Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 137535 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: PETER ANDERSSON
JoJo: Du har dock fel. Poäng är inte det som räknas. MAn kan vara en grymmt bra hockeyspelare men inte producera så mycket poäng.

Han trapar på, tacklar, och grötar, han kämpar i varje byte. Om bara alla hade gjort det så trillar puckarna in tillslut osso. Det är många som är för loja, inte åker och tar "de onödiga" utflykterna. Att verkligen fullfölja, och verkligen inte ge sig i närkamper.

Du må tycka att Hannula är jobbig utanför isen eller nått (det verkar som det), men racka inte ner på honom här inne för det.

P.Andersson får kritik för massvis med misstag per match, inte ett som i förra matchen, han var inblandad i massor, framförallt i PP. Perti Liimatainens PP skapar, P.Andersson hämtar pucken bakom eget mål o kommer inte in i zon.

Men men, lägg ner allt tjafsande nu, match ikväll o då ska vi vinna...

JoJo: Hade vi bara haft såna spelare som du räknat upp så hade Mif lirat i allsvenskan för länge sen!!!

Spelare som Andersson, Norgren, Thuresson, Jussi o Mattsson symboliserar seghet!!! Spelare som Hannula, Petri, Malmström o Hammar symboliser kvickhet!

Hockey är en snabb sport med snabba spelvändningar, ingen PRO-liga för gamla avdankade sega gubbar som herrarna Andersson o Fjuss bl a!

Förlåt, nu tog jag i! Överdrev lite, men jag blir så arg när du klankar ner på Hannula, som är den bäste i laget!!!

Rickard: öhman!
Öhman vad jag hört är inte tillbaka på några veckor,

...kommer ihåg misstagen och inte passningspoängen, som jag skrev under...

JoJo: Jag måste bara hålla med JoJo i den här fråga. Har tyckt det tidigare och tycker det fortfarande om Hannula - en oerhört överskattad spelare. Precis som JoJo säger, han tappar ofta pucken både i motståndarzon och i egen försvarszon. Att han blivit så överskattad beror på att han slänger med armar och ben hit och dit, han kämpar bra med det är också det enda han är bra på.

Nej, en mycket överskattad spelare. Det är synd att många inte kan se det, utan de minns bara de bra sakerna han har gjort och glömmer snabbt, eller inte tänker på det, alla passningsmissar och andra misstag han har gjort. Tvärtom är det för Peter Andersson. Man har diskurerat hans ålder, ja jag vet inte hur länge, och det har etsat sig fast i de flesta ögon och nu ser man bara hans misstag i alla matcher. Gör han ett misstag och gör tre passningspoäng så lovar jag att de flesta bara kommer ihåg passningspoängen. Man vill komma ihåg det man vill komma ihåg och tvärtom med det andra....

Henrik84 > Fel, fel, fel. Är Hannula en landslagsspelare? har man då gjort mindre poäng än en dansk spelare född 84? Han är så grymt överskattad och sämre teknik hos en hockeyspelare får man leta efter. Dessutom en riktig jävla diva... Synd att han inte stack över till NHL.

anders > Jasså? Rätt märkligt eftersom jag vid det tillfället MIF vann med 10-1, befann mig på Glorias sportsbar i Malmö och såg matchen... Och på de andra matcherna 16/9 (5-4 till Frölunda där MIF ledde med 4-0) och 29/2 (4-3 till Frölunda efter straffar, Berndtsson avgjorde och stalle gjorde en grov miss) stod jag å hejade på och följde matchen utan någon jävla dans. Tyvärr är du rätt fel ute...

Sorry grabbar, ni har fått helt fel uppfattning om Mika. Finns en rad spelare som är betydligt mer viktiga för MIF Redhawks. Läs: Jussi, Rydmark, Sjögren, Toivo, Mattsson, Thuresson, Frans, Petri, Norgren, Öhman, Andersson.
Sluta vara så blinda för alla dessa misstagen han radar upp match efter match. Men jag ger mig fan på att han stänker dit några mål i de kommande matcherna bara för denna kritiken även om han knappast läser detta...

JoJo: Hacka dig inte mer på Hannula!! MIFs bäste pådrivare.. han kan göra det oväntande... Hannula är klart en av MIFs bästa spelare tillsammans med Jussi! Om man ska skylla på något så ska man skylla på MIFs försvarsspel.. det är ju helt bedrövligt!

JoJo: Hannula är väl ändå bland de bästa i Mif???

Förresten hänger du med så pass bra i spelet? Såg dig Gbg det året Mif vann med 10-1, du var mer upptagen med att dansa på läktaren! Du kan väl knappast haft så stor koncentration på matchen???

Det som gjorde att Peter Andersson tappade pucken vid blå var en dålig passning från en medspelare där pucken fladrade mer än något annat. Mika Hannula är ungefär 20 gånger sämre än vad Peter Andersson är. Det är ofta han som gör att motståndarna drar åt sig pucken pga hans pinsamt dåliga passningar och hans pinsamt dåliga kontroll på pucken. Han måste vara Sveriges mest överskattade spelare. Hannula alltså...

Sv: Vad hette nu låten
MIF fan: jag vet nu...

ATTACK - OOA HELA NATTEN

den kör de när MIF gjort mål iaf...

Vad hette nu låten
vikken låt spelar dom när mif gör mål

Sv: Skadeläget
nek97raj: jo sure e tillbaka om ca 2-3 veckor,å öhman e redan på¨is så snart e det fullt mannskap på rinken mvh/steere

Skadeläget
Stefan: Något nytt om Suursoo, Öhman m.fl.?

å angående peter han e chef!!!!!
snacka inte dynga om peter nu grabbar han e kanon å jobbar hårt allti rätt me passningarna å en riktig lirare så han behövs i mif i minst år till så forza peter!!!

Sv: Thomas Sjögren
Nubben: Låter bra!

nek97raj: Malmström gjorte mycket bra ifrån sig när han ersatte så det ska nog inte bli några problem i nästa match. Sjögren är snart tillbaka, det är inget jätte allvarligt.

dansken99: Ja, nu e de nock me skador!

Jag tänker inte kommentera dett idag.

Jag var förbannad på Peter för några matcher sen, och sa det här, då hoppade en del personer till av illska och tyckte det var fel.

Men men, jag säger som så här, P.Andersson spelade inte bra mot Brynäs.

Men snart har han väl fyllt sin kvot av dåliga matcher och börjar prestera bättre ;)

Thomas Sjögren
Lite info angående Thomas Sjögren citerat från AB:s hemsida, se länk.

// I dag ska Thomas Sjögren läkarundersökas på nytt och risken är stor att han tvingas vila en eller flera omgångar i det matchtäta programmet. //

Det låter ju inte kul om nu oxå Sjögren blir skadad, känns som att vi har nog med skador. Hoppas han kryar på sig snabbt. Han liksom alla andra behövs. MIF mot SM-Guld 2003

nek97raj: Jag vill bara förtydliga att jag, när jag skrev "dags för litta mer gnäll" EJ åsyftade Anders, utan mig själv.

Stefan:
När kommer Öhman tillbaka?

meghan: Peter Andersson borde helt klart öka felmarginalen.

Har själv lite blandade känslor när det gäller Peter Andersson.
Tycker att han alltid brukar göra stabila insatser i matcherna, MEN så kommer det alltid någon felpassning eller annat misstag som ofta utnyttjas av motståndarna.
Har som sagt iår bara sett honom mot DIF-Mif och där blandade han som vanligt bra spel med riktigt slarvigt spel.

Jonsson: Käre namne, rör inte #55!

Matchen va rätt okej va mkt spänning jämn å sånt boxplaymål å Thompa fick göra sitt första mål i MIF tröjan men den som tog mest poäng i den matchen va Petri 1 mål 1 Assist
Å sen slog Bryäs spelaren Jan Larsson rekord

anders: Dags för litta gnäll igen:
Varför kan inte denna upplaga av MIF spela box resp. power play? Det var ju förr MIFs adelsmärke.
Ska MIF ha någon chans måste detta stämma.

Jonsson: Mmm, han har det lite tufft nu den gode Peter. Men att han skulle vara slut det är ju bara rent skitsnack! Att han inte har farten i sig kan ju bero på åldern, han är ju snart 38 år. Se på Pär Djoss, han är fyra år yngre o segare än seg. Men han kompenserar det med ett imponerande spel med puck, något Peter också måste lära sig! Att spela säkert med puck och slå enkla pass, alltså enkla för Mif då!!!

Sv: Idag
Nubben: Killen på sportradion dillade om att det blivit fel, men tydligen är det så det ska vara om man får ytterligare en utvisning vid 3-4 spel.

Redhawk:

Du har helt rätt om 55. Igår var han så usel att ord knappt finns för att förklara det. Passningar, åkning, fummel allt gick åt skogen för honom. Tyvärr är det inte precis första gången. Varför bänkar han inte sig själv. Ber om ursäkt och går i duschen? Normalt funtade personer inser när de är en belastning för sin omgivning. 55 är krisen i MIF.

Inte sett så många matcher med mif i år, men det jag har sett och hört så har iallfall Peter Andersson gjort en massa felpass som har gjort att motståndarna har kunnat göra mål.
Även om han saknad speed så borde han fortfarande kunna passa stabilt.

/

PETER ANDERSSON
Jag säger bara P.Andersson,vad säger ni?
alltså finns nåt klubb i sverige som villiga och köpa honom från MIF? killen har gjort sitt i Elit serien tycker jag. i dagens hockey är det SPEED som räknas .så det var bra att Bäckis bänkade honom i tredje period och var med bara i 2-3 byte.och i stället var Å.Liimatainen är bästa back verkligen trots att han var delaktig i Brynäs straff. men kille har speed och gör såna uppåkningar som Tornberg gjorde förr. och sen Hasselblad spelade bra igår trots att det var hans första match i år.sen Sjögren han påminner mig om Stalle spel still vad tycker ni?)))hoppas han ska vara med till nästa match.så vi kan klätra upp i tabellen.
kaz.

nek97raj: Vad menar du ?

Jag själv blev chockad när jag såg att det kom in 5 st i förlängningen, men men, är reglerna sånna så är det ju rätt.

Vi ska ju inte klaga vi vann ju i sudden, så då gick sudden helt rätt till i mina ögon ;)

Angående Sjögren
Thomas Sjögren lär spela mot Leksand på tisdag. Det är en lättare hjärnskakning och under de 17 åren han varit aktiv inom A-lagshockeyn har han aldrig råkat ut för något sådannt. Han kände sig helt okey efter matchen och OM läkarna ger klartecken finns han med och sätter 2 strutar mot Leksand på tisdag.

Sv: Dagens match.
anders: Jag vet inte om han blev allvarligt skadad, de sa inget speciellt iallafall på TV, men Malmström gick in på hans plats och man såg aldrig Sjögren mer under matchen. Han fick en tackling i andra och efter det sågs han inte mer på isen. Förhoppningsvis ingen stor skada. Kanske bara lite öm och vill vila till nästa match. Tiden får utvisa vad. MIF mot SM-Guld 2003

nek97raj: Neeeeeeeeeeej, inte ännu en skada! Inte på Sjögren också! FAAN!!!!

dansken99: blev nu också Sjögren skadad? Fan åsså, om det är så.

Inget igen på TV4 sporten
Hej all supporters !
Vi startade i Tisdags kväll en aktion mot det bedrövliga TVutbudet och obefintliga opartiskheten för våra hockey lag.
Dvs. Vi säger vad vi tycker till TV4a.
Iom. att Dif ligger sist och SSK inte långt från dem har TV4 valt att knappt nämna Elitserien och dess övre halva i tabellen.
Stöd oss i vår kamp och gör dig hörd.

Ett enat Ishockey Sverige kan aldrig bli fel !

Keep It Up !!

Gå in på Länktippset + Forum & Chatt > sporten på 4an

Dagens match.
Dagens match kan idag sammanfattas i mina ögon med två ord: Knappt godkänd. Borde egentligen varit icke godkänd, men med tanke på att de visade otroligt stark moral i laget och vände ett sådant underläge till vinst så förtjänar de godkänt. Första 10 minuterna fram tills 1-0 målet är bra av MIF. Men sen följande 20 minuterna är MIF helt under isen. Lojt spel, mycket slarviga passningar och ingen skärpa i avsluten. Vändningen kom vid Petraseks mål i numerärt underläge 10,31 i andra perioden då han lite turligt lyckas styra in pucken via skridskon, ingen spark utan får pucken på skridskon och gör 2-4.

Efter det vaknade äntligen MIF till liv och började skapa chanser igen. Men fortfarande saknades skärpan i avsluten, men det såg klart bättre ut. När sen då Micke Wahlberg elegant skickade in 3-4 målet en minut innan vilan i andra på passning av våran Franz Nielsen, då såg man litet ljus i mörkret. Kanske kan det vända ändå.

I tredje var det MIF för hela slanten. Trots stort spelövertag så dröjde det till 9,58 i tredje innan Petri Liimatainen skickar in kvitteringspucken, en puck som Jamie Ram i Brynäs målet inte hade en suck att se, det bara visslade till och nätet stod som en härlig strut bakom honom. MIF fortsatte trumma på men fick inget mer efter det. De hade förvisso en lysande chans att ta ledningen efter att en MIF:are blev nerdragen bakom bortamålet. Men MIF var fortfarande väldigt in-effektiva och skapade nästan ingenting där heller. Istället var det Brynäs som hade den största chansen att ett par sekunder innan periodens slut att skicka in segerpucken när Rydmark satt utvisad efter en klantig slashing på Molin. Pucken dansade på mållinjen, men närmre än så kom inte Brynäs där.

I förlängningen började Brynäs därför med den nya regeln att spela 4 mot 3 i 1,30 minuter. När sen då en ytterliggare MIF spelare blev utvisad kort därefter och Brynäs skulle få spela i 5 mot 3, då trodde jag att det skulle bli mål. Men stark kämpamoral i MIF såg till att det inte skedde. Istället fixade Norgren en utvisning på Molin så att MIF först kunde spela 3 mot 4, sen 4 mot 4 för att till slut få ett litet powerplay i 5 mot 4. Men där resulterade inte i något mål utan efter en tekning då lagen igen spelade 4 mot fyra lyckades Jussi och Norgren komma i ett anfall och efter 4,35 i förlängningen kom äntligen målet. Ett mål av kung Jussi på passning av Norgren som i skott ögonblicket står i vägen på målisen och hoppar snyggt över pucken så den går in i mål. Mycket snyggt mål.

Jussi såg man inte mycket av idag förutom målet. Men spelare som var riktigt bra idag var Liimatainen, Norgren, Hannula, Franz Nielsen gjorde en riktigt bra match där han nästan fick göra ett eget mål men hakades lite och missade. Tomas Sjögren gjorde oxå en bra match men fick tyvärr bryta i andra. Förutom utvisningen av Rydmark så var han oxå en bra spelare idag. Hadelöv var stabil som vanligt, kunde inget göra på målen. Spelare som jag förväntade mig mer av idag är bl.a Peter Andersson, gjorde ingen dålig match men låg bl.a bakom 1-3 målet då han fumlade på offensiva blå. Petrasek spelade förvisso upp sig, men tar fortfarande i mina ögon alldeles för klantiga utvisningar, bl.a annat interference utvisningen som Brynäs sen gjorde första målet av . Måste speal bättre. Boxplay och powerplay måste oxå förbättras ordentligt. Sen tycker jag att passningarna måste sitta bättre.

Som sagt skönt med vinst, men det var ingen bra match. Märktes att båda lagen var i poängnöd, och inte har kommit igång riktigt i sina positioner, därav alla målen. Men eloge till grabbarna som trots den dåliga starten aldrig gav upp utan kämpade på och vände matchen till vinst. MIF mot SM-Guld 2003

Nubben: då skulle allt gått rätt till då, eller?

Starkt kämpat av laget idag! Mera sånt, det behövs denna säsongen! Och nyförvärvet Thomas Sjögren gjorde mål också, kul o se! Hoppas att "panikvärvningen" gör så att allt vänder i Mif!

GO MIF!!!!

Nubben:

oki doki :)

Stefan: nej

Det blev spel 5-3 då...

Sv: DIF - MIF
carina: ne men har jag har inte gått inför att förbättra svenskan här inne, det har du. allså vinner jag du förlorar.. :)
Nåja nu släpper jag iallfall detta då det inte har något med Mif att göra.

dansken99:

enligt SR så var det fortsatt spel 4 mot 3 även efter Rydmarks utvisning, stämmer inte det?

Frisco: Kan hålla med om att det är lite rörigt. Men när MIF spelare nr 1 kom in efter 4 mot 3 spel blir ju MIF fulltaligt i sudden. Då har ju MIF och Brynäs var sin spelare utvisade. Sen när MIF spelare nr 2 kommer in ska ju MIF spela powerplay, så att då släpper man in en femte gubbe i MIF tills nästa avblåsning då man återigen justerar antalet till fyra utespelare per lag, vilket som är nya regeln ;-) . Lite krångligt kanske, men i mitt tycke kanon att man numera spelar 4 mot 4 i sudden. Och i och med att man inte får spela med mindre än tre spelare per lag så tar man såfall in en ny spelare i motståndarlaget om det blir en utvisning , som Rydmarks utvisning vid spel 4 mot 3 då det blev 5 mot 3 för Brynäs.

Sv: DIF - MIF
Thomas: "Och sedan vet alla att en mening avslutas med punkt.."

Så då avslutar du meningen med två stycken punkter istället?

Sedan hör det inte till god svenska att börja en mening med "Och".

:)

Stefan: Gå in på www.swehockey.se Klicka på REGLER. Sen REGELBOKEN. Sen Regel nyheter säsongen 2002/2003. Längst ner i det dokumentet finns det hela. Om man inte fattar kan man alltid skriva till föredettingen och domarbossen Peter Andersson och fråga. Hans email står längst ner.

ENORMT skönt att se grabbarna idag, de spelade bedrövligt i början, och individuella misstag, fraförallt av P.Andersson gav Brynäs en trevlig inledning. Men efter 1-4 så visar vi vad vi kan prestera.

3:e perioden var mycket, mycket bra från MIF's sida...

MYCKET bra grabbar !

Nu ska vi upp till Leksand på isdag och plocka hem poäng osso.
Den matchen sänds osso på Pay per view så om man inte kan åka upp så kan man ändå se till o se den....

Frisco:

hehe snurrigt var ordet :)

Stefan: Regelboken med sina 9 extrapunkter om just sudden är svår att förstå. Men Brynäs skulle fått spela 5-3. Sen när Malmöspelar 1 kommer in på planen skulle det blivit spel 5-4 till nästa avblåsning. Efter den skulle det spelats 4-3 igen. Ähhhh jag förstår knappt själv vad jag skriver=)

« · 137535 · »