Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 128561 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nubben tipskungen =)
robbo-cop: det är för trist att varje gång mif börjar komma igång så skadas ett antal spelare, och då särskilt de som börjar visa god form. Nu blir det tungt, med en redan innan tunn trupp.

Magnus: jag hoppas verkeligen att det inte tog så hårt på suursoo....alla j**la ssk fans o spelare e en bunke loosers o dåliga förlorare...gå in o göra en sådan dumhet när det e så kort tid kvar av matchen..trodde att ssk var fairplayers...men dom har verkligen visat vilka rats dom e...dom förtjänar sistaplatsen...
fan dom har sjunkit lägre än a i k på min hatlista...måtte den som gjorde bentacklingen få igen med samma medicin..... (med reservation för stavfel o annat...jag var förbannad när jag skrev detta)

Rickard: ja det=det!

Sv: Peter Andersson
=för gammal!

Nubben: Är det bara ett uttänjt ledband så brukar man, för det mesta, kunna spela med ett specialskydd som ser till att inte knäet glappar. Är det däremot helt av eller delvis av så blir han borta ett par veckor.

Men är det inte konstigt att Suursoo alltid har skadebekymmer när han spelar i MIF Redhawks?

Nubben:..suurso..=bra i år,utan hnm får..mif..probl.

Nubben: Så Peter var bra ikväll???

Nu har jag inte sett matchen, men tror du inte det beror lite på motståndet varför Peter enligt dig var sämre mot FBK? Färjestad har ju spelat lite ostabilt, men de har spelat bra mycket bättre än SSK.

Det är nog inte lätt när FBK drar igång sitt tempo. Är nog svårt för en 37-åring att hänga med där. Tycker att han gjorde ett kanonjobb då. Ikväll mötte de ett vad jag förstår mycket blekt SSK, som inte spelar världens bästa hockey nu!

Magnus: Jag såg det jag osso. Men knäskador är alltid konsiga. Jag har själv råkat ut för en ledbandskada.

Man kan känna sig väldigt bra efter en liten tid, men sen dagen efter kan allt ha ändrats. Vi får helt enkelt se vad som händer imorron och de närmsta dagarna...

*håller tummarna för Toivo*

Nubben: Toivo verkade vid gott mod när de intervjuade honom för Hockeykväll, hoppas att det inte är så farligt som befarat.

Back har jag inget tillövers för, sopa som borde få jobba som puckplockare i periodpauserna i Nordmaling eller något!

Sv: Peter Andersson
Måste också säga en sak till.

Peter Andersson spelare mycket bra idag, så det verkar ju som om han är på gång nu igen. Skönt att se.

Annrs måste man ge plus till.

Petri o Norgren, helt klart Elitseriens bästa backpar...

Hoppas nu det var många som spelade på tipset idag.

Jag prickade ju in 4-1 idag... Skönt, skönt, skönt, och matchen i sig var ju väldigt skön att se. Det är bara så typiskt att man ska få skador på två viktiga spelare när det är på de här viset.

HAn borde få en lååång avstängning i mina ögon. JAg såg situationen väldigt bra från där jag var, och det var helt klart hans avsikt att skada Toivo... Det är skandal att sånna spelare får istid...

Sv: Timrå-Malmö
dragonfly: dreamteam.aftonbladet.se

Magnus:
vart anmäler man sig till dreamteam

Det enda positiva detta medför är väl att Nielsen & Co får mer istid nu. Men vi hade behövt Suursoo...

Anders Back är mitt nya hatobjekt, vilken nolla!

Stefan: Så förbannat idiotiskt, spelare som Back borde inte få spela i Elitserien. Får det finnas sämre förlorare? Att gå in och knätackla är korkat när man än gör det (om det inte är en olycka vilket ju kan hända om man åker ihop av misstag) och på bilderna ser man ju att Back vill "plocka" Toivo. Det lär väl inte bli avstängning men han borde väl få en 8-12 matcher tycker man.

Stefan: Ja det var ju typiskt.

Med tanke på starten på serien får väl Timrå räknas till favoriter, men jag vågar lova att när vi summerar serien är inte Timrå i närheten av den placerig man har nu. Efter de första fem förra säsongen låg AIK trea, FBK sjua och Mif sist...hur det gick sen vet vi.

Suursoo ledbandsskadad efter Anders Back påhopp med 12sekunder kvar av matchen... med avsikt att skada!!

Jesper Mattsson ögon skadad efter att fått en klubbspets (SSK) i ögat..

ej klart hur länge de blir borta... men i Suursoos fall ser det mycket illa ut enligt Gunnar. "Blir han borta mindre än 3-4 veckor är vi glada"

anders: MIF känns helt klart stabilare i år, innga toppar och floppar som förra årets start på serien. Dessutom verkar vi ha hittat en riktigt bra femma med Rihijärvi, Suursoo och Rydmark. En klart intressant start på säsongen, får bara hoppas att inga blir skadade då vi kommer vara mycket känsliga och beroende av det.

anders: Nä fan vad sur jag är å fan vad malmö kommer att få stryk å på hv:s bekostnad hmmm 3-0 blir det.

Amb-41: Mmmm, blir inte lätt. Men Mif kämpar till sista blodsdroppen, det ska ni veta???

Timrå-Malmö
Lita på revanch på lördag.... Då får Ni smaka på de röd/vita hockeydynamiten

Timrå - Malmö 4-2

TIK-POWER

Sv: MIF - SSK
Magnus: mmm, lät inte bra! Hoppas Suursoo repar sig?

Sundis: Hoppas bara att den idiotiska knätacklingen Anders Back gav Suursoo med 13 sekunder kvar inte gav någon allvarlig skada. Suursoo fick visst hjälpas av banan.

Vilken kväll för kedjan /Jussi/Rydmark/Suursoo!

Kan konsatera att inedningen av MIF denna säsongen helt klart är godkänd. Frölunda (h), Luleå (b), MoDo (h) SSK (h). 7 poäng känns sådär lagom och det har ju varit närmre 8-10 p än 4-6.

MIF känns som ett slutspels lag. För tidigt att säga egentligen, men jag har fått den känslan iaf..

/Sundis

anders: Ja det är inte slut förrän den tjocka tanten sjunger, SSK har inte förlorat ännu!

Härligt att Suursoo har gjort tre baljor!!!

Hoppas att det lossnar för honom nu? Han är ju en riktig målskytt, göööööt!!!

Ska bli kul o se hockeykväll ikväll. Håll i detta nu MIF!!!!

Magnus:det=ju det som verk så konst,lgt har ju inga stjärnsp överhuvudt.nu har dock..hiv..tagit befäl 4-3.

+ Toivo Suursoo, kan man bli hetare?
- Jesper Mattsson verkar ha utgått, återstår att se om det var någon lack SSK spelare som använde klubban på det hjärndöda sättet eller om det var en olycka.

Magnus: synd att..nobbe..inte lyck bjuda emot gäll..suurso..,dock int 1:a tavl den mannen gör.

HATTRICK!!! TOIVO SUUUUUUUUUUURSOOOOOOO! :)

Timrå imponerar på mig, inget sådär väldigt imponerande lag på pappret men de kämpar och går rakt på mål. Inga krusiduller utan pang på rödbetan bara.

Magnus: Nä, nu får jag åka himm från jubbet. magnus & ni andra, nu får ni se till att mif grejar det här.
ha´dé

nek97raj: De var ju ett radarpar sist Suursoo var här, när han fick vara hel vill säga.

ett radarpar har fötts kanske, Rihijärvi Suurso.

arnetiberg: da capo, suurso, Rihijärvi. Bra jubbat pågar

arnetiberg: Ingen kan vara sämre än Boork, det skulle vara Abris då...

Suursoo har lekstuga i kväll, härligt. 2-0

Magnus:..suurso..=ett bra förvärv,spel dock mindre roll med en..knallkork..i båset...boorken..100ggr bättre.

9-4 i skott till Mif. verkar gå på knock i varje hemmamatch. Hoppas att inte modo-scenariot följes.

På tiden att Suurso gjorde mål, förövrigt. kanske kommer han igång, det skulle inte skada.

Sv: Kvällens matcher
Magnus: Nä, det kan inte vara lätt.

Det som inte är roligt är att det nästan är omöjligt att tippa matcherna...

nek97raj: Tycker nästan att alla är överraskande och det verkar som om det blir en rikitgt rolig Elitserie i vinter, i varje fall om det fortsätter vara såhär ovisst.

Kvällens matcher
En del överraskande resultat så här långt: Brynäs-Luleå 0-2, Leksand-FBK 3-0!, Fröunda DIF 3-0.

Ahaaaa,tackar

nEwBs: Brevlådan nere till höger, välj bara vilken match du vill fråga om.

Ok,tack,men vart e det man ställer frågorna?

anders: Nej

www.hockeyligan.se/

Klicka vidare på Hockeylive

« · 128561 · »