Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 194486 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nubben tipskungen =)
Nubben: Så lite rätt som du haft denna säsongen så tror jag nog att vi tar ditt tips med en nypa salt=)

Sv: Nubben tipskungen =)
Idag blir det faktiskt 3 sköna poäng...

MIF kommer spela lika diciplinerat som tidigare och släpper inte till mycket medans SSK drar på sig nårga utvisningar, och vi utnyttjar det.

ssk 2-4 MIF

Sv: Vändning
guld -03: Det inlägget var ju givande...

Typ lika givande som detta jag skriver nu ;)

Brynäs if!!!!!!

Stefan: hehe, anar att du vill ha en fotsättning på "Nubben tipskungen". Det är ju enda sättet att se hur det går "idag" =)

eller ?

Nubben:

klart vi vinner IDAG =) eller hur.

MIF: Ja vi får väl vänta o se helt enkelt...

Gick och frågade en smågumma idag om MIF Redhawks.
Så här sa hon efter ett tag.
Imorgon spelar MIF match och kommer förlora med 4-2. Nummer #27 i Södertälje kommer göra 2 mål. Nummer #27 i SSK är Juha Lind.
Men hon sa att MIF blir 8:a i serien till slut.
hoppas hon har rätt förrutom matchen imon

anders: iaf poäng... Vi kan inte fortsätta komma upp med 0 poäng efter varje bortamatch...

Nubben: Jovisst, du har helt rätt. Bortaspelet är nyckeln till allt! Det måste bli seger borta mot SSK imorrn. Det MÅSTE!!!

Sv: Vem?
bobbe: Här har du svaret på vilken killen med jätteskulden är, inte Percy givetvis.

Sv: RÖGLE MIF J20
Alltid där: Och på vilken plats ligger Rögle BK i J20 serien och exakt hur många poäng efter Mif? Olycksfall i arbetet, inget mer än det. Mif:s juniorer vinner 9 av 10 matcher mot Rögles.

Nubben: Både MIF o Rögle i kvalserien. Båda går upp o LHC åker ner. Tror att det hade genererat en hel del pengar till båda klubbarna.

Alltid där: Jo det är alltid nått =)

Men sen vet jag inte alls hur pass stor skillnaden är mellan Rögle och ES-lagen. Har inte sett Rögle spela på ett bra tag nu...

Nubben: Då är vi i varje fall i överens om något

Alltid där: Vi är osso heta ;)

Fast det märks bara inte... Nä med seriöst, jag tror verklen inte att vi kommer trilla ner till kvalserien. Tror mer på sluspel är kvalserie...

O jag hoppas verkligen att Rögle går upp, ta bort lhc, de skapar mest skit i ES, enligt mig....

Nubben: Ja vi får se ..som sagt vi har inget emot två heta derbyn redan i kvalserien. Rögle är heta nu ......

Alltid där: Alltid där: Jag hoppas Rögle kommer upp, det är alltid kul med derbyn. Men vi kommer inte mötas i kvalserien...

Det kan jag LOVA...

RÖGLE MIF J20
Hur har Ni det återväxten.

Dagens J20 match RÖGLE - MIF slutade 5-2 till våra grönvita hjältar.

Vi ser fram emot derbyn i kvalserien.

RBK ..nananananana

anders: Med tanke på att vi har spelat ut varje lag som kommit hit så tycker jag inte vi är sämre än något egntligen. vi kan slå alla för dagen.

Men i t.ex en slutspelsserie, hade vi itne kunnat klara av frölunna, eller fbk. Men de andra algen hade vi nog klarat oss helt ok mot.

Saken är bortaspelet. Det är nycklen till allt. Du ser lagen i toppen på tabellen, det är lagen om är bäst på bortaplan.

Nubben: Nä, kanske det. Men både du o jag vet att hur bra lag Mif än har på papperet så är vi ändå sämre än de flesta. Vad detta beror på det kan inte jag svara på. Det kanske är nånting i Malmö som gör detta. Jag vet inte???

anders: Vi är tillräckligt bra för slutspel jo...

leksand, luleå, djurgårdem, ssk, bif, lhc och modo har inte bättre lag än oss.

Det är fakta.

Nubben: Jag hade ingen fast placering tippad i år. Har väl bara sagt nytt kontrakt. Jag anser inte att laget är tillräckligt bra för slutspel. Och det är ju inte det heller. Vi har ju legat utanför slutspel mesta tiden!

anders: Förra säsongen var helt underbar, det var då man fick smeknamnen "Nubben tipskungen" av en del polare.

Drog in tusentals kronom på resultat på matcherna. I år har jag nog bara pirckat rätt 3 gånger eller nått.

Men slutspel ska vi till =)

Nubben: Mmm, jag hade ju rätt förra säsongen=) Tippade sjätteplats och det blev så. Tippade också att försvaret skulle läcka vilket jag hade rätt på. Det enda jag inte räknade med var att vi skulle ha problem att göra mål, trots att vi hade Burra o Sandström=)

anders: Vi får väl helt enkelt se vem som har rätt när säsongen avslutas =)

Nubben: Nja, BIF o LHC kan jag hålla med om. Men inte SSK, för de spelar riktigt bra men förlorar precis som Mif. Men de har enligt mig ett bättre lag än Mif. Stabilare målvakter, och mycket vassare forwards. Så mellan 7-10 plats låter bättre tycker jag. Men det MÅSTE lossna på bortaplan NU!!!

Vändning
Vändningen kommer, ha tålamod. MIF kommer inte till kvalserien, det kan jag LOVA. 7-9 plats blir det.

BIF - LHC och södertälje ska vi ha efter oss lätt...

Det kommer snart vänta.

O kom ihåg.

VAD SOM ÄN SKER VI KÄRLEK GER - MAAALMÖ

Glöm inte dessa orden...

Vikka ska te Telge imorrn??
Vikka ska te telge imorrn ja e garanterat där

Sv: Det är lika bra att sluta drömma...
Von Vettet:
lol, det var en mycket positiv inställning :D

Det är lika bra att sluta drömma...
...det går åt helvete i alla fall!

MIF..
en historia till :
när MIF tränar och spelar 2 femmor mot varandra typ första femman mot fjärde och andra mot tredje så det ser ut så här.
första femma med liima.norgren,rydmark,jussi. Toivo dessa spelar mot fjärde Öhman.Björk.Mackan. malmström och valdix och gissa vem som är mer aggresiv och gör fler mål??? mhmm den fjärde kedja som gör flest mål. men första är lite smarta och kan lugnt göra mål eftersom hela kedja går upp och lämnar Öhman ensam)))
och sen andra mot tredje då är det bara hawai hockey där. Hannula viftar med sina armar och tappar pucken och blir backlänges mål för att Hasselblad och Jocke inte dem snabbaste på att backa hem. och Hannula stannar kvar i offensiv zone.
oftast är det Thurre som gör mål han älskar att höra trassel ))).
bara liten historia. ni själva får tänka på saken. coh vi MÅSTE möblera om alla kedjor. för att alla ES lag vet hur första femma spelar powerplay . vi måste göra nåt åt det. att byta tränare nu är bara skit. kan leda till ostabilitet i laget.
och sen vad gäller Lusth så han ska komma till mif men till J20 för att j20 tränare som är just nu (karlsson) ska få sparken för att han tränar grabbarna aldelles för hårt !!!! jag fattar inte mig på MIF organisation. sparka de som är bra och ta in som är sämre .
jag tror inte att det är Percys ide , men folk som är okring han som gör det.
bara min åsikt.
sen tänk positivt att vi ska ha derby med Rögle nästa säsong ))))

Sv: Lugna ner er..
MrLeth & Johan: Det mest vettiga som skrivits här på månader! *applåder* *vågen* *nobelpris*

Alla var rörande eniga (mer eller mindre) i början av säsongen att vi skulle kriga i botten. Nu när vi gör det är plötsligt allt åt helvete? Jag får inte ihop det, det ser väl ut som vi alla trodde, eller?

Sv: Skeppet sjunker :...-(
Johan: Nämen herr Cedervall...
Det var ju värst vad du alltid ska samma åsikter som mig...
Jäkla typ! :o)

Lugna ner er..
Ah...tycker det känns lite fånigt hela snacket här nu...
Gå o se nån juniormatch eller hitta på nått annat kul så ni blir av med den extremt negativa inställningen.
SÅ jäkla illa ser det inte ut trots allt.

Ja, jo..kanske om man har inställningen att MIF ska sopa hem guldet i år...då ser det onekligen illa ut.
Men annars...näe.
Eller e det bara jag som har haft inställningen redan innan denna säsongen började att MIF skulle ligga i de nedre regionerna o fajtas?!

-Melin och Lusth hade inte gjort nåt bättre med laget vi har än vad Bäckman&Johansson gör. Däremot har laget dels haft en j-la otur i år med otalet uddamålsförluster etc etc. Bortaspelet är katastrofalt. Så grymt trött på alla spekulationer kring tränare etc i MIF. TRÄNARBYTE LÖSER INGENTING!

-De spelare som sagt sig ogilla tränarna är oproffsiga och får kamma sig. De är inte i MIF för att gilla elelr inte gilla tränarna, de ska göra sitt bästa på isen och producera mål. Allt annat är skitsnack.

-Redhawks Support är det mest sjunkande skepper jag skådat sen den dag jag såg HMS Vasa gå till botten utanför varvet hon byggdes på i Huvudstaden. Vilken hönsgård!!

-Redhawks Supports hemsida spås en lysande framtid. Inte.

-Sluta snacka slutspel. Klara er kvar i elitserien så kan jag andas ut, för det är faktiskt vad vi får koncentrera oss på nu.

-Jag är innerligt trött på att MIF alltid tror de ska gå långt, o alla supportrar med, när det är stundtals helt katastrofal ishockey som spelas. Skaffa moderna (snabba) backar och folk som kan göra MÅL så kanske det blir bättre, men tränarbyte är inte på tal!

-Jag är ingen större supporter av Bäckis&Gunnar, jag anser bara att det inte hjälper att sperka dem, det är inte deras fel.

-Usch.

Mygel: hehe..inte illa alls ju.

liepins: Om ni kommer att gotta er. Tänk då hur vi kommer att ha det: Nyår, Julafton, födelesedag, allt på en o samma dag :)

Sv: 19 Nicke's tråd
Redhawk: ja väck me bäckis....han har fan inte gjort ett rätt sen han kom hit,nä få hit Melin ti nästa säsong å se till att Lusth får platsen som 2:e tränare!!!!

BMW2002: Ja du anar inte hur mycket vi kommer gotta oss om detta slår in...

BMW2002: Ja, ingen mening att sparka tränarna nu. Bit ihop o slit istället. Inga jävla kärringmetoder nu!

För att få fart på Mifs trögdrängar till spelare duger det inte med en vanlig tränare.
En avdankad nazist med masorcistiska böjelser, knähöga läderstövlar och ridpiska kanske duger?
Jag blir så trött!!
Det är ju för fan duktiga spelare, nog i helvete måste det gå att få fart på dem!
Det sista jag vill se är ett Mif i kvalserien, men den elaka verkligheten rycker allt närmare.
Och, vid gud, vad övriga hockeysverige kommer att gotta sig åt att "köpelaget" från Skåne fått vad de förtjänar.
Att sparka tränarna tror jag är för sent nu, med 13 matcher kvar.
STÅ´N UPP, SPELA HOCKEY OCH SKÄRP ER FÖR HELVETE.
Bli förbannade och spela lite grishockey, det har ni klarat för.

Spelare som Hannula, Thuresson, Petri, Hadelöv är bara några namn som jag tror skulle försvinna från MIF om vi gick ner i Allsvenskan. Det är spelare som utgör stommen i våran trupp. Rihijärvi och Rydmark tror jag dock stannar kvar och försöker rädda oss upp igen.
Personligen är jag mycket orolig för MIFs framtid i Elitserien, det kan vara våran sista säsong på länge om det slutar riktigt illa.

christoffero: Skillnaden mellan MFF och MIF är att de flesta spelarna i MFF har rötter i skånetraken och därmed har man mer hjärta för sitt lag. Det jag är rädd för är om MIF skulle åka ner i Allsvenskann så tror jag att många spelare kommer lämna klubben och då kommer vi vara ett Allsvenskt lag många år framöver.

Sv: HUR COACHAR DOM?????
svintoo: Jag kan inte annat än att hålla med alla som ifrågasätter Herr Bäckmans och Herr Johanssons kompetens. Efter varje match berättar de hur nöjda de är med insatsen (ibland med ursäkten, om det inte hade varit för att............), hur man nu kan vara det efter att än en gång ha förlorat.
Vad gör då dessa herrar åt saken? Svar: Ingenting!
Det verkar inte spela någon roll hur dåligt vissa spelar, de har ändå en säker plats i truppen. Jag nämner bara Mifs bänk (Magnertoft, Malmström, Valdix) som har sett likadan ut de senaste veckorna. Malmström var landslagsman för ca ett och ett halvt år sedan, nu får han inte ens en chans. Så j-la dälig kan han väl inte ha blivit?
Nej, Herr Bäckman och Herr Johansson ni bör nog ta er en liten funderare på om ni verkligen använder ert material på bästa sätt. Ni bör också ta er en liten funderare på om ni verkligen coachar laget rätt.

Nu gäller det bara att hoppas att det sker förändringar inför framtida matcher och att hoppet står Mif bi!

Skeppet sjunker :...-(
Vad händer i MIF, nånting måste vara rejält ruttet? Eller vad är det annars som gör alla dåliga rykten, resulta, uppsagd personal mm mm

Rädda skutan mens det går.

Annars blir det som för MFF, men det kanske är bättre det, kan vara bra med ett år i lägre divisionen, se som MFF kom tillbaka.

Men vem vet?

Jag börjar bli trött på det här bara!

MIF=alltid i mitt hjärta!

Sv: Mats Lusth
nek97raj: Men Lahtinen behövde inte göra så mycket. Om man läser i Pekka Lindmarks bok så skriver han att "Lahtinen kom till dukat bord" Det fanns så många starka ledare i laget som Mats Näslund, Peter Sundström, Helminen, Sylvegård m.m. så han behövde inte säga så mycket eller göra så mycket. Sedan var det en perfekt mix i laget då, många var i sin bästa ålder rent hockeymässigt!

Sv: Mats Lusth
dansken99: bara man har en röd tråd, får litta kontinuitet. När MIF gick bra hade man ju samma tränare (Lahtinen) ett antal år.

Mats Lusth
Ni har kanske redan pratat om detta. Men enligt sydsvenskan så är Mats Lusth kanske på gång till MIF som andretränare. Se länk. Man kan ju undra vem som då blir förstatränare. Om både Bäckis/Johansson får gå. Kanske Lillis i båset igen och Lusthen som andra tränare, något att fundera på ;-) .. Eller kanske en trans atlantisk tränare, en som ingen svenskt lag någonsin tänkt på men som gjort underverk i sina förra klubbar. Bara spekulationer, men kul kunde det vara om man hittade en tränare som kunde göra MIF till ett stabilt slutspelslag igen, som i sin tur kunde kriga om SM-guldet. Lillis och Wikegård hade ju lite av de kvaliteterna tycker jag. MIF mot SM-Guld 2003

biljetter till kvalet!
Snart är det nog dags att förboka biljetter till kvalet!

ha d

« · 194486 · »