Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 156778 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Håååvee - MALMÖ
1-0 till hååve

nek97raj: Sportradion har tappat mycket på senare år tycker jag, det var bättre för 4-5 år sen.

Nubben: tyvärr måste jag lämna er nu pågar och åka hem. Sportradions påfrestande sändning väntar.

Sv: HIV-MIF
Redhawkmatte: taktiken för MIFs del borde då vara: Fullt ös framåt!
Buckle down boys, here we go!

anders: snart släpps pucken

2-2 vid full tid, sedan vinner Mif på straffar, Mattsson avgör!!!

Redhawkmatte: Japp jag tippar mer eller mindre det samma. 3-3 eller 3-4 vid full tid, hoppas givetvis på 3-4...

Men gör vi 4 mål på Liv, han brukar alltid spela bra mot just oss jue.

Nubben:
3-3 efter full tid! Det är mitt tips, har för mig att du tippade något liknande!

nek97raj:
Sandström må ha presterat under sin förmåga under hans tre år i Malmö men han kunde i alla fall visa lite hjärta och kämpatakter på isen - till skillnad från en viss Fredrik Lindquist!

Tittade på Hv71 och Malmös lag. Tycker att de är ungefär likvärdiga ikväll! Målvaktssidan jämn, backsidan till Hv och forwardssidan till Mif...

...det här kan bli en skoj kväll (hoppas jag).

Nubben: vågar ALDRIG tippa. Hoppas på vinst, så klart, men det är ju en jävla osis med dessa aldrig upphörande skador.

Håååvee - MALMÖ
Vad tippar ni då ?

Redhawkmatte: håller med. Och, som du påpekar, Sandström var rätt ok som back, iaf bättre än som forward.

nek97raj:
Och som Sandström...

Nä, men jag måste säga att det är ett otroligt oflyt Mif har när det gäller skador. Idag saknas ju Björk, Lundberg, Andersson (dock inte p.g.a skada), Öhman, Suursoo, Frasse, Magnertoft...
...helt otroligt!

Får nog säga ändå att det är fel av herr Bäckman och Gunnar att inte plocka med typ Oscar Brandting eller Henrik Blomqvist till Jkp. Det kunde åtminstone få hänga med och sitta på bänken, ifall ytterligare en back blir skadad...

Redhawkmatte: Man skulle haft en forward, som likt Åhlund eller Pauna förr, kunde spela back.

Redhawkmatte: ja, så är det nog, men då spelar man tydligen med 10 forwards. Verkar struligt.

nek97raj:
Hade inte varit mer än rätt att göra om honom till back! Med tanke på att killen INTE gjort ett enda mål som forward på hela hösten...
...sedan är ju frågan om Malmström är rätt kille att spela back?!

Det är inte säkert att Malmström är back bara för att han står uppsatt som just back - det kan istället visa att Mif kommer ställa upp med tre hela femmor och att Janos Vas är den enda spelaren på Mif-bänken.

KOM IGEN MALMÖ.....

Sv: Nubben tipskungen =)
Nubben: krya po di!

Jag kollade på swehockey, där är Malmström uppsatt som back i tredjefemman, kan detta stämma?

nek97raj: Jo, så sant så sant...

Men vi håller tummarna, fan vad jag skulle vilja stå i hallen nu.
Fan att jag e sjuk !

Nubben: skulle vara skönt om man ej behövde vara nervös på slutet, för den där förargliga måljinglen på Radiosporten...

Nubben: Jo, jag läste det, men, det verkar ju saknas fler än två kuggar i HIV...

nek97raj: Jag skrev detta tidigare idag :

Hv71 idag...

Borta, de har skador på två viktiga kuggar.

MIF vinner, sen om det blir 2, eller 3 poäng vågar jag inte säga, men slutresultatet kommer väl bli:

Hv71 3-4 MIF

HIV-MIF
Jag hoppas att det är tillåtet att kopiera in text här. I vilket fall, här kommer en saxad bit från HIVs hemsida inför kvällens match:
"Skadade och sjuka
Landslagsuppehållet var ju tänkt att låta skadade spelare återhämta sig, istället förvärrades skadeläget. Kalle Sahlstedt bröt ett ben i handen i matchen mellan Finland och Ryssland, och blir borta minst tre veckor. Förutom den tidigare skadan på Pelle Gustafsson saknas även Mika Niskanen efter en meniskoperation i knäet, han blir borta ungefär två veckor.

Som om inte det vore nog har HV drabbats sjukdomar. Flera spelare har legat hemma i magsjuka. De som är drabbade för dagen och inte kan delta i kvällens match är Jani Hassinen och Per-Åge Skröder."

En sådan här chans mot HIV får nog MIF inte fler gånger i år...

Sv: Rydmark på väg till LHC...
ÄH STRUNTPRAT!!! Rydis skulle aldrig svika malmö han har ett Rödhöks hjärta inte ett fult lejonhjärta

Sv: Lilja nöter bänk igen...
Teus: tyvärr, det dröjer, som Du påpekade, nog flera år. Lilja är som klippt och skuren för NHL.

Från artikeln: "Den svenske backen värvades till Kings när Phillipe Boucher skrev på för Dallas Stars."

Lilja kom till NHL och Kings inför säsongen 00/01 och Boucher skrev på för Dallas inför denna säsong.

Hur som helst...jag hade inte tackat nej om Lilja kom till MIF igen, men det känns som det lär dröja några år.

Nubben: Tips, tack!

Nubben: nja, yr är jag kanske, men brassat, nä. Jag menade bara: varför inte ha en Malmö-brud istället ( i Rydmarks fall). Vore jävlett trist att se honom avsluta karriären i LHC.

nek97raj: Jag vet inte riktigt vad för nått du har rökat på med, men nått starkt måste det vara ;)

Yrar jue nått enormt , hehe

Nubben: och varför gå över bron efter vatten?

Cluben LHC: mmm, np

Han har en brud, men det kan ju inte gå före. Brudar kommer o går, MIF består ;)

Nubben:
Jag vet, bara retas lite...

Cluben LHC: Vänta till efter säsongen så får vi väl se vad som händer...

Danne är Miffare i hjärtat.

CoolaKoffe: Det tipset kan mycket väl osso träffa rätt, vi får ju vänta o se ;)

Ang Lilja, han är en kanon lirare och en mycket trevlig prick utanför isen, och i omklädningsrummet, jag hoppas verkligen att han vänder hem.

Men man för står ju att om han nu är 7:e back i LA så vill han fortsätta kämpa och ta sig tillbaka in i laget.

Nubben:ja tror 2-4 te MIF

Nubben:Jo ja tror att han inte duger i LA han duger mer i MIF ja menar inte att han e as dålig men enligt tränarna tror ja att han duger inte

CoolaKoffe: Varför det då ?

Han kommer te MIF nästa år tror ja

Hv71 idag...

Borta, de har skador på två viktiga kuggar.

MIF vinner, sen om det blir 2, eller 3 poäng vågar jag inte säga, men slutresultatet kommer väl bli:

Hv71 3-4 MIF

Nubben: håller med dig där

nek97raj: Jag vet inte riktigt om du har rätt där.

Han är en kille som älskar MIF, och jag tror nog han är en av de få spelare som ser på det hela som så här. MIF eller NHL, nått annat lag är helt uteslutet för mig...

nek97raj: Jag tror dock inte att han kommer hem under den här säsongen, om han kommer hem (vilket jag tror dröjer ett par år). Så blir det till början av en ny säsong...

nek97raj: HARVAT skulle de vatt, ja.

mitt stalltips är dock att Lilja återkommer först efter att ha härvat i Tyskland några säsonger, vid pass 35-års ålder

Nubben: se det vore en julklapp det!

nek97raj: Lilja är en back som helt klart håller NHL klass...

Om nu han inte får fler chanser i LA, så borde han nog verkligen fundera på att komma hem till nästa år.

Man får ju alltid hoppas, eller hur ;)

Sv: Lundberg
Stefan: ja, en sådan lapsus är ju förklarlig

Sv: Lundberg
nek97raj:

det är ingen fara, säkert flera här som inte läst det på hemsidan (som du tex :D )

Magnus: lilja hade onekligen suttit som en smäck.

« · 156778 · »