Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 17441 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SYND!
De kvasiintelligenta imponerar enormt på mig. När de blandar svårt sammansatta ord för att kunna briljera, på bekostnad av vad de egentligen menar, blir jag dessutom förbluffad över deras egotripp, personifierat i konsekvent kategoriserande .
- Se mig, ta, på mig, rör mig! Ser ni inte att jag finns? Jag en mastodont av nowhow. Vet jag inte bättre än alla andra? - Det borde ni väl se. Se hur fint jag fraserar och vränger meningar som stapelvaror, för att förvilla de otrogna. Här göre sig ingen kritiker för mina postulat något ärende, utan att bli överöst av bokstäver lindade i finaste balsam och kväst i detsamma. Besserwisser: Jag? Hur kan ni tro det? Att jag lägger in personangrepp i min argumentation är ju knappat en maskering av det faktum att jag svåreligen kan leda mina teser i bevis. Är det då för att vinna sympatier på någon annans bekostnad? Naturligtvis inte! Men om jag säger att min meningsmotståndare är dum, blir ju jag i motsvarande grad, smart. Jag ser ju grandet i min broders öga, trots att jag lyckats blunda för bjälken i mitt eget, en prestation bara den; värd att förundras över. Här ska ingen för mig påskina, att jag använder mig av nonsensvers. - Mina potemkinkulisser hindrar dom.

- Se där: ett helt stycke kontradiktion. Mitt enda försvar är att: "Den analytiska förmågan lyser med sin frånvaro och inlägget är i huvudsak fullständigt obegripligt. Spridda fraser präglade av tankeoreda, omotiverade slutsatser"

Mif SKÄRP er snarast
Vad ledsen jag blir, hockey är inte roligt just nu, när skall man börja känna glädje över mif, men som trogen fan tror jag att det vänder snart, för jag vet att dom är bästa spelarna i elitserien, lite tufft med nya tränare med nya ideer.

Älskar MIF REDHAWKS

Sv: MIF-MFF på samma dag !!!!
Malmö if skärp er för fan och köp in en MålSKYTT............!!!!!!!!!!!!

Kom igen Percy och Bäckman börja gala.......

För mif ska ta guld

Ps om mif spelare ser detta vill jag bara säga till er ni spelar som sopor och vill ni förlora det är ju skämigt att vara skåning nu!!!!!!!!!!

Krille miffaren

MIF-MFF på samma dag !!!!
Hur kan det va att båda MIF &MFF spela sinA respektiva matcher i samma dag och nästan samma tid? det är inte klokt alls tycker jag. trots att jag piiipar totalt om hur det går för MFF.men det hade varit kul och kolla på andra matchen en annan dag.när det INTE spelas nån hockey i malmö.MIF supportter blir inte arga på mig snälla det är bara inlägg )) och jag fortfarande ÄLSKAR MIF och kommer alltid att göra det. Heya Boys .KAZ

Inget liv
Har ni som sitter här och tjattar hela dagarna inget bättre för er .Ni tjatar om samma saker hela tiden.Varför inte ta era synpunkter med er och visa dom för de personer i Redhawks som har något och säga till om.Bara på dom!!!!

Sv: Supporters vs. Gnällspikar
Jag menar inte att det är fel att kritisera, men att som många gör bara kritisera och sen förvandlas till ryggdunkare i medgång är botten.

Sv: mif behöver!!!!!!!!!!
Du menar Niklas Holm från J-20 som har en räddningsprocent där som är väääääldigt dålig?

Sv: Supporters vs. Gnällspikar
Tycker att Magnus förefaller att vara pålitlig supporter och i vart fall delvis lämnar en rättvisande verklighetsbild.

Det är dock inte korrekt att avfärda fansens míssnöje genom att reducera dem till gnällspikar. Att sitta tyst och låta sig nöja med de undermåliga resultat som MIF presterar är att jämställa med tjänstefel. Reaktionerna från fansen kommer pga att det föreligger en stark känsla för laget. De starka reaktioner som följer av svaga prestationer från MIF:s sida är snarare ett tecken på en vilja och en lojalitet gentemot MIF. Värre vore om det som skedde passerade förbi utan att någon reagerade.

Vreden kan endast väckas om kärleken är tillräckligt stor.

Ravne

Sv: mif behöver!!!!!!!!!!
Kul inlägg.

Enligt din uppfattning bör MIF fixa målvaktsspelet, forwards förbättra målskyttet och backspelet måste bli bättre.

Är det någonting kvar som görs på rätt sätt ?

Ravne

Bäste NuMountain !

Eftersom argumentationen med dig inte skapar något mervärde, intellektuell stimulans eller är av idrottsligt intresse anser jag att du bör söka lyckan någon annanstans.

Hoppas att du har bättre framgång med dina inlägg på MoDos hemsida.

Vi har inte samma syn på ishockey och organisationsfrågor mm. Normalt sett anser jag dock att en förutsättningslös argumentation skapar utrymme för nya idéer och dimensioner i tankevärlden. Det är något gott att två personer intar olika ståndpunkter för att det skapar förutsättningar för förändring och ändrade förhållningssätt. Dina inlägg är dock inte av sådan natur att det tillför något. Dansen med dig är lika upphetsande som att applådera med en hand. Argumentationen är därmed avslutad.

Lycka till !

Ravne

Sv: slöa eller?
Om man sammanfattar inläggen på den här sidan med ett ord så blir det : PANIK. Kan ju lugna ner er med att säga att det inte är så farligt.. LHC, Luleå och SSK kommer snart att falla tillbaka.. så allt snack om kvalserien är ju att ta i.. hursomhelst.. nu blir det två tuffa matcher mot ett Hv som inte tänker förlora igen.. så för tillfället är det sämsta möjliga motståndare för eran del...

mif behöver!!!!!!!!!!
Mifredhawks behöver fixa sina målvater mål skyttet och backspelet!!! mif få igång Hadelöv och Nilsson för fan eller sätt in Holm kanske i buren han kanske är bättre än dom andra två!!!!!!!
ha de gött mif älskare!!!!!!!!

På måndag menar du?

FÖRSTÖR INTE DAGEN I MORGON MIF, VI FÅR BARA INTE TA EN FÖRLUST TILL, KÄMPA NER HV71, SPELA GRISHOCKEY OM SÅ BEHÖVS, MEN VI MÅSTE BARA HA 3 POÄNG I MORGON.

hmmm en spelare från MIFs ungdomsverksamhet som går ut och hackar på a-laget. Inte bra det.

Med tanke på att just NI juniorer är MIFs framtid! Vi får dock ha i åtanke på att du endast är 12år.

hahahaha fan vad dom är kassa.Tilloch med 89:iorna är bätre.Limhamn är nästan skånes bästa lag men tilloch med vi tar dom.

fan vad malmö är kassa i år.mif är det laget som har så gammla spelare det är

Supporters vs. Gnällspikar
Det är ganska kul att läsa runt i de olika klubbarnas gästbäcker här på hockeysnack. Efter att ha gjort det ett tag har jag kommit till följande slutsats:

En del är stenhårda supporters och lägger ner sin energi och kraft på att stötta, stötta, stötta, stötta. I med och motgång.

Resten är gnällspikarna som lägger ner sin karaft på att småle så länge det går bra och piper och gnäller så fort det går dåligt för laget. De vet alltid vad som är fel och har exakta svar på just dessa fel.

Min stora fråga är varför inte gnällspikarna går ner i båset och berättar vad som ska göras, det är ju så enkelt...eller?

Ja, Mif har tuffa matcher framför sig i HV x 2 och Frölunda. Men som serien utvecklat sig finns det bara svåra matcher. Det gäller uppenbarligen för alla lag.

Det ser likadant ut om man tittar på de fem senaste matcherna, FBK, LHC, DIF och SSK går bra medan resten byter poäng med varandra.

Tror att NuMountain är lite ironisk mot Ravne faktiskt.

Ravne: Är från Skåne men bor i Umeå just nu

Kollar man på de tre senaste matchern har lagen mer eller mindre bytt poäng med varandra, det är bara Södertälje(!!), Linköping(!!!!!!!!!!!!), Djurgården och Färjestad som visat stabilitet och form.

Ingen poäng för vilka ?
Timrå eller ?

Otroligt mycket onödigt dribbel, bara för att hamna ute i sarghörnen. - Det blev ingen poäng den här gången heller.

Delar din uppfattning.

Som situationen utvecklade sig har dock inlägget inte endast ett intresse när det gäller Mif utan är snarare av allmängiltig karaktär.

Kul med MIF:are i Umeå. Bodde själv i Jämtland och Västerbotten under ett antal år. Det var många verbala kamper mot Björklövenanhängarna. På den tiden Löven i elitserien. Skellefteå ser f ö ovanligt starka ut i år.

Ravne

Sv: Elitserien 2001/02
Det förstår inte jag heller.
Nu är MIF sist i tabellen igen, det kunde man aldrig tro före säsongen. Visserligen är det bara 6 poäng upp till 8e slutspels platsen så det är ingen riktig kris ännu.
Om 3-4 matcher kan vi vara med igen, men vi har tyvärr ganska tuffa matcher mot HV71 och Frölunda framför oss.

Elitserien 2001/02
Jag fattar mig inte på serien i år, det är helt omöjligt att tippa. Brynäs var dåliga mot Mif men vann med 4-1. Brynäs spelar bättre mot Frölunda än mot Mif men ligger under men 0-4, ingen logik alls.

Det är inte lönt att du lägger ner energi på att bemöta NuMountain, han håller på MoDo och tycker säkert att det är helt ointressant varför Mif ligger där de ligger.

Sv: PERCY!!!
Bra inlägg.

Ravne

Den känsla som man erfar när man läser Nu Mountains inlägg är ”Och tanken stilla står”. Den analytiska förmågan lyser med sin frånvaro och inlägget är i huvudsak fullständigt obegripligt. Spridda fraser präglade av tankeoreda, omotiverade slutsatser som att jag besvarar min egen fråga etc.

Självfallet föreligger det skillnader mellan ett ”vanligt jobb” och det arbete som utförs av en ishockeyspelare. Det är allmänt känt, och torde även ha kommit till din kännedom, att idrottsmännen är en mycket priviligierad grupp av individer i vårt samhälle. Deras yrkesutövning sammanfaller nämligen med deras hobby. Dessutom är de inkomster som de uppbär årligen vida överstigande en ”normal” arbetstagare. Även s k importerade marginalspelare i en fjärdeuppställning kvitterar ut en ansenlig lön. Vem är det som är med och finansierar dessa löner. Självklart är det så att fansen bidrar till lönerna till följd av närvaron på matcherna. Eftersom fansen avsätter en del av sitt konsumtionsutrymme till att bevista MIF:s hemma- och bortamatcher förtjänar de ett bättre resultat. Inte bara förtjänar utan kan också kräva detta. Du uppger att ”Om lönen bestämde vilken som vann SM-guld skulle MIF vinna betydligt flera”. Så är det säkert. Du missar dock helt den mest väsentliga frågeställningen. Om en förening lägger ned stora kostnader avseende spelarlöner måste det rimligen finnas en anledning till detta. Investeringarna bör präglas av ett affärsmässigt tänkande. Tanken borde rimligtvis vara att dessa investeringar ska ge avkastning i form av framgångar. Att ösa ut stora pengar på spelare som inte känner att de bör göra rätt för sin feta plånbok är inte försvarbart och agerandet präglas inte av affärsmässighet. Varken från organisationen som står bakom värvningsbesluten eller från spelarna som skall verkställa målsättningarna på isen. En förening som i alldeles för hög grad vänder blickarna mot ålderstigna spelare som har framgångarna bakom sig ökar väsentligt risken för att hamna i en situation där resultaten uteblir. En ålderstigen spelare som haft en lång och lyckad karriär kan inte uppbringa den motivation, kraft, energi och vilja som en yngre spelare. Däremot kan sådana spelare i kombination med yngre spelare vara en god mix. I MIF:s fall är dessvärre proportionerna mellan äldre och yngre spelare dåligt sammansatt.

För att sammanfatta det ovanstående så att även NuMountain kan förstå de olika omständigheterna och orsakssambanden så innebär det följande. En förening som Mif med stora ekonomiska resurser har bättre förutsättningar än en förening med mindre ekonomiska resurser. De ekonomiska resurserna som Mif förfogar över skapar förutsättningar för att exempelvis köpa kvalitetsspelare. En kvalitetsspelare uppbär i regel en betydligt högre ersättning än en spelare som inte kan klassificeras som en kvalitetsspelare, t ex en marginalspelare. En förutsättning för att de ekonomiska resurserna ska kunna skapa förutsättningar för framgång är dock att medlen används för att just köpa in kvalitetsspelare. Om resurserna används till att köpa spelare som är förbrukade och har sin storhetstid bakom sig används resurserna inte på rätt sätt. I ett sådant läge sitter föreningen med månatliga stora löneutbetalningar men får inte ett dugg tillbaka. Om pengarna verkligen hade använts till att förvärva kvalitetsspelare hade Mif inte hamnat i den situation som nu råder. Det är således en fråga om att använda resurserna på rätt sätt. Detta är ytterst en organisationsfråga.

Kul att det gick bra för Ola Nilsson i juniormatchen, trots förlusten.

Ravne

Sv: TV-Pucken
Slut på matchen och förlust med 1-2, Frölunda är trots allt en favorit. Men det går inte bra för Mif:s juniorer heller. Ola fick i varje fall göra en bra match och räddade 92% av Frölundas skott.

Hmmm, Mif j-20 spelade 5 mot 3 i nästan två minuter utan att göra mål. Verkar som om de har samma problem som A-laget. Även i period 2 hade de 5 mot 3 men inga mål. När det väl blev mål var det i spel 5 mot 5 och vad det verkar en soloprestation. Franz Nielsen poänglös, igen. Återstår väl någon minut.

Det ville sig inte mot Ångermanland för Skånelaget som förlorade med 1-2. Men en bra insats av Skånelaget som föll med äran i behåll.

Just nu spelar Mif Redhawks j-20 lag mot Frölunda och ligger under med 0-2 efter två perioder. Skotten 18-15 till Mif, med Nielsen på isen och Ola i mål.

Sv: BEDRÖVLIGT!!!
Avgör och avgör? Det blev väl 2-2 då va?

Sv: PERCY!!!
Percy skaffar inga spelare till Mif, det ansvaret vilar på tränare/sportcef.

Percy lägger inte ut pengar på andra lag, det gör däremot hans företag PNB. Det är skillnad på att vara ordförande i en förening eller att med sitt företag marknadsföra sig genom sponsring.

I årets lag är Bäckman/Johansson de enda personer som Percy fiskat upp. Spelarna, de ligger helt utanför hans bord. Visst, Percy åkte runt och värvade spelare i slutet av 80- och början av 90-talet. Det var, som han säger, inget han begrep sig på utan han sökte upp de spelare som han fått höra att man skulle ha nytta av. Tränaren önskade sig, Percy försökte uppfylla och lyckades oftast.

PERCY!!!
Tänk om Percy Nilsson kunde lägga ner pengar på att skaffa bättre försvars backar i MIF istället för att slänga ut miljoner på förorts lag i stockholm. Det är vell endå i MIF han har sitt hjärta eller?!, han sponsrar ju södertälje i miljoner så att dom får råd att köpa till sig topp spelare, och han sponsrar frölunda, kan han inte bara ta sig i kragen och gjöra MIF till ett riktigt lag nån gång, det enda han skaffar till MIF är avdankade gamla hockey rävar som är mättade och slut inom hockeyn. Jag tycker att det är dåligt , mycket dåligt. Han säjer ju att han vill ha respons för pengarna som han slänger ut på laget, och att han har Krav, men det går ju åt skogen vart enda år, men endå så fattar han inte att dom flesta av spelarna i MIF är slut. nej....Skaffa in lite nytt och ungt folk i MIF så ska vi se att det blir bättre, ja det kan ju knappast gå sämre.

Sv: NÄR SPELAS MIF-HV71?!
Nicke kolla på första sidan till vänster under nästa match.

Där står det att MIFs nästa match är den 15:e hemma mot Hv71.

NÄR SPELAS MIF-HV71?!
Hallå!!

Jag bara undrar när MIF spelar nästa match, efter som det inte är i dag mot HIV 71 så undrar jag om ryktena som jag hört om att MIF spelar på måndag stämmer?!

Tex därför att NuMountain håller på Modo.

Sv: Nämen, landslagsback 55...
www.cewe.se/tidningar/hockey/default.asp

där har du Hockeys hemsida

Sv: Nämen, landslagsback 55...
Hejsan
kan du sätta in Hockey tidningens hemsida? Kan Tyvärr inte hitta den.

PS. Verkar som Peter Andersson kommit in i elitserie spelet, kan väll ta ett tag innan man ställer om sej...allt enligt tidningarna....kanske inte har samma spelsystem....

"Hade någon annan på arbetsmarknaden uppburit en sådan hög lön och presterat så lite hade saklig grund för uppsägning förelegat. Spelarna utför faktiskt inte det arbete de är anställda för."

- Jaha! Du ser inte skillnad mellan idrott och ett vanligt jobb. Det säger ganska mycket bara det. Om lönen bestämde vilken som vann SM-guld skulle MIF vinna betydligt flera. I ett vanligt arbete beräknas du falla in i ledet, du blir inte satt på bänken.

". Spelet är helt i avsaknad av linjer, viljelösheten är påtaglig, modet är bristfälligt, fantasin lyser med sin frånvaro. Som sagt, vilken annan arbetsgivare som helst ute på den öppna marknaden skulle aldrig acceptera en sådan insats." "frånvaron av vilja, motivation, ungdomlig entusiasm, och kämpaglöd saknas"

- Javisst.Vi får väl se detta som ett organisationsproblem då. (som du säger) Hur kan det komma sig att alla dessa egenskapet tillskrivs spelarna? - Det talar du inte om.

"MIF:s värvningspolicy är ett problem i sig. Någon bär ansvar för dessa ogenomtänkta värvningsbeslut. Det intressanta i sammanhanget är att de personer som befinner sig i denna beslutsfunktion inte drar lärdom av tidigare misstag. MIF fortsätter att värva namnkunniga spelare år efter år efter år. "

- Endast en ytterst okunnig låter bli att misstänka Percy här. Hockeykunnigt folk värvar inte spelare och ledare som besitter de egenskaper du tillskriver dom.

"Däremot bör Percy Nilsson göra en översyn av vilka personer som ombesörjer dessa verklighetsfrämmande värvningar som skett under de senaste åren" ". Eftersom de ekonomiska uppoffringarna blir väldigt stora i förhållande till det värde som skapas är det nödvändigt att låta bilan falla över vissa huvuden."

- Nu svarar du plötsligt på din egen fråga. Därmed är svaret bekräftat.

"Men du kanske vill sitta nöjd och låta MIF falla sönder år efter år. Du ska ha erkänsla för din utpräglade passivitet. MIF kommer att stagnera om dina ord skulle få bärkraft. De präglas inte av handlingskraft, endast passivitet. Du borde byta namn från NuMountain till Titanic."

- Ja, kalla mig vad du vill, men med lite fantasi, inlevelse, lite linjer och vilja skulle du förstå varför jag egentligen ite bryr mig om hur det går för Malmö.

Aj aj aj, så var det roliga slut. Skåne förll i en jämn kvartsfinal mot Västerbotten med 2-3 i förlängning. Skåne hade ledningen med 2-0 men på 19 sekunder i andra perioden kvitterade Västerbotten. 3.58 in i förlängningen avgjorde Norrlänningarna.

Det innebär att Skåne spelar placeringsmatch i morgon mot Ångermanland (!!!!) istället för semifinal. Tråkigt var ordet.

En helt korrekt analys av Ravne över läget i MIF Redhawks. Hoppas bara att klubbens ledning också förstår detta och tar krafttag för en snabb förändring innan vi gör Rögle, Leksand och co sällskap i allsvenskan!!!!!!!!!

Sv: MEN FÖR FAN ...!!!!!!!!!!!
Håller med dig om att Ola är en framtidsmålvakt. Anser att tränarparet skulle matcha honom hårdare. Jag är i princip förespråkare för Pekka/Nordström-modellen. Målvakterna står varannan match för att tillförsäkra sig om rätt tändvätska hos sista utposten. Känner dock en viss osäkerhet i huruvida Hadelöf klarar av en sådan situation. Är inte helt övertygad om att han blir en bättre målvakt av en sådan ordning. Situationen för närvarande är inte riktigt jämförbar med Pekka/Nordström. Där förelåg en situation där Pekka fungerade som mentor och Roger Nordström som elev. Pekka stöttade Roger och matchade honom med insikten om att Nordström kunde bli en landslagsmålvakt. Denna situation råder inte mellan Hadelöf och Nilsson. Hadelöf vill ha, och behöver kanske, speltid för att övertyga landslagsledningen om att han är rätt man för ett landslag under den närmaste framtiden.

Ravne

Sv: MEN FÖR FAN ...!!!!!!!!!!!
Ja Ola gjorde en extremt dålig insats...

Men alla vet att Ola Nilsson gör sig bäst på hemma matcherna. Och det är på hemmamatcherna han visar vilken otrolig målvaktstalang han är. Jag tycker därför inte det är psykologiskt/pedagogiskt riktigt att göra skiftet Hade/Ola på borta is. Han är ung och oerfaren och påverkas därför, tror jag, mer av sin omgivning. Vi såg samma sak i slutspelet förra säsongen när Ola fick gå in under semin, på borta is, och gjorde en katastrofinsats trots att han visat, de få gånger han stått under serien, att han är en kanon-målvakt. Ola är en målvakt som blir bättre med publikens stöd och måste få bygga upp sin självsäkerhet innan han kan tackla MIFs målvaktsbekymmer. Bäckis ge inte upp Ola som alternativ än...

Jag noterar att Miffo vill fortsätta på den inslagna vägen och värva gamla idoler i tron att få igång målskyttet. Situationen måste betraktas som hopplös när inte bara ledningen satsar på gamla förbrukade spelare utan även fansen uppmanar till samma värvningspolicy. Noterade att någon tidigare förespräkade att Raimo Helminen skulle bara en förstärkning.

Någon gång måste insikten infinna sig att dessa spelare är nostalgiska och hopplösa rop på framgång.

Se bara på Peter Andersson, Roger Öhman, Johan Norgren, Tomas Sandström. Fredrik Lindkvist, Marcus Thuresson, Christian Due-Boije, Daniel Rydmark m fl. Deras insatser under året kan inte jämföras med vad de presterade under deras storhetstid som ishockeyspelare. Att nämna Daniel Rydmark i sammanhanget kan tyckas orättvis. Rydmark är dock inte i närheten av den förmåga han presterade under MIF:s framgånsrika år 92-94.

Det mest anmärkningsvärda är docka att MIF:s organisation verkar med en anmärkningsvärd passivitet. När MIF släpper ifrån sig spelare somn Kim Staal måste man fundera över vilken självbevarelsedrift som råder i föreningen, Staal var en av de absolut mest tongivande spelarna under hela förra säsongen. Då måste man ställa sig frågan varför MIF inte sätter sig ned under mitten på säsongen och förhandlar om ett nytt kontrakt för att trillförsäkra sig om Staals framtida tjänster i framtiden. Helt obegripligt. Istället börjar MIF agera efter säsongens slut. Då va5r det för sent. Brithen, Danmarks landslagscoach, fick tränarkontrakt med MoDo och började berabeta Staal i detta skede och lyckades signa honom. Om spelarpolitiken fungerat i MIF skulle Brithen överhuvudtaget aldrig fått denna möjlighet.

Samma förhållande gäller för Mika Hannula. Han var inte kontrakterad förrän efter slutspelet. Hannula var själv osäker på var han skulle spela ishockey denna säsong när förra årets slutspel började närma sig slutet. MIF hade inte erbjudit honom nytt kontrakt, trots att han, tillsammans med Staal, var de mest värdefulla spelarna under föregående års slutspel. Vi ska vara oerhört tacksamma att åtminstone Hannula är kvar i årets trupp. Det är ju en av de spelare som faktiskt uträttar någonting på isen.

Denna brist på självbevarelsedrift och framtidsinsikt måste rimligtvis läggas någon till last inom MIF:s organisation.

Ravne

Naturligtvis är det förhållandevis enkelt att lämna en svarskommentar som Nu Mountain utan att överhuvudtaget bemöta de kommentarer som lämnats. Faktum kvarstår. MIF:s tabellplaceringar de senaste åren är en bekräftelse på att framgångarna (SM-guld) lyser med sin frånvaro.

Dessutom måste NuMountain vara helt i avsaknad av förståelse för hur en organisation fungerar. Percy ska självfallet kvarstå som ordförande. Däremot bör Percy Nilsson göra en översyn av vilka personer som ombesörjer dessa verklighetsfrämmande värvningar som skett under de senaste åren. Jag utgår från det förhållandet att du är så pass införstådd i hur en organisation fungerar att du begriper att Percy själv inte tar de konkreta besluten om vilka spelare som köps in. Däremot skapar han i de flesta fallen de ekonomiska förutsättningarna för att MIF ska bedriva en god värvningspolicy. Eftersom de ekonomiska uppoffringarna blir väldigt stora i förhållande till det värde som skapas är det nödvändigt att låta bilan falla över vissa huvuden. Men du kanske vill sitta nöjd och låta MIF falla sönder år efter år. Du ska ha erkänsla för din utpräglade passivitet. MIF kommer att stagnera om dina ord skulle få bärkraft. De präglas inte av handlingskraft, endast passivitet. Du borde byta namn från NuMountain till Titanic.

Ravne

Bland det dummaste jag någonsin läst. Men okey då. Dumpa Percy!

Man kan inte annat än dela PF:s uppfattning när det gäller kravspecifikationen på de arbetstagare som MIF förfogar över. Ishockey är inte bara en idrott utan de som tjänstgör i MIF:s tröja förefaller inte ha förstått att de utför ett arbete för organisationens räkning. Den lönen som uppbärs av spelarna står inte i proportion till de insatser som de förväntas motsvara. Hade någon annan på arbetsmarknaden uppburit en sådan hög lön och presterat så lite hade saklig grund för uppsägning förelegat. Spelarna utför faktiskt inte det arbete de är anställda för. De glider omkring på isen som om det vore något jippo. MIF har uppenbara problem. Spelet är helt i avsaknad av linjer, viljelösheten är påtaglig, modet är bristfälligt, fantasin lyser med sin frånvaro. Som sagt, vilken annan arbetsgivare som helst ute på den öppna marknaden skulle aldrig acceptera en sådan insats. Sedan anser jag det är viktigt att påpeka att det inte endast är spelarna som förtjänar kririk för de usla framträdanden som de gör. Ytterst är det ett organisationsproblem. MIF:s värvningspolicy är ett problem i sig. Någon bär ansvar för dessa ogenomtänkta värvningsbeslut. Det intressanta i sammanhanget är att de personer som befinner sig i denna beslutsfunktion inte drar lärdom av tidigare misstag. MIF fortsätter att värva namnkunniga spelare år efter år efter år. Namnkunniga spelare som har haft sin topp som ishockeycharmörer för mellam 5-10 år sedan. Det ser bra ut på ett papper, men spelarna saknar den kapacitet som fanns då. Värvningspolicyn präglas av ogenomtänkt nostalgi. Ett drömmande om åren 92-94 när MIF vann såväl SM-slutspel som Europacup. De spelare som deltog då finns delvis kvar. De är värvade för att MIF ska uppnå sama målsättningar som då. Men, hur ska det gå till när frånvaron av vilja, motivaytion, dåvarande ungdomlig entusiasm, och kämpaglöd saknas. De är trots allt många år äldre. Det borde införas ett realistiskt tänkande i värvningspolitiken i Malmö.

Ravne

« · 17441 · »