Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 18584 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: mif leder, jobba nu vidare...
Inte för att vara petig men Lundberg gjorde målet i powerplay och Magnertoft gjorde 1-1 i numerärt underläge på tekning. Men hur som helst, det är otroligt gött att MIF för en gångs skull visar vilja och vänder ett underläge till ledning, det har inte hänt ofta denna säsongen ;-) . Nu gäller det bara att vi inte släpper in HIV71 i matchen igen utan smäller in ett par mål till bara för att förnedra Livh lite grann ;-) . MIF mot SM-Guld 2002.

mif leder, jobba nu vidare...
Lundberg lyckades peta in pucken i numerärt underläge,
nu paus inför andra perioden 2-1 till mif alltså...
vågar man hoppas denna gång...

Sv: Det gammla vanliga upprepas..
Opps!! tvära kast 2-1 till MALMÖ

Det gammla vanliga upprepas..
Jaha då stod det 0-1 på stadion Det är tragiskt.....

Burra
Jag litar fullt på Stephan och tränarna men är "Burra" verkligen rätt? Jag vet att vi VILL tro det men är han verkligen det? Visst han gör mycket mål...men det gör Jussi, Mattsson och Sandström också egentligen. Men inte hittils iår! Vi får hoppas att han lyckas ialla fall.

Sv: Burra!
Det var Håkan Åhlund som var för "fet" för Tyska ligan, inte Burra.

en sak om www.mifredhawks.com
Jag undrar varför det alldrig är matchrefarat på www.mifredhawks.com...men varför ska jag undra omk det
man vill ju inte läsa på en sida om ett lag som ligger sist!!!
HAHAHAHA
Vi krossar er ikväll!!!!!

Så jävla skönt att burra är tillbaks

Patetiskt var ordet ja. Återigen visar mifs värvarstab sin inkompetens. Man bör ju nästan vara bosatt i Malmö för att de ska vakna. Är scouting en av kostnaderna man skurit ner på eller? Verkar ju onekligen så. Varför annars enbart värva spelare på gamla meriter? NU är det ju dock så att det inte kan bli sämre, så hellre Burra än ingenting alls. Behovet är annars störst på backsidan, det krävs minst 1 riktigt högklassig back. Tveksamt om man lyckas hitta nån gammal djurgårdare som uppfyller det kravet dock. Eller är Robert Nordmark esset i rockärmen?

För fet för tyska ligan var han men i MIF duger han!PATETISKT!!

Burra!
Gött att Burra är tillbaka igen. Hoppas att han kan bli den "vitamin-injektion" som behövs i laget. Synd bara att han inte kan spela i kvällens match. Ikväll ska vi heja på MIF som aldrig förr, kom ihåg, "Aldrig, aldrig ger vi upp" . MIF mot SM-Guld 2002

Sv: Burra kommer himm.
Ja så skrev då Burra på för Mif. Ännu en målskytt till samlingen. Men det är ju INTE målskyttar vi behöver utan spelande skridskostarka backar och inte de stridsvagnspjäser vi nu har. Synd att Tornberg var tvungen att sluta, men det är sådana backar vi behöver. Percy lägg upp dollarbuntarna och handla över några backar från overseas!!!!!!

Apropå kvällens ödesmatch så måste det bli 3 poäng. Kom igen nu gubbar!!!!!!!!!

Burra kommer himm.
Från Aftonbladet:

Robert Burakovsky är klar för elitserielaget Malmö. Närmast kommer han från Düsseldorf i den tyska ligan.
"Burra" väntas bli spelklar till lördagsmatchen borta mot Frölunda.
Malmö har under säsongens inledning haft problem med målskyttet och förlorat flera matcher trots övertag i antalet skott mot mål.
Klubbens tränare och ledning har konstaterat att åtgärder måste vidtas för att få ändring på den saken.
- Robert Burakovsky, som gjorde bortåt 50 poäng förra säsongen då han spelade för Leksand, är en spelartyp som har förmågan att få pucken i mål, säger Malmös sportchef Stephan Lundh.
Burakovsky är uppvuxen i Malmö och har sedan tidigare stark anknytning till klubben. Han spelade där 1992-93 och 1995-97.

Låt oss hoppas att han i varje fall kommer i håg hur man gör mål.

Sv: I KVÄLL VÄNDER DET
IDAG SKA VI BARA VINNA, ALLT ANNAT ÄR ÅT HELVETET

FRÄLS OSS BURRA PERCY

Jajamen i kväll hoppas jag att MIF får in målskyttet och att backarna inte flabbar bort pucken som vanligt, jag hoppas att till och med Thomas Sandström Linkan Thuresson mfl börjar att spela hockey men men?? det kanske är för mycket att bejära från dom "skratt"

FORZA MALMÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sv: Va goa vi ä!!!
skalpjägaren från GÖTEBORG skrev:
Ni kommer också att sluta som Leksand. Ni åker UT!
Enda skillnaden blir väl att Leksand orkar komma tillbaka, vilket ni knappast kommer att fixa...
FORZA VF
säger han som håller på frölunda
hehehehehehEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEheheheheheheheheheHEHEHEHEHEHEHE HEHEHEHEHEHhehehehehehehehhehehehehehEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEheheheheheheheheheHEHEHEHEHEHEHE HEHEHEHEHEHhehehehehehehehhehehehehehEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEheheheheheheheheheHEHEHEHEHEHEHE HEHEHEHEHEHheheheheheheheh

Bäckis: Ge frans nielsen chansen nu. om inte "stjärnorna" gör det får väl tanlangerna göra det...

Burra? Nja, det finns bättre spelare ute på marknaden. Burra var bra stundtals i Leksand, men alldeles för ojämn i spelet. Dessutom jobbar han inte 100% för laget. Nej, slopa Burra.

MIF behöver verkligen ett par spelskickliga backar och en eller ett par forwards som både jobbar hårt och har spelbegåvning. Dags att vakna Percy? Hur många poäng skall vi vara efter innan du agerar?
Bäckman: Du är visst nöjd med spelet efter näst intill varje match. Att göra mål är en del av spelet, om man inte gör mål och gör misstag som leder till mål i baken skall man inte vara nöjd...

Hasselblad - långsam, orörlig, inget spelsinne, utnyttjar inte sin fysik.
Peta nollan från laget. En del säger att han var MIFs bästa back förra säsongen - sånt jävla bullshit. Trots hans storlek står han bara framför eget mål och tittar utan att använda sin fysik. Se, emn inte röra är visst Hasselblads motto. Okej, det är inte hans fel att han får speltid...

ja, det får vi hoppas

I KVÄLL VÄNDER DET
I kväll tar vi en tre poängare det känner jag på mig. Hoppas att Burra kommer till mif han är en tuff härlig spelare och som har rätt dialekt för laget. MIF GER ALDRIG UPP!!!!!

Ni kommer också att sluta som Leksand. Ni åker UT!
Enda skillnaden blir väl att Leksand orkar komma tillbaka, vilket ni knappast kommer att fixa...

FORZA VF

Det är aldrig fel med en målskytt, frågan är dock i vilken form Burra är i. Jag antar att tempot i den tyska serien inte är det allra bästa så antagligen dröjer det innan han kommer igång med målskyttet. Angående hans förra Elitserievisit så vann han den interna skyttligan i Leksand förra året, iofs säger det inte så mycket när Leksand åkte ut :-)
MIF spelar ju väldigt bra i matcherna, men tyvärr gör vi inga mål. De gånger målskyttet har kommit igång så har vi vunnit matcherna, tex mot Frölunda sista perioden och mot Luleå sista perioden.
Man ska inte klaga alltför mycket på backarna även om vi släpper förbi motståndarna lite väl billigt ibland. Vi hade ju senaste matchen mot HV71 i våra händer men tappade den på grund av dåligt skytte och sega backar.
Bara vi får igång målskyttet så tror jag det löser sig. Det känns aldrig bra att hela tiden få jaga. Om vi får igång målgörandet så kan vi få lite arbetsro i laget. Då gör det heller inte så mycket om vi släpper in ett billigt baklänges mål.
Vi måste även få igång powerplay spelet. Vi har väl gjort 4-5 mål på 30 powerplay, det är alldeles för dåligt. Burra kan vara den man som får igång vårat powerplay spel och målskytte. Vi kommer få en jämnare stomme i laget om han skriver på för MIF. Man kommer även kunna vaska om lite mer i kedjorna också.
Men visst, det skulle inte vara fel om Percy kunde värva 1-2 backar av hög klass också. Det lät ju senast i måndags på sporten som att han hade några ess i rockärmen. Hoppas bara att han inte köper in för många gamla spelare.

Hallå alla MIf fans!!

Ang Burra>>>

Om inte jag minns fel gjorde väl inte Burra så mycket
väsen av sig i Leksand?Det Mif behöver är 2-3 nya backar
det är ju där Mif sviktar.Mif behöver knappast en avdankad
gubbe i laget, det finns ju redan tex Sandström,Andersson ,Öhman
Hasselblad,Thuresson.

JaJaJa, Det är alldeles för mycket tjat om Burakovsky självklart vill jag att han ska skriva på för MIF. Men det viktigaste just nu är la att få tag på tre bra backar som håller hög klass. Men Burra du ska inte du tro att du inte är välkommen hem till MIF. För det är du, du kommer alltid finnas i mitt Hjärta. Idag ska vi krossa HIV - Gänget från JPG. Kämpa Malmö !

//MiCKE

KROSSA HIV I KVÄLL MIF, FÖR ATT GULDET SKAL HEM TILL MALMÖ IGEN....

FRÄLS OSS ROBERT"BURRA"BURAKOWSKY snälla PERCY!!!!!!!

FORZA MALMÖ HEJA DI RÖDE

EMMMIEEF EMMMIEEF EMMMIEEF EMMIEEF EEEEEEEEMMMIEEF EEEMIEEEF EEEMIEEEEF Å VI ÄLSKAR MIF>> M A L M Ö

Varför är sk. Röglefans inne på den här sidan och kladdar? Låt oss deppa i fred! Rögle har aldrig och kommer aldrig att bli ett elitlag. Nog om detta.
Ikväll vänder det. Kom igen och kör över HV i kväll!!!

FORZA MALMÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!FORZA MALMÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!FORZA MALMÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sv: Mifs värvarstab
Problemet med Mif är inte att man värvat för mycket utan att man värvat skit. Hade man värvat rätt från början hade vi inte haft detta problem. Men visst, varför inte bara plocka upp en junior om man tappar en spelare? Genialt ju, att junioren sen inte håller riktigt samma klass kan man ju strunta i. Lag med den filosofin brukar oftast hamna nere i allsvenskan. Man måste ha en kärngrupp med toppspelare och sen matcha in juniorer i laget efterhand och långsiktigt. Du kan inte ersätta en högklassig spelare med en junior rakt av. Stort steg från j20 superelit till elitserien, bara en riktig talang klarar av det. Några sådana har Mif på gång nu, men det blir att matcha in dem nästa säsong. Och som Magnus säger har ju inte Franz Nielsen precis imponerat i j20-laget. Dominerar man inte i j20 förstår jag inte varför man skulle få en chans i a-laget.

Va goa vi ä!!!
Ikväll åker ni på däng igen he, he

Sv: Köbekagor
Fan vad det diskuterar Rögle här då. Mer nu, än kring de årliga träningsmatcherna mellan MIF-RBK.
Börjar ni bli stirra eller försöker ni bara rikta er egen frustration bort från verkligheten ;-) ?

Sv: Mifs värvarstab
Vilken jävla inställning att så fort laget är nere i en liten svacka så ska det värvas. Det går inte att köpa ihop ett lag av de bästa spelarna som är lediga. Va blir det för klubbkänsla egentligen när ett helt lag bara spelar i MIF p.g.a. att det är där dom tjänar mest pengar?
Typexempel: IFK Göteborg, som i mitten av 90-talet, fick storhetsvansinne efter några fantastiska år, köpte sedan sig i stort sett ett nytt lag som bara kostade pengar och resultaten uteblev. Nu bygger man ju laget på ett helt annat sätt.
AIK fotboll är ett annat bra exempel, liksom vf(95-99) och MIF.
Tycker att skånes stolthet? får skylla sig själva att man helt har bortsätt från junoirverksamheten, för det är ju spelare därifrån som kommer in i laget med hjärtat i MIF och till säkert 100% skiter i lönekuvertet. Man ska känna stolthet att spela för ens lag, det gör inte dagens MIF och kommer aldrig att göra det heller.
Tur att man blev född till frölundait!!!!

Mifs värvarstab
TPS lyckas alltså värva Peter Schaefer, rätt hyfsat. Men vad är egentligen skillnaden mellan tps och mif? Inte är det större kris där, man ligger inte sist i ligan. Och att pengar skulle vara ett problem för mif är skitsnack. Tror nog Percy förlorar mer i längden på att inte öppna plånboken rejält nu och skjuta till lite pengar. Att klubben i sig inte är rik är knappast relevant. Så slutsatsen blir att värvarstaben helt enkelt är totalt inkompetent. Eller har mif överhuvudtaget en sådan? Som det är nu måste en spelare nästan känna Lillis personligen för att mif ska bli intresserade.
Just nu tror jag nog man ångrar att man inte sköt till det där lilla extra för att få Lius och Nummelin att nappa. Och sen har Luleå gjort klart med Shayne Toporowski. Konstigt att andra lag lyckas värva folk med betydligt mindre ekonomiska resurser.

Sv: OLDBOYS
Finns det någon klubb Burra har hjärta för är det Mif.

Ska man testa en junior som kan göra mål hade jag nog föredragit Patrik Pramberg som både gör mer mål och är inne på färre bakåt än Nielsen.

OLDBOYS
Jag läste i tidningen att Malmö hade varit i kontakt med Burra
Bara tanken att malmö skulle plocka hem honom får ju en att gråta Jag trodde att det var snabba spel skickliga backar som var första prioriteringen inte föredetta så kallade skytte kungar som bara spelar för pengarna och inte har nått hjärta ska dom tvunget ha en forward så kan dom väl låta Frans Nielsen spela han skull inte göra bort sig tror jag för det andra så har han redan kontrakt så det belastar inte klubben något extra nä det är NYA BACKAR vi vill se i Malmö tröjan. Har jag inte rätt så säg.......

Sv: Dålig stil
håller helt och hållet med dig Kamilla

Sv: Hockeyfesten som kom av sig...
Nu ska vi inte tracka ner på RBK för att de förlorade mot Leksand, jag menar Leksand är ju ändå på en helt annan nivå än Rögle och har chans att gå upp. Det har inte Rögle...inte på långt när.

Censur på Rögleitenas inlägg?

Är det konstigt? Samma tradande om och om igen!

Böla, buuhuu, vi kan inte ta oss upp i Elitserien, buuhuu.
Vi har ändå värvat en massa spelare, Buuhuu.
Vi fet suger och spelar i lingonserien, buuhuu.

Har ni inget trevligt att tillföra eller åtminstående något med verklighetanknytning, så hoppas jag att dom plockar bort allt.

Vad jag kan se är där en hel mängd med RBK trams kvar.

Hockeyfesten som kom av sig...
Den lilla bollklubben får nog rikta in sig på kval de också. Kan man inte spöa Leksand hemma har man inte i allsvenskan att göra.
Gå och köp dina kakor någon annanstans...

Sv: Supporter
jag kan faktiskt förstå de som buade i matchen mot hv. har man betalat över 100 kr för en biljett så kan man kanske räkna med att hockeyn inte ser ut som den gör på en pojklagsträning.

nä men ett problem som malmö borde ta itu med är målskyttet. både linkan och malmström hade bra lägen.

hoppas jussi-kedjan rycker upp sig också.

ha det bra alla malmöfans

Sv: Supporter
Replik till Bo-Gunnar från S-Torp!

Självklart skall man inte bua ut sitt favoritlag, jag skulle aldrig kunna göra det. Men jag förstår ändå de supportrar som gör det. Jag går väldigt sällan och ser Mif, mycket beroende på att jag bor i Vetlanda och har långt till dels Malmö och övriga hockeyorter i elitserien. Sedan kanske jag inte är så fanatisk så att jag behöver åka på alla matcher. Men de som gör det lägger ner ofantligt mycket pengar. Och det har blivit mycket, mycket dyrare med hockey om man jämför med 80-talet. Många supportrar lägger säkert ner tusentals kr varje säsong, och som det har varit de senaste säsongerna så har de inte fått valuta tillbaka på de satsade pengarna. Sedan så är dagens hockeyspelare både i MIF och i övriga elitserielag välbetalda arbetstagare med löner från 50 000 upp till 100 000 tals kronor i månaden. Långt mer än vad de flesta människor i det här landet tjänar. Och även om vi tjänar mindre så förväntas vi göra vårt bästa på våra arbetsplatser. Och då förväntar vi oss detsamma av våra spelare. För vi måste komma ihåg att hockey och idrott i övrigt inte längre är en lek utan ett arbete likt alla andra yrken. För 15-20 år sedan så kunde man säkerligen räkna på de tio fingrar man har efter vilka som var heltidsanställda av föreningarna. De flesta hade jobb vid sidan om och hockeyn var mer en fritidssyssla. Sedan förstår jag att Malmöborna också är ett medgångsfolk. Betänk att MIF lyckades direkt när de gick upp i elitserien och att MFF var ett storlag i svensk fotboll under 70- och 80-talet. Folk blev helt enkelt bortskämda. Jag vet hur det är eftersom vi här i Vetlanda har fått uppleva samma sorts lycka när bandyns stolthet VBK dominerade svensk bandy under en tioårsperiod och sedan rasades alltihop och de åkte ur allsvenskan. Sedan har vi speedwaylaget Njudungarna/Vetlanda MS som tillsammans med Stockholmslaget Getingarna dominerade svensk speedway under en tioårsperiod men sedan gick speedwayen åt samma håll och åkte ur högsta serien. Så det kan lätt bli så att folk blir medgångssupportrar. Men givetvis skall man inte bua ut sitt lag utan lyfta dom ur denna jobbiga trend.

Supporter
Hur uppträder en äkta supporter ????.
Stöttar man sitt lag i med och motgång ? Eller ??????
Jag har varit stadig gäst på MIF's matcher sedan i början av 80-talet. Kuskat skåne,småland & blekinge runt när favoriterna harvade i div II. Man har inte precis stått upp och hurrat alla gånger men jag har aldrig säger ALDRIG buat ut mitt favoritlag i motgång. Folk i Malmö är och har alltid varit ett medgångsfolk, vid minsta tecken på sämre spel så sviker man sitt lag. Jag kan förstå att man blir frustrerad när man har betalat dyra pengar.

Men det är NU vårt stöd behövs allra mest så slut upp och kämpa tillsammans med spelarna på isen.

Hur är det sången går på ståplats "Aldrig aldrig ger vi upp" det tog 12 omgångar eller??????

MIF , MALMÖ REDHAWKS, MIF REDHAWKS det kvittar jag stöttar er till 100%

Ojdå -- tack, jag finns kvar -- även retroaktivt, tack igen.

Sv: Det känns....
hej
Tycker du verkligen att mif behöver en ännu en före detting. Mif behöver rörliga backar inte anfallare. kanske unga killar från tex allsvenskan

Miffe.

Sv: Uppdatera
Vad tror ni om Burra?
MIF eller Timrå ?
Han måste ju bara välja MIF. Även om jag inte tror att han är den frälsare som vi behöver så kan han ändå bli en viktig spelare i laget. Det är ju aldrig fel med målskyttar.

Sv: Uppdatera
Svaret är enkelt, detta är en officiell sida och den varken vill, får eller kan ägna sig åt ryktesspridning. Blir Burra klar för Mif kommer det stå här, så länge det är spekulationer kommer det inte stå här.

« · 18584 · »