Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 200078 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs - MIF Redhawks
Redhawk: Det kallar jag bra nyförvärv. Mål i andra matchen. Sigge är precis en sån stabil back som Mif saknar som mest!!!

på första 8minterna vi hade 2 man utvisade (norgren +p.Andersson).

SIGGEEEEEEEE gjorde MÅÅLLLLLLLLLLL

Brynäs har mycket pucken ,men väldigt få chanser.
Mif spelar Diciplinerat.
Hadelöv spelar bra .
efter 16minuter. 1.a period.

0-1

Magnus: Där håller jag inte med dig. Wahlberg, Magnertoft, Lundberg, Hammar, m.m. håller bra elitklass. Men de har nog fel roll i Mif. De ska nog mer döda tid och användas mot andra lags bästa liner. De ska försvara sig mera och användas defensivt. De är typiska checkspelare. Men i Mif är de tvungna att vara med o producera framåt. Och detta beroende på alltför dåliga offensiva anfallare. Thure är en blek kopia av vad han varit, Jussi är också grymt dålig (han väljer sina matcher), Mattsson är en flopp. De som skapar något och kämpar är mest Rydmark o Hannula. Men det som gör att vi nu ligger tia är våra backar. Jag har sagt det innan och säger det igen, de är för jävla dåliga!!!! Sega, orörliga, gamla, trötta, oinspirerade. Det funkar inte. Det klarar inte av försvarsarbetet utan ständig hjälp från anfallande spelare. Det är en grym tur att vi har Hadelöv. Han har räddat Mif många gånger!!!

anders: Jo, alla som kunde tänka förbi stoltheten som Miffare visste att det skulle bli bottenkamp. Inget ont om våra tredje och fjärdeline spelare, Wahlberg, Magnertoft, Hammar, Lundberg m.fl, de kämpar och sliter. Men ska vi vara ärliga är det ingen högre elitserieklass på dem. Sen om då herrar som ska ösa in mål och poäng inte gör det, ja då är det tufft. Thuresson ska ha en eloge eftersom han verkligen vaknat på slutet. Men innan har allt förmycket handlat om Riihijärvi, Rydmark och Hannula. Det tär givetvis på dem också att veta att det är dem det hänger på om vi vinner eller ej, det håller inte...

Magnus: Jag hade ju på känn innan säsongen startade att vi skulle ligga nere i den här änden av tabellen. Jag ansåg då och anser fortfarande att laget inte är så mycket bättre. På sin höjd hade Mif legat sjua eller åtta om bortaspelet stämt bättre. Men vi är på nedgång och görs inget efter den här säsongen så kommer Mif gå samma öde till mötes som Leksand när de åkte ur. Vi påminner så mycket om dem, unga lovande juniorer i laget mixat med gamla gubbar. Det funkar INTE!!!!

Då köper jag hellre att de inhandlar spelare ifrån allsvenskan eller div1. Istället för gamla gubbar som bara är intresserade av en fet lön. Och som bara kämpar då och då! Men jag måste säga att de gubbar vi har nu kämpar grymt bra. Men förra året hade vi en speciell gubbe vid namn Tomas Sandström som bara åkte omkring o lipade o gnällde på domaren. Såna vill jag definitivt INTE ha i MIF Redhawks!!!

Sv: Gevalia IF-Mif
tjena :o) igår natt så åkte våra kära supporter til Gävle för att hjälpa Mif och vinna idag. jag känner på mig verkligen idag att vi ska vinna . vändningen kommer idag.
jag lyfter på hatten för båda supporter som ofrar allt och för spelare som kämpar trots underläge alltid.
och även om det känns att KS är nära så vi är tillbacks efter 6 omgångar i Eliten igen. vi är för bra för att hamna där. så är det.
ha det och håll tummarna så hårt som möjligt.
kaz.

anders: Allt beror på hur länge ens nerver håller, jag har ju räknat med att vi ska ner på 11:e plats innan vi vänder upp till 9:e. Men jag ska villigt erkänna att det tär och jag tvivlar på att jag kan sitta lugnt och se Mif på kvalplats med bara ett fåtal matcher kvar trots att jag räknat med det i teorin.

Stefan: Men Stefan, vad är det för optimism??? Ger du upp redan, inte den stilen!

Brynäs - MIF Redhawks
Blir det seger idag måntro?

Torsk idag och kvalserien är säkrad för MIFs del tror jag.

Jaja hursom helst nu bär kosan iväg till Gävle för dagens holmgång...

vi hörs ikväll..

idag vänder det..
seger med 5-2 idag.....

Dränka sorgerna
Ett hett tips till alla är att göra som de flesta andra över 18 idag. Gå ut o dränk sorgerna, ha kul och vaka upp imorron, tänk att snart möter vi brynäs på bortais, och somna om igen om ni kan.

*börjar röra på sig*

Sv: KÖP!
NallePhu: Jag håller inte med dig helt Nalle. MIF:s poängtorka är typiskt för ett lag i motgång. Jag tycker inte att de föll tillbaka i slutet av matchen, undantget det byte när Petter gjorde 5-4 medan hela MIF stod helt stilla och tittade på. Nog ville de vinna, men de saknar det flyt ett lag i medgång har.

Fokin kan nog vara en bra förstärkning även om han är långt ifrån snabb och börjar bli lite till åren. Inte som en långsiktig lösning men i alla fall för resten av säsongen, vilket väl är den kontraktstid jag misstänker att MIF har tänkt sig. Jag tyckte han gjorde helt ok ifrån sig när han fick spela, särskilt med tanke på att han har varit borta från ES-hockeyn den här säsongen.

NallePhu: Tror nog inte att Sigge är lämplig att binda på längre tid som sagt, men i vägen kan han ju stå.Tror iaf att LIF o SSK får det svårare än MIF. SSK:s vinst igår var ju mot ett blekt LIF (just nu iaf) och säger inte så mycket. Sen säger ju tom spelarna att de kände sig osäkra trots 3-1 överläge.Självförtroendet inte på topp.

Fokin
Hur gick det för den gamla ryska krigaren?

steves: Jag är rädd för att säga men det är nog önsketänkade från er sidan men jag har en feeling av att det inte blir så tyvärr, Sett till matchen igår så spelar MIF bra i långa stunder av matchen men faller tillbaks i tempo i slutet av dom. Det känns som om vissa spelare gjort sitt och med tanke på värvningen av Sigge Fokin så skriker det panikvärvning över det hela på någe sätt inget ont i Sigge Fokin men nog måste det väl finnas någon bättre back att kontraktera upp för en längre period eller???
Vad som gäller nu för MIF är hårt arbete oavsett läge det är bara se framåt och ta som delmål inget kvalspel utan forts elitserie spel utan slutspel!!

Stefan:

Brynäs IF-Percy IF

Vi måste tyvärr slå er i morrn, även om ni visar bättre form(!) än oss...Må bästa lag vinna!

steves: Tvivlar på det, men hoppas Du får rätt.

nek97raj: Är ju 30poäng kvar att spela om, mitt tips är att LHC,Brynäs kvalar o SSK o Leksand hamnar i ingenmansland.

putte76: jovisst, men sådana går inte att uppbringa nu. Nä, bara fru Fortuna blir mildare stämd så klarar sig MIF kvar utan kval!

KÖP!
Varför låna när man kan köpa?
Snälla snälla snälla... köp in en talang! En Wernblom, Jönsson, Zetterberg eller en landslagspelare så vi får ordning på skiten..
I wanna rock! som de så vackert sjunger...
Det behövs landslagsspelare! Landslagspelare! Mif hade 5 pers en gång... ska vi inte sträva efter det? Bredare trupp och bättre spelare och jag ska sjunga Helan går hela tiden under säsongen!!

steves: tack för de värmande orden! Luleå får gärna slå MoDo, men för MIF gäller det snarare att hålla undan för Brynäs än att sikta uppåt

nek97raj: Känns som det måste lossna för MIF snart. Var ju riktigt nära igår. Vi ska hjälpa er genom att slå MoDo imorgon så att de inte rycker ifrån.

Stefan: ja, när till och med norrbottningar uttrycker beundran för MIF, DÅ måste verkligen ödet grina MIF-spelarna i ansiktet.
Som alla vet finns det ingen rättvisa, men, kan ett lag, som tappat den ena matchen efter den andra, fortsätta att kämpa, då finns det trots allt hopp.
Trots att man är besviken, så nock fan beundrar jag inställningen hos MIF-spelarna. Den är åtminstone proffsig!

Sv: torsk igen
ctg: du har rätt

nek97raj:

När Linus Fagemo gjorde 4-2 efter dryga två minuter hade det varit så enkelt för det hårt prövde bortalaget att vika ned sig och bara strunta i allt.
Men skåningarna valde att jobba ännu hårdare, fajtas ännu mer och tog sig rättvist in i matchen

saxat ur ND

Magnus: "Vi måste vara oerhört tacksamma för den här segern", sa Luleåtränaren Ulf Taavola.
ja, när ska detta oflyt ta slut? Det har blivit så att man på slutet faktiskt bara väntar på segermålet för motståndarlaget, blir knappt upprörd längre. En förbannelse tycks vila över MIF.
Fy fan!

Som tidigare inlägg ang RBK och MIF...

För skånsk hockey kultur hade det bästa varit att ha antingen ett eller två lag i elitserien...

Har ett grön vitt hjärta och måste erkänna att jag myser smått nu när MIF torskar, men kan inte bortse från att man lider med dom samtidigt, att hammna i en förlustsvit som mif gjort nu är as tråkigt för en supporter. Men tänk en KS med både RBK och MIF, fulla lador och heta möten.

Jag ser gärna att linköping skickas ner i allsvenskan och RBK och MIF går upp.

Så länge TV4 lagen SAIK och Bajen stannar nere.

Ja, men se det som så här..
Hade det inte varit as kalas om Rögle går upp och malmö stannar kvar med hjälp av KS?
Tänk er inramningen på matcherna.
Men samtidigt är det som mygel säger.. tiden i elitserien sved i RBK:s plånbok. Men vi är på gång och om...

"Det inte går, så går det säkert nästa år"

/W

Magnus: Kanske skulle varit lite tydligare. Sigge är Svenssons smeknamn.

Ta det lugnt alla fågelälskare. Det blir KS o där möte ni b.la. Rögle med fullsatta arenor både i Malmö o Ängelholm (så slipper ni räkna in folk som inte kommer). I KS slås Linköping ut, laget no 1 som inte hör hemma i ES. Förhoppningsvis är det så att MIF o Rögle går upp, även om jag måste erkänna att klubben i mitt hjärta inte är riktigt redo att ta steget upp än. Vi lider fortfarande av sviterna från 90-talets ekonomiska kris. Men kul hade det varit att få möta MIF i serie sammanhang igen. Man har ju sina gamla minnen kvar (även om jag har mer eller mindre utplånat alla matcher i ES mot er:)

Magnus: O det har du sett på alla de matcher du har sett med Rögle i år eller??

Magnus:
Bara 40. Ska ni föryngra laget nu igen?
(Sorry, kunde inte hjälpa det)
Kan förstå att ni håller på att deppa ihop fullständigt. Att nästan ha glömt hur det är att vinna. Men hav förtröstan, det kan ju bli festliga tillställningar i KS mot Rögle. Om det nu bara blir så väl?

Gevalia IF-Mif
3 poäng hade inte gjort ont faktiskt, har glömt hur det känns att vinna...

Tack gode gud att vi har fyra raka hemma på slutet...

Sv: Förustsvit
Excalibur79: OOOPS! Vi får passa oss, tänk en RBK- och en MIF-supporter som är ense!! ;-)

Sv: Förustsvit
Zeke65:
Härligt att äntligen träffa på en vettig Röglesupporter som bryr sig om SKÅNE-hockeyn mer än den inbördes rivaliteten.

Men naturligtvis ser jag hellre att vi möts i Elitserien direkt till nästa säsong och att ni klarar av kvalet själva :)

Jag håller mina tummar på RBK i kvalet!!! (Om nu inte Malmö är där förståss)

Mygel: Tänk ändå, killen ska fylla 40 och är ändå bättre än alla RBK:s backar tillsamans...

Efter att ha sett målen på hockeykväll så måste jag säga att det ser ut som i många andra matcher. Backmissar där man inte tar sin kille. Peter Andersson verkar inte riktigt hänga med tycker jag.

När backarna sen också tar onödiga utvisnignar gång på gång blir det ju bara blaha blaha där bak.

Nä jag säger, låt Björk gå in och lira lite mer. Han lär ju inte göra bort sig i alla fall och något märkbart sämre backspel lär vi inte märka av.

Men jag retar mig så jävligt på hockeykvälls kommentarer... Matchbilden framgår inte alls.

Förustsvit
Måste trots att jag är ett Röglefan sedan många år tillstå att MIF har det värsta oflyt jag sett.
Visst är vi antagonister på flera sätt och visst vill vi möta MIF i KS men jag kan förstå hur man lider som supporter.

På sätt och vis kanske det är bra om MIF hamnar i KS.
Då kanske vinsterna börjar komma (förhoppningsvis mot andra lag än Rögle) för det hade varit mumma med två skånska lag i ES.

FORZA SKÅNE!!

anders: Har ni värvat Magnus Svensson??? Jag trodde det var Fokin :)

Förlust igen, men nu verkar målskyttet ha lossnat. Tror på seger i helgen mot Brynäs i gavlerinken. Sedan om det blir 3 eller 2 poäng, det är en annan sak. Men jag tror det lossnar, Sigge kanske kan bli en rejäl förstärkning trots allt?

Tycker alla ska åka till Isstadion och hylla Malmö när de kommer tillbaks från alla bortamatcher. De har förlorat alla matcher, men de har kämpat.

Det är som alla säger, vi har inte turen med oss. Jag har aldrig sett sådan otur som vi har.

Men att släppa in ett mål i power play, då Luleå fick komma 2 mot 0 är inte bra. Likaså att ta onödiga utvisningar som Petrasek lyckades med två gånger är inget vi har råd med när vi ligger där vi gör i tabellen.

Målskyttet har iaf lossnat i denna matchen, det var bra. Men vi får inte slarva och tappa in fem mål då. Särskilt inte så nära slutet på perioderna.

Tack för mig, snart hockey på fyran.

Malmö kommer klara sig kvar i ES, men slutspel kan bli svårt att nå.

Förresten, alla Rögle fans, kan ni inte sluta att vara skadeglada, vem orkar bry sig. Jag är något så roligt som både MIF och RBK fan. Tycker det är många inlägg här som håller så låg nivå. Såg ett 38-årigt RBK fan som skrev ett inlägg som jag trodde skrevs av en 12-åring. Är också flera inlägg av MIFare som är under all kritik. Snälla var lite seriösare med inläggen.

Magnus: Nä, vi blir aldrig utspelade tycker jag. Och det är ju sant son Gunnar säger efter varje match "En riktig kämparinsats, men det gick inte vår väg".
Jag vill inte påstå på något sätt att jag tycker Mif spelar dålig hockey. Jag känner mer att vi bara har en jävla förbannelse över våra bortamatcher, annars skulle vi ju legat på 3-4 plats i tabellen om inte på 1:a!!!

Jag lider faktiskt med spelarna, dom laddar i alla fall om inför alla bortamatcher, går ut och gör en bra match men förlorar gång på gång. Luften borde ju gått ur dom för länge sen... 26:e nov eller när hade vi förra bortasegern?

Kan säga att jag ska stå upp och hylla mitt lag när de kommer ut på hemmais igen. Det är fan en förbannelse som ligger över malmö inget annat.

Planerar själv att byta religion till Voodoo eftersom Gud inte verkar vara med oss.

STÅENDE OVATIONER

Men när det gäller utvisningarna så är det ju dumt att spela på det sättet när man vet att det behövs 5 spelare på banan, av exempelvis Petrasek.

Excalibur79: Det positiva man kan se är att vi ytterst sällan blir utspelade, det måste vara positivt i varje fall!?

Hur mycket gjorde utvisningarna för matchen? Nån som sett som vet?
Jag är tveksam när man tar utvisningar i underläge. Då ska dom vara jävligt befogade.

Sv: LHF - MIF
Det som är värst med alla våra förluster är att vi inte har spelat dåligt i någon av matcherna. Vi förlorar med 1 eller 2 mål och är egentligen det bättre laget på isen... det är det som är mest frustrerande.

Hvorfor kan vi bare ikke vinde på udebane??
Det var da utroligt.
Det eneste positive i dag er at brynäs og Linköping også tabte.

Petrasek är vår bäste back! På att hamna i utvisningsbåset...

Så jävla dåligt så man gråter...Hela strelsen kan avgå, lillis tycker jag gör ett skit jobb..

Att inför säsongen fortsätta o lita på spelare som Petrasek, Andersson, Hasselblad, Mattson, Öhman, Hammar, mfl när dom inte presterar ett jävla dugg trott sånna lyx löner..

7 eller 8 raka försluster nu och föreningen blundar..

FY FAN VA DÅLIGT!!

Säjer som burra, MIF är inte det gamla MIF, inget är sig likt...

« · 200078 · »