Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 19956 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

IN MED JUNIORBACKAR NU!!!! BÄCKIS!!
IN MED JUNIORBACKAR NU, TYP FREDRIK DETTER OCH ERIK PERSSON!!! DET TÅLS ATT TESTA I ALLA FALL...SÅ FÖR F_N TÄNK LITE NU!!

NÅGRA JUNIORFORWARDS MED KANSKE?? IAF VERKAR JANOS VAS VALDIX O NIELSEN VARA ETT BRA FÖRSLAG, ELLER??

Vi måste satsa på de yngre, det är dem som är vär framtid!!

Sv: SCOUT
Hur kan MIF ha sämre inställning mot "sämre" lag?
Finns det sämre lag än MIF?

Nä, gnugga ögonen och titta på tabellen en gång till...
SSK ligger 7:a, ni ligger 12:a..

Möjligen stämmer din beskrivning på SSK!

Heja SSK vi vinner med 2-4 ikväll!

Sv: SCOUT
Jag har undrat detsamma om MIF verkligen har några scouter. Det verkar ju nästan som att Percy är den som väljer ut spelare till laget. Det vore nog dags för MIF att skaffa 1-2 talangscouter om man vill bygga ett lag för framtiden. Jag håller också med om att nästa år kan bli ett riktigt krisår för MIF. Om vi åker ur Elitserien samtidigt som 4-5 spelare slutar så ligger vi illa till. Dessutom brukar alltid 2-3 spelare flytta om man åker ur Elitserien.

Framtiden ser inte ljus ut tyvärr. Kvällens match mot SSK kan vara väldigt viktig i kampen om slutspelsplats eller nedflyttningsplats. Det gäller att vinna de "lätta" matcherna. Tyvärr tror jag det blir förlust även ikväll, MIF brukar inte ha någon bra inställning till de "sämre" lagen.

Sv: MIF Redhawks vs V:a Frölunda
Jag håller med PF, fattar ionte varför MIF skall köra 1-3-1 på bortaplan, MIF är bäst när dom får checka högt upp i banan. Hannula, Sandström å Mackan gillar ju att stressa motståndarbackarna och det funkade ju stundtals ypperligt i fjol. Mer aggresivitet, fan va man saknar Niklas "haka,haka, haka" Wikegård.

Sv: Omändringar
Nix, HV slog RBK med 8-1 i sista matchen, samtidigt som AIK vann över Färjestad med 3-2 och gick förbi RBK.

Mogge...kul omändring av mitt nick....ganska patetiskt att komma med något sånt, men men...håller man på ett sådant patetiskt skitlag som Rögle så är man väl det själv. Och om inte jag minns fel så skickade mIF ut Rögle ur elitserien för ett par år sedan.

Vad är mif då?
Rögle hade lekt med mif .................ha ha ha
nolla666 ditt nya smeknamn.

De går inte på mål... de går på pumpen...

du har rätt i allt du skrev och det är vad Bäckman säger att gå på mål ,men våra kära spelare lysnar inte .

SCOUT
hej på er alla besvikna miffare. jag undrar bara varför MIF har inga scouter som åker i det långa landet och hitta några nya talanger i allsvenskan eller Div1 ?det finns säkert en hel del spelare som man kan jobba med och utveckla de om inte till denna säsong då är det till nästa säkert. t'nk på det att till nästa år är det 5-6 spelare från mif som slutar eller försvinner ,ska vi börja köpa vem som helst igen i slutet av augusti månad som varje år? det hade varit bättre om vi börjar med det redan nu,jag kan bli scout om jag får för resor och mat utan lön jag kan göra det. :-) allavr talat jag börjar få Leksands mardrömmar just nu och är rädd för att MIF hamnar i samma skit som leksand. gör nåt nu innan är det för sent för helvete. Heya Boys. kaz

Först till alla Rögle fans. Man borde kunna hålla sig för skratt
när man lirar i Allsvenskan. Er bitterhet är tragisk.

Sen till alla mina med supporters.

Visst vi har många spelare som har sina snabbaste dagar bakom sig. Men dom är fortfarande skickliga hockeyspelare.
Jag tycker faktiskt att det är dags att ändra lite på spelsystemet.
Bäckmans bortaspel bygger på vad jag förstått, att mer eller mindre samla samtliga spelare i mittzon för försvar. Det är väl okey om spelarna kan hänga med. Jag som hockeynovis, tycker att, man istället bör stöta högt upp i banan. Det skulle enligt min teori inte ge motståndarna mycket rinkyta att få speed på skridskorna och då blir det inte lika lätt för motsåndarna att dra i sär våra lagdelar. Backar man hem till mittzon, får motståndarna
hela sin egen zon att samla fart. Gammal eller ung, står man stilla i mittzon och väntar på någon med fart och blir omskörd, hinner ingen i fatt.

Häng mig inte om jag har fel bara en teori.

Sv: Angående namnbytet
Håller med dig fullständigt. Det är ju också lite dumt att de inte säljer öl till den vanliga publiken längre, bara "VIP"-gästerna..

Angående namnbytet
När dom ändrade namnet till MIF REDHAWKS varför la dom inte till
PRO "pensionärernas riksks orginisation"

En mycket besviken supporter......

7-2 är målmässigt en stortorsk ja.. men den största MIF förlusten mot VF är 6-0 vilket jag anser vara en tyngre förlust än den i Lördags..

hur som helst förlorar man med 4-1 som Toronto gjorde mot Calgary här om dagen så heter det: Toronto utklassade av Calgary och då förlorade de bara med tre mål... vad heter det om man förlorar med 7-2? Det om nått kallar jag utklassning... 4-1 är inget jag tycker är utklassnign då ett mål till för Toronto och det är match igen... ett mål till för MIF mot Frölunda och det är fortfarande kört..

...men ändå mitt favoritskitlag, och det är jag stolt över...

Quakaren: det är bara så att Rögle bör göra precis som flygvapnet i ängelholm...lägga ner...Rögle är ett skitlag.

Borde det inte heta "MIF-pensionärsförenig" istället för MIF Readhawks???

HELA SVERIGE SKRATTAR!!!

Regal är inne på rätt spår! Mifs backuppsättning håller inte tillräckligt hög klass och har egentligen inte gjort så under de senaste åren. Finns det inte ett stabilt fundament på backsidan så skapas en osäkerhetskänsla och i de flesta fall blir det inget tempo i uppspelen. Dessutom påverkas Hadelövs självförtroende eftersom han allt för ofta inte får ngn hjälp. Det är tyvärr alldeles för uppenbart, snabba motspelare manövrerar tämligen enkelt ut Mifs backar. Det krävs komplement till våra stora och starka killar. Detta problem är som jag antydde ovan ingen ny företeelse utan har funnits ett bra tag och det känns onekligen underligt att detta inte har åtgärdats. Det får i dagens läge kosta vad det kosta vill. Jag tror dock inte på att sparka Bäckman/Johansson, materialet är tyvärr inte bättre (visserligen borde det räcka till en placering i mitten).

Omändringar
Nej så här kan det inte fortsätta längre. Är väl rätt uppenbart att nu att en vändning inte är nära förestående. Börja med att sparka Bäckman/Johansson och sätt Lillis i båset, han är ju ändå värdelös som sportchef. Nästa år kan då Sandström vara sportchef istället. Nästa steg är att Percy öppnar plånboken och ser till att hitta en eller flera högklassiga backar. Finns säkert en hel del spelare i nordamerika som inte är nöjda med sin situation och får de då ett riktigt bra bud från mif är det god chans att de nappar. Elitserien är knappast ett dåligt alternativ sportsligt om man inte lyckades ta en plats i NHL. Tyvärr verkar inte Mif ha en värvarstab så detta är väl i praktiken omöjligt.

Sv: Fbk-Mif Redhawks
Det går jävligt bra för er! Kanske börjar bli dags att börja skaka liv i primadonnorna i Malmö IF! Köplaget MIF vinner aldrig. /Blue Saint

Sv: Fbk-Mif Redhawks
Mif är på gång nu, det vänder när som helst och då kommer vi att klättra i tabellen, jag är inte förvånad om vi ligger i toppen fram till jul.

Älskar malmö i med och motgång.

Fbk-Mif Redhawks
Snart så möter Mif Färjstad
närmare bestämt den 30 okt
så dra dit och heja fram mif
den kan behövas men tanke på tabellen

Men dom kommer
(hoppas jag)

Forza Mif Redhawks
/Blixten

dansken99, Stefan> Sitter här och bläddrar i VFs 50-års jubileumsbok, och inser att jag gjort ett misstag... Den gång VF vann över mif med 10-1 nere i malmö var 1989, alltså det år VF och mif skulle kvala upp sig i elitserien...

För detta fel ber jag om ursäkt, men det var ju så gott som elitserien...

Mif har å andra sidan förlorat stort mo VF, kanske inte 2-siffrigt, men stort. Se bara på lördagens match...

En tröst...
För er som tycker detta videoklipp är kul - varsågoda!
www.dtek.chalmers.se/~d00lada/hissen/Daler_och_det_hemliga_vapnet.mpeg

Tre poäng imorgon, det lovar jag. Kanske.

Sv: Burra
MoDo har ju åtminstone talanger i sin verksamhet som är hungriga. MIF:s slocknade stjärnor verkar mätta ! Jag har aldrig skämts så mycket under en match som jag fick göra i lördags .... MIF spelade ju sämre än pojklagshockey - och vad det värsta var, att man tycktes inte bry sig ...... Släng ut alla veteraner och med juniorer som vill visa upp sig. Det kan andra föreningar - varför inte MIF ?

Sv: GE OSS EN BACK!!!!!!!!!!
varför fortsatte man inte med 3 femmor som mot HV71?????

GE OSS EN BACK!!!!!!!!!!
Dammsug varenda seriesystem ute i världen efter en spelande back så kan kanske detta lidande få ett slut!!!

Sluta upp med att jämföra det MoDo som Bäckis tränade mot MIF. Det MoDo-laget har inte hälften av den rutin som vårt MIF har. Det var inte så många som höjde på ögonbrynen när MoDo låg dåligt till. Det är rätt så många som höjer på ögonbrynen åt MIF:s tabell-läge nu. Man kan inte jämföra MoDo med MIF!!!!!

håller med om burra. han ÄR faktiskt en tillgång. killen gör något som de andra glömt hur man gör. nämligen att skjuta. vi såg ju tydligt i scandinavium hur han öste skott mot mål, och det blev farligt vid ca 75 % av dem. jag tror på burra. och på mif. titta bara på hur det gick för modo när bäckis började träna dem. innan jul var dom kassa som fan o låg ca 10 i tabellen, bara för att vakna till efter jul o då var det formstarkaste laget i elitserien! så håll ut govänner! vändningen kommer.......

Burra
Trist att höra folk klanka ner på Burra efter en match. Tycker man måste ge killen en ärlig chans. I förra matchen mot Frölunda var det väl inte en enda MIF spelar som var bra, därför tycker jag det är fel att hänga ut Burra som syndabock. Om det är någon som ska hängas ut så är det hela laget som inte spelar som ett lag just nu. Efter 10-15 matcher kan man utvärdera om Burra var ett bra val, men jag tror att han kan bli en tillgång efter han kommit in i rytmen. Han är en kille som skjuter hårt och mycket samt inte rädd för att ta i.

Jag tror på mitt lag, och börjar bara MIF spela som ett lag igen och inte försöker spela fint som MoDo gjorde förra året, utan smäller på och spelar fysiskt som de ska, så tror jag att det kan gå vägen till slutspel.

Jag tycker oxå att det är väldigt frustrerande att först ena matchen se MIF spela perfekt, precis så som vi är vana att se dem för att i nästa spela som ett pojklag utan någon som helst ordning. Det är i sådana här tider som vi, Fansen, måste visa vem vi håller på genom att heja på vårat lag trots att det går tungt, det måste vända snart. Vi har igen det sen när det går bra.

Men sen kan man inte blunda för sanningen. Vad vi verkligen behöver är ett par starka backar som kan hjälpa Hadelöv att hålla tätt. Om alla på banan verkligen hjälper till så får Hadelöv lättare att göra sina fantom räddningar som vi är vana att se. Pucken ska inte få komma in i zon utan stoppas redan vid blålinjen Glöm ej devisen, Aldrig ger vi upp. MIF mot SM-Guld 2002

MIF Redhawks vs V:a Frölunda
Det är rätt kul att läsa vissa personers inlägg, vissa som verkar vräka ur sig vad som helst utan några fakta (syftar då på bl.a Skalpjägaren). Swehockey.com är en utomordentlig sida att hitta information på. Satt och forskade angående MIF och VF största förluster under MIF:s elitserietid, dvs från 1990.

Om man ska kolla på den match som det var flst mål i när det gäller MIF så måste det vara: 901001 Leksand - MIF 10-4. Senhar även MIF haft några riktiga dåliga matcher när vi förlorade med 0-8 då MIF - Brynäs. Just Brynäs har MIF alltid haft svårt mot. Andra siffror mellan dessa lagen så förlorade MIF med siffror som 5-0 borta (920227).

När det gäller Frölunda så den mest målrikaste matchen är då även då Brynäs - VF 8-2 (920109) eller matchen VF - MIF 1-10 (991020). Detta är inte de enda gångerna som VF förlorat stort mot just MIF. 940310 MIF - VF 5-0 eller 941201 VF- MIF 0-4. Men det ska sägas att VF är ett bra lag och tills storvinsten till MIF (10-1) så har MIF haft svårt för just VF i Scandinavium. Hemma har det varit lite lättare. Den största vinsten som VF haft mot MIF är just i Scandinavium då det blev 6-0 till VF. MEN, MIF har aldrig förlorat mot VF tvåsiffrigt. Den enda tvåsiffriga förlusten för MIF jag kunde hitta var som jag skrev innan Leksand. Tyvärr kunde jag inte hitta information angående lagens möten under tiden 97-99, verkade inte finnas någon länk.

Frölunda är ett mycket bra lag och det brukar alltid bli bra och roliga matcher mellan MIF och VF, men när det gäller störst förlust mellan lagen så är VF den största förloraren med 10-1 förlust på hemmaplan.

Som kuriosa så den målrikaste matchen för Frölunda är (891005) mot Leksand 10-4 på bortaplan eller (900225) mot AIK 7-13 på hemmaplan. All fakta är hämtad från swehockey.com. MIF mot Sm-Guld 2002

Sv: Frölunda - MIF Redhawks
Skalpjägaren

här kommer MIFs matcher mot VF sedan säsongen 90-91

90/10/04 V:A FRÖLUNDA HC - MALMÖ IF 3 - 2
90/11/22 MALMÖ IF - V:A FRÖLUNDA HC 6 - 2
91/10/29 V:A FRÖLUNDA HC - MALMÖ IF 1 - 4
91/12/08 MALMÖ IF - V:A FRÖLUNDA HC 8 - 6
92/01/23 MALMÖ IF - V:A FRÖLUNDA HC 2 - 4
92/03/19 V:A FRÖLUNDA HC - MALMÖ IF 6 - 3
92/10/08 V:A FRÖLUNDA HC - MALMÖ IF 5 - 3
92/11/19 MALMÖ IF - V:A FRÖLUNDA HC 6 - 2
93/10/26 MALMÖ IF - V:A FRÖLUNDA HC 3 - 6
93/12/09 V:A FRÖLUNDA HC - MALMÖ IF 1 - 3
94/01/20 V:A FRÖLUNDA HC - MALMÖ IF 5 - 2
94/03/10 MALMÖ IF - V:A FRÖLUNDA HC 5 - 0
94/10/20 MALMÖ IF - V:A FRÖLUNDA HC 3 - 2
94/12/01 V:A FRÖLUNDA HC - MALMÖ IF 0 - 4
95/11/16 MALMÖ IF - V:A FRÖLUNDA HC 1 - 2
95/12/12 V:A FRÖLUNDA HC - MALMÖ IF 6 - 0
96/01/21 V:A FRÖLUNDA HC - MALMÖ IF 6 - 3
96/02/20 MALMÖ IF - V:A FRÖLUNDA HC 2 - 4
96/10/20 MALMÖ IF - V:A FRÖLUNDA HC 3 - 4
96/10/26 V:A FRÖLUNDA HC - MALMÖ IF 3 - 3
96/10/27 MALMÖ IF - V:A FRÖLUNDA HC 5 - 5
96/12/12 V:A FRÖLUNDA HC - MALMÖ IF 4 - 6
97/01/30 MALMÖ IF - V:A FRÖLUNDA HC 2 - 1
97/03/09 V:A FRÖLUNDA HC - MALMÖ IF 5 - 2

det är alla matcher mellan MIF och VF från säsongen 90/91-96/97 och den största Frölunda segern jag hittar i statistiken är 95/12/12 V:A FRÖLUNDA HC - MALMÖ IF 6 - 0

J20.
vi kan trösta oss med att J20 vann idag mot TIMRÅ med hela 8-1 och deras mål kom när det var 34 sek kvar av matchen ,synd om Ola NILSSON somm inte kunde hålla nolan (((.men men.
och frans nilsen gjorde ett mål hurraa.men han imponerade inte alls. men tycker några spelare från J20 borde platsa i A-LAG liksom Erik Persson som gjorde 2 mål och Björ Keller 2 Mål och Jimmie svensson vet ej hur många mål gjorde han .alla dessa spelare var bra idag och några till,dessa borde ha chansen verkligen med A-laget. och Gunnar satte och tittade på de i tredje period hoppas han lärde sig hur man ska göra mål :-)) Heya Boys .Kaz

Nu är det väl rea i MIFs souvenirbutik ?

Stefan> Runt er första match i elitserien, när VF just hade kommit tillbaka...

Freebird

du har helt rätt, mitt fel! Sorry..

hade förträngt denna match :), kommer ihåg nästa möte med Leksand samma säsong då man vann med 9-3 hemma i Malmö Isstadion...gruvlig revansch :)

Men mot Frölunda är jag 100% säker på att man ALDRIG torskat med 10insläppta mål under Elitserietiden

FEL!! 92/10/01 LEKSANDS IF - MALMÖ IF 10 - 4

Källa: www.swehockey.se/scripts/sok/sokmatch.idc Sesong=92-93&Lagid=37

Sv: jag hade fel...men jag glömde att
Fy fan vad fel ni kan ha> >>>> Robert B är ju en spelare som alltid vill något på planen, han kämpar och är sugen varje match mot vissa andra i MIF som bara spelar ut var 14 omgång.

jag hade fel...men jag glömde att
Jag skrev tidigare efter ca 5 omgångar att ni mifare skulle ta det lungt att Bäckman är en trollgubbe och skulle gjöra mif till ett topplag,efter det jag sett han gjöra i MoDo....men jag glömde att Modo består av en mix mellan unga och rutinerade spelare och då är det inte så svårt att vara en tränare..men att gjöra ett topplag av Mif som bara nästan består av gamla gubbar måste vara nästan omöjligt...vilket vi har bevis för nu och sedan köprt av Robert B måste vara snudd på katastrof...det är ju för faan en gubbe till och någon försvarsspelare är han inte heller..jag är förvånad har Bäckman ingenting att säga till om?? jag kan inte tro att detta köp var hans önskan. naturligtvis kommer Mif att vinna några matcher till....men som man säger ÄVEN EN BLIND HÖNA HITTAR ETT KORN.......

Delar helt din uppfattning, Anders.

Jag har själv tidigare predikat för att MIF av överlevnadsskäl och självbevarelsedrift måste förändra sin värvningspolitik. Det duger inte som organisation att vara så inskränkta som MIF. Värvningarna av äldre spelare som är i avsaknad av motivation och vilja leder till förödande konsekvenser för föreningen, såväl sportsligt som ekonomiskt. Spelare som endast har ett önskemål om att dra sig tillbaka med en sällsynt hög ersättning, utan förmåga till uppoffring och känsla för laget, tillför absolut ingenting. Grundförutsättningarna för framgång saknas. Har spelarna endast åtagit sig arbetstagarrollen med ett perspektiv av tagande utan givande kan det inte annat än gå åt helvete. Spelarna är, som jag tidigare framhållit, priviligierade i förhållande till andra människor. Det förefaller inte som att de uppfattar att det finns ett krav på prestation i deras anställningsavtal. De inkasserar lönen, känner att de måste ta två poäng lite då och då, kämpa när det passar och när de är på rätt humör. Det visar att spelarna har en brist i moraluppfattning, utgör ett avtalsbrott mot föreningen och en nonchalans mot publiken som spenderar dyra pengar för att se dem uppträda.

Värvningen av Robert Burakovsky är ett stort slag i ansiktet och förtjänar inte den uppmärksamhet som det fått. Han är en ny spelare i MIF:s rad av ogenomtänka värvningar. Vid vilken tidpunkt senast väckte Burra publikens entusiasm ?

Om jag hade bedrivit samma politik när jag anställer människor hade jag fått lämna rodret för länge sedan. Ingen hade saknat mig, utan ansett det vara naturligt att jag fått lämna min post med omedelbar verkan i brist på kompetens.

Om MIF hade ägnat ett uns av tiden till självrannsakelse hade man kommit fram till att föreningens skuta läcker som ett såll, både ekonomiskt och i betraktelsen av frånvaron av sportsliga framgångar.

Att komma med den storslagna idén att värva Burra måste betraktas som ett beslutsfattande som präglas av en påtaglig oförmåga att bedöma vilka behov som egentligen är erforderliga för att skapa förutsättningar för förändring av nuvarande situation. För att uttrycka det enkelt. Inkompetens, bristande förmåga att göra en behovsanalys, nostalgiska hänsyn påverkar beslutsfattandet (hade man framgång för närmare 10 år sedan med dessa spelare, varför inte försöka med dem på nytt).

Jag är oerhört besviken och ifrågasätter organisationens förmåga att fatta rationella beslut.

Ibland måste saker framföras med en stark känsla. Förnuftet bör dock vara vägledande. MIF agerar med känsla, tyvärr utan förnuft.

Ravne

Ännu en storförlust och nu måste det väl även gå upp för vårt kära tränarpar att det beror på försvaret!!!

Jag påtalade i en tråd här på hockeysnack som hette MIF:s backproblem redan i somras att laget har för dåliga backar. Och se vad rätt jag fick. Det skulle ju gå bättre med fyra blinda hönor. Och varför jag säger fyra beror på att jag inte vill namnge de fyra mest rutinerade backarna i Mif, men de flesta av oss miffare vet vilka det handlar om. Dessa fyra gubbar besitter mer än 50 års erfarenhet tillsammans och den erfarenheten har de dolt jävligt väl. Om de nu har varit med så jävla länge och har all den rutin som de och andra säger att de har så får de väl för fan börja visa lite av den. Istället för att åka runt och vara så förbannat loja. Mycket svärord här men nu börjar jag tröttna på detta.

Och det är inte bara spelarna jag börjar tröttna på utan även tränarna. Hur kan Bäckis vara nöjd efter varje förlust. Man kan aldrig vara nöjd efter en förlust, det har iallafall jag fått lära mig när jag lirade handboll när jag var yngre. Man fick lära sig att hata att förlora men den inställningen verkar inte finnas i Mif. Det sämsta som Mif gjorde kan tyvärr vara att de gjorde sig av med Wikegård/Lillis som tränarpar. De var iallafall på rätt väg med laget, men Percy har sin vana trogen ett alltför kort tålamod. Och sedan så ser vi att Lillis inte klarar av sin position som sportchef eller så är den organisationen bristfällig. Jag menar bara, det måste väl för fan finnas bättre backar än de som Mif nu har. Det är ju så att man skäms. Betänk att exempelvis Hasselblad INTE platsade i Team Boro för tio!!! år sedan och nu platsar han alltså i elitserielaget MIF Redhawks, man blir ju mörkrädd!!!!!

Vad Mif nu behöver är minst två spelskickliga och skridskostarka backar och byt ut dem genast mot två av våra kylskåp!!!!!

Ja, nu kanske jag har ägnat mig åt personangrepp men då får det vara så. Jag börjar bara bli så jävla trött på det här spelet som laget visar upp och allt har egentligen som vanligt att göra med inställningen. Flera spelare är helt enkelt nöjda och känner att de inte behöver ta i så mycket, de kan ju ändå kvittera ut sina miljonlöner. Miljonlöner som bl a vi fans betalar.

SKÄMS PÅ ER!!!!!!!!!!!!!

Sv: Orättvist
Stefan du har helt rätt! Jag vill i sammanhanget göra en koppling till MFF. Tamandi och Persson vill inte skriva på det kontraktförslag de blivit erbjudna då de tycker lönen är för låg. Tamandi begär enligt pressen 40 000 och Persson 60 000. Fullständigt astronomiska siffror om man betänker deras insatser under den gågna säsongen. Dessa "idrottsstjärnor" har en enda uppgift; ATT BJUDA PÅ UNDERHÅLLNING. Det handlar bara om detta. Den dagen då publiken sviker sviker även sponsorer och då betalas heller inga vansinneslöner ut. Argument som: "Ja men de har så kort karriär och måste då tjäna ihop mer pengar under kortare period". Detta håller definitivt inte i Sverige eftersom vi har möjlighet att studera tills dess att man fyllt 46 år. Jag tycker dagens spelarlöner är helt omotiverade men jag inser ju samtidigt att vi har andra ligor att konkurrera med.

Rolf

tänk så här oxå... skulle du som "vanlig" Svensson jobba 7dagar i veckan med OB och allt så skulle du INTE på ett 1år komma upp i vad tex Sandström tjänar på 2månader..

Sandström skulle alltså tjäna mer på 60dagar än vad du skulle göra på 365dagar.. rättvist?
Visst de jobbar och sliter, reser och är borta från familjen...

VIsst ska ishockeyspelare tjäna mycket pengar... men några 150.000kr i månaden finns det inte en person som kan vara värd vare sig det är USA:s president eller en ishockeyspelare.

Varför ska en ishockeyspelare/fotbollsspelare tjäna hundra tusentals kronor varje månad för att de gör nått de tycker är roligt. Men så länge som vi (publiken) går på matcherna och betalar biljetter och köper souvenirer så går det runt MEN tänk den dagen en biljett för att se MIF spela mot Frölunda hemma kostar 300kr för ståplats... den dagen kommer att komma och frågan är bara vad händer då?

Redhawk från Nydala!

Det verkar ju inte som om du stör dej på deras spel i Malmö utan mer på att dom tjänar en massa pengar.
Jobbar du också 6-7 dagar i veckan? tror du att Malmö spelarna har 5 veckors semester nej jag skulle inte tro det.Dom förtjänar varje krona .När du gör något dåligt på ditt jobb ska du ha sänkt lön då tycker du????? nej skulle inte tro det.Hej i stället fram laget nu när det går dåligt det är ju nu dom behöver oss fans som mest

Skalpjägaren då skulle jag vilja veta när VF vann i Malmö med 10-1 i Elitserien.

Eftersom Malmö ALDRIG har släppt in 10MÅL i Elitserien!

SKALPJÄGAREN> gjör dig själv en tjänst och stoppa huvudet mellan benen och skrik så högt du kan, för att snart är det ni som ligger där nere....

HOCKEY TIDNING
Skrivs det inte för lite om svensk Hockey ??
Kolla då : home.swipnet.se/MCpublishing

Orättvist
När förre säsongen Mif pendlade mellan femte och åttonde platsen började alla gnälla på tränarna,vad händer i år då? ju alla gömmer sina huvud i sand och säger inte ett piss om det, för att inte erkänna eget misstag att sparka Wike &lillis. trots att det går inte så bra för Wike borta men han har arbetande spelare som jobbar på förrmiddag och spelar på kvällar. vad gör mif spelare då? går omkring på isen med en yxa elle golf klubba och har roligt bara och tjänner omkring 250,000 160,000kr per MÅNAD. Så mycket jag tjäner per år.och Bäckman efter varje match säger att vi spelade bra men pucken vill inte ditt bara. och mot VF sa han att vi åkte mycket och kämpade på FEL SETT. hallååå. det är hans job att lära spelarna vad de ska göra. och idag Hadelöv för ta på sig 5mål.trots att han inte haft hjälp av sina backar, men det är puckar som han i andra tider kunde ha tagit lätt.men men det är så här när det går dåligt. men jag kommer alltid att älska MIF ,Heya Boys. Kaz

19 Nicke> Jag menar att VF har slagit mif med 10-1 på bortaplan

Stefan> Ja, det var ju ett par år sen nu...

Ok, hockeyquiz: När tog VF SM-guld senast? Någon?

« · 19956 · »