anders: Snälla du! det var ett himla tjatande om spelarnas löner. tror du att dom spelar bättre om dom får mindre i lön??????? Tänk när du gör något dåligt på ditt jobb, ska chefen då gå in och sänka din lön? jobbar du bättre då? Sluta klaga på spelarnas löner, dom ska ha bra betalt för allt slit dom tränar och spelar matcher 7 dagar i veckan i stort sett året om.
Du kan ju även ta med i beräkningen var dessa 37 skott avlossades ifrån. Jag såg ej matchen men enligt Wallinheimo i FBKs bur så var många från långt håll.
CoolaKoffe: ja, MIF har massivt oflyt (även om det också naturligtvis är oskickligt att inte göra mer än två mål på 37 skott) denna säsong, och, tyvärr, sånt brukar sluta illa...
CoolaKoffe: De hamnar där om de inte vinner matcher som de på pappret inte ska vinna... Men det är ju bara en teoretisk tabell om lagen fortsätter spela som de gör nu...
Håve blir mer å mer dåliga. Nu ligger laget femma å spelar slarvigt. Väldigt slarvigt. Vet inte vad de ska göra för att förbättra spelet redigt. Det är ju en fördel att komma bland de fyra bästa. Det är ju omöjligt om de fortsätter så här. Då riskerar de ju t.o.m att missa slutspel.
Nu kan iaf ingen beskylla MIF för att ha haft en för defensiv taktik... Fortsätter pågarna att kämpa, så kommer nock utdelningen så småningom, får man tro och hoppas.
Kanske även ska säga att hela tabellen jag räknade på är ganska negativt räknad med Mif ögon, när det var tveksamma matcher gav jag det resultat som var negativast för Mif i alla matcher.
anders: Jag bara gav lagen de poäng som de realistiskt kan få match för match, jag gav till och med både SSK och MoDo (samt fler botten konkurrenter) några poäng jag inte är säker att de klarar av att ta. Givetvis kan alla lag ta både fler och färre poäng.
Excalibur79: Fina visioner du har. Men vakna upp lite, Mif är på väg att åka ur redan i år. Ja, det är sant. De ligger bara tre poäng ifrån kvalserien. Jo, det är sant, titta på tabellen. Sådär, nu har du vaknat upp till verkligheten.
Angående att ligga ett i elitserien, det har Mif gjort några gånger. Men de har aldrig vunnit den inte ens under guldåren!!!
Snälla!!! Sluta nu med det där "köpa till sig framgångar"-snacket. Vi har varit där förut och ska inte dit igen. Vi har ju för jävlen bra juniorer. Med den trupp Malmö har i år ska vi kunna klara oss till slutspel men jag tror inte vi ska ha högre ställda förväntningar. Mif måste få en ny mentalitet uppbyggd på slit, vilja, motivation och en jävlig rätt inställning. Detta åstakommer man inte genom att köpa en massa spelare. Visst kan man köpa en eller två men det ska inte vara frågan om några färdigkläckta stjärnor redan när de kommer. Stjärnorna måste få kläckas i klubben under elitseriens gång. Det behövs SCOUTING!!!! Det finns säkert massor av Hannulas där ute och väntar. Nä, det är nästa säsong vi ska blicka mot. Jag tror på Bäckman/Johansson och det behövs tid och tålamod om man skall kunna forma om ett lag som tränare. Juniorerna har mognat och blivit ett år äldre och någon av dem kanske kan skrälla, vem vet? Vi måste i alla fall våga satsa och våga förlora. Gör vi inte det är det omöjligt att vinna. Det kanske inte tar oss till slutspel alla säsonger men det gör defenitivt Mif till ett storlag för framtiden.
Fan... Jag har nästan glömt känslan av att ligga etta i ES-tabellen. Mmmm va' jag kommer njuta den dagen.... Men det ska göras på rätt sätt.
Räknade på skoj skull ut en sluttabell med tanke på vilka matcher lagen har kvar. Jag räknade på att Mif förlorar alla borta utom en och förlorar en hemma samt en förlust på straffar hemma också. Då blir tabellen såhär efter 50 omgångar:
Det blir alltså förlorat slutspel för oss om Leksand fortfarande har bättre målskillnad än oss. Detta är givetvis bara en tippning, det kan bli hur som helst som vi alla vet. Men såhär blir vår poäng om vi förlorar alla utom en borta samt missar 4 poäng till hemma.
Stefan: mmm, visst vann Mif skotten. Men inte matchen. De kanske skulle åka tidigare till bortamatcherna så att de kändes som en hemmamatch istället? Nånting måste de göra iallafall?
anders: Rydmark fick göra ett tröstmål till. Färjestad verkar på gång samtidigt som MIF fortsätter förlora på bortaplan. Det ser inte ut att bli fler segrar borta, verkar som vi kommer hamna i kvalserien.
Stefan: När ens lag leder så tycker man väl nästan alltid att de spelar bra hockey på gränsen till drömhockey. Så det där som står i FBK:s forum ska man nog ta med en nypa salt.
Förlorar Mif de sex bortamatcher i rad som kommer efter Frölundamatchen hemma på lördag så spelar vi i kvalserien!
Enligt mobilrapport från 42 Olsson i arenan så spelar färjestad den bästa hockeyn för säsongen, bara VF matchen typ kommer upp i samma intensitet från FBKs sida. Kul att höra!!!!!! Nu är vi på gång stenhårt!!
Bättre backar kanske???? Avsluta säsongen så gott det går nu. Det viktigaste är nytt elitseriekontrakt. Sedan så sätter sig klubben ner och funderar riktigt allvarligt på vad som håller på och hända med Mif. Vi är på väg att åka ur högsta serien, det är ren o skär fakta. Vad ska vi göra åt det?
Finns många saker man kan göra, som följande!
# Föryngra truppen # Inför prestationslöner, ha en bra grundlön, därefter prestationsbaserad lön # Ha spelare som vill kämpa för Malmö IF, inte för sin feta lön # Säg upp kontrakten med Öhman, Andersson o Hasselblad. # Byt tränare, en tränare utifrån med goda erfarenheter, samt en inom klubben med hjärta för föreningen
Detta är några sätt. Men de lär nog inte infrias. Fansens åsikter betyder tyvärr ingenting i MIF Redhawks. Tyvärr=(
christoffero: Det hade inte blivit någon skillnad förutom att vi betalar två man som inte gör något alls. Ekonomiskt ingen skillnad men det är ändå onödigt att betala två man som bara behöver ligga på beachen och lyfta lön. Sparka alla utom Rydmarkline av spelarna istället, de är de som inte gör sitt jobb! (Ironi givetvis, men det är inte tränarnas fel att vi har spelare anställda att göra något de inte gör.)
Vi får i vilket fall som helst betala den tiden bäckis o co har kvar, och lillis har ändå sin lön i klubben, så ekonomiskt är det INGEN skillnad alls!!!
Tror inte på slutspel längre bara så du vet!!
Och jag hade iaf inte hackat på Lillis, det kan inte bli sämre, bara bättre!
christoffero: Det är väl en onödig utgift att betala två sparkade tränare som inte gör något med bara 15 matcher kvar eller så. Det är inte Bäckman och Johanssons fel att vi har får få toppar i laget... Lillis i båset nu hade bara inneburit att vi hackat på att han inte kan göra något åt laget...
Bättre att vi riktar in oss på att grisa till oss några poäng borta, hemma tar vi ändå det mesta som sagt. Sen åker vi ju iofs direkt i slutspelet men det blir väl några hundratusen extra i kassan.
Vi vann Skotten!!!! Igen!!!! :) Får man poäng för det? :) Varför kan vi aldrig få ha lite "Brynäs" flyt med våra mål? Vi måste alltid (nästan) jobba och slita för målen medn vissa lag inte ens behöver ha målchans för att göra mål.
christoffero: Jo, visst kommer man ner som förlorare. Men med ett lag som är bra mycket mer kompetent än det bästa laget i Allsvenskan. Timrå kom till kvalserien i fjol efter en 50 omgångar lång förnedring...och lekte hem den. Det är skillnad på AIK som kom ner som en förlorare med ett lag fullt av juniorer, det funkar inte givetvis. Det behöver man inte vara Einstein för att fatta.
Magnus: EXAKT ang det med Percy, han lovade att göra ngt om det skulle skita sig, vilket det UPPENBARLIGEN gjort!!!!
Visst vinner hemma, men alltid förlorar borta, det håller INTE!!
Men jag e inte så säker på det du snackar om allsvenska lag, det lag som hamnar i kvalserien från Elitserien, kommer ner som en FÖRLORARE, det allsvenska laget kommer som en vinnare, det är stor skillnad det!!!
christoffero: Som jag ser det finns det inget lag i Elitserien som något Allsvenskt kan rå på i en kvalserie i år så det lär inte bli några nya lag till nästa säsong.
Däremot kan man tycka att Percy sa något om att han skulle hjälpa tränarna om det gick åt helvete med spelartruppen vi hade (som sågades av de flesta) i början av säongen. Nu går det inte så bra så var är Toronto femman? :)
det var ett himla tjatande om spelarnas löner.
tror du att dom spelar bättre om dom får mindre i lön???????
Tänk när du gör något dåligt på ditt jobb, ska chefen då gå in och sänka din lön? jobbar du bättre då?
Sluta klaga på spelarnas löner, dom ska ha bra betalt för allt slit dom tränar och spelar matcher 7 dagar i veckan i stort sett året om.