verkligen att han blir kvar i MIF, finns inte många med ett så stort MIF hjärta. tack för i år...
Jag är en trogen Miffare som vill se Wikegård och lillis i båset igen då gick det bättre. Sen hoppas jag att vi kan förstärka med våra egna juniorer från Malmö. Jag tycker det är tråkigt när vi inte är på topp i ett slutspel då det gäller!!!!!!!!!!!!!! Hadelöv är ok men köp tillbaka Verner en spelare jag sent skall glömma........
Sen vill jag ge alla Miffare en stor kram i från mej!
Tack för säsongen Mif, ingen kan säga att det inte varit en mycket upplevelserik säsong att följa. Bländande spel har varvats med juniorspel, en härlig säsong med fel slut helt enkelt. HV är värdiga segrare, Bäckman/Johansson fick ut vad som gick att få ut av laget som inte är bättre än såhär. Med facit i hand kan man givetvis tycka att det var osis att vi inte fick DIF i kvarten, de har spelat katastrofalt uselt och vi hade om inte vunnit så åtminstone lätt tagit dem till sju matcher. 3-13 på 5 matcher, snacka om patetiskt av DIF!
Tack också till Tomas Sandström! En lysande och briljant karriär är över, även om inte slutet var så vackert är han värd att minnas för allt fint han gjort framför allt i NHL och Tre Kronor. Även de 15 matcher han gjorde för Mif 94/95 då han var suverän!
Tack Mif för sex spännande och innehållsrika månader, längtar redan till hösten igen.