Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 133406 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lägg av
Stefan: Inom alla idrotter så tappar alla idrottare med åren snabbheten i kroppen! Detta brukar en del kompensera med att förändra sitt spel eller ta ett steg tillbaka och t ex spela back. Mycket mera vanligt i t ex fotboll på amatörnivå! Målvakter blir ju av någon lustig anledning inte sämre med åldern, se bara på Pekka o Myllys eller i NHL på Roy, Hasek, Belfour eller Joseph!

Jag sågar inte alla över 30, men de Mif har värvat har i majoritet varit mindre bra! Har inte sagt att Sjögren är kass, fattar du det nu Stefan???

Sedan så säger du att Sjögren gjorde 9m+15ass i AIK och att det inte var så dåligt? Hmmm beror ju på vad man har för krav. Jag tror att AIK hade förväntat sig att herr Sjögren skulle kunna stänka in 25-30mål. Han var helt enkelt en flopp, liksom stora delar av övriga AIK också! Där ser man att pengar inte räcker, man måste ha hjärna också bakom köpen. På den punkten är AIK o Mif väldigt lika!!! Tyvärr!!!

Sv: Vändning
CoolaKoffe: Nej, man har släppt in tre i boxplay...

Nubben:d kanske beror på att Wikegård va en skitbratränare

MRX: Ska man vara lite pessimistisk kan man ju påpeka att Mif inte verkar orka hålla uppe spelet i tre perioder med nuvarande trupp. Men man kanske sparade sig i första idag för att orka de två sista, så måste det ju vara...lysande taktik! :)

3-0 kommer bli 3-4...jodå...så blir det...eller... :)

MRX:hallå jorden te MRX d har släppt in 2 mål i numerät underläge

MRX: BÄckman o Gunnar har ett stort problem, BOWPLAY !!!

När Lillis o Wikegård var här hade MIF bäst BP i ligan. Nu har vi ett av de sämsta... MEn i stort sätt samma spelare, hur kan det komma sig ?

Sv: Öhman
nek97raj:

japp han är tydligen skadad... de sa så på Sportradion för en stund sedan..

de räknade upp MIFs 5 skadade spelare...däribland Öhman så MIF går runt på 5 backar nu

Magnus: har man en trupp som inte klarar att tre -fyra man är skadade samtidigt, då får man räkna med problem.
Jämföelsen med Björklöven är förvisso relevant, de ville också snåla, och var befinner de sig nu?

Nubben:
Jag håller med större under har hänt, men man kan inte vara nöjd med att släppa in 3 mål i boxplay på en period.
Jag verkligen hoppas att de går in och krigar i de två återstående perioderna och kanske där finns en liten chans.

Sv: Öhman
nek97raj:noppz han e inte skadad han spelar i 1:A kedjan tesammas me Andersson,Nielsen,thuresson å Hannula

MRX: Jag skulle säga att man är väldigt slitna just nu, samt saknar stabiliteten i sammspelta 1:a och 2:a femmorna när Mattsson och Suursoo är borta.

MRX:ja tror att d har formsvacka

MRX: vi får se vad som händer nu...

Det är 2 perioder kvar, 3 mål på 2 perioder är helt klart möjligt, inte släppa till fler mål och få in en puck i 2:a så ser det bättre ut.

nek97raj: Hur Björklöven resonerat någonsin är extremt orelevant överhuvudtaget. Mif har en trupp som utan några större bekymmer klarar sig till slutspel som 5-8 lag. Givetvis under förutsättning att man får använda sig av några av de spelare man kallar nyckelspelare ibland också. Med dagens trupp är man nog inte starkare än 8-10 lag men det återkommer några herrar inom en inte allt för avlägsen framtid som förändrar det mesta.

Är det så att truppen är sliten eller ur form vad tror ni eller är det så att MIFs trupp håller helt enkelt inte när man har några spelare borta (viktiga)?

Öhman
Stefan: är Öhman skadad?

Magnus:Han lånar säkert Riksmans plock :)

Thomas:du han kan ju väl spela i 2:A kejdan

Magnus: precis så resonerade Björklöven säsongen 88/89...

Vändning
Nä nu tar vi tag i sakerna...

3 - 0

ska vändas på 2 perioder....

Hadelöv lämnade kanske plocken på planet? :)

CoolaKoffe: ja coffe, varför inte låta en match otränad spelare gå in i första kedjan?

CoolaKoffe: Tränarna har ju inte ens sett Sjägren förrän idag, känns det inte lite desperat att börja mixtra med Sjögren innan man ens sett honom träna med laget? Iofs är det kanske läge nu när det är 0-3 då man kan se det som en träning nu.

Stefan:

14.24 3 - 0 PP1 DIF 23. LINDQUIST, Fredrik

3-0 målet fick han iaf..

11-8 i skott till DIF... låter jämt där... då har DIF haft 4pp MIF 1pp

MRX: Man vet aldrig, helt riktigt, men att mfi skulle vända detta känns inte så troligt.

MRX:

nä det vet jag... har inte sagt nått annat väl?

HAR MIF TAPPAT STINGET!?

å visst sättar sjögren på bänken va e d fö coach

Stefan: Det känns lite tufft nu men det är inte direkt oväntat. Jag har tippat DIF seger i kväll och det verkar kunna bli så också. Men jag är inte det minsta orolig, uppförsbacken var dubbelt så brant i fjol men det klarade man som en barnlek med sämre trupp.

Stefan:
Det är inte över än.
Två perioder kvar.
Man vet aldrig.

Sv: Kvalserien
Magnus: tja, vi får väl se. Ingen blir gladare än jag om jag slipper säga: Vad var det jag sa?

Magnus:

notera att MIF brukar förlora när det är Hockeykväll på fyran... dock inte mot SSK, men oftast :(

Sv: Kvalserien
nek97raj: Jo, det fanns vissa tokar som skrev så för ett år sedan också, det är givetvis lika sannolikt som att Rögle vinner SM-Guld nästa säsong.

Visst är det fint om man kan värva en 25-åring med klass, tyvärr existerar inte den möjligheten för ett lag som jobbar med sin ekonomi. Möjligheten existerar knappt ens för storklubbar som FBK.

0-3 i boxplay, det tyder på att truppen är mycket slien. Man orkar inte försvara sig...detta är priset man får betala för ekonomi saneringen.

Fast visst är det okul, särskillt mot ett taskigt gäng som DIF.

Kvalserien
närmar sig allt mer. Det kan bli en rysare!

Wikegård
-måste vara glad att få bygga upp sina spelares självförtroende på MIFs bekostnad.

Stefan:

då måste han gått sönder antingen under uppvärmningen eller direkt i inledningen av matchen... han var inte skadad/sjuk 2h före mach och finns med i laguppställningen.

Stefan: Inte lika mycket som MIFs box-play

Stefan:

Roger Öhman skadad tydligen...

jaha, tre insläppta i box play

Thomas:

domaren suger tydligen enligt radion..

Fyfan utvisning... 3-0 jävla noll.
fyfan
nu går jag ut o röker..

Stefan: mjo ser inte bra ut, Men enligt radiosporten var det Fredrik Lindqvist som gjorde 1-0 målet :/, Nåja återstår väl o se.

Stefan: Jo, visst måste det varit det, 7.08 + 2= 9,08.

Stefan:

inte ovanligt att man släpper in mål/gör mål och strax därefter åker ut... känns som om MIF gör så i varje match så även idag

Thomas: jaha, så var den matchen över.

Thomas:

09.47 2 - 0 PP1 DIF 9. OTTOSSON, Kristofer
(28. NORD, Björn)
09.41 2 min MIF 13. THURESSON, Marcus SLASH
09.03 1 - 0 EQ DIF 9. OTTOSSON, Kristofer
(25. JOHANSSON, Mikael)
07.08 2 min MIF 22. PETRASEK, David HO-ST

två insläppta på 44sek... verkar vara MIFs stil i år.. släpp in flera mål på kort tid.

borde inte 1-0 varit PP1 också?

Känns inte
inte oväntat att MIF torskar mot djurgården...

Duktig att mif börjar med en hel del utvisningar. Liksom känns juh nödvändigt vilket också ledde till 2-0 till dif.. Och tydligen var det Fredrik Linqvist som gjorde 1-0 målet..

CoolaKoffe:

Thomas Sjögren är matchotränad och har fortfarande inte tränat med MIF. Därav starten på bänken, notera att Burra startade på bänken när han kom förra säsongen.

anders:

tidigare har man inte behövt scouta ordentligt då man "enbart" köpte in färdiga spelare Pekka, Lusth, Jussi, Ojanen mfl mfl..

Men visst hade man en viss scouting.. men inte alls lika seriös som nu.

Arvaja var ingen okänd spelare för han som plockade hit honom Hannu Jortikka.. Arvaja var en pålitlig målspottare i finska ligan och medverkade till och från i landslaget, men floppade rejält i MIF, men det gjorde iofs nästan alla den säsongen.

Varför kvittar åldern på målvakterna? Vill du att MIF köper in 2st 39åringar? Är man slut som spelare vid 33års ålder som du sagt tidigare så bör en målvakt vara det också..

Detta är så j-kla typiskt svenskt att såga folk pga vad som står i födelsetestet.. bättre att gå efter vad de presterar på isen..

och göra 9mål 15ass eller vad Sjögren hade i AIK förra säsongen är inte så illa pinkat om man ser hur dåliga de var. Typ Anger, Michael Johansson, Sjögren, T. Johansson och målvakten som var bra där..

« · 133406 · »