Jag håller med vi behöver en sån som mats lusth igen. han kanske fick lite onödiga utvisningar men han stoppade ju jätte mycket. antingen tränar ni upp backarn eller så köper ni nya. det går inte hålla på så här
på första sidan står det den 15:e .. och det står den 15:e i matchprogrammet med om man kikar noga. Matchprogrammet som ligger uppe på sidan är sorterat efter omgångar dvs från 1-50 oberoende från när de spelas.
Är det någon som är bergis på om det är match på måndag eller inte ????? Här på sidan står det att det inte är det men i ett häfte som jag fick sist på matchen står det att det är match både på måndag och på torsdag mot HV71. Vet någon ???????
Har börjat fundera lite angående Burrakowskys hemkomst. Han kan vara den spelare som får igång MIFs måltorka. Men han är knappast den som får igång vårat försvarsspel. Däremot är det aldrig fel att ha en målskytt till i laget, synd bara att man inte satsar på att skaffa lite backar också. Det som är bra att ha en extra målskytt är att det blir lite konkurrens om forwards. Nu kanske Rihijärvi, Mattson och andra känner sig hotade om sin plats och måste därmed bevisa att de platsar i laget.
Det känns bra att MIF inte har några matcher på ett tag, jag tror laget behöver vila en vecka och gå igenom den usla start man har fått. Men vi får en tuff omgång nästa vecka, 2 gånger HV71 :-( Man måste vinna minst 1 av matcherna och man bör ta poäng i båda för att vändningen ska ske.
Citat: "Vem minns inte när Sandström avgör mot Sovjet genom att ta emot en puck mitt framför målvakten (Tretiak?) och med ryggen mot densamme vända upp och enkelt raka in det förlösande svenska målet?"
Svar: Tydligen inte du. Looben gjorde vändningen du yrar om vid bortre stolpen, Sandström rakade in pucken i tom kasse, rättvänd med en enkel fösare. (Sorry Besserwisser-stilen, kunde bara inte låta bli...;)
Det är kul att följa TV-Puckens gruppspel, Skåne spelade sista matchen mot Dalarna i förmiddags och vann med 4-3. Sista målet inprickat av Patrik Hersley med 4 sekunder kvar av matchen.
Det innebär att Skåne slutar sämst tvåa, förmodligen etta före Gästrikland. Man har spelat 5 matcher, mot Gästrikland (1-1), Stockholm/Vit (6-2), Dalarna (4-3), Jämtland/Härjedalen (8-0) och Blekinge (8-2). Slutspelat börjar i morgon och visas på TV. Alltid kul att se potentiella stjärnor av i morgon.
...på tidningen Hockeys hemsida, man bara önskar att herr Andersson kunde få igång det spel han rosat marknaden med i landslag och klubblag så sent som för ett halvår sedan.
Kom ihåg att Lugano vile ha kvar sin bästa back...som kapten dessutom. Vad i hela friden har hänt under sommaren?
Synd, det är vad det är. Synd, att ens favoriter spelar så dåligt, just nu. Synd i en annan bemärkelse, är att det ser så viljelöst ut. Ibland får man en känsla av,att man inte inser att hockey är ens jobb och inte ens hobby.Hur många har arbetsgivare som hade godkänt detta beteendet?Inte jag! Det är killar med mycket rutin och dom vet vad som krävs för att vinna. Så man kan varken skylla på brist på erfarenhet eller kunskap. Jag tycker att det ser väldigt konstigt ut på rinken. Målvakterna läcker som soll , backarna är orörliga och forwardsen ser mest ut att reta sig på den senaste missade målchansen. Ingen lagdel kan klandras, utan det är mer ett kollektivt kaos. Man släpper in 3,5 mål /match och om man inte räknar Luleå och Vf matcherna, så gör man 1,1 mål / match.Detta innebär i praktiken, att Hade måste hålla nollan för att vi skall vinna. Jag hoppas att detta skall reda ut sig, men jag tror att det krävs mer en dunk i ryggen på spelarna, följt av orden kom igen det ornar sig. Det gör det inte av sig själv. Jag ändrar faktiskt åsikt och hävdar att man bör nog förstärka laget, både med juniorer och två bra spelare ut ifrån. Dels för att det skall hända något och därmed ge ens positiv psykologisk effekt. Men även för att man skall kunna bänka spelare som inte KRIGAR. Det är inte kul, men det är okey att förlora, bara man krigar. Bra exempel matchen mot Djurgården
Noterade att Hasselblad använde kroppen igår, mer sådant i varje match. Nu mer jag inte att jag vill att han ska skada folk, det var oflyt att Danielsson fick hjärnskakning igår tacklingen var juste. Jag menar att det ska göra fruktansvärt ont att möta killar som Hasselblad och Norgren, de är stora och måste utnyttja det. Stenhårda tacklingar som innebär omgående byte för "offret", det är sådan rejäl hockey jag vill se från stora backar.
nu är det väl snart dags att släppa in juniorerna, dom är ju både hungrigare och rappare.annars kanske det är dags för percy att lyfta på plånbogen. det är ju för bedrövligt att ett förhandstippat lag är så dåligt
hmmmm...du glömmer hans underbara spel i Brynäs....när han valdes till världens bästa junior forward i u-21 vm....''
Sluta klaga det är mycket (120 poäng) kvar att spela om.... Vem tror att HV utan någon egen spelide`(bara trasa sönder motståndarnas och slå upp pucken) kan hålla sig i toppen? Det är faktiskt Liv som har räddat dem...svackor kommer å går...
19 Nicke>>>Du får nog ta och rycka upp dig lite nu. Ni har bara ett skridskoskydd kvar nu....Iaf så är bara 1/5 av ES spelad och det låter på dig som om ni nästan var nere i AS redan. Tror dock att mitt gamla tips på att Bäckis snart får kasta in handduken står kvar. Upp med humöret och stötta erat lag så skall du se att det vänder. Tror i slutändan att MIF lätt går till slutspel likaså Timrå. Usch vilken jobbig dag alltså 6-1 förlust mot LHC,Hualigen...
FORZA TIMRÅ IK MOT SLUTSPEL..........................
Jag tycker att percy får nu igen vad han en gång började med,
Han värvade lyckat i slutet på 80-talet och i början på 90-talet, 92-94 kammade vi hem guldet, men sedan dess så har MIF inte störtat neråt tills 97-98 då lillis och wikegård kom till MIF, laget började nu bli mer kompakt igen, Malmö miste eller bytte inte ut hela laget varje år utan fick behålla en stome som man skulle försöka bygga vidare på, det vart i alla fall 2 st semifinaler med herrarna Lillis/wikegård och 3 st endå ganska så lyckade sässonger mot tidigare. Men MIF har haft svårt endå under alla dessa år att skaffa sig en stabilitet inom laget och föreningen. Som i år så skaffades Bäckman och Johansson till Malmö för att bygga vidare och försöka fylla i dom luckor som Lillis/wikegård ej kunde fylla ut och förbättra varje spelare både teknisk och sykologiskt. Våran allas Johan Thornberg tvingades lägga av på grund av skada men MIF såg endå en framtid för Johan genom att ge han ansvaret för MIF/S nya hockeygymnasium, men Thornberg tackade för sig endå så sent som igår på grund av att han inte kom överrens med Lillis om lönen mm, Lillis vart ju som sackt också sportchef medan Wikegård tvingades gå, när man sitter och funderar så här, så dycker ju tankar och åsikter upp hittan och dittan, och det är ju mycket lätt hänt att man skriver saker om spelare och kraftiga kritiker mot vissa spelare inom laget. men man måste ibland lätta på ilskan även fast det går ut under stora rubriker som man kanske egentligen ibland inte riktigt menar. Om jag ser då till Thornbergs av hopp från hockey gymnasiet så tycker jag att det verkligen är synd, men jag tror också att fler tråkigheter kommer att dyka upp inom förreningen inom kort, dels Thomas Sandströms som enligt kontraktet ska vara sportchef under nästa säsong då nu som alla vet att lillis redan har den posten, står det mellan han och Sandström så tror jag endå att percy kommer att vara fräck och kicka Lillis efter denna sässong. Om man ser till laget då så tror jag också att MIF kommer att få en kämpig höst, dels så har vi ett försvar som kanske engång i tiden skulle vara toppen att ha, men tiden rullar också på och spelare blir faktist äldre men det är som om Percy inte vill tro på det, Andersson, Due-Boje, Öhman, dom håller inte nå längre, dom är säkert bra men inte till räkligt för att spela på en sådan hög nivå som Elitserien. MIF har ca 8 spelare kvar i truppen som var och tog guld med MIF senast 94, dom spelarna är, Öhman, Andersson, Norgren. Mattson. Magnertoft. Rydmark, Hasselblad. (Sandström). ungefär 2 av dom spelarna håller fortfarande idag någorlunda klass, men dom övriga är så kallade avdankade. Lägg till också där Due-Boje, Thuresson, Linkan som hadde kanske sina bästa hockey sässonger runt 94. Men MIF har också ett fåtal unga talanger i laget, kommer först att tänka på Hannula, Malmström, Ola Nilsson. Whalberg. sedan har vi ju Jussi som alltid håller klass hur gamal han en blir, men som kanske oftast faller bort i matcherna. Nu är det meningen att Bäckman/Johansson ska kunna få det här laget till ett stabilt lag, men det går nog inte, Bäckman/gunnar kan inte trolla, spelarna kommer fortfarande inte kunna höja sig. kanske att dom kan spela bättre en vad dom har presterat hitills men vi kommer att få ett tuft år framför oss, vi kommer att få kriga oss till en slutspels plats, Och det som verkligen oroar mig är att spelare som Tjompen, Linkan mfl inte längre har den här rätta lusten att spela nå längre, dom håller sig kvar till hockeyn pågrund utav att dom vet att dom skulle få det svårt att skaffa jobb vid sidan om, jag menar det här är spelare som kanske har sysslat med hockey sedan 5-10 års åldern som är rädda att släppa taget, självklart stannar dom hällre kvar och sjännar miljoner en att gå till arbetsförmedlingen och tigga om ett jobb. Jag tycker personlingen att det är mycket konstigt både att Lillis som är en sådan hockeykunnig person inte inser att dom här spelarna har gjort sitt, istället väljer man att förlänga kontraktet med exempl:vis Hasselblad inför sässongen, och låter våra duktiga juniorer lämna klubben utan att riktigt få visa upp sig vad dom kan, istället tackar många klubbar och tar i mot juniorerna som stjärnor eller mycket bra förstärkningar till dera eget lag. Jag menar?? vad ska MIF med ett hockeygymnasium när det enda som riktigt tillåts en plats i A-laget är runt 25 till 35 år.
MIF spelar nu snart mot Hv71 och jag kan bara säja lycka till för att jag vet nog inte riktigt vad man kan förvänta sig av laget MIF REDHAWKS i år.
Men det här är också något som Percy nu får betala igen efter stora stjärnsattsningar och miljoner som han har lagt ner på laget, jag viste vell om att det skulle komma en sån här dag eller en sån här sässong där inget fungerar och MIF kommer att befinna sig långt ner i tabellen, jag vet inte riktigt vad man ska ta till nu, men jag kan bara hoppas på bättre tider,
visst är målvakterna i väldigt dårlig form,men titta bara på backarna då ,yra höns kan man ju säga,totalt bortkommna framför eget mål,då hjälper inte ens världens bästa målvakt(vem det nu är)
Alla rapporter från matchen tyder på att det var Mif:s match...det är målskyttet som inte funkar...samt att målvakterna släpper in för mycket billiga mål. Det kommer definitivt vända, det är jag säker på nu.
Alla som såg bilderna i Hockeykväll måste väl ändå hålla med om att det var målvakterna som gav bort segern ikväll (samt att vi inte gör mål givetvis). Att en forward i full fart kommer förbi siste utposten (Hasselblad) med ryggen mot mål. Det var definitivt inget man kan klandra Fjuss för, det hade varit mer tur än skicklighet om han lyckats få stopp på anfallaren.
INGA SPELARE I MALMÖ HÄNGER MED LÄNGRE,DOM ÄR FÖR GAMLA HELT ENKELT,DET MÅSTE GÖRAS NÅGOT NU.BÄCKMAN OCH JOHANSSON SER VÄL SJÄLVA ATT SPELARNA HÄNGER INTE MED.FAN VI SKULLE JU LIGGA I TOPPEN NU,NEJ NU LIGGER VI I STÄLLET NER I BOTTEN OCH SKÄMS-MALMÖ TOPPLAG VA,JA DEN TIDEN VERKAR JU VARA ÖVER,NU KÄMPAR MAN OM ISTÄLLET ATT INTE RAMLA UT,BARA ETT ORD TILL -KÄÄÄMPA LITE NU FÖR FANSEN SKULL ÅTMINSTÅNDE.
Jag lider just nu med Sandström. Vi kunde se i slutspelet förra säsongen att Sandström höll på att ta slut. Han var också bänkad periodvis under grundserien. Tomas tog detta på rätt sätt och bestämde sig för att göra en kanonsäsong för att därefter lägga skridskorna på hyllan. Nu är det riktigt illa. Han hänger helt enkelt inte med, det finns ingen ork. Klubban hålls med en hand och vevas konstant efter motståndare som alltid ligger skäret före. Jag har bara positiva minnen förknippade med Tomas. Hans tid i Rangers, Penguins, Red Wings och magnifika "gästspel" i MIF under pågående spelarstrjk. Vem minns inte när Sandström avgör mot Sovjet genom att ta emot en puck mitt framför målvakten (Tretiak?) och med ryggen mot densamme vända upp och enkelt raka in det förlösande svenska målet. Det är ju så man vill minnas honom...
Det är sorgligt. Jag lägger inte skulden på enbart Tomas. Detta är helt och hållet styrelsen och Lundhs fel. Man såg under matchserien mot FBK vad som var fel, man sket i vilket. Det är den frukten vi nu skördar.
nu får ju malmö verkligen börja spela hockey,10 omgångar och näst sist,pinsamt.Är det verkligen så att malmö verkligen inte är bättre än vad tabellen visar.När man ser på spelarna verkar dom helt ointresserade att försöka vinna matcherna,byt ut dom överbetalda spelarna och sätt in unga hungriga spelare i stället.
Men va f*n håller MIF på med, tyckte redan förra året att vissa spelare började tappa spelet men nu är det ju katastrof dags att sopa rent,, ut med due-boje, sandström, hasselblad mm och köp kanske nån vass back + att vi ger de bästa junisarna chanses det är de värda...
Håller fullständigt med miffo, vad Mif inte behöver så är det gamla föredettingar som Burra. Visst han är en målskytt av rang men vi har ju redan en hel drös med sådana spelartyper. Som t ex Mattsson, Sandström o Jussi. Sedan så är Burra en väldigt speciell humörsmänniska, går det lite emot för honom så sätter han sig bara ner på avbytarbänken och lipar. Nej, jag tror inte det hjälper med nya spelare nu (det vet vi väl sedan tidigare säsonger att det inte hjälper) utan det är bara att nöta vidare. Snart så måste målskyttet släppa. Mif släppte in fyra mål ikväll och det är ju inte så farligt däremot bara ett mål framåt vilket är bedrövligt sett till vilka forwards laget befogar över. Sedan såg jag på hockeykväll när Kenneth Bergqvist lätt tog sig förbi Hasselblad. Väck med Hasselblad från A-truppen, han skämmer bara ut sig.
Ja du säger att vi har målskyttar, var är dom då???????? gud vad många mål vi gör!!!!!!!!!! nä skyll allt på backarna det brukar vara det lättaste när man inte kan något om hockey
Ja vi köper in ännu mer gamla stjärnor som Burra, det kommer säkert lösa våran kris. Speciellt löser det MIFs framtid med en gammal rutinerad spelare. Nä Burra kan stoppa upp en puck någonstans, vi behöver inte fler gamla rävar, speciellt inte forwards. Vi har målskyttar redan, det är backar vi behöver!!
Dåså då är det inga problem för MIF Redhawks att köpa in nya spelare då de enda kostnader man har är för kansliet och ungdomslagen. Samt hyror :)
Dåså MIF kom igen nu KÖP nya spelare, ni tjänar ju miljoner varje gång ni spelar hemma samt på alla reklamintäkter och utgifterna är ju minimala. Ta och köp in Marko Tuomainen, Tomas Kaberle, Robert Burakowsky, Dick Tärnström mfl ;)
Allså hur kan pelle bäckman säja att han är nöjd med matchen?!
Backarna är så jävla kassa och forwardsen bryr sig inte om att spela hockey utan åker bara om kring och yrar hela tiden,,, Va??? är det sådant spel som bäckis gillar.... varför kan han inte bara vara ärlig och säja som det är. vissa spelare är för gamla och vissa bryr sig inte om hur det går för laget,
NI ÄR SLUT FATTA DET ISTÄLLET FÖR ATT DRIVA MALMÖ IF TILL ALLSVENSKAN, sluta nu istället för att åka omkring o tro att ni är något, ni har ju tydligen gjort ert inom hockeyn, och Percy FATTA ATT DOM BARA ÄR UTE EFTER DINA PENGAR FÖR EN GÅNGS SKULL.
Hoppas Malmö ledningen kollade på sporten och gör som Kurre Lundmark och köper hem några spelskickliga backar och någon giftig forward det skulle nog göra susen eller????
Om jag ställer mig i mål får 11 skott på mig och släpper i 6 eller 7 oxå tar jag hälften av lönen av vad våra kära målvakter har ...Då har vi sparat pengar som vår kära klubb vill göra .Låt det gå dåligt !! BARA VI TJÄNAR PENGAR DET E VIKTIGAST ..!! TRODDE HOCKEYN SKULLE BETYDA MEST !!!!
Helt ärligt tror jag att några av de äldre spelarna som har typ bara ett år kvar på kontraktet skiter i hur det går för mif de slutar ändå nästa år och flyttar upp till typ stockholm efter det . Jag tycker att man i någon match bänkar typ 5-6 spelare i ordinare lag och ger de yngre spelarna chansen. De har i alla fall något att spela för (ta A- lags plats). Det kan ju knappast gå sämre än nu.