Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 17770 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Updatering
SPARKA ALLA MIF BACKAR, OCH UT PÅ MARKNADEN EFTER NYA, SPARKA OCKSÅ ÖVERBETALDA GAMLA DIVOR SOM SANDSTRÖM, LINKAN, THURESSON. OCH IN MED FRANS NIELSEN OCH JANOS VAS. LETA OCKSÅ UPP DUKTIGA JUNIORER SOM LYSSNAR PÅ TRÄNARNA OCH SPELAR FÖR LAGET INTE FÖR PENGARNA.

KAN PERCY OCH MIF REDHAWKS FÖRENINGEN GJÖRA DETTA SÅ ÄR VI EN BRA BIT PÅ VÄGEN UPP I TABELLEN OCH FÖR MIF REDHAWKS FRAMTID, VI KAN INTE BEHÅLLA DOM GAMLA RÄVARNA NÅ LÄNGRE NU, TABELLEN TALAR SITT TYDLIGA SPRÅK ATT MIF LIGGER DÄR DOM SKAL LIGGA SOM DOM SPELAR GJUST NU.

Köbekagor
Börjar Percys köbekagor inte bli för gamla?!

Percy får försöka att få hem Kim Jonsson,Lilja och eller Popovic. Då kanske det skulle lösa sig. Men att vi skulle få hem någon av dessa spelare är så gott som 1% chans.

Varför orkar man ens bry sig längre?
Vi får vänja oss vid att förlora i år tydligen
Avståndet till topplagen kommer att öka och öka :-(

HV71 borta på Torsdag, Frölunda hemma på Lördag. Det ser inte just ut.
På Tisdag nästa vecka kommer förmodligen våran nästa seger, mot Linköping hemma. Förlorar vi då så är allsvenskan så gott som ett faktum.

Tänkte på det här med nyförvärv också, ska Mif värva någon måste det vara någon i hästväg som mer eller mindre kan avgöra en match på egen hand. Som när Dahlén kom till HV, på den nivån måste det vara.

Stavar som en full skata, ursäkta!

Något är fel, JA! Försvarsspelet har inte funkat. Målvaktern har varit darriga men vad värre är, våra super forwards gör inte mål. Detta gör att vi ständigt får jaga och blott aoss för kontringar. Mif måste göra mål, gör vi mål ja då löser sig det mesta trots att backarna inte är snabbast i landet. Se på Luleå matchen, lite mål och det spelade ingen roll att backarna inte hänger med alltid.

Men som vissa förneka at man är Miffare, ja det är bara patetiskt. Det är minst lika vikitgt...eller rättare sagt mycket viktigare att vara supporter i tunga stunder än när allt flyter.

Ja men det är inte första gången som MIF missar en massa chanser. Något är fel i laget. Bäckman har väl sänkt spelarnas självförtroende till 0.

Stefan Liv gjorde en av sina bättre matcher.. då är det inte lätt att göra mål..

jag har förklarat allt på min Hemsida
turn.to/mif

KATASTROF MIF!!!
Percy Percy Percy! Är det lönt att bygga en ny arena för att visa upp detta torftiga gäng? Var fan finns kämparglöden, moralen och viljan??? Man skäms ju för sitt Malmö! Släng gabeträt B åt råttorna NU - innan det är för sent. Vi vill ha "tillbaka" Timo L.
(Läs jag vill :-)

Jag har förklarat allt på min Hemsida

Tydligen så funkar inte spelet med det manskap som man nu spelar med. Varför inte börja rulla på folk så att även juniorerna som t ex Frans Nielsen får chansen. Det kan iallafall inte gå sämre. Eller så får vi tyvärr gå ut på spelarmarknaden och köpa några riktigt bra och skridskosnabba backar. Hoppas att vi inte behöver gå så långt. Än en gång hade Mif spelövertaget men det är något som inte funkar men vad?????????

korrigering
jag menar 2 mål i 3e perioden

Det kan inte bara vara otur att vi förlorar.
Vi släpper in 2 ganska billiga mål i andra perioden tack vare dåligt försvars spel. Vi gör inte många mål heller men det är försvars spelet som är under all kritik!

jag trodde att mif hade ett bra lag i år nu får fan det hända något.
Jag är ledsen men Bäckman och Johansson kanske inte är rätt tränare för mif. ta hit Timo igen. Och så förstår jag inte att man förlängde hasselblads kontrakt. Jag trodde också att P Andersson skulle bli en jätt förstärkning. En spelare jag vill ge beröm är Danne Rydmark han försöker ju han förtjänar att va lagkapten.
tur att mångas kontrakt går ut snart. Men det klart om inget händer inom snar framtid så har inte mif ett lag i elitserirén: Och va ska man ha en jätte arena till då????? Jag tror att det kan bli en kick om man sparkar tränarna och köper in tre spelande backar. Och Burra tror jag inte skulle göra bort sig. nåt måste i alla fall göras......................................................

Nu har jag fan fått nog. Det går inte att vänta på att dte skall lösa sig. Någonting måset göras och det är nu.

4-2 till HV71

Dags för kris möte i MIF ?

in med frans nielsen så vinner vi på torsdag

dumpa peter andersson och några andra tex hadelöv köp liv istället

jag vill inte riktigt ge upp än men det krävs mycket för att ändra det lite yngre spelare

Vi spelar kanske den bästa matchen i år men förlorar på grund av kasst försvars spel. Fattar inte att ledningen blundar för det faktum att MIF saknar minst 2 riktigt stabila backar. Man måste försöka hitta en bra back nu!
Det är väl bättre att lägga ut lite pengar nu innan vi är nere i Allsvenskan och förlorar ännu mer.

Så lätt ger väl inte en sann supporter upp? MIF verkar ju totalt överlägsna Hv.. förutom att Hv gör målen..

MIF är så kassa så de kan dra åt hell nu, ger upp för detta lag.

En trogen MIF -fan innan.
Släng hela bunten i östersund.

JA jag tycker det är för jävligt som i förra matchen släppa in 4 mål på 11 skott har vi ingen målvakt eller vad fan är annars fel

ja man skäms att vara MIF fan just nu. Vi får nog rikta in oss på att inte åka ner i Allsvenskan.

man skäms!!!!

snyft! jag orkar inte mer.
mobbad blir man också för att man håller på mif.

dessutom får man väl mjäll av att använda mifkepsen i skolan.
än så läng bara 3-1 till hiv71 mot malmö

3-1

Jaha
Där var det kört
2-1 till HV71

1-1 efter 2 perioder.
MIF spelar ut HV71 i den andra perioden men tyvärr missar vi många chanser. För övrigt så verkar MIF göra den allra bästa matchen i år. Hoppas bara att vi kan få med oss 3 poäng nu också. Hoppas också att det inte låser sig som det har gjort i flera andra matcher denna säsong, vi har avgörandet i våra händer!

Eyyy Kaz

angående inför matchen rapporteringen från Officiella så har jag fått order av styrelsen att tränarna ska rapportera till mig före och efter varje match. Och eftersom de inte rapporterar något till mig så blir det inga uppdateringar, till skillnad från Niklas Wikegård som än idag ringer till mig och rapporterar hur det går för hans nuvarande lag Chur.

Eftersom Bäckman/Gunnar ska rapportera till mig före och efter varje match så är det en onödig kostnad att jag ser matcherna och kan skriva matchfakta själv, då det är tränarnas kommentarer besökarna vill ha inte mina.

Så jag kan passa på och ställa den frågan här, vilket föredrar ni?
Tränarnas eller mina kommentarer? Lägg då på tanke på hur många ggr tränarna har kommenterat matcherna denna säsong!

Sv: VF-MIF
MIF har haft ganska lätt mot Frölunda de senaste mötena. Det var ingen tillfällighet att vi vann mot er förra gången heller.

Sv: VF-MIF
Alltid lika stor i käften.

Är det inte Mutad domare som du kommer med så är det vell något annat, fast du kan alldrig ta en förlust även om den svider, och då tycker jag inte att du skall gå på hockey, för att det är ju alltid vinna eller förlora, ibland vinner man och är glad och i bland förlorar man och är sur, men man måste kunna svälja skiten och se framåt.

Du tror på två siffrigt....Ja man ska ju tro på sitt lag, fast inte underskatta motståndarna, men det har du som förmåga hela tiden att gjöra,

FORZA MALMÖ!!!!

och snälla vinn mot HIV tack.

VF-MIF
På lördag smäller det! Och då ska ingen j-vla mutad domare få stå i vägen för oss...
Förvänta er en tvåsiffrig förlust för eran del!

FORZA VF!!!!!!

Updatering
Hej stefan.varför har blivit lite dåligt med information innan matchen ,skador,eller annat som brukar vara innan matchen. liksom tråkig och läsa samma sak på första sidan ,händer ingenting där liksom. buuuuuu. likadant på madhawks.hoppas att ni har inte blivit påverkad av MIF spel bara )))
jag tror fortfarande på vändingen kanske mot just HV. ni får ha det bra och HEYA BOYS.Kaz

Sv: TV-Pucken
Skulle bara meddela att Ola Nilsson tyvärr inte kan dansa på isen idag pga nån skada, men han spelar ändå.

Sv: SYND!
När jag påstår att ditt inlägg är bland det dummaste jag läst, och kommer med förslaget "dumpa Percy" (observera att det inte är ett personligt påhopp.) kommer du till denna slutledning?

Att: "jag måste vara helt i avsaknad av förståelse för hur en organisation fungerar."
För att i nästa andetag påstå: "Jag utgår från det förhållandet att du är så pass införstådd i hur en organisation fungerar att du begriper att Percy själv inte tar de konkreta besluten om vilka spelare som köps in."

Vad är det här för typ av slutledningsförmåga? Dessa två påståenden står ju i opposition till varandra.
Hur kan jag först vara i total avsaknad och i nästa moment vara så pass införstådd? Hur kan du utgå ifrån att jag begriper din åsikt om Percys status, när jag själv föreslog det raka motsatta i rubriken?
Du bygger fantasifoster av ingenting. Jag misstänker att du inte tål kritik, ens om den består av de lilla som min rubrik bestod av.

Du uppmanar mig i faktiskt i samma inlägg att gå vidare: " Naturligtvis är det förhållandevis enkelt att lämna en svarskommentar som NuMountain utan att överhuvudtaget bemöta de kommentarer som lämnats."

Så jag gör det, (bemöter dina kommentarer) men då blir din reaktion närmast rabiat.
Dessutom gör du denna slutledning:

"Den analytiska förmågan lyser med sin frånvaro och inlägget är i huvudsak fullständigt obegripligt. Spridda fraser präglade av tankeoreda, omotiverade slutsatser som att jag besvarar min egen fråga etc"

Var får du alla slutledningar ifrån? Kan det vara så svårt att förstå, med tanke på min rubrik tidigare, om att "dumpa Percy" att dessa fraser besvarar sig själv?

"MIF:s värvningspolicy är ett problem i sig. Någon bär ansvar för dessa ogenomtänkta värvningsbeslut."
"Däremot bör Percy Nilsson göra en översyn av vilka personer som ombesörjer dessa verklighetsfrämmande värvningar som skett under de senaste åren" ". Eftersom de ekonomiska uppoffringarna blir väldigt stora i förhållande till det värde som skapas är det nödvändigt att låta bilan falla över vissa huvuden."

Denne "någon" är ju enligt mig Percy. Varför skall annars han göra "en översyn" Kan det ha något med att Percy har något med värvningspolicyn att göra? (Retorisk fråga).

Hur kan det i dina ögon bli " Spridda fraser präglade av tankeoreda, omotiverade slutsatser" När jag tydligt spaltar upp mina kommentarer från citat av ditt inlägg? Enklare kan man inte bygga upp det för att det ska bli begripligt. Blir det inte det, beror det nog mer på mottagaren än sändaren.

Av den anledningen att du anser mina inlägg obegripliga och av den anledningen att du försöker vinna poäng, genom att håna dina kritiker i överlägsen stil, gjorde jag en karikatyr av den jag angrep och simsalabim! Så förstod du texten jag skrev. - Till skillnad från tidigare. Däremot förstod du inte kontexten, vilket inte är så underligt eftersom du inte tål kritik.

Jag är ledsen att jag inte håller mig till ett utvecklande samtal kring hockey, men det skulle jag naturligtvis ha gjort om du hållit dig ifrån personangreppen. Du kan ju leta i mina inlägg mot dig och se om du hittar ett enda angrepp på din person, eller en enda analys av din intellektuella förmåga, som försvarar dina mot mig. Naturligtvis måste du räkna bort den om kvasiintelligens, eftersom hela den är ett angrepp på dig. Genom karikatyren, försöker jag beskriva den känsla du förmedlar till mig. Dessutom försökte jag uppnå den " intellektuell stimulans " du eftersträvade, (de svåra orden är alltså en direkt uppmaning från dig). vilket måste ha fungerat eftersom du blivit tvungen söka i ordböcker, där man kan råka finna latinska ordstäv.
- Kanske enda sättet att nå fram; att vädja till ditt självupptagna intellekt.(Enda halvlyckade hittills i alla fall) Ojsan! Där kom det en till du inte får räkna, den var för uppenbar.

- Ja, nästa gång blir det hockey, nu när vi är klar med varandra. Sen ställer jag mig i skamvrån där jag räknar med att trängas med en som har en dumstrut på huvudet.

Sv: SYND!
Nu Mountains inlägg saknar helt anknytning till frågor kring ämnet ishockey. Det vore mera intressant att diskutera med Nu Mountain om han uppehöll sig vid ämnet.

Det enda du uppnår med ditt inlägg är att skjuta dig själv i foten och förpassa dig själv till skamvrån.

NuMountain riktar kritik mot att personer (sannolikt undertecknad) använder en begreppsapparat bestående av svåra sammansatta ord. När man läser igenom NuMountains eget inlägg präglas detsamma av en terminologi bestående av just detta fenomen som han själv vänder sig emot. Ett gott exempel på detta är termer som kvasiintelligenta och potemkinkulisser.

Vidare vänder sig NuMountain mot att han utsatts för personangrepp. Det egna inlägget är dock inte fritt från argumentum ad hominem. När du refererar till kvasiintelligens, egotripp, besserwisser och hemfaller till ett outtröttligt ironiserande genom hela textmassan kastar NuMountain ånyo sten i sin lilla glaskupa.

Denna gång lyckades du inte bättre än att Eisensteins pansarkryssare sjönk med ordentliga hål skrovet. Ett argumentationstips är att inte trampa på de minor du själv lägger ut. Det förefaller vara ytterst ogenomtänkt.

Men som sagt, nästa gång kan vi väl uppehålla oss vid ishockey.

Ravne

Sv: Madhawks
JpJo> Frågan är om ni blir panndöda eller om ni redan var det. Jag skulle tippa på det senare. Ni är mycket omogna och hör inte hemma på en hockeyarena. Det märktes senast ni var i skandinavium. Det sedvanliga "hata GBG" fast ni hördes knappt, och sen hoppa på och nita småungar...
Snacka om att skämma ut sig...

Sv: Madhawks
Oh herregud!!!!!!!!!!!!!!!! Att folk kan ha så lite i skallen är skrämmande.... Vi var 5-6 personer som skrek det.... Dem hörde ingenting och det är skit samma om dem nu hade hört det. Liksom är det en sak att anmärka!? För helvete alltså! Lite humor har väl aldrig skadat... Både vi och alla andra vet ju hur mycket allvar det var i det hela... Fy fan va totalt jävla panndöd man kan bli.

BU för mif
Skärp er malmö!!! Ni ligger ju f-n sist. Hela sverige skrattar åt er. Hoppas att ni åker ut och att ni aldrig lyckas att kvala er upp längre än till div 2...

Madhawks
TJENARE!
Måste rikta kritik mot en annars bra Madhawks, ni vet sidan för alla MIF-fans, spelare och ledare. Man gjorde ett arenatest i Linköping, där de tydligen hade 13-åriga chearleaders. Jag citerar från Madhawks:

"Lite söta lejon åker runt samt lite fyrverkeri bjuds det på... Även 13-åriga cheerleaders som dansar. Dem fick höra av oss att dem aldrig haft någon mens."

Vad har mensen med vad flickorna gjorde på isen? Jag tycker det är dumt att skriva så, för på det sättet får MIF´s supportrar ett dåligt rykte. Stötta laget ännu mer istället för att skrika så åt duktiga chearleaders, och en sak till: ni behöver ju inte skriva så på hemsidan för det är inte särskilt tufft att göra som ni tydligen hade gjort i Linköping.

Ha det bra!

VÄNDNING!!!!
I morgon vänder det! Jag känner det på mig. Från och med imorgon påbörjar vårt MIF den mödosamma klättringen uppåt i tabellen.

KOM IGEN MALMÖÖÖÖÖÖ!!!

Sv: Elitserien 2001/02
Mif spelar hemma mot HV i morgon liksom på torsdag.

Sv: Elitserien 2001/02
Spelar MIF verkligen imorgon ?
Enligt svt text är nästa match på Torsdag

Mif hade chansen när de fick pp (igen, ett av många) med en minut kvar av matchen. Istället släpper de in det andra målet i numerärt överläge för kvällen. j-20 får A-laget att framstå som stabiliteten själv så här långt i år. Nilsson räddar 25 av 33 skott, underkänt men han har förmodligen inte fått någon hjälp av utespelarna. Hade varit kul att läsa en rapport från någon som var på plats.

Skillnaden var väl att Leksand gjorde tvärt om och satsade på ungdomar som inte klarade av ansvaret. Laget vilade för mycket på Burra, Svensson och resten av det gamla gardet när unngdomarna inte fick till det.

j-20 har ordant til siffrorna lite men de släpper in mål så man blir mörkrädd. Slutet av tredje och 5-7. SSK hade 4-0 innan Mif vaknade till liv. Inte en poäng av Nielsen, däremot en 2:a för charging.

Det verkar som Mif kommer att göra samma misstag som Leksand gjorde förra året, nämligen vakna och försöka rädda laget från att åka ur aaaalldeles för sent! Jag tror att föryngrings-procesen måste starta ganska omgående, för det är inga pigga spelare på backsidan måste jag säga!

Att köpa in några grymma spelare nu kommer att bli fan så mycket billigare än att ta en kvalspelstripp!

Första perioden slut och skotten talar om en klar SSK dominans, 5-14.

Aj, aj, aj. Idag har j-20 en tuff dag...igen. Första perioden mot SSK hemma pågår för fullt och det står redan 3-0 till SSK. Ola som är darrig eller laget i helhet som spelar dåligt. Jag har ingen aning, vet bara att 0-3 mot SSK efter 9.20 inte är ett bra facit...inte bra alls.

« · 17770 · »