Magnus: På storhetstiden tog aldrig MoDo några poäng mot MIF. Hoppas på en återgång till den traditionen, med början om två timmar. herr Redhawk: Du verkar lite väl pessimistisk.
innan matchen mot MODO bestäms det om FOKIN ska vara kvar eller inte. och sen jag mår fortfarande dåligt efter matchen mot HV. jag orkade inte skrivare här tidigare bara för att jag mådde dåligt. jag såg mif på träningen idag ,och det sågs inte bra ut alls. och sen efter åt kom MODO till träningen och där såg mycket bättre ut .så 3p blir inte idag heller. det har vi inte gjort på 3år. varför idag ska vi göra det.??? kaz.
Boogie:Han har rätt fö att förut va han 2:a bästa målvkaten nu e han den 4:e fast hadelöv ligegr 9:a ja har läst om att HAdelövs kontrakt går ut å om han inte spelar i MIF längre så måste vi köpa en skit bra målvakt asså
Boogie: Jag tror att vi skall konsentrera oss på hemma matchen mot MoDo först nu när vi äntligen får spela hemm igen. Innan vi börja tänka på en ny borta match.
ribba9: nej fan inte nu,..... kapanen har oflyt.... o timrå ha flera nyckelspelare borta.,... Försvaret är faktiskt bedrövligt.... Malmö kan skrälla mot ett oroligt timrå... men ha timrå en bra dag kan d gå illa för malmö..
Tjena tjena.... Ja bor i Sundsvall... här åker alla o kolla på timrå , det sämsta laget enligt mig. Ja tycker Malmö är ett bra gäng. Sist kom djurgården upp o vann med 4-7 .... ni kan göra samma sak! Heja MALMÖ!! // Hare bra!
pajo: MoDo har varit väldigt bra på sistone, särskilt på bortais, så matchen är svår. Gör dock bara pågarna sitt bästa bör de vinna. Kul att Rydmark skrivit på för två år till.
Det kommer säkerligen bli en tuff match i kväll men jag hoppas och tror på 3p i kväll. Jag hoppas också att det kommer mycket folk i kväll. För jag tycker att grabbarna är värda ett jävla tryck i hallen i kväll. För har man spelat så många borta matcher och förlorat match efter match med uddamålet och ändå kunnat ladda om in för nästa match vända på trenden. Så tycker jag dom är värda allt stöd dom kan få.
I denna månadens tidning av Hockey är våran Jussi en av de som intervjuas. Kul att läsa mer om honom. På frågan om bästa arenan så svarar han // Malmö Ishall. Den kanske inte är den finaste av arenor, men publiken är härlig. Den håller ju på oss (skratt) //
På frågan om varför han har troget stannat i Malmö i sju säsonger svarar han med ett skratt // Det är inga andra klubbar som vill ha mig! Nä skämt och sido, vi trivs väldigt bra här, både jag och familjen //
Alltid kul att läsa sådant. Det står en massa annat oxå. Man kan ju hoppas att hans bästa säsong inte än har upplevts. MIF mot SM-Guld.
Det är sånna här nyhter man vill se när man kommer hem från jobb ;)
Sen matchen igår tänker jag inte kommentera, 2 poäng borta mot höve är bra, men att tappa 5-0, det är snudd på skandal. Jaja nog om det, nu kanske slutspel kan bli av trots allt...
Magnus: Tvi Faen. Lärking håller hygglig standard? Enligt min mening är det den sämsta domaren i E-serien. Har för mig att han tillochmed hade svårt att klara fysproven för domarna för ca 3 år sedan. Tror nästan han hatar Malmö.
Här kommer ett kort meddelande från redaktionen. På fredag sänds basketmatchen mellan S-vall Dragons och Malbas (från Malmö) direkt över Internet (300Kb bredband). Du som vill se den matchen måste anmäla dig först. Mer information finner du om du följer länktipset.
Stefan: Hörru Stefan vad sysslar ni med egentligen? 5-0 på bortaplan och ni nästan förlorar? Får man ett handikapp på 5 mål så är det ju bara att ställa sig på egen blå och slå bort pucken. Vet inte om det är ni eller HV som va dåligt? Men men beklagligt att ni inte kunde vinna när ni får 5 kassar försprång.
har nu pratat med Sven-Åke Wikers och inget är klart med Daniel Rydmark än, diskussionerna har legat nere pga alla bortamatcher men togs upp igår igen. Förhoppningsvis är man överrens inom kort.
HV-Hjärtat: Skulle jag inte tro. Hade HV spelat hockey från början hade matchen till 99% säkerhet sett ut som alla de övriga mötena i år; jämnt och tätt...
härligt... konstigt bara att klubben pysslar med kontraktsskrivande på bussresan till Jönköping med tanke på att de är noga med att de inte får störas av dittan och dattan timmarna före match.
Då jag pratade med Lillis som hade bråttom iväg till Jönköping tidigare idag och då var inga kontrakt påskrivna..
Idag kan vi konstatera att både Daniel Rydmark och Johan Norgren förlängt sina kontrakt med 2 resp 3 år. Detta bekräftades av Percy på parkeringen utanför Kinnarps Arena tidigare under kvällen.
anders: Korrekt, det man skrev innan var i stridens hetta. Då är hjärnan avstängd tydligen. :)
Laban26: Härligt att läsa ett genomtänkt och ganska ofärgat inlägg av motståndarsupporter, som alltid. HV-Mif är jämna i år det är bara att konstatera. Enda lag som lyckats med konststycket att vinna med mer än ett mål i år är HV, 3-1 i Malmö den 8/10. På de sex mötena i årets serie har vi tagit 9 poäng vardera vilket understyker jämnheten.
Magnus: Visst, lite dåligt att släppa 5-0, men det var tydligen lätta mål så inget de kämpat jättemycket för. Men de vann ju och det är ju det som är det viktigaste eller hur?