Nej Frans kommer sticka till Modo rätt vad det är! Dessutom kommer vi säkert tappa Ola Nilsson snart om han inte får spela. Ola är en MYCKET bra målvakt, det såg vi de få matcher han spelade förra året. Vad händer om Ola sticker och Hadelöv blir skadad. Då står vi där utan målvakt!
Miffo har rätt hur kan hadelöv få stå? han är sämmre än någonsin hur dåligt måste han spella för att ola ska få stå? + in med Frans.N jag tror inte han stannar i mif om han inte får spela mer (i a-laget)
Detta visar bl.a. att de två pinnarna i Göteborg var en tillfällighet. VF dominerade dessutom den tillställningen. Bäckis och Sandström pratade om bruten trend och vändning, vi ser nu att så inte var fallet.
Är MIF fortfarande i bottenträsket efter omgång 24 bör man fota halva laget och köra på två femmor utan tränare. Det kan ju inte bli sämre!!!
Okej, vad talar nu för vinst mot Brynäs...inte speciellt mycket.
Fast iofs så har mif vunnit varenda match som Kvällsposten tippat lika eller vinst för mif. Så man kan ju hoppas att de inte tippar till redhawks fördel...
Det saknades inte chanser för Malmö ikväll, enligt hockeyligans webradio. Det är något positivt iaf. Nu väntar Brynäs borta. En tuff match. Men Malmö brukar spela bättre mot tuffare motstånd, så man får vara lite optemistisk och tippa Malmöseger.
Jag blir så jävla förbannad!! Nu är kvällen förstörd bara för att MIF förlorade! Jaja, jag ska nog sluta följa hockeyn, man blir ju bara irriterad ändå.
Är det någon som är förvånad. Sandlin i Leksand förra säsongen. Bäckman/Johansson i Malmö i år. Det går bra att köra furir i MODO och Mora. Det är svårare i Leksand och Malmö med den åldersstrukturen. Hoppas att det löser sig bättre för Malmö än för Siljans IF!
Ja men det blir väl så här när man köper gamla gubbar som är utsliten och mätta. Rutin slår tydligen inte unga hungriga spelare längre. MIF har mycket att arbeta på i årets lag. Speciellt så måste man kunna hålla koncentrationen en hel match, samt att förbättra powerplay spelet. 3 mål på ca 30 powerplay är katastrofalt dåligt! MIFs styrka har varit powerplay spelet tidigare säsonger, speciellt på senare år. Men i år har det inte alls fungerat tyvärr. Ja nu ska jag sluta klaga. Det hjälper ju ändå inte. Men förbannad blir man!!
Åka ner är ingen risk, det behöver ni inte vara oroliga för. Vi är i härligt sällskap med SSK, LHC och Luleå nere i botten av tabellen. Det är fantastiskt! Tänk att ha AIK över oss i tabellen...det är så man kan börja skratta.
Ja, det verkar inte bättre än att vi får inrikta oss på en säsong ála 97/98. 10 spelade matcher och 10 poäng av 30 möjliga är...hmmm...ganska rejält underkänt!
Det är sånt man blir så jävla förbannad på!! Istället för att kämpa så går MIF ner sig totalt. Det har varit så i nästan alla bortamatcher hittills. När man tappade spelet mot Modo så gav man upp matchen istället för att kämpa sig in i den. Den enda gången vi lyckades vända en match var mot Frölunda. Men det var snarare på dåligt VF spel än bra MIF spel.
NEJ DET HÄR ÄR INTE ROLIGT. ATT FÖRLORA SÅ VIKTIGA POÄNG MOT JA TA INTE ILLA UPP LHC SUPPORTRAR MEN NI ÄR ETT SÅ KALLAT TIPPAT BOTTEN GÄNG, DET ÄR SKAM DET ÄR SYND, MEN EN ÄR INTE MATCHEN SLUT, MEN DET HÄR ÄR ENDÅ DÅLIGT. MYCKET DÅLIGT.
KÄMPA NER LHC PÅ DEN TIDEN SOM E KVAR SÅ SKA NI SE ATT MIF GÅR MED EN YTTERLIGARE SEGER I RYGGEN.
All respekt åt Linköping men jag trodde att Mif kommer en bit längre på väg än att ligga under mot LHC. Rättare sagt jag trodde inte jag hoppades, förgäves eller?
Att förlora de "säkra" poängen har man givetvis inte råd med.
Verkar vara andra perioderna som MIF har problem med. Det var ju samma sak mot Frölunda. Nu har vi 0-2 i den andra perioden mot Linköping. Jag tror dom grejar denna match ändå. Men man ska inte hoppas för mycket.
Börja o sätt puckarna nu Malmö, det är ju lite pinsamt att ligga under mot LHC med 2-1. nej... ta vara på lägena som vi skapar så ska det här ordna sig.
ja han är kass som fan! Skriker som satan när Linköping kommer i anfall också. jag stängde av radion för han höll på knäcka mina nya desktop theatre högtalare :-)
Är alla MIFFARE lika korkade som signaturen Svehla i Rögles gästbok??? Tror inte det faktiskt. Ta och stanna i denna gästbok Svehla, istället för att komma med tramsigheter i vår! Kingen
Sydsvenskan skrev idag att varken MIF's sportchef eller tränare är intresserad av Burra. En av anledningarna är att det inte vore "hockeypolitiskt korrekt" att köpa in ännu en 35-åring. Jag antar att dom har en poäng i det.
Har någon koll på hur det ser ut på Redhawks juniorsida ? Lånade inte MIF ut en massa lovande juniorer till andra klubbar för att utvecklas ?
Stod i sydsvenskan att det inte var en sån spelare som Per Bäckman & CO ville ha just nu och att det var lite dålig hockeypolitik att värva en 35-åring. Men samtidigt skötte han sig ganska bra i Leksand och han ingick i den bästa kedjan i Düsseldorf (eller var han precis spelat).
Läste just nu på hockeymagasinet att Burra troligtvis ger upp proffsspelet i tyskland för att flytta hem till Sverige igen. Då kan man ju hoppas att Percy öppnar upp plånboken så vi kan få tillbaka honom till Malmö. Han är förvisso 35 men förra året öste han in poäng för Leksand och vi behöver en målspruta.
Ikväll är det match, mot Linköping. Trots att Linköping har öppnat säsongen bättre än vad jag trodde så ska man inte underskatta dem, men jag förväntar mig ändå tre fina pinnar till Malmö. MIF mot SM-Guld 2002
Jag är en stackars skåning som har flyttat upp hit för att plugga så ikväll måste Malmö sätta raketer på backarnas skridskor så att LHC krossas. Då kan jag leva gott här uppe ett tag till.
(alla ber till Gud att snabba backar växer ur isen till nästa år, fast gärna nu med... )
MIF = Betyder Malmö Ishockeyförening. Ganska vedertagna förkorningar. Dessa är oftas uppbyggda, på en stad eller stadsdel namn, följt av tex: BK, HC , IF osv. BK= Bollklubb eller Bandyklubb. FBK:Färjestads Bollklubb HC=Hockeyklubb. LHC:Linköpings Hockeyklubb. IF= Idrotts eller Ishockeyförening.BIF: Brynäs Ishockeyförening.
Byggherren du syftar på är jag övertygad om att han är väldigt stolt över att vara Malmöbo. Precis som alla andra som bo här.
Det handlar om marknadsföring ( Brand building). Bygga ett varumärke är ett fundament i en klubb eller företags marknadstrategi. Väldigt förenklat handlar det om att skapa ett namn , logotyp och inte minst en image. Om vi håller oss till hockyklubbar, så gäller följande.Man behöver sponsorer,biljettintäckter och försäljning ur klubbers shop. Image och kvalitet ger sponsorer, spelarnas insatser säljer biljetter och disign, logo och klubbnamn säljer produkterna från shopen. Många hockeyklubbar använder djur i sina logotyper. EX: rovfåglar björnar, tigrar och tjurar.Sedan är det så att Anglosaxiska namn säljer bättre. Följdacktligen: Redhawks, Bears.Tigers & Blue Bulls. Allt för att vi ska få en snygg keps och hyfsade spelare på isen
Det stämmer , Gunnar Johansson var redigt förbannad. Trots att han hade all rätt i välden att vara förbannad på det domslutet, tycker jag att det är fel att skylla på domaren. Visst DIFarens klubba var i axel höjd, så där borde inte vara något tvivel.Men se till att avgöra matchen med bra spel istället. Domare kommer alltid att göra en eller ett par misstag / match, bara att leva med. Vad det gäller Sandströms mål såg jag tre olika repriser och vid alla tillfällena tar pucken ribba in, vilket omöjligör en hög klubba. Vi i Malmö är smärtsamt medvetna om Vinnerborg brister,så jag är inte förvånad.Men gnälla på dommaren är bara löjligt. Senaste hemma matchen hade vi den stora olyckan att få bekanta oss med ytterligare en Ljunby dommare.Han var om möjligt ännu sämre. Vi drabbades hårdast av detta ,men även Timrå blev drabbade. Men ingen har gnällt om den saken. Vi i Malmö har fått leva med partiska dommare sedan vi kom upp i Elitserien, så vi inser att det inte är lönt att gnälla
Bra spel, minimerar beroendet av domslut. Förövrigt hänvisar jag till mitt och din länsvänns inslag.
Ja, jag bor i Lund, men kommer från Linköping, så i kväll hejas det rejält på LHC!!!!!!!!!!!! Vore kul om de kunde klå "Miffarna"......... för då kan jag mobba alla här nere i skåneland...hahahaha
Ikväll ska LHC fortsätta på den inslagna vägen (poäng i dom tre senaste matcherna) genom att vinna över MIF. Det kan bli en rolig dans i anfallszon när LHC sätter upp farten med MIF:s "gamla" gubbar. Forza LHC
Dessutom kommer vi säkert tappa Ola Nilsson snart om han inte får spela. Ola är en MYCKET bra målvakt, det såg vi de få matcher han spelade förra året. Vad händer om Ola sticker och Hadelöv blir skadad. Då står vi där utan målvakt!