Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 18755 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: DÅLIG STIL
Sittplats hatar inte ståplats så vitt jag vet! (pisk på lördag skalpis!)

Sv: Låt er inte luras
kan hålla med om att det var riktig dålig stil ifall ståplats skrek att dom hatade folket på sittplats.

tyvärr kunde jag inte se på uppvisningen men det är för mig helt obegripligt att ståplats gör sånt som att hålla på med sånt trams.

det tycker vi inte om.

Bäckis om Hannula
Läste en rätt kul kommentar om Hannula som Bäckman har sagt enligt Sydsvenskan // Mika Hannula, av Bäckman kallad häxpipa // .Ligger kanske en del i det, han brukar ju ha god fart under fötterna samt sliter oerhört hårt överallt på isen.

Sv: Låt er inte luras
STÅPLATS BORDE SKÄMMAS!!!

Att stå och skrika att man hatar sittplats som hejar på samma
lag är för mig helt obegripligt.

Eller är ni så ointelligenta på ståplats?

Pinsammt, Kommer aldrig sponsra deras verksamhet.

Intervju med Burra
Kul att Burra blev klar idag. Han behövs trots att det släppte (?) idag. För alla er som inte sett det, surfa in på www.madhawks.com och läs en intervju med Burakovsky gjorde samma dag som han blev klar för klubben!

Låt er inte luras
Härligt med seger och låt oss nu hoppas att vändningen kommit. Men, låt er inte luras av det. Mifs backar är inte tillräckligt bra för att utmana topplagen på allvar. Och guld är den uttalade målsättningen, det var ju därför man tog in Bäckman/Johansson. Det behövs alltså minst en riktigt högklassig back för att mif på allvar ska vara med och slåss om guldet. Och pengar ska inte vara ett problem i detta läge, för att inte nämna artistskatten. Har någon överhuvudtaget hört någonting om att mif letar backar? Eller tror man fortfarande att laget håller högsta klass rakt igenom?

Bäckman!
Läste på AB:s hemsida där det stod att Bäckman gått ner på tre femmor för att skapa konkurrens. Tycker jag är kanon gjort. Samt att han stuvade om ordentligt i femmorna oxå. Det gör kanske att spelarna inte längre känner sig säkra på att få spela och därmed kämpar hårdare om en plats. Kul oxå att det var de "gamla" och rutinerade spelarna som gjorde målen idag (om man då bortser för Lundberg ;-) ). Är kanske sk. isslossning för MIF nu.

På sportradion sa de att Hasselblad hade blivit så förbannad på sin utvisning att han dängde klubban i plexit och gjorde en spricka. Reportrarna på SR får nog skickas på synkontroll för enligt bilderna på TV4 så slog han helt sönder glaset, annars var det en väldigt stor spricka ;-) .

Hoppas att spelarna tar med sig detta spelet från 2:a och 3:dje perioden upp till Scandinavium nu i helgen och ger järnet, för nästa match mot Frölunda kommer inte att bli lätt. Frölunda är bra och väldigt starka hemma. Men med hårt spel och en massa jävlar anamma så kan man övervinna mycket. Tror att MIF vinner med 4-2 i full tid. MIF mot SM-Guld 2002

Sv: Köpet om Burra
Är det Burra som är Percys ess i rockärmen eller har dom nåt annat på gång tro ?... en back typ.

Sv: DÅLIG STIL
detta visar ju bara att mif har sveriges sämsta publik och hejarklack. När ni dessutom hatar varandra...

Köpet av Burra kanske visade sig positivt redan nu ikväll. En ny spelare är på väg in i laget och någon annan får stiga åt sidan vilket givetvis ingen vill göra. Detta kan ha tänt laget och gjort att vi vann kvällens kamp mot HV. Men givetvis kommer Burra att bli en kanonförstärkning förutsatt att han är på rätt humör. Annars så har han ju ett av Europas bästa och hårdaste skott. Man riktigt myser när han laddar från blå. Sedan kanske hans skånska dialekt också spelar in. Mif dräller ju tyvärr inte av skåningar!!!!!

Burra hant bli klar och så vips så vann MIF GRATTIIIIIIIIIIIIIS

Köpet om Burra
Fan va bra att ni köpte Burra!.. hoppas det kommer att gå bätter nu!!!

DÅLIG STIL
Jag tycker det är fruktansvärt dålig stil av ståplats att flagga med the star spangled banner... Politik och hockey hör inte ihop, håll isär dessa två vitt skilda ämne. Dessutom verkar det som om vissa osunda åsikter frodas på ståplats och det är dålig stil. Men så är det när ingen håller koll på småpågarna

SKÅNSKAN REGERAR
Det är synd att Bosse Svanberg inte talar skånska annar hade det varit en KANON VÄRVNING ELLER....

Sv: curres kommentar
otaria det talas rent förlite skånska i elitserien finns det nått vackrare språk???

curres kommentar
Var bara tvungen att kommentera det Curre sa om att Burra för in skånskan i mif, det hänger väl knappast på dialekten, hur vore det om man dömde efter det, kanske menade han det där mif-hjärtat som jag nämde tidigare. (nu lovar jag nästan att jag inte ska göra fler inlägg i dag.)

sitt plats
Att ni skriker HATA sitt plats,ni får inte mer sympatisörer med er jag lovar er, själv lyfte jag på handen på att göra vågen med er ,men så fort jag hörde jag er skrika mot oss så slutade jag med det. ni får leva med egen värld på stå plats och låt oss i fred bara.vi är gamlingar som orkar inte pch stå minst 2 timmar.och det finns många företag folk som är på matchen för första gången för att se om det er så bra stämmning som påstår ni.man ska inte mot EGNA folk hata ramsor ,ni får inte oss med er.fattar det för en gångs skull bara ,snälla. sluta med hat ramsor överhuvud taget. det räcker med så mycket hat utanför arenan.så låt oss leva i fred i isstadion. och Grattis MIF till vinsten.Heya Boys. Kaz

Sv: Stolthet
Ursäkta om jag har sårat dig Otaria men det var Rolf´s inlägg jag syfftade på

Macallen, man har väl rätt att glädjas ändå och det var skönt som fan, förluster gör en sådär jobbigt kinkig.

Till Rolf ang. Burra, jag vet, det här var bara två han spelat tillsammans med, men saken var den att de också umgås :0).

Bra som fan är väl att ta i Du har väl hört ordspråket ..
EN FJÄDER GÖR INGEN HÖNA

Härlig seger för MIF
SKönt att slå serieledarna, hoppas det inte var någon tillfällighet bara. Nu kanske vi äntligen kan få igång vårat spel igen. Det väntar dock en tuff match nu på Lördag, men MIF har haft relativt enkelt mot Frölunda. Synd bara att Luleå vann sin match, vi är fortfarande sist i tabellen :-( men vi närmar oss en slutspels plats.

Burra!

Burra har spelat både med Hasselblad, Andersson, Rydmark, Öhman , Matsson, Magnertoft om du nu inte visste det

VAD SÄGER NI NU!

Jag har bara en fråga till alla er så kallade Mif Fans
Vad säger ni nu då? det var ju dom äldre som domninerade och dels gjorde mål, sluta nu klanka på spelarnas ålder för ni ser väl att dom är bra som fan.

Ja visst det handlar om lite flyt och my. hårt kämpande som visades i kväll. MIF har bra kapacitet och kan slå alla lag när helst psykologin i skallen stämmer. Jag menar tankar som tex måste, brukar inte fungera så bra, ger ingen positiv känsla utan blockerar i stället.
Frölunda nästa att besegra..ser fram emot det.
go kväll!

Äntligen någon som är possitiv till hockey och kan se att laget som Mif har nu är på gång, de har spelat jättebra de sista matcherna, synd bara att de han skriva med Burra!!! Hoppas nu bara att han inte förstör stämningen i laget... Det har han bevisat på alla platser som han har varit på, att han har gjort!!! Han skall bara göra mål och vara TYST.

Tanken med Burra är väl mycket att han är en enorm målspruta,
sedan har han i det gamla mif lirat med både Rydmark och Andersson, de umgås även utanför rinken. Burra har också ett enormt stort Mif-hjärta och sådant är alltid bra. Sedan anser jag kanske att en spelande och mer snabbskrinnande back kanske kunde vara mer önskvärt.
Bäckman ger säkert positiv feedback också...
Mackan var precis enormt nära att göra mål..igen. Fast 4-1 kan jag stå ut med!!!!

Sv: mif leder, jobba nu vidare...
Domaren var säkert elak mot Frölunda igen ska du se...

Undra vad skalpjägaren säger nu.
Frölunda förlorar mot Linköping och MIF vinner mot serielederna. Undra vilka som inte platsar i Eliten :-)

ja där ser man hur det går när allt stämmer
nu får de kanske lite nytt självförtroende

Jag är inte förvånad över att Mif leder. Jg tycker det är konstigt att dem inte leder serien!!!!!! Jag tycker att Mif har ett oerhört kompetent lag som lirar bra och hockey. Dom är mycket bättre än tabellen visar och kommer att få utdelning. Jag är speciellt imponerad av Peter Anderssons spelförmåga och hans sätt att peppa sina lagkamrater. Han är en förebild både på och utanför planen!!! Jag är däremot tveksam att man tagit hem Burra som jag anser vara mer egoistisk och loj. Jag undrar också om Bäckman någonsin ger positiv feedback?

jepp hoppas detta är vändningen

burra sa under pågående säsong att han tänkte lämna Mif och då röt säkert Nilsson till.
det var andledningen att han stack till Tyskland.........

4-1 F-n Va göööööt

Så var det 4-1, gubbarna börjar vakna ur sin slummer. :) Sandström (Thuresson, Malmström)

4-1 Sandström ass. av Thure...jippie

Malmö är ju inte direkt bortskämda med tvåmålsledning som det ser ut i dag, men sist vi hade det så vann vi ju med 6-3 mot Luleå.
14-5 i skott i andra, och i dag är viljan att vinna starkare än rädslan att förlora..vi välkomnar dig tillbaka 3.10 H.

Ja Hasselbld har varit grym, nära mål ett par gånger. Men han kommer in 3.10 in i sista.

Inte gnäll bara en önskan magnus, synd för Hasselblad som varit mycket bra i kväll...och det var en väldigt ful spiering..

Nu gnäller vi inte på domaren...det är lätt att missa när det händer mycket.

Hsselblad spirad fult i ansiktet och vänder sig om, jävligt förbannad slår tillbaka, detta ser då Öberg och ger 10 min missconduct till Hasselblad när H slår sönder plexiglaset. grattis hv, och öppna ögonen Öberg

Sv: en sak om www.mifredhawks.com
Oh, vad det är roligt att läsa Hannes inlägg en stund som denna... :o)

Hasselblad regerar...

Tja, om detta vet jag inget... Jag vet däremot att Burra ville till Malmö.

Jo jag hörde det sen, men i min glädje irrade jag bort mig bland händelserna. Huvudsaken är ju i alla fall mif ledning, och nu har den utökats till 3-1 Andersson, fast troligen självmål enligt radio komm. rätt denna gång...du hade inte behövt vara övertydlig, boxplay osv har faktiskt vanligvis bra koll..följt mif sedan starten..:0)

Stolthet
Faan va Mif e pinsamma.Hur kan man ta tillbaka en spelare som blivit hånad och förnedrad av klubbens ordförande??
Tänker naturligtvis på Burakowski.
Pinsamt var ordet!!!

Mitt inlägg var inte riktat til dig dansken utan till personen som började tråden :)

Får nog vara lite mer tydlig, Magnertoft gjorde 1-1 i numerärt underläge, alltså boxplay, en man mindre på isen, när Peter Andersson från MIF var utvisad. Lundberg gjorde 2-1 först tre minuter senare när MIF spelade med en man mer, alltså powerplay, när Pär-Åge Skröder från HIV71 var utvisad. Var det tydligt nog eller måste jag vara mer tydlig ;-)

Enligt swehockey vann HV71 skotten med 40-7, det kan aldrig stämma.

Bi är allt duktiga på hockey ni fågelskådare från Malmö. Vad jag kommer ihåg så är man inte i numerärt underläge vid power play. Dags att släppa kikarna o lämna fågeltornet och komma in i matchen :)

« · 18755 · »