Nån som vet hur det är med Mattsson just nu, kommer han spela imorgon mot Djurgården?
Hoppas så!
Och spöa nu Djurgården för helvete, HÅLL NOLLAN HADELÖV!!!!! Få igång powerplayet igen, in med rätta pp-femma med en gång, inte efter att halva tiden gått!
Hur går det med Suursoos läkning, en vecka har gått imorgon sen han skadades, vad tror läkarna och han själv? Blir det 2 eller flera veckors frånvaro totalt??
Hoppas max 2 veckor, vi saknar dig TOIVO!!!
Inget nytt än angående anmälningen och utredningen av A.Back i SSK, tyvärr! Läggs väl ner, det går väl inte att stänga av en 08- spelare...
Merla: Jag var själv på matchen o tycker att whalund var dålig, han kan säkert bättre men det visade han inte igår!Öhman har man osså sätt mycket bättre.Den spelare jag tycker e jämnast är Hanulla.Jag hoppas att dom krigar lite hårdare nästa match!
Åter igen var det utvisningar som förstörde allt igår...
Den här gången var det dock inte en spelares fel, det var faktiskt en felbedömning av herr domare, som avgjorde matchen. HAn var bra i övrigt men utvisningen på Petri var horribelt dålig...
Som förljd fick håve 2-0 när MIF tryckte på som bäst...
Synd synd synd, men vi kommer tillbaka. Snart är det motståndarna som får en tveksam utvisning eller nått mot sig, då gäller det bara att vi trycker in pucken. Det skjuts för lite i PP...
Mer skott i PP, samma kämpa tag och lite extra flyt som kommer detta vända...
Spawn: Man kan ju också titta på vilka tränare som vinner guld i Sverige. Företrädelsevis relativt lugna och sansade personer. Svenska spelare är inte direkt imponerade av tränare som skriker, det blir mycket skaka på huvudet då vilket inte är så bra för lagmoralen.
Där tycker jag faktiskt att du har lite fel. Visst många spelare har varit med länge, men man ska också komma ihåg att många äldre spelar bara för plånboken och inte med hjärtat. Då kan det behövas att tränaren höjer rösten ordentligt, dessutom lirar man på den nivån ska man kunna tåla att tränaren höjer rösten. Kan man inte det har man inget där att göra.
tobbek: Vet du varför en tränare som Sven Göran Ericsson är så bra, jo det berättade Glenn Hyse´n, han har aldrig höjt rösten till sina spelare någon gång, man ska inte behöva skrika som tränare för då är man såååååååååå fel på det. Spelarna är inte 20 år, dom är äldre och har varit med ett tag så ställa sej och börja skrika tror inte jag hjälper för fem öre.
Man kan inte gå runt på 3 femmor. Visst några kommer tillbaka men nya skador kommer att dyka upp. Truppen är inte bara tunn den är för liten. Burra och Majic borde fått stanna.
Har studerat Per Bäckman under matcherna när han står i båset. Han har en helt annan tränarstil nu än när han tränade MoDo. Han är lugn och går omkring och pratar med spelarna. Den mannen vet ju hur man gör. Det är väl ingen som tvivlar på det men det jag skulle önska att han skrek lite också som i gamla tider. Som igår med matchen mot HV när man såg MIF-spelarna i mitten av tredje perioden började hänga med huvudet. Jag tror det rent psykologiskt hade varit ett plus om han hade gormat lite då. Inte för att tillföra någon teori utan för att bara visa spelarna lite jävlar anamma, här ser ni en tränare som inte har gett upp matchen än så fan tar er om ni gör det. Det skulle jag önska av Bäckman, att han gapade lite som i gamla tider.
Merla: Det var ju ett himnla tjatande om MIF.s backar. Jag var på matchen i går och Öhman var väl inte den bästa av dom, men han gjorde inte bort sej heller han gjorde ett fint pass till Hammar som sedan spelade till Hannula och mål blev det. När Wikegård och Lillis hade laget lyfte Öhman verkligen laget vad har hänt sedan dess????
Jag tycker att Mif skötte sig mycket bra i går dom ägde hela första perioden och borde med lite skärpa i avsluten kunnat avgöra matchen redan där. Men tyvär så får dom ett baklänges mål i slut minuten av första och det tänder Hv.Men det är klart (nu skall det gnällas lite) Har man en domare (Ulf Gyllander) på plan som jag tycker skulle dömma div.2 hockey på sin höjd. ja då kan man ju köra runt och haka,hålla klubbor och bara förstöra spelet. Nu är det inte så att Mif är några helgon. Men jag tycker att Mif spelade lite för snällt i går! det måste smälla mer i närkammperna och ändå behålla spelet som Mif hadde i första perioden. I går var det så att när Mif väl efter att ha blivigt hakade eller fått klubban fasthållen gav till baka ja då åket man ut. Domare står och tittar på jag tycker att det är så jä... dåligt!
Mif måste börja spela tuffare och hårdare men ändå behålla spelet Jag tycker Mif har bättre fart i år men att dom är för snälla!
Pamela39: Tycker själv att Wahla varit otroligt duktig i år, såg tyvärr inte matchen idag men på de 4 andra matcherna jag sett har han varit bra. En viktig spelare defensivt! Öhman har däremot tappat..
Marie:Dom skänkte bort matchen!Många av spelarna har blivit dåliga tex Roger Öhman och Walberg.In med Janos Vas och Johan Björk! Lite hungrigt blod i laget TACK!
Fick se att MIF fick stryk ikväll. Har varken sett matchen eller hört något på radion, så jag kan ju inte uttala mig om nånting! Var det en rättvis seger eller skänkte Mif bort den till HV???
christoffero: Håller helt med dig och var själv sugen på att skicka in en anmälan, men tyvärr i princip brukar privatpersoners anmälningar avslås. Men vi kan ju hoppas på ett undantag om nu ingen klubbfunktionär gjort någon anmälan (vilket för mig verkar väldigt konstigt)
nek97raj: Åka ur behöver vi inte ens tala om, vi kommer vara kvar...
Men att intresset är lågt det har jag märkt av som bara den. Många följer MIF, men det är inte många som går och betalar för att se på matcherna...
JAg tycker helt klart att det är tidningarnas och tv's fel till stor del, de har skrivit så enormt bra och mycket om allsvenskan nu. Så när Elitserien började så var där inte utrymma för den. Men vi kommer tillbaka, allt går i vågor. Jag tror att när MFF slutat spela och MIF börjat vinna kommer det bli drag i stadion igen, men innan dess vet jag inte, tyvärr...
Stefan: Nä, intresset verkar inte vara stort denna säsong. Jag tror anledningen är att det varit lite för många dassiga säsonger för Mif i rad. Percy et al. får nog se upp så att inte intresset dalar än mer när den omtalade arenan står klar (eller att mif, hemska tanke, åkt ner i allsvenskan).
Hittade precis en annons på nätet där en ville sälja sina 3 årskort till MIFs matcher... annonsen är annonserad den 15:e september, så intresset där kan inte ha varit det bästa :)
christoffero: Jag hoppas att han blir avstängd. Att så uppenbart försöka (och lyckas) skada en motspelare måste beivras snabbt och hårt. Hade f.ö. denne Back gjort detta på den gamla goda Mif-tiden, med Sälle, Lusth m.fl. i laget, så hade han åkt på så mycket dyngstryk att karl'n inte kunnat spela på en månad.
"HV71 spelar med fyra femmor mot MIF. Ola Thorwalls, Björn Melin, Anders Huusko och Per-Åge Skröder är alla tillbaka efter sina skador. Även Sebastian Meijer och Daniel Josefsson finns med ikväll. -Det gick fortare än beräknat med Skröder. Eftersom smärtan har släppt och träningen gått bra är han redo för comeback. Det är, som tur är, ingen skada som kan förvärras, samma sak gäller Huusko, säger tränare Harald Lückner."
Jag har fått veta att SSK:s Herr Back är anmäld till disciplinnämnden av en privatperson, fråga mig inte av vem. Men av någon. :-)
Något jag tycker är skrot och korn är att varken domaren, eller någon funktionär, eller supervisorn på matchen själv anmält händelsen till Svenska Ishockey Förbundet. Herr Back blev utvisad 5+20 min Game Misconduct (matchstraff för just den matchen, men det återstod ju bara 13 sekunder), så det kändes ju inte något för Herr Back.
Att ingen i MIF anmält det, kan ju bero på att de inte vill bli märkta som angivare/ osportsliga eller så. Men frågan är ju vem som är osportslig egentligen!?
Men sen vet vi ju inte hur det blir med Herr Back ännu, i och med att en privatperson anmält det, så kanske det läggs ner, det berör ju bekant ett Sthlms lag.
Men jag tycker som så här:
Beivras inte detta med Herr Back i SSK, så kan ju alla spelare hädanefter ta för vana, att sätta in en skadande tackling i slutet av varje match, det händer ju ändå inget, 13 sekunders Game Misconduct (matchstraff som bara gäller pågående match)
En spelare skulle kunna säga som så här "avadåå? 13 sekunder..det e ju inget..jag är ju i spel till nästa match" För inget händer ju ändå.
OM nu inte disciplinnämnden visar var skåpet skall stå!!
Idag kommer "hövej sjutti itt" hit till stadion och tror att de ska köra över oss. De har haft en bra inledning på säsongen med mycket poäng som följd...
MIF har sakor, HV har skador, båda lagen har målvakter som kan vinna matcher på egen hand... Den enda skillnaden mellan lagen är väl finnländarna. Hv har ett par riktigt duktiga finnar i laget, som gör att de mycket väl kan gå långt i år. MIF har Jussi, (den bäste finnen) men var är bredden ?
*Nubben saknar Helminen och de andra från guldåren*
Men men, hur går det ikväll, ja det vet jag faktiskt inte. Jag har ingen aning. Men tippa ska jag likförbannat...
Dagen tips bli:
3-1 till MIF. Allt hänger på Hadelöv, om han gör en kanon match kommer 3-1 att bli slutresultatet, om han gör en något mer mänsklig insats kan der mycket väl sluta 3-4...
Nubben: Jo, men en fluga gör som bekant ingen sommar... Nä, MIF måste uppenbarligen ha fullt lag, om inte annat så för att ha möjligheten att bänka en del mindre lyckade. Jag ser f.ö., som alltid, framemot ditt tips (det senaste borde ju slagit in, om det inte varit frör en viss Öhman).
CoolaKoffe: Eh hoppas inte för mycket nu bara ni vet SSK är ju ett STHLM lag och där kan don ju inte ge några avstängningar från kära DIFiplinsnämden!!! Dom kommer att säga att det var en knätackling men då den inte gav utv under matchen så kan inte nämden ge någe straff eller typ någe sådant!! Skulle bara ge mig den på att Suursoo blir avstängd istället för någe mysko för så agerar DIFilinsnämden!!
nek97raj: Men att de slarvar beror ju inte på att de kämpar utan mer på att de löser pressade situationer med dumma utvisningar. De måste lära sig att hålla huvudet kallt mera!!!
nek97raj: Vad jag har hört, så kan han inte spela imorron mot HV71 iaf...
Mer vet jag inte, jag är inte ens 100 på om den uppgiften stämmer... Men men, vi får väl bara hoppas på det bästa, och att Nielsen fortsätter i samma fina stil.
Hoppas så!
Och spöa nu Djurgården för helvete, HÅLL NOLLAN HADELÖV!!!!!
Få igång powerplayet igen, in med rätta pp-femma med en gång, inte efter att halva tiden gått!
Hur går det med Suursoos läkning, en vecka har gått imorgon sen han skadades, vad tror läkarna och han själv? Blir det 2 eller flera veckors frånvaro totalt??
Hoppas max 2 veckor, vi saknar dig TOIVO!!!
Inget nytt än angående anmälningen och utredningen av A.Back i SSK, tyvärr! Läggs väl ner, det går väl inte att stänga av en 08- spelare...