BJ: Har man inte sett en spelare så ska man inte uttala sig om hur bra han är anser jag iaf. Även mindre kända spelare kan vara bra ta tex Gerber han visade sig vara minst sagt bra och han var okänd för allmänheten i sverige.
SAken är den att MIF har alltid fårr dåliga stämplar på sig, först var det köpelag, sen nu senaste tiden har det varit ett gäng gamla gubbar.
Jag tycker det är på tiden att alla inser att MIF är uniks, och har gjort mycker bra för svensk hockey. på 12 elitserie säsonger han man trots allt vunnit 2 SM-Guld och man har tagit ett Europamästerskap dessutom.
Sen har vi ju Hockey i hela landet tack vara Percy och pojkarna som satsade i slutet på 80-talet. Det är ju så det ska vara, vad vore Elitserien om den bara bestod av lag från norra delen av landet ?
Kanske något som kallas Bandy plingar upp i huvet på någon ? jätte hett i norra sverige men helt och hålet ointressant för alla andra, tyvärr.
Nu har jag väl babblat på bra länge för den här dagen ;)
Redhawk: Klart vi vill ha dina rapporter från träningarna Kasim. Träningarna är en av få MIF-relaterade saker jag inte orkar titta på själv... E bara bra om nån annan kan berätta om det hänt nåt speciellt.
Nån som vet när Isstadion är klar för spel igen förresten? Har hört den 23 Aug...men det kanske är fel?! Än så länge får man nöja sig med matcher på bortaplan...fast det går ju an det med. Next stop Halmstad...
Hacka? Tror nog att du vaknat på fel sida eller så är det nått som är galet med dig.
Har inte skrivit nått om att MIF är så "jävla" mycket bättre än Brynäs utan att de är ganska likvärdiga.
Gamlingar? Det var du som sa INTE jag!!
Och Anger är enligt mig en "okänd" landslagsspelare som dessutom är mer känd som kompis till prins Carl Philip.
Visst kan kan Vas, Nielsen, Valdix floppa men de är fortfarande unga och lovande och kan/kommer att bli bättre än 24?-årige Anger och de okända finska landslagsmännen.
Hej!!!!!!! Jag bor i Älvsbyn som ligger ungefär 7 mil från Luleå. Även fast jag bor så nära Luleå så är favoritlaget ändå MIF!!:o) Jag bodde där när jag va mindre och man glömmer ju aldrig sina rötter...eller hur?? Nu till min fråga... Som ni nog förstår har jag lite svårt att komma till hemmamatcherna men jag ser matcherna mot luleå iaf... det e ju ända chansen! Hur gör man för att komma sig till läktarn där mina "Mif bröder" håller till? Det skulle vara mycket roligare att stå med de som hejar på samma lag än att sitta med luleå anhängarna!! Hoppas att nån som brukar vara upp i norr o ser på matcherna kan hjälpa mig!! /Sdde
Stefan: De var ett jävla vad du var på brynäs då är malmö så jvla mycket bättre då?? och de där du skrev om Franz Nilsen och Janos Vas dom kommer att floppa i år bara att innse men jag tycker fan att Nilsen är den grymt bra spelare men inte fan är är bättre en typ Anger i Brynäs och allt prat om att Brynäs har en massa gammlingar ja och? dom håller ju fortrande och är nästa dominanta i elitserien så varför inte ha dom kvar för då???? *undrar* så du kan ju bara dröma om att Mif har någon chans på guldet men gå och lägg dig du och fortsätt dröma.
äntligen fick jag träffa mina älskade gubbar på isen igen efter 5månader. och det var riktigt speed de hade alltså. unga killar som,Vas,fralle,valdix,Björk var mycket bra på isen. mycket imponerad faktiskt. jag ska försöka och skriva om träningar och sånt om ni vill. säg till bara om ni inte vill ha såna raporter.(med felaktiga stavningar)). kaz. PS: tack till magnus &cool....
KentaK: Jag älskar MIF och strunt samma hur jag skriver, fakt att folk förstår vad jag skriver, trots att jag född i Bagdad, och har inte gått till nån svensk skola. så snälla du behöver inte läsa vad jag skriver. och älskar MIF 4ever. Kaz.
Magnus:Du har rätt ja hade svårt me svenska förut ja kom från finland d va svårt me svenska men nu kan ja d ja kom te sverige när ja 5 år.. så KentaK TRACKA INTE ANDRA!!!
Redhawk: e du dyslektiker? exempel: idag jag besökte isstadion vilken känsla var det efter fem månader vi har ny sarg, ny ljus och ser allmänt fint...? trots att det fanns bara cement istället för is fortfarande
Tjena:o) Det var ett tag sen som jag skrev här.sorry. idag jag besökte isstadion och vilken känsla var det efter 5 månader uppehåll,mmm vi har ny sarg, ny ljus och ser allmänt fint,trots det fanns bara cement istället för is fortfarande ))))). det var allt från mig. vi hörs . Kaz.
Brisebois:Ja d tycker ja oxå men d e så jävla synd att de inte köpte Ricard Persson d skulle bli ett super bra köp men aja nu får man hitta en annan back va sägs som en bra junior?
Om du bara nämner det ena laget, som i ditt fall Malmö, så skriver/säger man det nämnda lagets siffror först. Alltså, MFF leder med 4-1, inte med 1-4. Om MFF låg under så skriver/säger man 1-4.
Jönsson: Gå in på Bofors hemsida hemsida och läs Bofors tränare säger om matcherna mot MIF och BIF, snacka om storhetsvansinne! Det måste vara jobbigt att vara bäst i 2 matcher men ändå förlora med 2-0 och 8-2!
Jag tyker att man bara hör massa dåliga saker om MIF. I tidningen på radio och tv. Varför är det så jag tyker att MIF är ett super bra team. Så säg något bra istelet
Nubben:Jag hoppas ingenting, jag VET att du har fel! Det är ju tur att era äldre spelare håller måttet,NOT! Våra äldre spelare hade lekstuga med det ryska topplaget Lada Togliatti igår och mot Bofors i onsdags.
6 Lundström: Jag sa väl inte att BIF hade ett gamalt lag ?
Jag sa att de äldre spelarna inte håller måttet längre. Det är en stor skillnad det, men men, som sagt alla har vi ju fel någon gång, du får väl hoppas att jag har fel den här gången ;)
Nubben: Brynäs har en medelålder på strax under 24 år och MIF:s medelålder ligger på strax över 25 år.Vi har inför denna säsong värvat Miettinen och Laitinen 2 st finska landslagsmän, Anger poängbäst i AIK förra säsongen, en kanadensisk landslagsmålvakt och så har vi plockat upp juniorerna, Östlund,Jobs,Mårs och Floberg.Östlund vann skytteligan i j-20 Superelit förra säsongen.Men som sagt vi får väl se! Ha det!
Även mindre kända spelare kan vara bra ta tex Gerber han visade sig vara minst sagt bra och han var okänd för allmänheten i sverige.